Cruelty free leven

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sheran

Berichten: 17261
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-19 22:52

Een van mijn huisgenootjes had douchegel van Love, Beauty, Planet staan. Claimen van alles, maar ik zag het al op de achterkant: de eigenaar is Unilever en Unilever testte dacht ik op dieren. Ff nagezocht en ja:
https://ethicalelephant.com/is-love-bea ... ree-vegan/

Toch ook best misleidend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 22:56

"We aim to minimize the number of animals used."

Euhm.... >;)

michelle___

Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Cruelty free leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:40

Ik ben gister bij de Vegan Junkfood Bar geweest in Rotterdam, helemaal plant based. Echt een aanrader! :j

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Cruelty free leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 17:33

De vegan spaghetti van Spar is geen aanrader :+

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 16:01

In mijn zoektocht kwam ik dit topic tegen :D Ik ben steeds meer producten aan het vervangen door dierproefvrije en als het kan ook veganistische producten.
Nu kan ik alleen nog geen make-up doekjes vinden die helemaal dierproefvrij zijn en wel goed hun werk doen. Ik heb nu de doekjes van Kruidvat, maar die vind ik echt stinken :Y) . En ik begreep dat het moederbedrijf nog wel de ingrediënten op dieren test, dus ook niet top.
Ik hou niet van watjes met oog-makeup reiniger, ik gebruik liever doekjes. Dat maakt de zoektocht lastig.
Iemand de gouden tip?

Sheran

Berichten: 17261
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Cruelty free leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-21 16:15

Hm geen idee, wil je wel per se doekjes hebben? Ik kan me voorstellen dat losse reiniger makkelijk te vinden is. Ik persoonlijk gebruik geen waterproof make-up, dus dat gaat er gewoon met water af in de avond. Maar ik gebruik ook alleen mascara, als je ook foundation gebruikt enzo lijkt dit me lastiger.

F_Orumster

Berichten: 15342
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 16:21

MarlindeRooz schreef:
En ze zijn zo zacht. :+:

Bekijk 16x Witte Bamboe Wasbare Wattenschijfjes incl Waszakje | Gezichtsreiniging | Herbruikbare reinigingsdoekjes | Make Up Verwijderen | Face Pads op: https://www.bol.com/nl/p/16x-witte-bamb ... _iphoneapp

Krijg je ze goed uitgewassen? Ik heb ook wasbare wattenschijfjes waar de mascara echt niet uit te krijgen is.

Mizora schreef:
Nepgehakt heeft ook best serieus smaak, maar negatief, zelfs met kruiden krijg ik die bijsmaak vaak niet weg.


Hangt van het merk af en het type vind ik (het gerulde of het zogenaamde rauwe). Die van aldi (vers) vind ik heel goed, de veggiechef van jumbo heel vies.

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 17:17

Sheran schreef:
Hm geen idee, wil je wel per se doekjes hebben? Ik kan me voorstellen dat losse reiniger makkelijk te vinden is. Ik persoonlijk gebruik geen waterproof make-up, dus dat gaat er gewoon met water af in de avond. Maar ik gebruik ook alleen mascara, als je ook foundation gebruikt enzo lijkt dit me lastiger.


Ja ik vind doekjes wel fijner. Als ik het écht niet kan vinden, ga ik wel over op een losse reiniger denk ik.
Ik ook geen waterproof en alleen mascara, soms een beetje oogpotlood. Maar dat gaat er met water of zelfs onder de douche echt niet allemaal af bij mij :+