Teleurstellendste cadeau dat je ooit hebt gehad

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 19:54

Pff van mijn ex....

Een grote fles met badschuim voor volgens mij Valentijnsdag niet ingepakt niks.

Nou als je dan geen moeite wil doen, doe dan aub geen cadeau. :+

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 19:57

Petrichor schreef:
Pff van mijn ex....

Een grote fles met badschuim voor volgens mij Valentijnsdag niet ingepakt niks.

Nou als je dan geen moeite wil doen, doe dan aub geen cadeau. :+

Mijn ex weigerde op een gegeven moment een cadeau te kopen voor Valentijnsdag... Hij had 'geen geld' (overigens wel voor andere dingen, alleen niet voor een reep chocolade ofzo voor mij...).
Gelukkig is het nu m'n ex :Y)

Verder vind ik sommige verhalen hier wel echt heel sneu hoor!

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:13

Al die kinderen die werden achtergesteld bij stiefzusjes, tegelijk jarige nichtjes en zo... Zo pijnlijk -O-
Ik vraag me af of de gevers van zulke cadeaus het nou expres doen, of denken dat kinderen dom zijn of zo...
Ik hou niet van kinderen, maar als ik bij mijn kleine tantezegger op verjaardag ga krijgt die een cadeau van het verlanglijstje, of ik het zelf nou een belachelijke trend (zoals fidget spinners, Pup Patrol, noem maar op) vind of niet.

c_alsemgeest

Re: Teleurstellendste cadeau dat je ooit hebt gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:17

Ik heb een keer een duidelijk 2e handse knuffelbeer gekregen van een oom. Echt een viezig ding :')
En daarbij werd ik 15... :+ dus ja... was ook niet volledig passend bij de leeftijd.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:18

Wow, hier staan wel echt bizarre verhalen :oo vooral die ouders die jonge kinderen zo erg teleurstellen of cadeaus ongelijk verdelen...

Mijn moeder telt nog de pepernoten af die ze aan mijn zoontje en neefje geeft := om niemand achter te stellen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:19

Mijn hart knijpt echt samen als ik sommige berichtjes lees, wat erg dat sommige kinderen gewoon aan de kant werden geschoven, bah -O-

De surprises die ik me herinner:
Nr. 1: ik kreeg een surprise waar élk meisje in de klas jaloers op was. Een mooi ingepakte doos. Met daarin nog een doos, en nog een, en nog een, en nog een etc... Ik baalde als een stekker, want er was duidelijk geen moeite in gestopt -O-
Nr. 2: ik kreeg alleen een hoefijzer. Voor die jongen had ik zelf dat jaar er voor een heel voetbal veld gemaakt met hout en piepschuim. Was er super trots op en wat krijg je terug? En ik wist ook al dat hij mij had, hij hield zijn briefje echt als een soort spandoek omhoog bij het lootjestrekken...
Nr. 3: een olifant, daar was wel moeite in gestopt gelukkig. Wel had het meisje het al verklapt -O-
Nr. 4: een egel, ik wilde graag een schleich egeltje en dat meisje had er zoveel tijd in gestopt :+: Ben haar er nog steeds dankbaar voor :Y)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:35

Al die teleurstellende sinterklaas surprises op school.. Vind ik eigenlijk ook sneu voor de gevers, op basisschool leeftijd hangt een groot deel van de surprise die je geeft toch wel van je ouders af.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 00:29

Oh nog eentje!

Mijn eerste sinterklaas ooit met mijn vriend was een drama. Wij vieren thuis geen sinterklaas dus buiten school surprises had ik geen 'sinterklaas ervaring'.

Nu was de bedoeling dat we voor 5 euro aan cadeautjes een surprise moesten maken. Maar aangezien ik enkel surprises op de basisschool heb gemaakt, wist ik niet hoe uitgebreid ze het normaal doen. Dus ik vroeg aan mijn vriend in hoeverre ik een surprise moest maken. Toen zei hij dat het gewoon om het cadeautje ging, gewoon normaal ingepakt met een gedicht.

Dus ik heb hem geloofd en ben op zoek gegaan naar een cadeau voor zijn vader. Maar ik kende hem niet zo heel goed toen nog. Het enige waar ik aan kon denken was dat die een mini IPad heeft waarvan het hoesje aan vervanging toe was. Ik ben dus een nieuwe gaan kopen voor 15 euro, 10 euro over budget. Maar mijn vriend was erbij en zei dat het prima was. Toen heb ik het cadeautje meerdere malen ingepakt zodat het toch leuker is dan 1 laag papier en heb ik ook zelfgeschreven een gedicht gemaakt.

Nou als eerste werd het gedicht bekritiseerd op mijn Nederlands (ik ben tweetalig opgevoed, Engels en Nederlands, waardoor mijn 'de/het' niet altijd even correct is. Vervolgens kreeg ik goed het idee dat ik een echte surprise had moeten maken, inpakken was onvoldoende (dank aan mijn vriend voor zijn slecht advies :') ). En als laatste kreeg ik de opmerking dat ik veel te ver over budget ben gegaan en dat het niet te bedoeling was.

Later die week zag ik dat hij zelf nog een nieuw hoesje had gekocht en toen ik vroeg of die van mij niet goed was, zei die dat die het wilde gebuiken wanneer die zou beginnen op zijn nieuwe werk, want die was te mooi voor zomaar thuis.

Inmiddels heeft die 4 jaar later nog steeds mijn gegeven hoesje niet gebruikt 8)7

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 01:26

Afgelopen Valentijnsdag was ik wel een beetje sneu...
Mijn man is vervent gamer en zijn bureaustoel was niet lang daarvoor overleden en dus gebruikte hij mijn bureaustoel. Hij had al eens een website laten zien met van die stoere game-stoelen, maar die dingen zijn echt duur!
Maar goed, hand over mijn hart (en ik wil mijn eigen stoel terug!). Dus ik zo’n dure stoel gekocht.
Hij eerst bang dat ik een of andere flut stoel gekocht had, maar nee hij was er echt heel blij mee. Dus jeej!

Ik kreeg 8 witte chocoladerepen..... terwijl ik eigenlijk ook nog wat kilo’s probeerde kwijt te raken :)
Verder hou ik wel van hem :D

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 02:01

Mijn vader heeft er ook een handje van mij chocolade te geven, lust ik sinds ik klein ben al niet (en ouders zijn toen ik 16 was pas uit elkaar gegaan, dus hij heeft 16 jaar gehad om er aan te wennen)

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 02:39

Een toenmalige baas had persoonlijke kerstpakketten bedacht. Super attent! Ik had een pakket met heerlijke vlees delicatessen.

Nadeel: ik ben vegetariër :')

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 03:01

khirshanta schreef:
Een toenmalige baas had persoonlijke kerstpakketten bedacht. Super attent! Ik had een pakket met heerlijke vlees delicatessen.

Nadeel: ik ben vegetariër :')

Hij wist niet dat je vegetariër was? Anders is hij wel heel lomp en zou je hem terug moeten pakken haha. Geef hem een "kerstpakket" met alleen maar sla-soorten.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 03:04

amy_leftover schreef:
Als kind ooit een marsepeinen kunstgebit van de sint gekregen, omdat ik toen flink aan het wisselen was... >;)
Wat een stom cadeau vond ik dat! En ik lust ook geen marsepein :')

Ik lust wel marsepein, en ik was wel blij met het marsepeinen gebit wat ik kreeg toen ik een jaar of 8 was. En vooral met het gedichtje wat er bij hoorde:

Ik kreeg een standje van de sint
omdat 'k je heb gebeten.
Dat 't zó erg was, lieve kind,
heb ik niet geweten.
'k Heb al mijn tanden laten trekken,
't deed wel vrees'lijk pijn,
ik kan nu niet meer trekkebekken,
mag 'k weer je vriendje zijn?

Ondertekend met de naam van het manegepaard wat mij een paar weken eerder gebeten had (er lag al voer in zijn bak en ik was nog bezig om het hoofdstel af te doen... vandaar). De marsepein is al lang op, het litteken heb ik nog steeds :+

Het stomste cadeau wat ik heb gekregen was een clowntje. Ik háát clowns, en ik houd ook niet zo van neerzetdingen. Eigenlijk heb ik liever een cadeau wat je ook ergens voor kunt gebruiken.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 08:07

Ah wat een lief gedichtje Koper!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 08:27

Oké. Ik moet opeens denken aan dat topic van die Bokker die de letters HOME gekregen had van haar schoonmoeder (?).

Is dat topic al genoemd? :') :') :')

Half Bokt heeft tig pagina's in een deuk gelegen volgens mij. :D

Ik kan 't zo snel niet terug vinden maar het is geniaal.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 08:30

Ja. En t ergste is: als je die letters voor je raam zet, en je loopt buiten staat er Emoh!

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 08:35

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 08:36

Ik heb eens laten ontvallen dat ik voor het snowboarden een helm wilde kopen. Ik had een mooi model in mijn hoofd met een mooie vorm en matzwart. Komt mijn pa een paar weken later aanzetten met een doos. Helemaal glunderend en trots. Ik trek vol verwachting de helm uit de doos. Is hij rood met racestrepen...

Het idee was heel lief en ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om te zeggen hoe lelijk ik hem vond. Heb dus stug 2 jaar vloekend op de piste rond geboard met een oranje jas en een rode helm :') later hebben we hem zwart gespoten en na een paar jaar heb ik er zelf een gekocht. Pap kon er wel om lachen toen ik het later vertelde

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 08:43

Geniaal topic!
Ik kan me 1 keer herinneren met sinterklaas, denk dat ik een jaar of 7 was. Ik had in alle speelgoedgidsen een step omcirkeld en ook met koeienletters op mijn verlanglijstje geschreven. Tussen de pakjes op pakjesavond zat 1 doos, waar volgens mij best een step in zou kunnen zitten. De hele avond op hete kolen gezeten en toen ik uiteindelijk het pakket open mocht maken, bleek er een kinder nagelstudio in te zitten. Ik ben geen meisje-meisje en dat soort dingen waren aan mij absoluut niet besteed. Ik heb het die avond niet laten merken, maar de nagelstudio heeft jaren in de doos gestaan voordat hij verhuisde naar een nichtje die het wel leuk vond. Ik herinner me de teleurstelling nog zo goed. De step heb ik later alsnog gekregen, voor mijn verjaardag (2 weken na sinterklaas).

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 10:03

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 11:41

watchthesky schreef:

Ik moet hierbij enorm denken aan die Gilmore Girls aflevering denken waarbij Emily's schoonmoeder kwam en ze ieder cadeau wat ze in de afgelopen 35 jaar had gekregen weer uit moest pakken en neerzetten. :')

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-18 12:25

Resistance schreef:
watchthesky schreef:

Ik moet hierbij enorm denken aan die Gilmore Girls aflevering denken waarbij Emily's schoonmoeder kwam en ze ieder cadeau wat ze in de afgelopen 35 jaar had gekregen weer uit moest pakken en neerzetten. :')

[ Video ]

:') :')

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:29

Een dwarsfluit.

Ik werd 15 of 16. Mijn wettelijke vader heb ik van mn 3e tot mn 13e ofzo nooit gezien, daarna kwam hij op verjaardagen. Mijn broer kreeg vaak mooi zelf gemaakt houtbewerkt spul (schaakbord met speelstukken). Ik kreeg een dwarsfluit... ik ben a musical, kan geen noten lezen en dit ding was ook nog eens slecht onderhouden en schoongemaakt met aceton.

Netjes bedankt, daarna (Met zijn toestemming) verkocht. Leuk zakcentje aan overgehouden

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:58

Wat een dingen staan er tussen zeg! Sommige dingen vind ik echt ronduit kwetsend.

Ik ben inmiddels 30 en vier mijn verjaardag per definitie niet, om dit soort akkefietjes.
Wij hadden het vroeger thuis niet breed (of eigenlijk gaf mijn moeder gewoon geld uit aan andere dingen, zo weet ik nu.)
Toen ik wat kleiner was kreeg ik dus met mijn verjaardag wat kleinere kadootjes, als er maar een paard op stond was ik al tevreden. Ik was altijd blij.
Maar toen ik ouder werd, kreeg ik ieder jaar een kaart met ‘gefeliciteerd! Binnenkort gaan we even de stad in voor je cadeau.’
Of ‘nog vele jaren! Als kado betaal ik je tattoo/ dagje sauna/ rijles/ nieuwe kleren/ etentje/ concert’ .
Nou, als ik dat nu allemaal nog zou moeten krijgen kon ik het hele jaar leuke dingen doen.

Over surprises op school, wat had ik daar een hekel aan! Ik werd gepest op mijn eerste basisschool. Ik had uren aan mijn surprise zitten knutselen, ik had het populairste meisje van de klas getrokken. Ik vond haar vreselijk onaardig maar had toch mijn best gedaan op iets moois. De hele klas vond hem prachtig (niet wetende dat ik hem gemaakt had).
Tijdens het uitdelen van de surprises bekeek ik steeds welke dan voor mij zou kunnen zijn, ik zag zo gauw nergens mijn naam op staan. Alle mooie surprises gingen één voor één naar andere kinderen. Toen ik eindelijk mijn naam hoorde kreeg ik een doosje (van Bonzo hondenkoekjes) ‘ingepakt’ met bruin gekrijtte A4 tjes. Toen ik hem openmaakte zat de doos vol met naar hondenbrokken geurende pepernoten en.... een grijs potlood dat niet eens ingepakt was. Ik weet mijn eigen reactie niet meer maar wel die van de klas: ‘Bo is een hondennaam, haha!’
Ik weet tot op de dag van vandaag nog dat Frank die surprise voor mij gemaakt had. Gelukkig ben ik het jaar daarop van school gewisseld en werd ik niet meer gepest.
Maar jarig zijn en surprises? Neh, ik maak er liever zelf een leuke dag van, mezelf stel ik ten minste niet teleur :D

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 13:04

Ik vind dit soort dingen ook echt een gemiste kans van de leerkracht. Dit mag gewoon niet gebeuren. :(:)