Werken als consultant - wil ik dit wel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 20:23

_mexx_lady_ schreef:
Het zijn altijd vrachtwagens die op mij af rijden en op de highway (sorry kom ff niet op het Nederlands woord). Dus zij helemaal rechts op hun vakje en ik rechts op de tegenovergestelde weg.

En dan knipperen ze niet naar een vrachtwagen die een stuk achter jou rijdt? Of voor jou?

_mexx_lady_

Re: Werken als consultant - wil ik dit wel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-19 20:31

Nee niet specifiek naar mij, denk ik. Kan het lastig inschatten, ik rij smorgens met nog 20 mensen rond me heen. Geen idee!
Vroeg het me wel af haha

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 20:32

Kan ook zijn dat je verlichting te hoog staat afgesteld.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 21:29

Meestal seinen ze gewoon naar elkaar als manier van groeten. Even zwaaien naar elkaar zeg maar.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 06:47

Of als er een flitsauto/flitspaal staat die werkt. Heb ik ooit ook al gehad.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-19 14:13

De kogel is door de kerk, ik stop ermee.
Per 1 januari ga ik uit dienst van het bedrijf. Dubbele gevoelens maar ik denk wel de betere beslissing. Unitmanager blijft ook aangeven 'ga lekker een jaar iets anders doen, kom dan terug buiten dat heel traineeship om, altijd welkom hier!'.
Ik ga die kerel nog missen ook.

Ondertussen wel een sollicitatie lopen, maar goed, als dat niks wordt zit ik straks dus zonder werk en dat gevoel HAAT ik.
Kan wel werken als ZZP, dus op zich werk zat, maar daar koop je geen huis mee.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 14:30

Fijn dat je een besluit hebt kunnen nemen. Waar je een deur dichttrekt, gaat een raam open.
Succes!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 16:02

_mexx_lady_ schreef:
De kogel is door de kerk, ik stop ermee.
Per 1 januari ga ik uit dienst van het bedrijf. Dubbele gevoelens maar ik denk wel de betere beslissing. Unitmanager blijft ook aangeven 'ga lekker een jaar iets anders doen, kom dan terug buiten dat heel traineeship om, altijd welkom hier!'.
Ik ga die kerel nog missen ook.

Ondertussen wel een sollicitatie lopen, maar goed, als dat niks wordt zit ik straks dus zonder werk en dat gevoel HAAT ik.
Kan wel werken als ZZP, dus op zich werk zat, maar daar koop je geen huis mee.

Hoezo kan je over een jaar dan zonder traineeship terugkomen?

Ik denk juiste beslissing, aangezien je toch bleef twijfelen en tegen het filerijden bleef aanhikken.
Lucht het ook een beetje op nu je de knoop heb doorgehakt?

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-19 21:44

Nee het lucht nog niet op.
Maar dat kan zijn dat ik juist een rit van 1u50 achter de rug heb, en mijn vriend dus nog moet vertellen dat deze baan als ik opgezegd, voor ik een nieuwe baan heb....
Ik voel me momenteel dus nog niet echt veel beter :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 00:12

Lastig TS, ik proef aan je berichten dat je vriend niet zo begripvol is als je zou willen / hij zou moeten zijn. Waarschijnlijk heeft het daardoor ook wat langer geduurd voordat je de keuze durfde te maken. Toch is kiezen voor jezelf het belangrijkst. Klinkt alsof je de juiste keuze hebt gemaakt, er komt vast weer een nieuwe leuke baan. De banenmarkt is op dit moment zo goed dat opzeggen zonder iets nieuws te hebben echt niet erg is. Knuffel :(:) .

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-19 00:16

Klopt, en hoewel hij Laat merken dat hij het er niet mee eens is, zegt ie wel dat het mijn keuze is.
Heb hem ook verteld dat ik niet happy was, en hij niks aan de keuze gaat veranderen.

Ik wil het niet, maar worst case kan ik altijd nog een tijdje als zzp gaan werken weer.

Het hoge woord is eruit, en ik voel me nu eigenlijk slapjes/... dat is voor mij een goed teken want het wil zeggen dat ik eigenlijk alweer te lang ben ‘door gegaan’

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 11:37

Ik hoop dat het gesprek met je vriend meegevallen is. Ik denk dat je de goede keus gemaakt hebt...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 11:54

Daar is lef voor nodig. Knap!

Succes verder :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 12:08

Ha de beslissing toch gevallen. Niet makkelijk maar wel de juiste keuze als ik je zo hoorde. Succes met het zoeken naar je nieuwe baan!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 12:22

Toch stoer van je dat je het geprobeerd hebt. Maar ook dapper dat je gestopt bent en voor jezelf kiest.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-19 16:00

Het gesprek op zich ging goed. Zijn gezicht sprak boekdelen toen ik het zei. Uiteindelijk zei hij wel dat het mijn keuze is, maar hij er niet blij mee is.

Dank je wel allemaal, doet me ergens wel goed om te lezen dat het 'stoer en dapper' is.
Ik ben vandaag even op kantoor geweest, normaal trainingsdag, maar omdat ik dus stop vond de manager het wel goed als ik thuis bleef.
Collegaatje was van de week haar telefoon in mijn auto vergeten, dus die ben ik even gaan brengen.
De vrouw die persoonlijke training geeft gaf ook direct aan dat ze het ontzettend dapper vond dat ik voor mezelf kies, en blij voor e is dat ik de keuze heb gemaakt.

Unitmanager vind het ontzettend jammer, maar die heeft me al uitgenodigd om volgend jaar een namiddag op de koffie te komen om bij te kletsen.

En de manager die over het programma ging geeft ook aan dat ik de goede keuze heb gemaakt. Hij vroeg ook hoe ik me nu voelde. En vandaag voelt het goed.
Ik merk dat ik heel veel heb opgekropt wat er nu uit komt.

Een collegaatje gaf al aan dat ze een buikgevoel had, maar hoopt dat ik rust kan vinden.

Ondanks dat ik er maar 2 maanden heb rond gelopen, heb ik in de auto toch stiekem een traantje gelaten.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 17:40

Knap gedaan. En je vindt vast en zeker iets wat beter bij je past.
Wel jammer dat je vriend je niet zo kan steunen op dit moment.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-19 17:45

Op zo steunt hij me wel. Maar niet zoals ik dat van hem verwacht, maar misschien te veeleisend. We delen een andere mening daarin geloof ik, en dat mag ook!

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 18:01

Goed van je dat je voor jezelf kiest!!!.
Daar is veel moed en lef voor nodig!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 20:15

Goede keuze

Bespaart je ook 50.000 €

Succes met zoeken naar je nieuwe baan

Art_ofLiving

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 00:46

Goede keus hoor, je mag trots zijn op jezelf! Je hebt het geprobeerd, zelfs extra proeftijd gekregen en tot de conclusie gekomen dat het niet echt bij je past qua reistijd, prima toch? :) Succes met het vinden van een nieuwe uitdaging!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 10:06

Wat jammer want je leek het op zich wel naar je zin te hebben in het werk en met de mensen. Maar als het toch niet goed voelde en je nu opluchting voelt dan heb je de juiste beslissing gemaakt :j

Ik snap alleen niet waarom je volgend jaar eventueel daar wel weer terecht zou kunnen en dat nu dan blijkbaar geen optie is...?

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 12:07

Ik vermoed dat dat bij die klant is en dat jaar is dan ivm een concurentiebeding . of iets in die richting. Als het werk daar leuk is is dat ook een mooie oplossing

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-19 09:10

Nog even een vraagje...vandaag is mijn laatste dag op de opdracht, maar is het gebruikelijk om wat te geven aan de manager waarmee ik heb samengewerkt?

Ik bedoel, als leerling/stagiaire deed ik dat wel, toen was ik immers een 'blok' aan het been en moest men mij iets leren.
Nu MOET men mij niks leren, maar heb ik wel veel geleerd en heeft ze me op sleeptouw genomen doorheen de organisatie.

Ik heb deze morgen snel een pakje chocolade moussjes met schilfers rond in mijn tas gegooid, die had ik van de week bij de chocolatier gehaald, maar weet eigenlijk niet of ze dat wel lekker vind. Ik zag haar meestal gezond eten en weinig snoepen...

Vraag me nu dus af wat een beetje ethisch is :+

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 09:31

Het gaat om het gebaar, het is altijd netjes om wat te geven!

Op kantoor eet ik ook altijd gezond, als ik thuis kom vind ik het juist heerlijk om een chocolaatje te eten. Dus ik zou haar bedanken en het gewoon geven met een kort dankwoordje.