Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:42

Hier ook supergoede bezorgers. Ooit een compliment doorgegeven via de FB van PostNL, ik verwachtte niet dat ze dat door zouden spelen. Dus wel :D 2 dagen later reed hij langs om te melden dat PostNL een compliment over hem had ontvangen :D PostNL/DHL en DPD, allemaal heel aardig en behulpzaam. En bedanken bij aflevering lijkt me niet meer dan normaal.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:44

Hier is het enorm verschillend, bij mijn oude woning alleen maar problemen. Waar ik nu woon gaat het beter, momenteel een vaste bezorger. Altijd vrolijk, legt in deze tijd pakket voor de deur en stapt naar achter. Ik bedank hem altijd vriendelijk.

Ik bestel dingen die ik in winkels niet of alleen duurder kan krijgen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:58

Post.nl heeft het onwijs druk.
En ik vind dat je een groot bedrijf waar de pakketten hierdoor niet worden opgehaald niet kan verwachten dat ze het maar zelf weg brengen naar het postkantoor. Veel van die bedrijven kan je zelfs met de avond bestellen en dan wordt het normaliter de andere dag evengoed bezorgd. Dus dat wil zeggen, pakketten worden daar pas laat op de avond opgehaald. Komen ze dan niet dan kan het bedrijf niet nog even naar het postkantoor, want die is al dicht (plus vaak is het gewoon te veel).

Daarnaast gebeurt het ook wel eens een enkele keer dat alle vrachten in de bussen al vol zitten dat niet alles meer mee kan. Daar kan het bedrijf ook niets aan doen. Soms heb je gewoon te maken met overmacht.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 11:13

en de volgende koerier aan de deur transmission, gister besteld, vandaag geleverd net als altijd en hij had ook zijn bus vol... ups was er al even na 8uur, ja die zit hier nog geen 500 meter hemelsbreed vandaan denk ik. maar de grote stille en weer pakjes doorschuiven naar misschien morgen is nog steeds post.nl jeahhhhhhhh *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* de grote winnaar en zo helpen ze andere bedrijven ook naar de kelder

(nix tegen de bezorgers zelf, die kunnen er ook nix aan doen dat het systeem daar totaal niet werkt)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 11:52

speurneusc schreef:
en de volgende koerier aan de deur transmission, gister besteld, vandaag geleverd net als altijd en hij had ook zijn bus vol... ups was er al even na 8uur, ja die zit hier nog geen 500 meter hemelsbreed vandaan denk ik. maar de grote stille en weer pakjes doorschuiven naar misschien morgen is nog steeds post.nl jeahhhhhhhh *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* de grote winnaar en zo helpen ze andere bedrijven ook naar de kelder

(nix tegen de bezorgers zelf, die kunnen er ook nix aan doen dat het systeem daar totaal niet werkt)

Zo, sorry maar van dit bericht snap ik geen snars. :')

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 11:57

Ik moest hem ook drie keer lezen, maar volgens mij staat er dat UPC en Transmission (? is dat een bedrijf?) er wel op tijd waren en pakket van PostNL is vertraagd :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:03

Die twee bedrijven kun je qua marktaandeel ook totaal niet vergelijken met PostNL. En qua betrouwbaarheid ook niet :=.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:07

Het is UPS en geen UPC :P

Maar ik vind PostNL het fijnst. UPS is irritant, geeft geen tijdvakken, en zegt dat je moet tekenen. Dus je blijft thuis, ligt ineens dat pakket door de bus.
Zeg dan gewoon dat t een brievenbuspakket is :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:09

Hier ook PostNL fan hoor. De rest is echt allemaal op afstand minder.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:11

Nirvana_ schreef:
Ik moest hem ook drie keer lezen, maar volgens mij staat er dat UPC en Transmission (? is dat een bedrijf?) er wel op tijd waren en pakket van PostNL is vertraagd :+

Transmission is ook een koerier, de rode met blauwe vrachtwagentjes. Maar de 10 pakketjes (en nog wat brievenbuspakjes) die post.nl bij mij moet bezorgen is van 1 bekend dat die miss vanavond komt, maar dat is ook nog niet eens zeker, en de rest is weer onbekend grote verrassing. Als kleine ondernemen kan dat je ondergang zijn he, heb je wat klantjes, kan je niet leveren omdat post.nl zo zielig is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:15

Hier ook PostNL fan, maar dat is dus vooral door de fijne bezorgster.
DHL vind ik minder prettig, geef ik op dat ik avondlevering wil (en betaal ervoor!) en dan komen ze alsnog gewoon overdag en krijg je een briefje in de bus "wij troffen u niet thuis". Nee goh :')
DPD is ook wel fijn, krijg altijd een 1-uurstijdvak en daar houden ze zich hier ook altijd aan. Ook altijd een hele vriendelijke en enthousiaste jongen, word instant vrolijk als ik hem zie met al zijn energie _O-

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:30

Ik heb alleen dit :+Afbeelding
Kan m hier thuis nergens vinden dus ga er van uit dat ie nog gewoon komt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:34

speurneusc schreef:
Nirvana_ schreef:

Transmission is ook een koerier, de rode met blauwe vrachtwagentjes. Maar de 10 pakketjes (en nog wat brievenbuspakjes) die post.nl bij mij moet bezorgen is van 1 bekend dat die miss vanavond komt, maar dat is ook nog niet eens zeker, en de rest is weer onbekend grote verrassing. Als kleine ondernemen kan dat je ondergang zijn he, heb je wat klantjes, kan je niet leveren omdat post.nl zo zielig is

Klanten snappen niet dat het door corona drukker is en het langer kan duren? Dan zou ik eerder naar de communicatie kijken van dat desbetreffende bedrijfje.

Ik heb zelf laatst ook langer op een pakket moeten wachten door de drukte. Balen, maar is niet anders. Plus het is netjes gecommuniceerd dat het wat langer kon duren dus dan houd je daar rekening mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:50

Hier is de gewone post ook opgeschaald, ze lopen nu met zijn drietjes :(:)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 13:04

Jammer, mijn strijkhoes is kapot en wacht op de nieuwe. Ziet er naar uit dat ie vandaag ook niet komt. Ik vind het niet erg om niet te strijken haha

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 13:17

Kabayo schreef:
Ik heb alleen dit :+[ [url=m/uLWJax.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kan m hier thuis nergens vinden dus ga er van uit dat ie nog gewoon komt

Ik heb dat ook!! Zou dinsdag komen.. door de brievenbus.. hoop maar op vandaag

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:11

Maar je moet wel dingen van elkaar los zien.

Ik vind meestal post.nl heel anders dan dpd en dhl. Daarbij is het bedrijf wel een ander verhaal dan de bezorgers. De bezorgers voeren alleen uit en de meesten zijn vriendelijk. Is ook niet nodig om niet vriendelijk te zijn, je moet toch je werk afmaken en met een glimlach gaat dat ook prima.

Werd vorige week ook ergens niet vriendelijk behandeld en erg vriendelijk terug blijven doen en dat werkte. Bedrijf had het ook vreselijk druk, maar mist inkomsten van grote afnemers, dus die hadden dubbel stress.

Post.nl doet dit al een tijdje en op zich weten ze nu ook al even dat dit speelt. Ondanks de 1,5m hadden ze allang iets kunnen verzinnen als bedrijf. Het is niet het kleine bakkertje om de hoek.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:15

superpony schreef:
Maar je moet wel dingen van elkaar los zien.

Ik vind meestal post.nl heel anders dan dpd en dhl. Daarbij is het bedrijf wel een ander verhaal dan de bezorgers. De bezorgers voeren alleen uit en de meesten zijn vriendelijk. Is ook niet nodig om niet vriendelijk te zijn, je moet toch je werk afmaken en met een glimlach gaat dat ook prima.

Werd vorige week ook ergens niet vriendelijk behandeld en erg vriendelijk terug blijven doen en dat werkte. Bedrijf had het ook vreselijk druk, maar mist inkomsten van grote afnemers, dus die hadden dubbel stress.

Post.nl doet dit al een tijdje en op zich weten ze nu ook al even dat dit speelt. Ondanks de 1,5m hadden ze allang iets kunnen verzinnen als bedrijf. Het is niet het kleine bakkertje om de hoek.

Het kleine bakkertje om de hoek is met 1 persoon extra al een heel eind. Bij PostNL is 1 persoon meer een druppel op de gloeiende plaat.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:24

Hoe zien jullie dat voor je dan? Want nu is het even drukker maar wie weet gaan we over een maand of 2 weer langzaam aan terug naar normaal. Dan al die mensen weer ontslaan? Ik heb zelf geen verstand van contracten, maar het lijkt me best lastig omdat je dus nu met een situatie zit waar niemand weet hoe het gaat lopen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:27

Het is voor iedereen een rare, lastige tijd. De omzetten van webshops zijn echt door het dak gegaan en de pakketbezorgers draaien echt belachelijke uren/shiften voor zover ik het merk. Ook intern bij webshops (ik zit nu bijvoorbeeld op een levering van de Decathlon in hun eigen winkel te wachten) duurt het langer, omdat de hoeveelheid orders gewoon gigantisch omhoog is geschoten.

Ik zal eerlijk zijn: PostNL en ik zijn ábsoluut geen vrienden. Ik heb al meerdere malen goed met ze in de clinge gelegen en echt juridische procedures overwogen door gemaakte kosten door hun onkunde, maar op dit moment neem ik het zoals het komt. Uiteindelijk kan niemand wat doen aan deze pandemie en proberen we, met z'n allen, ervoor te zorgen dat het leefbaar is. ik heb bijvoorbeeld vorige week mega decadent een order verzorgings-spullen bij Bol.com besteld (deel ervan was ook gewoon niet meer op voorraad hier bij de drogist) en dat dat dan de volgende dag er is, ik ben daar wel écht blij mee hoor.

Moet wel zeggen dat we nu al best wel wat verschillende pakket bezorgers gehad hebben. De ene was echt mega associaal (zijn ook redelijk wat klachten over ingediend), de volgende deed het prima en degene die er nu is heeft gelukkig door dat hij eenmaal binnen, alles gewoon kan afleveren. Nu met corona zet hij het voor de deur, belt aan, loopt een stukje door en op die manier word alles keurig afgeleverd :) Vriendelijke jongen ook, bedank hem ook elke keer voor de moeite. Afgelopen zomer toen het zo belachlijk warm was ook geregeld wat te drinken of een ijsje aangeboden. Ja, ze 'mogen' blij zijn dat ze nog werk hebben, maar als jij al 3 jaar als postbezorger werkt en ineens deze extra werkdruk krijgt, kan ik me voorstellen dat dat niet altijd even makkelijk is.

Mag je dan voor PostNL werken, maar het bedrijf is niet vertegenwoordigd door 1 persoon en andersom ook niet. Dus in dat opzicht: I get it. Ook al zal ik nooit vrijwillig voor PostNL kiezen en pak ik 10x liever een ander bedrijf (want echt, PostNL kan er soms echt een bende van maken), dat ga ik niet afreageren op de medewerkers. Die moeten het nu ook 'maar' doen met de protocollen. Als de medewerkers het zélf verpesten (associaal gedrag), dat is naturlijk dan aan hun te wijten. Maar aan de andere kant: Als jij de gehele dag alleen maar gezeik aan je kop hebt omdat 'niks op tijd is' terwijl je je de schoenen onder de voeten vandaan loopt: Wie zou er niet even een beetje chagerijnig van worden? Er is letterlijk niet op te leiden of aan te nemen tegen wat er nu gaande is.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:30

Wat ik mij af vraag. Mijn pakket ligt nu dus in Heerenveen, zo'n 10 minuutjes rijden. Hun hebben het druk, wat ik snap want ik werk bij DPD. Kan ik het pakketje dan niet zelf ophalen bij het depot weg? Scheelt hun rijden en ik hoef niet te wachten :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:38

Kabayo schreef:
Wat ik mij af vraag. Mijn pakket ligt nu dus in Heerenveen, zo'n 10 minuutjes rijden. Hun hebben het druk, wat ik snap want ik werk bij DPD. Kan ik het pakketje dan niet zelf ophalen bij het depot weg? Scheelt hun rijden en ik hoef niet te wachten :+

Vraag het ze?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:55

San87, daar gaat het niet om. Een klein eigen baasje kan niet zomaar ruimte maken of personeel aannemen. Post.nl kan echt veel meer doen dan een kleine eigen baas.

capopjekop, post.nl ontslaat al jaren mensen om vervolgens weer tijdens drukte meer aan te nemen. En aangezien er veel mensen zonder werk zitten, zouden ze ook echt een oproep kunnen doen, vacatures delen voor tijdelijk werk nu.

Dat de bezorgers het zwaar hebben is heel rot, maar met het bedrijf post.nl heb ik echt geen medelijden.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:08

_San87_ schreef:
Kabayo schreef:

Vraag het ze?

Nergens bereikbaar... Geen nummers in gebruik..

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:27

Kabayo schreef:

Dat kunnen ze daar toch nooit vinden. Die moeten ook door en kunnen geen half uur naar een pakketje van jou gaan zoeken. Gewoon even geduld hebben...