[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 15:53

Goh, ze vragen ons gelukkig nooit om op te passen.

Het enige wat ik af en toe irritant vind is dat mijn schoonzus en zwager nooit meer samen op onze verjaardag komen, want: geen oppas.
En dat is niet waar, want het punt is vooral dat alle gratis oppas (lees mijn schoonouders en andere zwager) ook op onze verjaardag zitten en ze gewoon geen zin hebben om te betalen voor oppas :+
Maar we worden wel verwacht 5 keer per jaar naar hun verjaardagen te komen (2 volwassenen en 3 kinderen). Op zondagmiddag met alleen andere familie en de kinderen.
Feest :')

Ik vond het net een stuk leuker, pepernoten gebakken met de kinderen van mijn zusje. Ik werd met een speelgoedhamer achterna gezeten door mijn neefje, dikke pret was dat :D
En toen ze wat vervelend werden, zijn ze weer vertrokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 15:54

-beelddenker-

A dirty mind is a joy forever :))

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 15:54

xLaraaj schreef:
Maar wat doen jullie met petekinderen? Mijn zus is in juni bevallen van een dochter en ik ben als meter gevraagd. Wat ik natuurlijk een hele eer vond. en ik zie eigenlijk dat klein wormpje graag. Maar ik vrees er al voor als ze mij gaan vragen voor babysit ofz (nog nooit gedaan). Hoe doen jullie dat ?

Ik ben al 9 jaar peettante, ik kan oprecht van haar genieten. Ik ben dol op dat meisje, en wat heeeeerlijk dat ze na het logeren weer naar haar moeder teruggaat. *\o/*

En dat plaatje van Joolien, briljant gewoon :')

Anoniem

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 15:59

Ik ben niet van plan om op te passen om andermans kinderen.

Volgens mij al eerder verteld. Vriend en ik willen over paar jaar boerderij overnemen van zijn ouders. Hadden vrienden van hem gezegd dat wij dan mooi op hun kinderen(moeten nog gemaakt worden) konden passen, want zou wel leuk voor ze zijn op de boerderij :+

Ja doei :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 16:00

love_western schreef:

Volgens mij al eerder verteld. Vriend en ik willen over paar jaar boerderij overnemen van zijn ouders. Hadden vrienden van hem gezegd dat wij dan mooi op hun kinderen(moeten nog gemaakt worden) konden passen, want zou wel leuk voor ze zijn op de boerderij :+

Hahaha wat een domme ideeën hebben sommige mensen ook :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 16:06

love_western schreef:

Gewoon wat gruwelverhalen vertellen over kinderen die onder de tractor of in de maaimachine terecht komen, of in de gierput lazeren. Is het snel over.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 16:09

Waar ik mij elke vrijdag weer over verbaas hé...
Wij hebben een eindje verderop in de straat een kinderdagverblijf. Geen last van verders wat fijn is.
Ik werk 45 uur in de week dus ben elke dag vroeg weg behalve op vrijdag, dan begin ik om 0830 samen met de rest van het verblijf en iedere keer weer staan er dan hele files en opstoppingen voor dat kinderdagverblijf. Allemaal hun koters dumpen. Lekker makkelijk een kind hebben denk ik dan altijd maar, je dumpt hem sochtends en iemand anders zorgt er de hele dag voor.
Ik snap dat kinderen € kosten maar als je dat niet hebt (lees als als je niet kan stoppen met werken om voor het kind te zorgen) dan begin je er toch niet aan? Je wilt je eigen kind toch opvoeden?
Elke week weer kijk ik er vol verbazing na.. ook het feit dat er soms kinderen om 10 uur savonds nog worden opgehaald. :?

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 16:10

love_western schreef:

Paarden koeien geitjes en varkens zijn leuk voor op een boerderij, kinderen niet. Bleh.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 16:18

sanso schreef:
Wij hebben een eindje verderop in de straat een kinderdagverblijf. Geen last van verders wat fijn is.
Ik werk 45 uur in de week dus ben elke dag vroeg weg behalve op vrijdag, dan begin ik om 0830 samen met de rest van het verblijf en iedere keer weer staan er dan hele files en opstoppingen voor dat kinderdagverblijf. Allemaal hun koters dumpen. Lekker makkelijk een kind hebben denk ik dan altijd maar, je dumpt hem sochtends en iemand anders zorgt er de hele dag voor.
Ik snap dat kinderen € kosten maar als je dat niet hebt (lees als als je niet kan stoppen met werken om voor het kind te zorgen) dan begin je er toch niet aan? Je wilt je eigen kind toch opvoeden?
Elke week weer kijk ik er vol verbazing na.. ook het feit dat er soms kinderen om 10 uur savonds nog worden opgehaald. :?

Ik vind dat dubbel, want ondertussen verwacht de maatschappij wel weer dat we niet meer fulltime thuis blijven en actief blijven werken. Kijk het is een ander verhaal als je je kind iedere dag van 7 tot 20 uur dropt, maar 2 tot 3 keer in de week heb ik geen problemen mee hoor, is nog goed voor de ontwikkeling ook. :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 16:18

sanso schreef:

Ik verbaas me echt over dit soort veroordelingen heel eerlijk gezegd.
Leven en laten leven?

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 16:26

Wendy schreef:
sanso schreef:

Leven en laten leven?

Hoezo een veroordeling? Ik vraag mij gewoon echt af waarvoor je de kinderen dan hebt? Om in het weekend ervoor te kunnen zorgen?
Dan kun je toch maar beter een oppas worden..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 16:35

Kun je dan alleen voor kinderen kiezen als je stopt met werken? Dat lijkt me nogal een ouderwetse opvatting.
Als ik naar de ouders om me heen kijk zoeken die vooral naar een gezond evenwicht tussen aandacht voor de kinderen en andere dingen die ze ook belangrijk vinden, zoals werk.
Bovendien zijn degenen die geen gebruik maken van de opvang vaak degenen die het niet kunnen betalen, het is niet bepaald gratis ofzo.
Er zijn trouwens maar weinig kinderen die 5 dagen per week naar de opvang gaan.
Maar van een dag of 2 opvang worden ze echt niet slechter, daar zitten vaak betere opvoeders dan de ouders zelf :o
Bovendien is het goed voor hun sociale ontwikkeling, worden ze goed gemonitord.

De kinderen van mijn zus gaan 3 dagen per week naar opvang of oma. De andere dagen is mijn zus en/of haar man thuis voor de kinderen. Zij werken beide 4 dagen per week.
Dat betekent dat ze beide 3 dagen per week samen zijn met de kinderen.

Het voordeel voor henzelf is dat ze ook bezig blijven met andere dingen dan de kinderen alleen.
Ik vind het meestal juist zonde als moeders bij de kinderen thuis blijven. Worden ze vaak bepaald geen leukere mensen van, uitzonderingen daargelaten.
Bovendien is dat ook echt niet altijd in het belang van de kinderen.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 16:41

xLaraaj schreef:
stille meelezer kruipt even naar boven :D

Ik zou ook zeker abortus plegen, wil absoluut geen kinderen en heb er niets mee.

Maar wat doen jullie met petekinderen? Mijn zus is in juni bevallen van een dochter en ik ben als meter gevraagd. Wat ik natuurlijk een hele eer vond. en ik zie eigenlijk dat klein wormpje graag. Maar ik vrees er al voor als ze mij gaan vragen voor babysit ofz (nog nooit gedaan). Hoe doen jullie dat ?

Ik ben kleuterleerkracht... (van opleiding, momenteel geef ik les aan anderstalige nieuwkomers). Ik zou gerust meter willen zijn en babysitten :j

Ivm het abortus, ja, moest ik zwanger zijn liet ik het zéker weghalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 16:45

Net komt een collega bij mn balie staan, en krijgen we t over kinderen(hij heeft er 1). Zeg ik 'ach, ik hoef ze niet', zegt hij: 'maar je krijgt er zoveel voor terug.... zeggen ze...' :') Hij moest er zelf ook wel om lachen hahaha :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 16:55

Over dat "dumpen" bij tante/oom op de boerderij... geef even mee dat biggen vleeseters zijn. De beste manier om een lijk weg te werken is het bij varkens dumpen. Zeugen eten ook gewoon zonder problemen biggen van een andere zeug op.

Ze zouden toch niet willen dat kindjelief bij het knorretje aaien plots als smakelijk hapje gezien wordt O:)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 16:58

Ibbel schreef:
Mando schreef:
Dat is onze samenleving en toekomst.
Kinderen worden straks met een telefoon en tablet in hun handen geboren

Met een USB-poort in de oren :j

Maar in oren horen toch bananen te zitten :o?

Hier is het rond de basisscholen een drukte van belang met auto's in de ochtend en de middag. Kinderen letten overigens op die momenten beter op met oversteken dan hun ouders :=

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 17:00

Varekaj schreef:
Over dat "dumpen" bij tante/oom op de boerderij... geef even mee dat biggen vleeseters zijn. De beste manier om een lijk weg te werken is het bij varkens dumpen. Zeugen eten ook gewoon zonder problemen biggen van een andere zeug op.

Ze zouden toch niet willen dat kindjelief bij het knorretje aaien plots als smakelijk hapje gezien wordt O:)

*kruipt van meesleessteen*

_/-\o_ :') raap me op. Dit zou even reactie van mij kunnen zijn.

Hier ook jong en geen kinderwens, vriendlief ook totaal niet en we zorgen er goed voor dat ik niet zwanger word dus abortus denk ik niet aan.
*kruipt onder meeleessteen*

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 17:12

Mochten wij toch een kind krijgen (niet nu, nu zou ik het zeker laten weghalen) dan zou ik ook niet stoppen met werken hoor. Is toch een groot onderdeel van mij en mijn identiteit. Ik vind mijn werk het leukste wat er is. Mijn vriend zou eerder stoppen/minder werken, en ik zou hooguit 1 dag inleveren. Maar kind gaat zeker naar een opvang, al is het alleen maar om te leren omgaan met andere kinderen.

Mijn vriend heeft twee nichten met kinderen. De ene heeft ze van jongs af aan naar kdv gestuurd, de ander houdt ze zo lang mogelijk thuis. Nou, dat is echt een wereld van verschil hoor. De thuisblijfkinderen zijn doodsbang als wij langs komen en gaan ook nooit mee naar ons toe. De andere kinderen zijn super sociaal en leuk.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 17:39

Ik snap het wel, kind heelt wel weer, kapotte telefoon is best duur :=

Oh zag niet dat ik al zo ver achterliep haha

SassyMoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 17:40

Wendy schreef:
sanso schreef:

Leven en laten leven?

Was het maar zo simpel, ik heb het meerdere keren meegemaakt, collega werkt (vaak niet eens full time) kindje word ziek/ gebeurt iets met kindje, ouder voelt zich schuldig en meld zich ziek, tot aan arbeids ongeschiktheid aan toe. En wie betaalt daarvoor/ draait daarvoor op? Ze willen wel werken (zeggen ze) maar als het te moeilijk wordt, willen ze wel thuis bij kindje kunnen zijn. Ja wil ik ook wel om voor mijn huisdieren thuis te zijn, maar dat geldt niet. Ik heb geen kinderen , dus geen zwangerschapsverlof/ ouder verlof. Mag wel gecompenseerd worden vind ik.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:06

Had het er toevallig gisteren met een collega over. Die vond dat de meeste europese landen zo belachelijk kort ouderschapsverlof hebben. Hier in Noorwegen is dat nl een jaar,want ja je moet toch bij dat kind thuis zijn om een band te krijgen,borstvoeding etc... Ze vond het zelfs zielig .
En idd als kind een snotneus heeft,mag je naar huis of thuis blijven. Maar als ik thuis moetblijven omdat een van m'n dieren ziek,is dat moeilijk.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:24

SassyMoon schreef:
Was het maar zo simpel, ik heb het meerdere keren meegemaakt, collega werkt (vaak niet eens full time) kindje word ziek/ gebeurt iets met kindje, ouder voelt zich schuldig en meld zich ziek, tot aan arbeids ongeschiktheid aan toe. En wie betaalt daarvoor/ draait daarvoor op? Ze willen wel werken (zeggen ze) maar als het te moeilijk wordt, willen ze wel thuis bij kindje kunnen zijn. Ja wil ik ook wel om voor mijn huisdieren thuis te zijn, maar dat geldt niet. Ik heb geen kinderen , dus geen zwangerschapsverlof/ ouder verlof. Mag wel gecompenseerd worden vind ik.

Compleet ander onderwerp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:28

Nou de enige optie als ik thuis zou blijven is dat mijn partner dan mijn paarden financieel onderhoud. En dat gaat ie mooi niet doen, dus ik stop ook niet met werken. Ik werk misschien maar parttime, hij voltijds en in buitenland dus vaak weg.
Geen haar die er aan denkt om te moeten gaan rennen/springen/crossen voor een kind om alles gecombineerd te krijgen. Om alsnog beperkt te zijn kn je doen en laten. Dan veel liever kinderloos en lekker kunnen doen waar we zin in hebben.

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:32

Ze komen van mijn vriend.
Zijn wel heel slecht maar kon er wel om lachen. :')
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb zelf standaard zwangerschapstesten in huis om te voorkomen dat er ineens iets uitvalt of ik er te laat achter kom om abortus te laten doen/nemen geen idee eigenlijk wat er beter past dan plegen.. :o?

Ondanks mijn leeftijd van 21 en dat andere mensen denken dat mijn mening over kinderen nog wel verandert denk ik niet dat het verstandig is voor mij om er aan te beginnen. Zou kind niet alles kunnen geven en heb het er ook niet voor over om mijn werk of paard en ook maar 1cm voor te korten verschuiven.
Ben te veel gehecht aan vrijheid blijheid.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:32

Wendy schreef:
SassyMoon schreef:

Compleet ander onderwerp.

Een onderwerp dat uitermate goed in dit topic past. ;)