Forbiddenpie schreef:Nice, wel binnen het district? Ik zit zelf in the Docklands, centrum dus en werk in het centrum/zuiden.Ailill schreef:Zo zeg, goedemorgen! Ik probeer me al een tijdje te bedenken of ik vroeger in aanraking kwam met volkswijken. Mijn ouderlijk huis is vrijstaand en niet eens in een wijk, enkel 4 dreven. Hier in Dublin zit ik in het zuiden v.d. stad, wederom geen wolkswijken.
Maar ga je hier naar het noorden v.d. stad, dan is je leven serieus niet zeker. Enkele collega's wonen daar of komen er vandaan, daar is een volkswijk in Nederland niets bij
Ha! Ik zit hier West van Dublin en hier is het op het moment niet echt chill met alle gangs die op elkaar schieten, bijna elke week weer raak. En toch voel ik mij hier 100% veiliger dan waar ik voorheen in Den Haag woonde.
Die gangs hoor ik ook vanuit het noorden, bizar. Voordeur open doen en poef, dood. En dat meermaals per week.
Eens, ik voel me hier stukken veiliger, zelfs in Sligo
(door de weeks zijn ze altijd bij hun moeder dus dat scheelt weer
).
Het mooiste is nog dat ik met mijn Nederlands nu echt een perfect bogan accent na kan doen tot hilariteit van andere.