bridgetF schreef:Ik vraag me af of je niet kunt uitzoeken wanneer die ouders van die broers zijn vertrokken of overleden.
Waarschijnlijk is toen pas het kavel gesplitst voor beide broers en zou je dus kunnen kijken of dit dus binnen of buiten het verjaringstermijn is geweest. Dat geeft je zaak waarschijnlijk iets meer houvast en zicht op verlies / winst kansen.
Ook vind ik dat met zulke grote oppervlakten je het niet met het oog kunt beoordelen en je dus uitgaat van wat er op de papieren staat volgens kadaster en koopcontract. Ik zou zeker een advocaat of rechtsbijstand in schakelen, het is te veel grond en te veel waarde om zo maar voorbij te laten gaan. Een beetje makelaar zou wel oog moeten hebben of het een beetje klopt, ik neem aan dat deze wel vaker grote percelen verkoopt.
Bovendien vraag ik me af, toen je kwam kijken voor overname heb je toen foto's gemaakt? Heb je het idee dat tussen kijken en overdracht de schutting is verplaatst?
Tussen koop en overdracht zijn de schuttingen geplaatst. Daarom ook dat de makelaar niet ingegrepen heeft. Toen wij tekende was alles nog open tussen de percelen. Toen wij de sleutel kregen was het dichtgebouwd. Wij hebben heel wat fotos van de bezichtigingen waar duidelijk op te zien is dat er toen nog geen erfafscheiding was.