Wonen in een volkswijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 19:22

Forbiddenpie schreef:
Ailill schreef:
Zo zeg, goedemorgen! Ik probeer me al een tijdje te bedenken of ik vroeger in aanraking kwam met volkswijken. Mijn ouderlijk huis is vrijstaand en niet eens in een wijk, enkel 4 dreven. Hier in Dublin zit ik in het zuiden v.d. stad, wederom geen wolkswijken.

Maar ga je hier naar het noorden v.d. stad, dan is je leven serieus niet zeker. Enkele collega's wonen daar of komen er vandaan, daar is een volkswijk in Nederland niets bij :')

Ha! Ik zit hier West van Dublin en hier is het op het moment niet echt chill met alle gangs die op elkaar schieten, bijna elke week weer raak. En toch voel ik mij hier 100% veiliger dan waar ik voorheen in Den Haag woonde.
Nice, wel binnen het district? Ik zit zelf in the Docklands, centrum dus en werk in het centrum/zuiden.

Die gangs hoor ik ook vanuit het noorden, bizar. Voordeur open doen en poef, dood. En dat meermaals per week.

Eens, ik voel me hier stukken veiliger, zelfs in Sligo :')

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 19:27

Kinderen die tot 10.00 buiten spelen, was dat hier maar zo! Ik woon niet in een echte volkswijk, wel toen ik in een andere stad woonde, mijn huidige wijk is veel sociale huur en de kinderen ( 9 en 11) van mn buurman spelen in het weekend gerust tot 00.30u buiten 8)7 (door de weeks zijn ze altijd bij hun moeder dus dat scheelt weer :Y) ).

Aan mijn vorige woonplaats waar ik wel in een volkswijk woonde, heb ik best goede herinneringen. Ik zat in een studentenhuis, en daar waren de buren eigenlijk niet zo bij mee. Want er kwamen steeds meer studenten. Maar zolang je zelf aardig naar hen was, waren zij ook aardig tegen jou. Dus altijd ff groeten en af en toe een praatje, dan bleef t wel oke en waren ze altijd bereid ergens mee te helpen of pakketjes aan te nemen.

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 19:29

Sodera schreef:
Waar zit jij Forbiddenpie?
Ik zit te ver westwaarts voor gang related gedoe denk ik zo

Ik zit op de grens van Clonee en Blanchardstown. Heerlijke rustige buurt verder, kinderen spelen altijd buiten. Voelt heel veilig aan, maar 700 meter verderop zit dan net een stukje waar de gangs elkaar telkens moeten hebben. Merk er zelf verder weinig van behalve als dan een helicopter weer even boven ons komt hangen.

Ailill schreef:
Nice, wel binnen het district? Ik zit zelf in the Docklands, centrum dus en werk in het centrum/zuiden.

Ja ik heb nog net de Dublin postcode, maar 5 minuten verderop had ik in in county Meath gewoond haha.

Als kind en tiener in Moerwijk opgegroeid in Den Haag, was toen nog best gezellig. Iedereen in de straat kende elkaar, vaak buurt feestjes en mensen in de voortuin. Langzaam maar zeker veranderde het echter in een achterstandswijk helaas. Best leuk gewoond als kind.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 02:10

Waikiki schreef:
Oh geniaal! Ik woon in Australië, en de meeste woonwijken zijn vrij divers om het zo maar te zeggen :')
Het maakt niet uit of je koopt of huurt. Ik zit in een koophuis, maar de hele buurt is koop of huur en je vind hier echt ALLES! Van rijk tot tokkie, al noemen we dat hier bogan. Nu valt mijn wijk nog mee en is het heel stil.
Dit filmpje is gewoon perfect hoe sommige eruit zien en praten :)) Het mooiste is nog dat ik met mijn Nederlands nu echt een perfect bogan accent na kan doen tot hilariteit van andere.

[ Video ]

Wat gaaf! Waar in Australie woon je? Ik woon nu voor een half jaar in Melbourne, in de suburb Werribee. Dit is ook best wel een soort volkswijk. Allerlei vage figuren, van drugsdealers tot schreeuwende dronken jongeren. En er zijn ook nog wel een aantal normale mensen haha.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 10:59

ElviraKelan schreef:
capopjekop schreef:
Mijn volgende woning moet iig ver van een speeltuin liggen. Zijn de krijsende blagen eindelijk naar huis, komt de plaatselijke hangjeugd schommelen en gillen alsof het 4-jarige meisjes zijn. Pal onder mijn raam en een wekker die om 4.30 gaat. En op het moment dat ik er zo klaar mee was en mijn badjas aan ging doen besloten ze te gaan.

Heeft niets met een volkswijk te maken ;)
Ik herken het wel deels alleen heb ik geen last van de jongere kindjes maar wel van de hangjeugd en de jeugd die vanaf stad naar huis fietst. Daarvan mag de volume wel een standje zachter en gedrag binnen de fatsoensnormen (van andermans spullen blijf je af en ga je al zeker niet slopen)
Oh, ik woon buitenaf, bij een boerderij, en vanaf waar ik woon kan ik zelfs geen woonwijken zíén. Maar de langsfietsende jeugd in het weekend, die van dorp naar stad onderweg zijn of later van stad weer terug naar dorp fietsen, kan ik woord voor woord verstaan. Het fietspad is zo'n 200 meter bij mijn hut vandaan.

't Is een heul beschaafd en overwegend gristelijk dorp. Zodra de jeugd zich er zich in kuddeverband buiten begeeft gaan ze meteen in verzet :')