Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Qerty schreef:Cowboy55 schreef:
Een bedrijfsrecherche-achtige club?
Dat hoeft het helemaal niet te zijn hoor. Vind het juist een heel gezonde actie dat ze dit niet zelf intern gaan proberen op te lossen.
Storm schreef:Wat neemt het allemaal een hoop gedoe mee. Niet leuk voor jullie...
Maar ik snap ook wel dat ze de bovenste steen boven willen hebben, stel je voor dat die vrouw wel gelijk heeft, dat risico kunnen ze niet nemen.
Ik hoop voor jullie dat het snel klaar is en dat je man zijn rust weer kan vinden.
bigone schreef:Storm schreef:Wat neemt het allemaal een hoop gedoe mee. Niet leuk voor jullie...
Maar ik snap ook wel dat ze de bovenste steen boven willen hebben, stel je voor dat die vrouw wel gelijk heeft, dat risico kunnen ze niet nemen.
Ik hoop voor jullie dat het snel klaar is en dat je man zijn rust weer kan vinden.
Stel dat die man gelijk heeft, net zo’n groot risico want dan heb je ook een tijdbom op kantoor die wanneer haar iets niet zint dit met anderen ook zou flikken.
enzino schreef:Natuurlijk is het veel te ver vooruit lopen op de zaken, maar ik vraag me wel af wat de mogelijke gevolgen kunnen zijn voor de vrouw in kwestie.
Als er uit komt dat er geen bewijs is en daarmee de kous af is, dan zullen de directe gevolgen wel meevallen. Maar wat als er sterke vermoedens zijn dat haar verhaal niet klopt? Kan dit tot ontslag leiden? Ze heeft geen (valse) aangifte gedaan bij de politie wat strafbaar is, en misschien zelfs bij een volle bekentenis dat het een leugen was is het mogelijk nog geen reden voor ontslag op staande voet.
Wel goed om te horen dat het bedrijf dit uiterst voorzichtig oppakt. We kunnen allemaal wel voorbeelden bedenken van gevallen waar een vrouw met verzonnen verhalen naar de media stapt en het leven van enkele mannen verschrikkelijk moeilijk is gemaakt (Kavanaugh, dat Rolling Stone verhaal dat geheel verzonnen bleek te zijn, plus nog tientallen minder bekende voorbeelden waarbij mensen hun leven is verwoest tijdens de #metoo hype).
enzino schreef:Natuurlijk is het veel te ver vooruit lopen op de zaken, maar ik vraag me wel af wat de mogelijke gevolgen kunnen zijn voor de vrouw in kwestie.
Als er uit komt dat er geen bewijs is en daarmee de kous af is, dan zullen de directe gevolgen wel meevallen. Maar wat als er sterke vermoedens zijn dat haar verhaal niet klopt? Kan dit tot ontslag leiden? Ze heeft geen (valse) aangifte gedaan bij de politie wat strafbaar is, en misschien zelfs bij een volle bekentenis dat het een leugen was is het mogelijk nog geen reden voor ontslag op staande voet.
Wel goed om te horen dat het bedrijf dit uiterst voorzichtig oppakt. We kunnen allemaal wel voorbeelden bedenken van gevallen waar een vrouw met verzonnen verhalen naar de media stapt en het leven van enkele mannen verschrikkelijk moeilijk is gemaakt (Kavanaugh, dat Rolling Stone verhaal dat geheel verzonnen bleek te zijn, plus nog tientallen minder bekende voorbeelden waarbij mensen hun leven is verwoest tijdens de #metoo hype).
CleanBandit schreef:Bedankt! Ja, ik vind het wel spannend. Volgens mij hoort hij vandaag nog niet haar verhaal, maar krijgen we het verslag pas na de tijd (waarschijnlijk enkele werkdagen erna).
We zijn beide érg nieuwsgierig naar haar versie.
bigone schreef:CleanBandit schreef:Bedankt! Ja, ik vind het wel spannend. Volgens mij hoort hij vandaag nog niet haar verhaal, maar krijgen we het verslag pas na de tijd (waarschijnlijk enkele werkdagen erna).
We zijn beide érg nieuwsgierig naar haar versie.
Ik denk dat ze geen verklaringen uitwisselen , iets met privacy? Aan de hand van de verklaringen en onderzoeken en de gedragsdeskundige zal er een conclusie uitkomen.
Eponastable schreef:Is er al gesproken om hem weer actief te zetten? of moet hij nog thuis blijven?