Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xyzutu2 schreef:Ik vind het totaal onbelangrijk hoeveel vriendinnen/frenemy's mensen die een paardenopvang hebben. Ik vind het ook oninteressant of ze 10 euro of 5000 euro van hun eigen zakgeld uitgeven aan blingblingfrontriemen. Mensen die een stichting of goed doel runnen zijn ook gewoon mensen, ik vind het altijd een erg bijzonder idee dat als iemand paarden/honden/kippen opvangt en daarvoor sponsors zoekt, dat zo iemand zelf geen leuke jurk meer mag kopen want dat geld had dan in die stichting gemoeten...
Wees blij dat mensen die voor een goed doel werken dat op zo'n manier doen dat ze het leven leuk blijven vinden en dat ook langdurig vol kunnen houden. Dat zie ik liever dan die goedbedoelende zielen die 20x meer dieren opvangen dan waar ze ruimte/tijd/geld voor hebben, al hun persoonlijke geld erin stoppen waardoor ze niets meer over hebben voor hun eigen gezondheid en dus met hun eigen wrakkige gezondheid ook het leven van al die opgevangen wrakkige dieren in gevaar brengen. Dat vind ik niet alleen onprofessioneel maar ook kortzichtig en dom.
Wat ik wél belangrijk vind is dat als X zegt een stichting te hebben om zielige paarden te helpen, dat die paarden ook écht geholpen worden. Dus dat je op elke foto/film die je van dat paard ziet, hij er beter uitziet. Dat er niet met paarden gereden wordt die daar lichamelijk nog niet aan toe zijn. Dat er alleen kunstjes gedaan worden die dát specifieke paard met die specifieke aandoening helpen. Dus niet gewoon buiging leren omdat het leuk is, en longeren in vrijheid omdat het stoer is - daarmee maak je kapotte paarden heel makkelijk nog kapotter.
Ik wil dat er volledig openheid naar elke willekeurige voorbijganger is over het voerbeleid (hoeveel ruwvoer? hoeveel krachtvoer? hoeveel weidegang?) van elk paard, en dat van elk paard op elk willekeurig moment het behandelingsprogramma overgelegd kan worden wat in samenspraak met de dierenarts is opgesteld.
Van mij mag een opvang absoluut geld vragen voor een dier dat aangeboden wordt, net zoals ze geld mogen vragen als iemand het dier weer over wil nemen - tenminste, als het dier in tussentijd ook daadwerkelijk behandeld en verbeterd is, en dus niet alleen maar in leven gehouden en voor privedoeleinden gebruikt tot hij niet meer leuk is.
Op dit moment heeft Paard zoekt baas alle schijn en alle feiten tegen, door alle domme uitlatingen op social media en alle verkeerd gelopen verkoopverhalen waarbij paarden uiteindelijk zelfs pijn leden en kapot gingen doordat ze bij Paard zoekt baas terecht kwamen.
Ik kan dus alleen maar hopen dat ze op een dag wakker worden, beseffen dat ze met zo'n stichting ook een hoop verantwoordelijkheden naar zich toe hebben getrokken, en de hele 'paard zoekt baas' constructie veranderen in 'paard zoekt genezing', want dat is de verantwoordelijkheid van iedereen die een paard onder zijn hoede neemt - dus ook Paard zoekt baas zelf.
Fennee schreef:Als ze het zo door ontwikkelen gaat het zeker qua communicatie de goede kant op.
Denk dat er ook wel iemand is die vrijwillig of voor een klein prijsje ook de teksten op de website wilt wijzigen, daar is ook zeker nog genoeg te verbeteren.
Mochten mensen van PZB dit lezen: stuur me gerust een PB. Als iedereen een stuk(je) doet is zo’n website ook zo weer veel netter.
waaiertje schreef:Ook over de bespiering van onze paarden, wij hebben momenteel 20+ paarden in de opvang staan. Daarom lukt het ons (helaas) niet om ze elke dag even veel beweging te geven en ze allemaal op en top in de bespiering te krijgen, ook kan het met de bouw van het paard te maken hebben (ik spreek nu over Jules), Jules lijkt misschien voor jullie mager maar het zit haar echt in de bouw, dit kan voor jullie misschien ongeloofwaardig overkomen maar omdat wij hier zovaak de vraag naar krijgen hebben wij het gevoel dat wij hier ons in moeten bewijzen.
waaiertje schreef:Hoi beste mensen, bij deze wil ik een paar dingen in deze topic ontkrachten. Ik vind het echt oprecht jammer om te lezen dat jullie zo'n negatief beeld van ons krijgen door dingen die sommige mensen ''blind inzien'' (hier doel ik niet op iedereen, maar het heeft wel een aansteek effect) dit bedoel ik niet negatief. Het stelt ons alleen teleur dat wij in dit daglicht worden gezet. Zoals ik al zag is er al een screenshot gestuurd hier over mijn reactie op de vraag waarom de bokt video offline is gehaald dus daar hoef ik verder ook niet op te gaan. Verder wil ik graag kwijt dat wij ook maar ons werk doen, sorry dat wij hierin niet altijd even perfect(/professioneel) in kunnen zijn. Ik wil wel even terugkomen op het feit dat ik vaak lees dat onze paarden schraal zijn en te weinig voer krijgen, wij zijn een opvang voor paarden dus wij krijgen ook magere paarden binnen. Daarom vind ik het ook jammer dat hier zo op gereageerd word, de paarden krijgen voldoende te eten. Op de wei is zowel altijd hooi te knabbelen voor de paardjes en krijgen ze daarbij ook nog eens goed bijgevoerd. Genoeg ruwvoer krijgen ze dus(9/10 keer krijgen ze het niet op en ligt het er gewoon). Dat sommige paarden moeilijk op gewicht te houden zijn/snel invallen proberen wij zo veel mogelijk aan te doen, ook omdat jullie alles op beeld zien is dit voor jullie natuurlijk anders dan voor ons. Ook krijgen wij paarden binnen die gevoelig zijn voor hoefbevangenheid dus dat is voor ons ook een ding om rekening mee te houden. Ik las ook dat er nogal ophef was over hoe wij het gingen doen in de winter. In de winter willen wij alle paarden binnen hebben staan dus geen 24/7 weide paarden meer. Ook over de bespiering van onze paarden, wij hebben momenteel 20+ paarden in de opvang staan. Daarom lukt het ons (helaas) niet om ze elke dag even veel beweging te geven en ze allemaal op en top in de bespiering te krijgen, ook kan het met de bouw van het paard te maken hebben (ik spreek nu over Jules), Jules lijkt misschien voor jullie mager maar het zit haar echt in de bouw, dit kan voor jullie misschien ongeloofwaardig overkomen maar omdat wij hier zovaak de vraag naar krijgen hebben wij het gevoel dat wij hier ons in moeten bewijzen. De paarden komen bij ons zeker niet tekort, er komt regelmatig een tandarts,hoefsmid en osteopaat bij ons langs om de paarden te verzorgen. Zoals jullie misschien op YouTube zien zijn wij ook regelmatig bij de dierenarts.
Hierbij hopen wij het meeste duidelijk mee gemaakt te hebben, we zullen denk ik vanzelf wel lezen of er nog meer vragen/onduidelijkheden zijn.
Groetjes, Calijn en Floor.
n_love_qwert schreef:Aan de ene kant vind ik deze reactie top; het is tenminste niet zo'n onbeschofte reactie als dat er soms van jullie kant komt. Aan de andere kant; waarom konden jullie dit niet wat eerder doen? Waarom moet er eerst een kinderachtige video gemaakt worden?
Donkydonkje schreef:njcgregoor schreef:Als je hun een mail stuurt met de vraag of ze info hebben over een pony oid krijg je ook geen fatsoenlijk antwoord. Geen aanhef, geen met vriendelijke groet, geen vriendelijke toon in mijn ogen. Net als naar deze jonge fan die dus zelfs op kamp is geweest..
Ik vroeg een tijdej geleden (een maand nadat ze 10 shetlanders binnen hadden gekregen) of er eventueel een shetlander voor mij bij zat. Eentje die ik lekker mee aan de hand naar buiten kon nemen of misschien later voor de kar kon beleren. Kreeg ik als antwoord: Momenteel hebben wij geen shetlanders ter herplaatsing of die voor de kar lopen. En daarmee afgedaan. Een week later waren er 4 shetlanders geadopteerd. Echt......ik snap dat niet.Ze moesten er trouwens ook bijna een week over doen om mijn berichtje te lezen en vervolgens te beantwoorden. En dan zeggen ze: hou onze site in de gaten. De shetlanders hebben er niet eens op gestaan.
Maargoed, ik ben dus verder gaan spitten en filmpjes gaan kijken en ben er toen ook echt op afgeknapt. Rare manier van een stichting runnen.