Schoonloeders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

7ofhearts

Re: Schoonloeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 09:14

@ Ibbel. Omdat het hier over de moeder van ts haar vriend gaat misschien?
Niet dat wij nu allemaal meteen weten over wie het gaat, maar toch.
En als het nu om steun of advies ging, maar dat hoeft eigenlijk ook al niet.
Dat vind ik dan de grens.......voor mij, meer hé.........ieder zijn ding.
Leven en laten leven, en lang leven de lol :D

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 11:17

RaafSmits schreef:
Maar ts, is het dan na 4 jaar niet eens tijd om écht de knoop door te hakken en op jezelf te gaan?
Je hoeft niet meteen voor een koophuis te gaan, als je vriend de geldkwestie nog een dingetje vind?
Er zijn genoeg alternatieven toch?
Lijkt mij voor beide partijen beter.

@ CharleyT; Soms moet je een beetje porren en peuteren om meer achtergrond info te krijgen van een topic.

En toch vind ik het een beetje jammer om de nutteloze irritaties tussen ts en de moeder van haar vriend te lezen waaraan ze eigenlijk niks wilt veranderen.
Als het dan alleen om de fun gaat.....veel plezier. :evaw:

Wat zijn de alternatieven volgens jou dan? Ik heb geen geld om op mijzelf te gaan, klaar.
Vind het ook apart dat je eigenlijk mijn topic een andere kant op wilt draaien, en nu weggaat omdat het niet gaat zoals jij het wilt. Maar goed, bedankt en tot ziens. :wave:

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 11:19

tyleysmiley schreef:
Jennifuur:als ik in een hysterische jankbui eerst m'n man uitkaffer, en daarna van 1 van mijn zes jongens verwacht cq eis dat ze die krabpaal in elkaar zetten, ben ik toch echt niet goed bij mijn hoofd of wel?? Ik vind de meeste reacties naar TS in dit topic vrij bizar, wat ben ik blij dat ik als schoonmoeder zo niet ben zeg, ook de gewone vrienden/vriendinnen zijn hier kind aan huis. Hier mag alles in de koelkast of vriezer gekiept worden, en pakken ze maar lekker te eten wat ze willen. Mee eten is altijd goed, zelf koken of ergens anders eten, ook meeeeer dan prima, blijf ik evt met eten zitten, gaat het mooi de vriezer in of eten we het de volgende dag. Maarja, ik heb een soft spot voor TS, want ik heb zelf ook zo'n schoonloeder, maar gelukkig voor mij, m'n eigen huis, waar ik ze buiten kon gooien, nu al anderhalf jaar geleden. Mensen kunnen echt zeiken om het zeiken, ik snap TS helemaal, ik kan nog genoeg voorbeelden geven, die zo absurd zijn dat je bijna niet geloofd *\%/*

Ja dit dus.
Als mijn moeder tegen mijn vader uitvalt omdat hij niet a la minute de nieuwe krabpaal in elkaar gaat zetten, vervolgens een driftbui krijgt, zoon en vriendin gaat uitkafferen en boos naar boven gaat had ik het echt niet gedaan. En jij, Jennifuur, waarschijnlijk ook niet denk ik zo.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:23

TS start overduidelijk dit topic met een vraag , tot hoever ga je enz? Maar het antwoord wil ze niet horen, tenminste niet als het niet in haar straatje past dus wordt nu het hele topic gedraaid op een manier dat ze toch alsnog haar schoonmoeder en andere schoonmoeders af kan zeiken. Sorry dit gedrag zou ik ook ziek van worden en misschien wel hysterisch. Wat een gedraai omdat je de antwoorden hier niet totaal aanstaan. En dat vind je grappig Hahahaha . Nou sorry. Ik vind er niks leuks aan met een beetje pech verziek je heel veel met dat gedrag. Ik zou je er uit smijten en zo te horen zit je schoonmoeder daar niet heel ver meer vanaf,misschien laat ze het nog voor haar zoon. Misschien probeert ze je steeds weer duidelijk te maken dat je in haar huis haar grenzen passeert. Ik weetdat het jou niks doet. Zinloos topic dit, neem het niet meer serieus.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 11:28

Rizette schreef:
TS start overduidelijk dit topic met een vraag , tot hoever ga je enz? Maar het antwoord wil ze niet horen, tenminste niet als het niet in haar straatje past dus wordt nu het hele topic gedraaid op een manier dat ze toch alsnog haar schoonmoeder en andere schoonmoeders af kan zeiken. Sorry dit gedrag zou ik ook ziek van worden en misschien wel hysterisch. Wat een gedraai omdat je de antwoorden hier niet totaal aanstaan. En dat vind je grappig Hahahaha . Nou sorry. Ik vind er niks leuks aan met een beetje pech verziek je heel veel met dat gedrag. Ik zou je er uit smijten en zo te horen zit je schoonmoeder daar niet heel ver meer vanaf,misschien laat ze het nog voor haar zoon. Misschien probeert ze je steeds weer duidelijk te maken dat je in haar huis haar grenzen passeert. Ik weetdat het jou niks doet. Zinloos topic dit, neem het niet meer serieus.

Kom nou zeg. Iedereen zie begrijpend kan lezen snapt dat de vraag 'tot hoe ver ga je?' en 'wat moet je ermee?' retorische vragen zijn. Ik heb nergens om advies gevraagd, heb in de OP nota bene al aangegeven dat het een topic is om je frustraties kwijt te kunnen met een lolletje. Toen er bakken met adviezen kwamen heb ik gereageerd daarop, op een hele normale manier.

Maar dan ga je toch lekker weg als je het niet serieus neemt? :') Ik lig er niet wakker van hoor.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:00

Het punt is dat sommige het niet zullen snappen hoe frustrerend het kan zijn, soms zal je er om kunnen lachen en soms ook niet. Je weet het vaak pas als je het zelf hebt meegemaakt om in deze situatie te zitten en hoe het dan ook kan voelen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:14

Voor schoonmoeder zal dat denk ik juist hetzelfde zijn. T ligt vaak aan beide kanten.
Als ik sommige antwoorden lees van ts, zou ik ook in mijn haar krabben als schoonmoeder.
Daarmee praat ik het gedrag van schoonmoeder niet goed, maar t zal ook niet alleen haar schuld zijn. Ts zal ook haar aandeel in hebben.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:21

Ik denk dat het heel verhelderend kan zijn om dit topic uit te printen en terug te lezen als in de toekomst de rol van schoonvader/-moeder om de hoek komt kijken en je eigen kinderen partners over de vloer brengen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 13:32

Cowboy55 schreef:
Ik denk dat het heel verhelderend kan zijn om dit topic uit te printen en terug te lezen als in de toekomst de rol van schoonvader/-moeder om de hoek komt kijken en je eigen kinderen partners over de vloer brengen.

Hoezo? Jij vind het normaal hoe mijn schoonmoeder zich gedraagt? Ik niet. Als ik zie hoe mijn ouders als schoonouders zijn tov mijn vriend en dat vind ik al een stuk normaler. Die gaan niet lopen driftbuien om niks en zich lopen afreageren op mij en mijn vriend.

Als ik kinderen krijg en die nemen hun vriend/vriendin mee naar huis ga ik niet telkens ze achtervolgen om te kijken wat ze aan het doen zijn, of met mijn tengels aan hun boterham zitten. Dat vind ik niet normaal. En ja, het is een wisselwerking. Maar ik heb echt mijn best gedaan om aan onze band te werken en iedere keer is het stank voor dank.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:34

Tja, misschien reageert je schoonmoeder overdreven, maar ik kan me anderzijds ook voorstellen dat ze na 4 jaar wel eens wat meer toe is aan privacy.

Zoals jij je schoonmoeder kado krijgt bij je vriend, krijgt zij jou kado bij haar zoon.

Ik heb in een vergelijkbare situatie heel veel weekends bij mijn toenmalige schoonouders doorgebracht en dat ging helemaal prima, zonder strubbelingen.
Maar ik weet zeker dat we dat niet bij mijn ouders in huis hadden hoeven doen.
Mijn moeder is gesteld op haar rust en privacy en zou er niet goed tegen kunnen om mij en vriend ieder weekend over de vloer gehad te hebben.
Dat verstoort haar in haar eigen huis in haar ritme, haar goed recht, lijkt me zo.

Dus als het echt zo botst, en op jezelf wonen niet haalbaar is, zul je dus water bij de wijn moeten doen.
En dat kan dus betekenen aanpassen of verkassen.
Dan maar verder weg van jullie favoriete kroeg en vrienden, maar je schoonmoeder even haar rust gunnen in het weekend kan ook geen kwaad.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:35

Shaggy09 schreef:
Cowboy55 schreef:

Hoezo? <KNIP>

Omdat de wereld er heel anders uit ziet van de andere kant van het hek.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 13:38

Je moet nu niet de rest van mijn post wegknippen. Dan heeft het niet zo'n zin om te discussiëren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:43

Vraag eens aan je schoonpa of ze altijd zo is geweest, ik herkende namelijk mijn eigen ma niet toen ze in de overgang zat, altijd een lieverd maar toen echt drie jaar een vreselijke bitch geweest. Ging wel weet over gelukkig.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 13:45

bigone schreef:
Vraag eens aan je schoonpa of ze altijd zo is geweest, ik herkende namelijk mijn eigen ma niet toen ze in de overgang zat, altijd een lieverd maar toen echt drie jaar een vreselijke bitch geweest. Ging wel weet over gelukkig.

Dat is wel een goede, heb ik nooit aan gedacht.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:56

Shaggy09 schreef:
Je moet nu niet de rest van mijn post wegknippen. Dan heeft het niet zo'n zin om te discussiëren.

De rest van de post is wat mij betreft irrelevant en behoorlijk suggestief m.b.t. tot wat ik wel-of-niet van jouw schoonmoeder vind of wat ik wat jou betreft zou moeten vinden. Het heeft inderdaad geen zin om zo te discussieren en dat doe ik dan ook niet.

Voel je verder ook vooral niet aangesproken door wat ik schrijf. Wellicht zijn er anderen die er wel wat mee kunnen of willen.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 17:14

@shaggy09

Ik had begrepen dat jij geen hulp of advies nodig had, hoogstens een uitlaatklep voor je frustraties.
En gewoon een lollig topic over het wel en wee van mogelijk lastige schoonmoeders.

Als je dan toch zoekt naar een oplossing zou ik op de eerste plaats eens een eerlijk en open gesprek aangaan met de moeder van je vriend.
Gewoon omdat je de situatie niet leuk vind en je je afvraagt het waarom.
Als dit een relatie gaat worden zul je het toch echt met elkaar moeten doen.
En dan niet beginnen met beschuldigingen en verwijten naar elkaar te gooien, maar echt een gesprek.
Desnoods eens met man of vriend erbij, maar eerst eens een op een.

Als dat op niks uitloopt zal je toch echt moeten overwegen om met je vriend uit huis te gaan of niet meer daar te komen zolang je elkaar om dit soort futiliteiten al irriteert.
Daar wordt niemand blij en wijzer van.

En ja.......geen geld.......in hoever is dat een reden of een excuus?
Werken jullie beide?

En mogelijk is er een plek bij vrienden of familie waar jullie beide terecht kunnen.
Niet ideaal, maar wel een start, en al door hele volksstammen voor jullie gedaan, wat ook regelmatig al is genoemd in dit topic.
En mogelijk zijn er zelfs instanties waar je kan aankloppen, al vraag ik me ernstig af of de reden die jij hier noemt daar serieus genoemd kunnen worden.

Ik heb vrijwilligerswerk gedaan bij jong volwassenen die niet thuis konden wonen........ geloof me, die zouden bijna blij zijn met de moeder van jou vriend.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 17:17

Ik studeer en nee ik heb geen tijd om zoveel geld bij elkaar te werken dat ik op mezelf kan gaan wonen.
Maar dat is ook niet aan de orde. Ik woon prima thuis en heb het heel fijn bij mijn lieve ouders. Ik ga niet uit huis omdat de momenten dat ik bij vriend ben zij een driftkikker is. Dan kom ik daar liever gewoon niet meer over de vloer. Zo vaak ben ik er niet eens.

Maar ja, soms moet je wel. Met kerst bijvoorbeeld, of met haar verjaardag. Dan kan ik moeilijk wegblijven.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 17:29

Shaggy09 schreef:
Ik studeer en nee ik heb geen tijd om zoveel geld bij elkaar te werken dat ik op mezelf kan gaan wonen.
Maar dat is ook niet aan de orde. Ik woon prima thuis en heb het heel fijn bij mijn lieve ouders. Ik ga niet uit huis omdat de momenten dat ik bij vriend ben zij een driftkikker is. Dan kom ik daar liever gewoon niet meer over de vloer. Zo vaak ben ik er niet eens.

Maar ja, soms moet je wel. Met kerst bijvoorbeeld, of met haar verjaardag. Dan kan ik moeilijk wegblijven.

Waarom zou je kerst of een verjaardag daar vieren als dat alleen maar frustratie oplevert? Als zij zich niet weet te gedragen en toch alleen maar de trol uithangt.

Ik heb dat het eerste jaar 'uit fatsoen' gedaan en heb me vreselijk gevoeld, daarna ook niet meer gegaan. Dat viel uiteraard niet goed, maar daar heb ik me niks van aan getrokken. Ik ben lekker gaan werken. :j

Het jaar daarop hebben we samen besloten überhaupt niet meer aan dat verplichte geneuzel te doen. Beste keuze die we gemaakt hebben.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 17:39

Shaggy09 schreef:
Ik ben regelmatig bij mijn vriend thuis, ik slaap daar in de weekenden dus ik zie mijn schoonouders nou eenmaal vaak.

Dit schrijf je zelf,dus dat is niet enkel met kerst of een verjaardag.
Je hebt het thuis hartstikke goed,dus lekker bij je ouders blijven .Dan heeft niemand frustratie's en je schoonmoeder haar huis weer terug.

Ik zou er serieus eens beginnen met minder te komen,Een nl rijwoning is nu eenmaal niet groot en je zit al gauw op elkaars lip.Ik kan me voorstellen dat die moeder gewoon ook eens een weekend rust in haar huis wil ipv mensen in haar kasten keuken en badkamer.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 17:39

Ik bedoelde als in de toekomst, daar enkel met kerst en verjaardagen komen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 17:41

Nee je bent niet gezegend met je schoonmoeder en dat is heel rot. Maar vooral voor je vriend want hij staat er tussen. Maar als je graag als volwassene behandelt wilt worden kan je misschien beginnen met je volwassen te gedragen. Damn wat ga je tekeer in dit topic. Als je deze attitude altijd hebt kan ik me voorstellen dat ze zich aan je ergert.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 17:54

Studeert je vriend ook? Of werkt hij? Toen ik samen ging wonen studeerde ik ook nog. Mijn vriend was toen de kostwinner en betaalde het huis ook. Nu ben ik klaar met studeren en werk ik ook. Er zijn best veel mogelijkheden hoor. Kan je de opleiding niet in BBL vorm doen? Dan kan je gewoon 4 dagen werken en 1 dag naar school

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 17:56

TS wil helemaal niet het huis uit.
@TS: je zult moeten afwegen of het gemak van lekker dichtbij de kroeg opweegt tegen mot met je tokkie schoonmoeder. Zo simpel is het.
Persoonlijk zou die kroeg me gestolen kunnen worden, maar het is maar waar je prioriteiten liggen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 18:03

Ibbel schreef:
TS wil helemaal niet het huis uit.
@TS: je zult moeten afwegen of het gemak van lekker dichtbij de kroeg opweegt tegen mot met je tokkie schoonmoeder. Zo simpel is het.
Persoonlijk zou die kroeg me gestolen kunnen worden, maar het is maar waar je prioriteiten liggen.

Dan moet ze ook niet zo zeuren over haar schoonmoeder :=

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 18:04

Ze zit alleen regelmatig bij schoonma omdat dat handig is qua afstand voor de favoriete plek van uitgaan. Dat heeft kennelijk alle prioriteit. Tja, als dat zó belangrijk is zal ze de rest moeten slikken.