excuus. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sheehan schreef:Nikass schreef:Ik vind het altijd zo erg als je hoort dat er een ernstig misdrijf is gepleegd dat er mensen zijn die wat weten maar hun mond houden.
Dat is precies wat je doet als je een tas met zo'n groot bedrag aan geld meeneemt en niet meldt.
Ik heb het al eerder gepost maar gek genoeg gaat niemand daar op in
Hoe is een tas met geld te vergelijken met een misdrijf. Door bijvoorbeeld 5000 in je eigen zak te steken vermoord je niemand
bigone schreef:Lau schreef:
Nou deze prachtige samenleving heeft er juist voor gezorgd dat ik als goed kind niemand meer vertrouw. Ik was altijd het braafste meisje van de klas. Eerlijk en bracht alles wat ik vond naar de leraar (even in deze situatie). Maar als ze je opsluiten op de wc en dan he etui en tas leegroven dan denk je vanzelf fiets it. Er kan geen psychische behandeling al die trauma’s en dat wantrouwen wegnemen. Deze prachtige samenleving heeft er voor gezorgd dat ik niemand vertrouw. En daar heb ik vanaf mijn 6e al hulp voor gehad. Want het pesten begon al op de peuterspeelzaal. Maar nee dat fix je niet meer, de mensheid is gewoon niet te vertrouwen. En bewijs maar het tegendeel dat ik jou wel kan vertrouwen.
Veel zijn het zwaar beschadigde mensen met die instelling. En waardoor zijn die beschadigde? De mensen die jij zo nodig als goed probeert weg te zetten.
Lau, heel vervelend dat je door pesten op de lagere school blijkbaar een levenslang trauma hebt opgelopen . In de jaren 60 heb ik hetzelfde meegemaakt en dit is voor mij juist de drijfveer geweest om iets van mijn leven te maken en me er niet onder te laten krijgen. Hulp bestond in die tijd nog niet, ik ben wel heel bewust naar de reünie van die school geweest, plattelandsschooltje . Nu waren we allemaal zo’n vijftig en er werd een presentatie gehouden waarop iedereen kon zien hoe het in je leven was vergaan. Ook de herinneringen aan je schooltijd, die heb ik heel duidelijk verteld, zonder namen en ook ons huidige leven uitgebreid laten zien. En als afsluiting mijn pestkoppen hartelijk bedankt, zonder hun was ik niet zo sterk geweest.
Er zijn die avond nogal wat excuses gemaakt. Ik had het allang verwerkt maar die pesters hadden dus echt geen idee wat ze veroorzaakten.
quera schreef:Ayasha maar ookal had je dat geld naar de politie gebracht dan nog was hij even geholpen.
Want hij gaat het geld niet ophalen bij de politie.
Ayasha schreef:quera schreef:Ayasha maar ookal had je dat geld naar de politie gebracht dan nog was hij even geholpen.
Want hij gaat het geld niet ophalen bij de politie.
Nope, maar dan haal je jezelf wel uit "the chain of events.". En doe je dat niet, ben je IMO gewoon deel van die gebeurtenis.
Begrijp me niet verkeerd he, ik kan me voorstellen dat anderen dat niet zo zien en dat het hen dus ook niet stoort. Maar voor mij zou dat tellen wat me dus zou motiveren om daarin eerlijk te zijn.![]()
Maar dat maakt deel uit van "mijn visie" en een stukje van mijn "spirituele geloof" of hoe je het ook maar wil noemen..... (wauw, ik vind dit best een moeilijke om goed te verworden.)
quera schreef:Maar het gaat die man niet helpen laat ik maar zeggen
) gaat helpen vrees ik. Maar we moeten elk onze eigen keuzes maken waarmee we kunnen en willen leven. Het terug brengen of niet is de mijne. Tot het punt komen dat hij of zij die zak kwijt kon raken, dat was de zijne/hare. bigone schreef:Ik hoop dat je toch nog een keer de haat kunt laten gaan, jij bent gewoon veel meer dan een gepest kind. En alle pesten heeft gevolgen, sommigen laten de pesters winnen, anderen doen er hun voordeel mee, hoe moeilijk dit ook kan zijn. Echt, je bent zo veel sterker dan je denkt Lau.
Sheehan schreef:Nikass schreef:Ik vind het altijd zo erg als je hoort dat er een ernstig misdrijf is gepleegd dat er mensen zijn die wat weten maar hun mond houden.
Dat is precies wat je doet als je een tas met zo'n groot bedrag aan geld meeneemt en niet meldt.
Hoe is een tas met geld te vergelijken met een misdrijf. Door bijvoorbeeld 5000 in je eigen zak te steken vermoord je niemand
Shaggy09 schreef:En dan nog, is het niet raar of apart dat mensen die tas mee zouden nemen. Die opmerkingen als dat je dan geen opvoeding zou hebben gehad vind ik echt walgelijk.
soesita schreef:Shaggy09 schreef:En dan nog, is het niet raar of apart dat mensen die tas mee zouden nemen. Die opmerkingen als dat je dan geen opvoeding zou hebben gehad vind ik echt walgelijk.
Die opmerking dat je dan geen opvoeding hebt gehad komt niet van mij. Maar ik verbaas me er wel over dat je je geen vragen over de afkomst van het geld gaat stellen en dan niet tot bepaalde conclusies komt (of besluit om daar niets mee te doen). Als je weet dat het geld niet van jou is moet je ook weten dat het geld dus van iemand anders is. En je daarmee niet het recht hebt om het uit te geven.

Lau schreef:Ik zou niet eens naar een reünie gaan. Ze wisten dondersgoed wat ze deden. Iemand bewust van de trapduwen en opsluiten is echt niet onschuldig. Kleren jatten etc nee ze wisten het dondersgoed.
Ik zou de uitnodiging gelijk in de prullenmand gooien en vriendelijk bedanken. Ze hebben mij gevormd naar hoe ik nu ben. En daar zou ik ze niet voor willen bedanken. Wel voor hun bek poffen maar dan verlaag ik mij tot hun niveau. Ik ben er alles behalve beter van geworden. Ik wilde schrijver worden, juf of dierenarts. Nu hoop ik op sommige dagen dat ik niet meer wakker word. Of skip ik school om de hele dag ij bed te liggen.
Pantykous schreef:Lau schreef:Ik zou niet eens naar een reünie gaan. Ze wisten dondersgoed wat ze deden. Iemand bewust van de trapduwen en opsluiten is echt niet onschuldig. Kleren jatten etc nee ze wisten het dondersgoed.
Ik zou de uitnodiging gelijk in de prullenmand gooien en vriendelijk bedanken. Ze hebben mij gevormd naar hoe ik nu ben. En daar zou ik ze niet voor willen bedanken. Wel voor hun bek poffen maar dan verlaag ik mij tot hun niveau. Ik ben er alles behalve beter van geworden. Ik wilde schrijver worden, juf of dierenarts. Nu hoop ik op sommige dagen dat ik niet meer wakker word. Of skip ik school om de hele dag ij bed te liggen.
Daar ben je zelf bij hoor, kun je ook wat aan gaan doen. Ja, zij hebben het hier naar gemaakt. Dat het hierbij blijft heb je zelf in de hand.
Ik vond pas 100 euro op straat. Er was verder niemand dus ik heb het meegenomen en er een post op Facebook aan gewaagd (ik woon in een klein dorp dus dat gaat snel). Ook bij de gemeente en de politie is niks gemeld als vermist dus nu is het voor mij
Lau schreef:quera schreef:Lau dat is dan heel spijtig voor jou. Maar projecteer je trauma’s niet op iedereen en alsof dit voor iedereen geld.
Ik projecteer niks ik zeg alleen dat mensen die zo denken zelf vaak ook beschadigd zijn.
Maakt niet uit door wat. Ik geloof niet dat iemand zo word zonder wat mee te maken. Dus bekijk het eens andersom hoe heeft de samenleving er voor gezorgd dat iemand zo is geworden.
bigone schreef:Ben het met je eens dat het niet om het bedrag gaat. Maar wel degelijk om normen en waarden waarbij jij blijkbaar kleine bedragen niet de moeite waard vind om te proberen te achterhalen wie het verloren heeft . Tja, dat zegt meer over jou dan over mij. En generatiekloof? Vroeger hoefde je het echt noet te flikken om iets te jatten, mensen hadden weinig en had je meer dan viel het meteen op. Tegenwoordig valt dat niet meer op, ook ouders blijkbaar niet.
[/quote]