Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 18:22

Shanna schreef:
Ja dat kan, toen ik nog in de horeca werkte had ik echt hittebestendige handen, kon ze zo onder de hete kraan houden. Tegenwoordig ligt de horeca zo ver achter me dat ik dat echt niet meer kan :+

In de horeca heeft dat vaak ook wel te maken met een laag eelt op je handen. Dat je bijvoorbeeld ook een stuk vlees met je handen aan kan raken dat al een paar minuten in een rammend hete pan ligt.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:31

Wat ik me gisteren ineens afvroeg,

Hebben blinde mensen ook een telefoon/smartphone? En hoe gebruiken ze die dan? En zo niet, hebben ze een alternatief? En wat dan?

Misschien heel dom, maar vroeg het me af. Het is toch wel lastig als je blind bent en zo geen contact kan maken met mensen..

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:33

Hoe kun je het beste soep pureren? Ik heb wel een staafmixer maar daarmee krijg ik geen mooie gladde soep (meer een soort kots :r :+ )

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:33

gewoon ouderwets zo n telefoon waar je drie keer op een toets moet klikken voor je een letter krijgt? dat zat altijd wat van braille op zodat je wist welk knopje t was :)

Riddershow

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:34

En denk dat dingen als siri/alexi/google voice ook helpen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:34

Nikass schreef:
Hoe kun je het beste soep pureren? Ik heb wel een staafmixer maar daarmee krijg ik geen mooie gladde soep (meer een soort kots :r :+ )

Heb je een goede staafmixer? Dat scheelt al de helft. Mixeren en zeven eventueel. Genoeg vocht erbij doen.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:35

Die van mij lukte ook niet, maar die was dan ook niet goed meer. Mijn nieuwe maakte mijn tomatensoep juist te glad...

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:36

Trui schreef:
gewoon ouderwets zo n telefoon waar je drie keer op een toets moet klikken voor je een letter krijgt? dat zat altijd wat van braille op zodat je wist welk knopje t was :)

Ja, maar hoe weet je dan dat je een bericht naar *naam* stuurt? Kun je niet zien toch?

Idd voice zal ook wel helpen, daar had ik nog niet aan gedacht!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:36

Zouden er geen spraakgestuurde telefoons zijn?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:37

Nikass schreef:

Gewoon een passeerzeef gebruiken? Eventueel vooraf nog staafmixeren als het echt te grof is.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:37

Pepperrr schreef:

Hebben blinde mensen ook een telefoon/smartphone? En hoe gebruiken ze die dan? En zo niet, hebben ze een alternatief? En wat dan?

Misschien heel dom, maar vroeg het me af. Het is toch wel lastig als je blind bent en zo geen contact kan maken met mensen..

Kijk deze video eens :)
Zij heeft onwijs veel interessante video’s over haar blindheid

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:39

Thanks SindyKaya! Ik ga eens kijken!

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:47

Hoe kan het dat soms een haarzakje besluit om geen pigment meer in het haar te stoppen en je dus zo'n overgang op één haar krijgt van je 'normale' haarkleur naar grijs?

Reina_Lucia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 12:07

Nikass schreef:

Ik doe het altijd gewoon in de blender.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 12:26

Pepperrr schreef:

Ik ken iemand die blind is en een smartphone heeft. Zij heeft ingesteld dat elke tekst op haar scherm voorgelezen wordt als ze op een bepaalde knop drukt (ze weet zelf waar die zit). Ze beantwoordt berichten door het in te spreken, dat wordt dan omgezet naar testberichten.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 12:29

Pepperrr schreef:

Ja hebben en gebruiken ze gewoon normaal .
Sommige apps hebben spraak funtie .
Vooral iphone heeft speciale software voor blinden

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 21:39

Als iemand in zijn slaap een hartaanval krijgt, wordt diegene hier dan wakker van?

Black_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:18

Jolien87 schreef:
Als iemand in zijn slaap een hartaanval krijgt, wordt diegene hier dan wakker van?

Ja zeker. Zeker als je flink druk hebt op je borst dan wordt je geheid wakker. Heb het vaker mee gemaakt met mijn vader

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 23:49

Nikass schreef:

Met een soupmaker :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 23:51

little_birdy schreef:
Pepperrr schreef:

Ja hebben en gebruiken ze gewoon normaal .
Sommige apps hebben spraak funtie .
Vooral iphone heeft speciale software voor blinden

Mijn nicht heeft een iPhone die veel spraakgestuurde dingen kan.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 00:22

Dank jullie wel allemaal. Ik heb geen soupmaker, blender of passeerzeef, maar ik ga eens even kijken welke aan te schaffen ;)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 07:49

Dan maak je er rijk gevulde soep van. Problem solved. :D

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 08:04

Soms kom ik langs van die akkers die er precies uitzien als weilanden qua wat er groeit, alleen is het dan echt heel erg geel (en de weilanden ernaast zijn wel groen dus het is niet een tekort aan water). Wat voor gewas wordt daar geteeld? Het is echt net gewoon geel gras.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 08:06

Myrsky schreef:
Soms kom ik langs van die akkers die er precies uitzien als weilanden qua wat er groeit, alleen is het dan echt heel erg geel (en de weilanden ernaast zijn wel groen dus het is niet een tekort aan water). Wat voor gewas wordt daar geteeld? Het is echt net gewoon geel gras.

Doodgespoten met gif. Wordt later opnieuw ingezaaid.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 09:48

germie schreef:
Myrsky schreef:

Doodgespoten met gif. Wordt later opnieuw ingezaaid.

Ah oké, dankjewel!

En dan vraag ik me vervolgens ook af wat de meerwaarde dan is van nu vernielen en straks alsnog zaaien :=