Nee,ik hoef geen vriend! ik ben al met mijn paarden getrouwd

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ianthe

Re: Nee,ik hoef geen vriend! ik ben al met mijn paarden getrouwd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 21:43

Het kan echt anders...zucht.. Maar het gaat er toch niet alleen maar om dat sommige hier de juiste vent niet kunnen vinden? Ze hebben er gewoon geen behoefte aan, maar dat is echt lastig te begrijpen voor sommige mensen.

Elke keer komt dat weer terug...ja maar als de juiste tegenkomt....NEE!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 21:43

Nop, alleen behoefte bij zware verliefdheid. En dat heb ik niet snel

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 21:44

Romeo2007 schreef:
Wat ik me afvraag... hebben jullie geen behoefte aan genegenheid? Of zoeken jullie dat ergens anders?

Totaal niet :D.
Knuffelen, handje vasthouden en ander klef gedoe... nee bedankt, ik pas.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 22:12

In het kader van 'getrouwd zijn met je paard' en genegenheid zag ik dit plaatje even voorbij komen :')

Afbeelding

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 22:13

Nee, hier ook geen behoefte aan klefheid, ben volkomen asexueel.
En genegenheid die je krijgt van dieren is ook gewoon genegenheid, hoor, en dan zit er tenminste geen bijbedoeling achter.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 22:19

Ianthe schreef:
Het kan echt anders...zucht.. Maar het gaat er toch niet alleen maar om dat sommige hier de juiste vent niet kunnen vinden? Ze hebben er gewoon geen behoefte aan, maar dat is echt lastig te begrijpen voor sommige mensen.

Ondanks dat ik een periode bewust nee zei is dat nu wel anders.
Maar dan moet hij wel echt leuk leuk leuk zijn.

Ik ben nu wat aan het scharrelen, ondanks dat het nog heel pril is en het echt nog 2 kanten op kan gaan merk ik wel dat ik voor het eerst weer een glimlach op mijn gezicht krijg bij een berichtje..

Maar ik ben wel heel duidelijk. Hij moet echt geen verwachtingen hebben. Ik wil het rustig aan doen. En daar heeft hij helemaal geen probleem mee. Wat het voor mij een stuk makkelijker maakt.

Ik heb vaak snel het gevoel dat een man je wil claimen en daar krijg ik het zo Spaans benauwd van.

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-18 22:24

Ianthe schreef:

Ik ben blij dat jij ons wel snapt :D

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-18 22:28

ual_95 schreef:
In het kader van 'getrouwd zijn met je paard' en genegenheid zag ik dit plaatje even voorbij komen :')

[ Afbeelding ]

Zulke hilarische foto's, heb ik wel hoor :')

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-18 22:32

Adindaa schreef:
Romeo2007 schreef:
Wat ik me afvraag... hebben jullie geen behoefte aan genegenheid? Of zoeken jullie dat ergens anders?

Totaal niet :D.
Knuffelen, handje vasthouden en ander klef gedoe... nee bedankt, ik pas.

Kunnen wij trouwen ^&+ jij klinkt als de ideale partner voor mij _O-

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 22:37

Oeh, veel herkenning in dit topic. :D
Ik heb een paar keer een poging gedaan om samen te wonen, maar niemand die daar blij van werd.
Zelf ben ik gelukkiger met mijn beestjes en dat gevoel heb ik denk ik mijn hele leven al gehad, weet nog dat ik heel klein was en mijn zus me vroeg wat ik later wilde worden en ik heel enthousiast: kluizenaar!! riep, helaas begon mijn zus me uit te leggen dat het de bedoeling was dat je met een beroep geld zou verdienen.. weg mooie droom. -O-
Ik ben graag regelmatig alleen en heb me nog nooit eenzaam gevoeld, (behalve in een relatie) ik heb het best gezellig met mijzelf.
Helaas schatten mensen mij vaak een stuk jonger dan ik ben en krijg ik regelmatig dingen te horen als, wacht maar jouw tijd komt nog wel, of over later als ik zelf kindjes heb. :') dat zijn dan toch mensen die ik niet goed ken en ik knik dan maar een beetje, ga er vanuit dat ze het goed bedoelen dus laat maar gaan, geeft alleen maar rare gezichten als ik er op door ga.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 22:38

maria1990 schreef:
Kunnen wij trouwen ^&+ jij klinkt als de ideale partner voor mij _O-

Op voorwaarde dat je in een andere kamer slaapt en ik zoveel katten mag adopteren als ik wil *\%/*

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-18 22:45

We hebben een deal :)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 22:57

Afbeelding

:D :D

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 23:13

maria1990 schreef:
Ianthe schreef:

Ik ben blij dat jij ons wel snapt :D

Omdat ik ook zo ben ja :+

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 23:19

Hier ook al een geruime tijd single :+ tijd lang geprobeerd hoor, dates gehad, tinder, badoo, kroeg, discotheek. Maar ja het wil bij mij gewoon niet :') Dus heb het maar opgegeven.

Dus nu heb een vriend die is klein, donker en chubby met een mega karakter en hij staat in de wei. Bevalt mij best.

Het is inmiddels zo erg thuis dat mijn ouders een t-shirt hebben gekocht met
No boyfriend
No problems

:=

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 23:32

Ik verbaas me echt over de vooroordelen hier. De ene, maar ook de andere kant op. Fijn dat je gelukkig bent met je relatie en dat het is wat je altijd al wilde, voor anderen werkt dat dus niet zo. En nee, die zijn echt niet minder gelukkig. Ik geloof ook best dat voor sommige mensen een relatie echt een aanvulling is, maar voor mij is dat niet zo. Ik heb er geen behoefte aan om savonds met iemand op de bank en vervolgens in bed te kruipen, om mijn leven te delen, te trouwen of samen beslissingen te nemen. En nee, ik mis er echt niets aan. Ik heb vrienden met wie ik mijn verhalen kan delen, die ik kan bellen wanneer ik ze nodig heb. En mijn leven is prima compleet.
Het is alleen wel raar dat je je altijd uit moet leggen als je geen relatie wil, terwijl als je de vraag omdraait, je allemaal rare blikken krijgt. Leven en laten leven denk ik dan...en vul niet in voor een ander.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 23:36

Romeo2007 schreef:
Het leuke is, ik hou totaal geen rekening met mijn partner en hij niet met mij en het loopt gesmeerd. We doen beiden ons eigen ding en het is prima al 14 jaar zo. Het kan echt anders dames

Een relatie heeft zo z'n voor en nadelen maar ook single zijn. En dat dit voor jullie werkt is fijn. Maar dat is gewoon niet wat iedereen wil.

Ik mag hopen dat de mensen die in een relatie zitten ook vinden dat het iets toevoegt aan hun leven.
Maar sommige hebben die behoefte gewoon totaal niet. Als je die behoefte of gevoel daarvoor niet hebt. Heb je dat nu eenmaal niet.

Dan is het niet zo simpel gesteld dat een relatie ook heel "simpel" kan zijn. En volgens mij is het volkomen logisch dat een goede relatie niet zoveel tijd en energie kost omdat het als vanzelf gaat. Maar dan moet je wel een goed gevoel bij iemand hebben. En dat kan je nu eenmaal niet afdwingen.

Wat ik altijd vervelend vindt is dat mensen soms vragen waarom je geen relatie hebt. Even heel eerlijk gaat dat mensen helemaal niets aan. Ik ga toch ook niet iedereen vragen waarom ze wel in een relatie zitten. Mensen willen af en toe gewoon over je heen walsen met hun "belangstelling".

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 23:43

Tigra oh ja dat laatste! Iedere x weer uitleggen dat het gewoon niet van de grond komt, en het maar heb opgegeven... zo ontzettend vermoeiend

Vooral wanneer mijn familie en dan met name mijn oom of tante het vragen. Hun relatie is zo opgedroogd dat ik echt zoiets heb van ga even lekker aan je eigen relatie werken voor dat je over mijn (niet bestaande) relaties gaat beginnen :=

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-18 11:58

@Lillian: Dat heb je weer mooi gezegd en trek het je niet aan wat anderen van jou vinden dat is zo onbelangrijk. Het is belangrijker wat de mensen van jou vinden die je dierbaar zijn en de rest moet je lekker laten kletsen over hun eigen sprookjeshuwelijk. Waar alles zo perfect ingaat.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:59

Die vragen heb ik ook jaren moeten aanhoren :roll:
Tot ik het ineens zo zat was, dat ik tegenvragen ben gaan stellen: Waarom ben jij in een relatie?
Nou dat was wat.... Toen kreeg ik te horen dat ik niet zulke rare vragen moest stellen. Weer de tegenvraag gesteld: Waarom stel je mij dan wel rare vragen?
Blijkbaar toen viel er ineens een kwartje :)*
Nog wat gemompel, maar gelukkig hebben de familieleden mij nooit meer deze onzin-vragen gesteld :D

En wat betreft genegenheid, het is maar wat je onder genegenheid verstaat. En nee, ik kom ook niet tekort. Ik heb alleen weinig op met de meeste mannen, en teveel dingen aan mijn hoofd om daar ook nog tijd voor te maken.
Zoals eerder gezegd, kom ik er eentje tegen die stevig in z'n schoenen staat, niet bang is om buiten de gewoonte-dieren-kudde te komen, en mij m'n bezigheden gunt, is die beste man zeker niet kansloos 8-)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:08

Ik sta niet open voor een vaste relatie/samenwonen oid. Zelfs niet met iemand die ik echt heel erg leuk zou vinden.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:17

Joolien schreef:
Ik vind dit altijd topics die mij als toekomstig psycholoog triggeren. Vanuit onze biologische kern is de mens gewoon op de wereld gezet om een partner te zoeken. Sterker nog, als je samen bent, wordt je lichaam daar duidelijk gelukkiger van, dat bewijst bijv het knuffelhormoon oxytocide. Als iemand zeg 'joh, van mij hoeft dat allemaal niet', dan kun je denken prima, lekker single is niks mis mee. Maar, toch verteld onze biologisch systeem iets anders. We zijn ingesteld om een partner te vinden, om met iemand samen te leven. (uitzonderingen zoals aseksueel of aromantisch daar gelaten)
Ik ga je niet vertellen dat je nu maar direct moet gaan zoeken, maar ik maak me dan juist zorgen. Wat maakt dat je anderen niet vertrouwd, dat je niemand toe kunt laten(omdat je niet van jezelf houdt ) of dat je alleen maar negatieve kanten ziet van een relatie. Dat is zo eeuwig zonde, want een relatie heeft zoveel te bieden en hoeft niet een blok aan je been te zijn.
Dus vooral zorgelijk, niet dat ik je meteen een zielig persoon vind, maar ik ben dan zo benieuwd wat er achter deze coping zit. :)

Oeh hier wil ik heel graag op reageren na het topic gelezen te hebben :j

Ik snap je punt helemaal maar ik denk dat er ook gewoon mensen zijn waarbij het hechtingsproces niet helemaal goed is doorlopen waardoor er later problemen ontstaan met het aangaan of aanhouden van relaties. Dat is denk ik wel een van de redenen. En ik vind het tof dat mensen het alleen zijn omarmen, in plaats van wanhopig op zoek gaan omdat dat zogend de norm is volgens de maatschappij of Ongelukkig alleen zijn. Wij vrouwen zijn natuurlijk over het algemeen ook een stuk zelfstandiger dan vroeger waardoor het mogelijk is om ‘alles’ alleen te doen. Ook dit speelt denk ik een grote rol.

Ik ben ook beter alleen dan wanneer ik een partner heb dat weet ik ondertussen van mijzelf. Ik weet waar ik aan toe ben, zou ergens ook niet weten waar ik de tijd en energie vandaan moet halen op dit moment als ik heel eerlijk ben. En ik houd echt wel van mijzelf hoor. Ik ben hartstikke tevreden met mijzelf dat vind ik ook een grote misvatting. Dat je niet van jezelf kan houden omdat je alleen bent :')

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 15:09

Ik vraag me al heel de tijd af; allen die hier bewust geen partner of relatie hebben, hebben jullie allemaal een fwb of iets soortgelijks om aan je trekken te komen? Want je libido zet je niet zomaar in de koelkast lijkt mij.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 16:01

Shaggy09 schreef:
Ik vraag me al heel de tijd af; allen die hier bewust geen partner of relatie hebben, hebben jullie allemaal een fwb of iets soortgelijks om aan je trekken te komen? Want je libido zet je niet zomaar in de koelkast lijkt mij.
Nope libido zet je niet aan de kant nee, al kun je het wel wat temperen, mocht je dit willen.

Als ik naar mezelf kijk dan ben ik sowieso vrij close met echt goede vrienden/vriendinnen, knuffels of samen in de bank een film kijken, ik noem maar wat. Loop ook gerust met een vriendin hand in hand ergens en sowieso een knuffel wanneer we elkaar zien/weg gaan.

Wat betreft echt seks, laat ik het zo zeggen: Ik kom niets te kort ;)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:45

Shaggy09 schreef:

Sex zonder liefde vind ik echt afschuwelijk!Ik ben trouwens wel voor het huwelijk ,in mijn R.K.geloof is dat een sacrament. Maar dat mag je in dit leven maar 1 keer ontvangen. dus het is voor mij een superserieuze zaak.Het kan met de juiste partner iets heel moois zijn,dat blijkt ook wel uit de reacties hier van mensen die in een gelukkige relatie zitten, maar met de foute partner zou het voor mij een nachtmerrie zijn.