Ongepland zwanger. Houden of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 09:58

Het idee van ruitje klinkt in eerste instantie heel mooi. Maar ik ben het wel eens met pmarena. Ik denk ook dat het laatste gevoel blijft hangen. Ook denk ik dat je die andere kant niet zomaar even uit kan zetten. Probeer bijvoorbeeld maar eens niet aan een roze olifantje te denken als iemand zegt dat je niet aan roze olifantjes mag denken.

Twijfelmam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-19 11:17

Met onze begeleider moesten wij in 3 stoelen gaan zitten. 1 stoel stond voor houden, 1 stoel stond voor abortus en de 3de was het advies van "buitenaf". Je moest overzien wat je zelf gezegd had en welk advies jij jezelf zou geven.

Ook moesten wij een brief schrijven naar onszelf waarom we deze keuze gemaakt hebben (afhankelijk van de keuze die we maken) of van beide keuzes om het op papier te zetten.

Zoon pop is niet echt nodig voor ons. Ik heb neefjes, nichtjes, vrienden allemaal met baby's en kleine kinderen. We zullen nooit precies weten hoe het is van te voren maar dit zal ons niet verder helpen.

Momenteel ben ik echt een beetje radeloos. We komen er niet uit en ik voel me maar beroerder en beroerder. Iets wat me richting abortus stuurt gewoon omdat ik er klaar mee ben zo beroerd te zijn! We zitten nu in week 3 en het word alleen maar erger. Totaal off topic maar als iemand tips heeft tegen de misselijkheid? Ik eet iedere 2/3 uur (ook al voel ik me nog zo slecht). Slik extra vitamines, slaap veel, doe eigenlijk helemaal niks meer want het gaat gewoon niet.

lizy29

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 11:21

Gember thee wil nog wel eens helpen tegen misselijkheid.

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 11:25

Je hebt ook gembertabletten als je gember vies vindt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 11:27

Naar de huisarts voor emesafene en/of primperan.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 11:27

anjali schreef:
Ik vind dat dit nu ts haar kindje is en dat ze het moet houden.

Twee opmerkingen: wat jij in deze situatie vind is totaal onbelangrijk en van nul waarde. En TS moet helemaal niets omdat jij iets vind.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 11:28

Moeilijk. Ga voor jezelf na om een baby in je leven te krijgen, een baby die uitgroeit tot kleuter, tiener, puber enz.
Ga voor jezelf eens alle fases na, vaak komen er dan bepaalde kinderen in je o geving naar voren.
Kijk voor jezelf of je die dingen leuk vind of juist niet.
Kijk hierbij naar je leven, met reizen en je vrijheid die je nu hebt.
Een kindje kan ook veel vreugde brengen, maar wil je daar dingen van nu voor loslaten.
Hoe gaat het met opvang als jullie werken.
Het is een hele verandering en verantwoording, welke beslissing je ook neemt.
Heel veel kracht en wijsheid.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 11:29

Sterkte Twijfelmam. Dat is wel heel erg vervelend dat je jezelf zo ziek voelt. Kun je er eigenlijk niet bij hebben nu.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 11:34

verootjoo schreef:

Dit ja. Misselijkheid is poedersuiker, maar in jou geval driedubbel zoveel omdat het maakt dat je minder objectief kan kijken naar wat je nu wil.
Misselijkheid is tijdelijk, als dat de reden is om meer naar abortus te neigen lijkt het me goed die misselijkheid vol te bestrijden want als je kiest voor abortus moet dat niet vanwege zoiets zijn. Als dan de misselijkheid weg is krijg je spijt.

(Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat je spijt krijgt van abortus. Dat kan alleen jij bepalen. Maar als de misselijkheid je keuze beïnvloed lijkt me dat niet goed)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 11:38

CharleyT schreef:
anjali schreef:
Ik vind dat dit nu ts haar kindje is en dat ze het moet houden.

Twee opmerkingen: wat jij in deze situatie vind is totaal onbelangrijk en van nul waarde. En TS moet helemaal niets omdat jij iets vind.

Iedereen vindt hier wat. Ts vraagt toch zelf om meningen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 11:41

anjali schreef:
Iedereen vindt hier wat. Ts vraagt toch zelf om meningen.

Uit de OP:

Citaat:
Zoals gezegd zoek ik hier niet het antwoord maar wil ik er graag over praten en zijn er misschien mensen die voor dezelfde keuze hebben gestaan. Ik zou het erg waarderen als hier geen discussie komt over abortus zelf (voor en tegen standerds). De situatie is echt al moeilijk genoeg.

Nee hoor, TS wil er graag over praten en eventueel open adviezen krijgen. Maar geen meningen of discussie over welles nietes.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 11:42

secricible schreef:
verootjoo schreef:

Dit ja. Misselijkheid is poedersuiker, maar in jou geval driedubbel zoveel omdat het maakt dat je minder objectief kan kijken naar wat je nu wil.
Misselijkheid is tijdelijk, als dat de reden is om meer naar abortus te neigen lijkt het me goed die misselijkheid vol te bestrijden want als je kiest voor abortus moet dat niet vanwege zoiets zijn. Als dan de misselijkheid weg is krijg je spijt.

(Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat je spijt krijgt van abortus. Dat kan alleen jij bepalen. Maar als de misselijkheid je keuze beïnvloed lijkt me dat niet goed)

Goede aanvulling ja.
Ik was zeer gewenst zwanger, kreeg hyperemesis en dacht ineens ook over abortus, iets wat ik nooit had gedacht en waar ik toen ook zeker niet met mijn hart achter stond. Maar extreme misselijkheid is zo rot dat je er alles aan doet om dat niet meer te hoeven zijn.

Het is inderdaad belangrijk de misselijkheid goed te bestrijden zo dat je een echte goede keuze kan maken. De huisarts schrijft dat zeer laagdrempelig voor als het goed is dus zou vandaag nog bellen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 11:43

Anjali, wat je vindt moet je naar de politie brengen ;)
Ik hou er niet zo van als iemand zo sterk een mening opdringt.
Een kindje geboren laten worden als het misschien niet goed overwogen is en dus dadelijk toch spijt, is vele malen erger.
Naar mijn mening lopen er daar al teveel van rond, aangezien iedereen maar denkt dat kinderen krijgen moet.
Voorbehoedmiddelen zijn gewoon niet 100% veilig, helaas.
Ik vind het alleen maar goed dat ze het zo goed overwegen, de beslissing is aan hun twee en niemand anders.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 11:44

Sclimpre schreef:
Maar geadopteerde kinderen zijn nu net de meest gewenste kinderen die er zijn. Ze krijgen ouders die al heel lang op hen wachten en een lang voortraject doorlopen hebben. Een kind adopteren doe je niet toevallig.
Bovendien is er ergens iemand die genoeg voor hen over had om hen 9 maanden te dragen en dan los te laten om een betere toekomst te bieden.
Dus ongewenst? Heel zeker niet.

Dat kan zijn dat ze in die zin niet ongewenst zijn.
Maar als je een beetje volgt wat er gebeurt in adoptie land, weet je dat dat geen garantie voor geluk is, in tegendeel....
En dat een hoop adoptieouders zeker niet het beste met het kind voor hebben enof ook niet de klik hebben met het kind.

Dus, behalve dat ik niet vrijwillig 9 maanden een kind zou dragen om het af te staan, zeker niet als je een hart vol liefde hebt.
Ga je je kleine kwetsbaar mormeltje wat vlees van jou en je partner is, zo´n onzekere wereld nooit insturen.
Laatst bijgewerkt door Rakkie123 op 30-09-19 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 11:44

Idd, gembertbletten of aankaarten bij HA of gyn, bestaat ook gewoon medicatie voor.

Twijfelmam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-19 12:00

Dankjewel lieve bokkers <3 . Ik heb de huisarts gebeld. ik had gedacht dat deze toch niks zou doen omdat het er gewoon bij hoort maar blijkbaar zijn er wel opties dus! Zij is op de hoogte van ons dilemma en is echt super open en eerlijk in haar hulp. Ik kom er momenteel wekelijks om te kijken hoe het gaat en staat met ons. Zij helpt ons super. Hopelijk kan ze mij hierin ook helpen want dit is echt niet tof! :r
Ik word vanmiddag terug gebeld.

Gember staat genoteerd! Straks even langs de kruidvat voor tabletten (in afwachting van de huisarts) want ik vind me dat een partij smerig :o :')

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 12:01

tegen de misselijkheid hielp bij mij gember en coca cola en kleine beetjes eten tussendoor
Ik vind gember ook afschuwelijk maar at gembersnoepjes met de neus dicht en omdat het werkte bleef ik het wel eten

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 12:07

Rakkie123 schreef:
Sclimpre schreef:
Maar geadopteerde kinderen zijn nu net de meest gewenste kinderen die er zijn. Ze krijgen ouders die al heel lang op hen wachten en een lang voortraject doorlopen hebben. Een kind adopteren doe je niet toevallig.
Bovendien is er ergens iemand die genoeg voor hen over had om hen 9 maanden te dragen en dan los te laten om een betere toekomst te bieden.
Dus ongewenst? Heel zeker niet.

Dat kan zijn dat ze in die zin niet ongewenst zijn.
Maar als je een beetje volgt wat er gebeurt in adoptie land, weet je dat dat geen garantie voor geluk is, in tegendeel....
Garantie voor geluk bestaat niet. Recent zijn er schandalen geweest met buitenlandse adoptie. Maar het is de taak voor de kandidaat-adoptieouders om na te gaan of alles correct verloopt en de biologische moeder bv niet onder druk gezet is. Bij binnenlandse adoptie is dat veel gemakkelijker te controleren.
Helaas bestaan er nog veel vooroordelen tov adoptie, mensen denken nog vaak dat het er nog steeds aan toegaat als 50 jaar geleden.

Citaat:
En dat een hoop adoptieouders zeker niet het beste met het kind voor hebben enof ook niet de klik hebben met het kind.
Waarom zouden adoptieouders (of andere ouders) niet het beste voorhebben met hun kind? Die uitspraak begrijp ik helemaal niet, want wat zou nu het voordeel kunnen zijn van een kind te hebben als je er niet het beste mee voorhebt?
De klik met je kind is er in 99% van de gevallen en komt er vanzelf, of het nu een natuurlijk kind is of een geadopteerd kind. Kijk maar naar de reacties hierboven, heel veel mensen houden veel van hun kinderen maar vinden andere kinderen maar zozo.
Citaat:
Dus, behalve dat ik niet vrijwillig 9 maanden een kind zou dragen om het af te staan, zeker niet als je een hart vol liefde hebt.
Ga je je kleine kwetsbaar mormeltje wat vlees van jou en je partner is, zo´n onzekere wereld nooit insturen.

Daarvoor moet je inderdaad heel veel van dat kind houden en ook heel veel vertrouwen hebben in andere mensen. Vandaar mijn respect voor mensen die dat wel aankunnen.

@ TS : sorry dat deze discussie in jouw topic opduikt, maar ik vind de beschuldigingen en vooroordelen te erg en te kwetsend om ze niet te weerleggen.
Laatst bijgewerkt door Sclimpre op 30-09-19 12:10, in het totaal 2 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 12:08

Twijfelmam schreef:
Dankjewel lieve bokkers <3 . Ik heb de huisarts gebeld. ik had gedacht dat deze toch niks zou doen omdat het er gewoon bij hoort maar blijkbaar zijn er wel opties dus! Zij is op de hoogte van ons dilemma en is echt super open en eerlijk in haar hulp. Ik kom er momenteel wekelijks om te kijken hoe het gaat en staat met ons. Zij helpt ons super. Hopelijk kan ze mij hierin ook helpen want dit is echt niet tof! :r
Ik word vanmiddag terug gebeld.

Gember staat genoteerd! Straks even langs de kruidvat voor tabletten (in afwachting van de huisarts) want ik vind me dat een partij smerig :o :')

Als je ook veel spuugt zou ik geen gembercapsules/tabletten nemen. Gember is idd heel goor, maar als het weer omhoog komt nog veeeeel smeriger. :r

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 12:11

verootjoo schreef:

Wilde ik inderdaad ook adviseren. Kan je geen advies geven en zou dat ook niet willen, want het is een moeilijke keuze die je zelf moet maken. Maar die misselijkheid is heel naar. Bij mij hielp alleen medicatie de eerste 12 weken. Daarna was het over. Let op dat je genoeg blijft drinken. Ik ben door de misselijkheid uitgedroogd en daarom opgenomen.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 12:12

Een kopje thee en iets eten (biscuitje of beschuitje) voor je opstaat, helpt soms ook. En zo niet naar de huisarts want die misselijkheid is zo naar. Bij mij was het rond de 9 weken ook vaak het ergst, begrijp helemaal dat het de keuze nog lastiger maakt.

Heb je al een echo gehad? Hoe kijk je daar naar? Misschien geeft dat je duidelijkheid wat te doen. Zie je dan jouw kind in ontwikkeling of iets wat je nu in deze moeilijke situatie hebt gebracht en wat je dus eigenlijk gewoon graag kwijt wil?

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 12:17

sclimple
Garantie op geluk bestaat niet, klopt.
Maar gezien de toch wel grote kans op grote problemen voor adoptiekinderen, zou ik dat bewaren voor NOOD, dus er is een kind en er zijn geen ouders en geen goede oplossing binnen de familie.

Verder, is wat mij betreft adoptie een no go.
En als er een adoptie noodzakelijk is, dan met een voogd erbij, omdat het te vaak niet goed gaat.

By the way, kortgeleden kwamen de buitenlandse kinderen in het nieuws, maar de nederlandse adoptie kinderen zijn ruim 2 jaar geleden ruimschoots aan het woord geweest.
Gezien mijn vak, ben ik veel gesprekken gaan voeren maar het is te vaak geen rozengeur en manenschijn, maar ook te weinig affectie en vaak ook erg slechte omstandigheden voor kinderen....dus nee.

Twijfelmam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-19 12:29

Sclimpre geen probleem hoor. Dat het voor ons geen optie is, wil niet zeggen dat het voor andere mensen geen optie is. En wellicht zijn er meer mensen die dit topic lezen die in deze situatie zitten en er wel iets aan hebben!

Ik geef alleen over in de ochtend als ik te vroeg of te snel op ben gestaan. rond 10:00 uur is het sein veilig nadat ik rond 8/9 uur een klein bakje vanilla vla heb gegeten.... Ja een hele handleiding ondertussen.
Drinken voelt echt bagger aan. Dat lukt alleen als ik net een crackertje op heb. Drinken zonder eten = spugen. Dus iedere 2/3 uur 1 of 2 crackers met kaas of jam (dat gaat er het beste in en ik houd helemaal niet van jam!) en dan halve kop thee erbij.

In de namiddag is meestal mijn beste moment en probeer ik naar stal te gaan. Mijn paard staat op half pension dus ik draag wel de zorg. Gelukkig helpt mijn vriend ook als het echt niet gaat. Super lief natuurlijk! <3 En als ik zin heb in iets geks, dan gaat hij het halen hahahaha. Te schattig. Wat dat betreft, ik heb gewoon een topvent.

Verder is netflix mijn beste vriend. Ow en Disney+! :Y)

JEEEJ IK KRIJG EMESAFE VAN de HUISARTS! Ik hoop zo dat dit helpt!

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 13:01

Rakkie123 schreef:
sclimple
Garantie op geluk bestaat niet, klopt.
Maar gezien de toch wel grote kans op grote problemen voor adoptiekinderen, zou ik dat bewaren voor NOOD, dus er is een kind en er zijn geen ouders en geen goede oplossing binnen de familie.

Verder, is wat mij betreft adoptie een no go.
En als er een adoptie noodzakelijk is, dan met een voogd erbij, omdat het te vaak niet goed gaat.

By the way, kortgeleden kwamen de buitenlandse kinderen in het nieuws, maar de nederlandse adoptie kinderen zijn ruim 2 jaar geleden ruimschoots aan het woord geweest.
Gezien mijn vak, ben ik veel gesprekken gaan voeren maar het is te vaak geen rozengeur en manenschijn, maar ook te weinig affectie en vaak ook erg slechte omstandigheden voor kinderen....dus nee.

Rakkie, nu ben ik wel benieuwd naar jouw vakgebied, naar hoeveel problemen er zijn op het totaal aantal adopties en naar de leeftijd van die adoptiekinderen.

En slechte omstandigheden voor de kinderen, waarom wordt dan op voorhand niet strenger gescreend?
In Belgie is de screening vooraf bijzonder streng, zowel psychologisch, medisch als ook een sociaal onderzoek met huisbezoek. Er is toch een behoorlijke dosis motivatie voor nodig om de eindstreep te halen en er hangt dan ook nog eens een pittig prijskaartje aan. Uiteraard kan er altijd iets misgaan maar het lijkt me niet logisch dat mensen zoveel moeite en kosten doen als ze er niet 300% achter staan. En dat de mensen die de screening gedaan hebben er ook al niks van gebakken hebben.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 13:05

Twijfelmam schreef:
Sclimpre geen probleem hoor. Dat het voor ons geen optie is, wil niet zeggen dat het voor andere mensen geen optie is. En wellicht zijn er meer mensen die dit topic lezen die in deze situatie zitten en er wel iets aan hebben!

Ik geef alleen over in de ochtend als ik te vroeg of te snel op ben gestaan. rond 10:00 uur is het sein veilig nadat ik rond 8/9 uur een klein bakje vanilla vla heb gegeten.... Ja een hele handleiding ondertussen.
Drinken voelt echt bagger aan. Dat lukt alleen als ik net een crackertje op heb. Drinken zonder eten = spugen. Dus iedere 2/3 uur 1 of 2 crackers met kaas of jam (dat gaat er het beste in en ik houd helemaal niet van jam!) en dan halve kop thee erbij.

In de namiddag is meestal mijn beste moment en probeer ik naar stal te gaan. Mijn paard staat op half pension dus ik draag wel de zorg. Gelukkig helpt mijn vriend ook als het echt niet gaat. Super lief natuurlijk! <3 En als ik zin heb in iets geks, dan gaat hij het halen hahahaha. Te schattig. Wat dat betreft, ik heb gewoon een topvent.

Verder is netflix mijn beste vriend. Ow en Disney+! :Y)

JEEEJ IK KRIJG EMESAFE VAN de HUISARTS! Ik hoop zo dat dit helpt!

Ugh, misselijkheid is afschuwelijk. Ik heb zelfs op abortus gegoogled toen, als het maar zou stoppen.

Sterkte vrouw!