PZB video over “bokthaat”

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

n_love_qwert

Re: PZB video over “bokthaat”

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-18 21:45

Tja, ik mag hopen dat ze daadwerkelijk professioneler worden, en dat het niet heel even duurt tot de “negatieve spotlight” weer van ze af wordt gehaald, bij wijze van.

Ik blijf bij mijn standpunt. Het idee is goed, en ze zullen vast het beste voor hebben met de beestjes. Maar de uitvoering, man man man.. Dan kan je wel zeggen; kom langs!! maar als we alles al langs zien komen op je vlogs, waar notabene negatieve dingen uit worden geknipt, en het is nog steeds zo onprofessioneel, dan heb ik daar geen behoefte aan.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:49

xyzutu2 schreef:
Ik vind het totaal onbelangrijk hoeveel vriendinnen/frenemy's mensen die een paardenopvang hebben. Ik vind het ook oninteressant of ze 10 euro of 5000 euro van hun eigen zakgeld uitgeven aan blingblingfrontriemen. Mensen die een stichting of goed doel runnen zijn ook gewoon mensen, ik vind het altijd een erg bijzonder idee dat als iemand paarden/honden/kippen opvangt en daarvoor sponsors zoekt, dat zo iemand zelf geen leuke jurk meer mag kopen want dat geld had dan in die stichting gemoeten...
Wees blij dat mensen die voor een goed doel werken dat op zo'n manier doen dat ze het leven leuk blijven vinden en dat ook langdurig vol kunnen houden. Dat zie ik liever dan die goedbedoelende zielen die 20x meer dieren opvangen dan waar ze ruimte/tijd/geld voor hebben, al hun persoonlijke geld erin stoppen waardoor ze niets meer over hebben voor hun eigen gezondheid en dus met hun eigen wrakkige gezondheid ook het leven van al die opgevangen wrakkige dieren in gevaar brengen. Dat vind ik niet alleen onprofessioneel maar ook kortzichtig en dom.

Wat ik wél belangrijk vind is dat als X zegt een stichting te hebben om zielige paarden te helpen, dat die paarden ook écht geholpen worden. Dus dat je op elke foto/film die je van dat paard ziet, hij er beter uitziet. Dat er niet met paarden gereden wordt die daar lichamelijk nog niet aan toe zijn. Dat er alleen kunstjes gedaan worden die dát specifieke paard met die specifieke aandoening helpen. Dus niet gewoon buiging leren omdat het leuk is, en longeren in vrijheid omdat het stoer is - daarmee maak je kapotte paarden heel makkelijk nog kapotter.
Ik wil dat er volledig openheid naar elke willekeurige voorbijganger is over het voerbeleid (hoeveel ruwvoer? hoeveel krachtvoer? hoeveel weidegang?) van elk paard, en dat van elk paard op elk willekeurig moment het behandelingsprogramma overgelegd kan worden wat in samenspraak met de dierenarts is opgesteld.
Van mij mag een opvang absoluut geld vragen voor een dier dat aangeboden wordt, net zoals ze geld mogen vragen als iemand het dier weer over wil nemen - tenminste, als het dier in tussentijd ook daadwerkelijk behandeld en verbeterd is, en dus niet alleen maar in leven gehouden en voor privedoeleinden gebruikt tot hij niet meer leuk is.

Op dit moment heeft Paard zoekt baas alle schijn en alle feiten tegen, door alle domme uitlatingen op social media en alle verkeerd gelopen verkoopverhalen waarbij paarden uiteindelijk zelfs pijn leden en kapot gingen doordat ze bij Paard zoekt baas terecht kwamen.
Ik kan dus alleen maar hopen dat ze op een dag wakker worden, beseffen dat ze met zo'n stichting ook een hoop verantwoordelijkheden naar zich toe hebben getrokken, en de hele 'paard zoekt baas' constructie veranderen in 'paard zoekt genezing', want dat is de verantwoordelijkheid van iedereen die een paard onder zijn hoede neemt - dus ook Paard zoekt baas zelf.

Amen!! Helemaal mee eens !! Ik kan het niet beter verwoorden.

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:51

Als ze het zo door ontwikkelen gaat het zeker qua communicatie de goede kant op.

Denk dat er ook wel iemand is die vrijwillig of voor een klein prijsje ook de teksten op de website wilt wijzigen, daar is ook zeker nog genoeg te verbeteren.

Mochten mensen van PZB dit lezen: stuur me gerust een PB. Als iedereen een stuk(je) doet is zo’n website ook zo weer veel netter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:54

Ik vind het positief dat ze blijkbaar toch steeds serieuzer gaan reageren. Dat mag je ook van een 19jarige verwachten, zeker iemand die een stichting runt. Het feit dat iemand al x jaar een stichting runt die zielige paarden opvangt betekent ook niet dat je die persoon wat meer vrijheden moet geven - juist niet. Iemand die al zoveel jaar een stichting runt moet inmiddels weten dat goede doelen stichtingen alleen bestaan bij de gratie van totale openheid en eerlijkheid - en open staan voor verbetering. Als je serieus bent met je stichting wil je namelijk helemaal niet alleen maar geld om dieren te helpen; je wilt dieren helpen. De een doneert geld, de ander halsters,en weer een ander tips, adviezen of fysieke hulp.
Een serieuze stichting zal op een kritische vraag ('hoe is jullie voerbeleid in de winter als de paarden nu al de hele dag op een kale wei staan en dan dus in feite geen ruwvoer hebben?') dan ook nooit antwoorden 'Wij doen dit al x jaar, wij weten heus wel hoe het moet...'
Maar goed, er zit duidelijk progressie in hun posts als ik het zo lees. Hopelijk gaat het snel ook beter de met de paarden die onder hun hoede komen, want dat is uiteindelijk het belangrijkste, niet hoeveel bling bling iemand heeft of voor hoeveel een paard uiteindelijk naar een nieuwe baas verkocht is, maar dat dat paard in de tijd die hij noodgedwongen bij Paard zoekt baas moest doorbrengen ook daadwerkelijk geholpen werd.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:56

Ik snap nog steeds niet wat ze bedoeld met dat ze ''gelukkig een stichting zijn en geen bedrijf''.
Dat maakt toch niks uit met wat je laat zien aan de buitenwereld? Hoe je je stichting/bedrijf toont en met mensen omgaat?

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 22:01

Afbeelding

Dit was ook reactie

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 22:03

Hier in dit topic dus ook meerdere mensen die nooit een reactie hebben gekregen terwijl ze hebben aangegeven geïnteresseerd te zijn in een paard/pony. Daar valt dus ook het nodige te verbeteren.
Als die dieren echt maar 2x per dag eten krijgen en op kale weides staan dan lijkt me dat een verre van gezonde situatie.

Saleisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 22:05

Vandaar ook het verwijderen van de insta story met bokt screenshot waarschijnlijk.

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-18 22:05

Pandameisje schreef:
[ [url=m/nMPv4g.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit was ook reactie

Zo professioneel ja Y;(

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 22:12

Hier degene waarop ze reageerde bij het eerste screenshot. Had een reactie geplaatst op de screenshot hierboven. Ze neemt hier al een hele andere, minder vijandige houding aan dan eerst, wat natuurlijk alleen maar goed is! Ik snap best dat ze met haar YouTube en Instagram vooral haar jonge publiek wilt bespelen, maar je ontkomt er niet aan danlt anderen 't ook zien (plus, met zo'n jong publiek moet je wel een goede voorbeeldfunctie aan kunnen nemen in het omgaan met paarden én mensen).

Vragen over hoe deze stichting / bedrijf hun zaakjes regelen (bv met die donaties en shoplogs) zijn er nog steeds natuurlijk. Maar in de laatste reacties zegt ze wel antwoord te willen geven op dergelijke vragen en zelfs bokkers rond te willen leiden.

Edit: ik zou er nog steeds geen paard adopteren of aan afstaan, maar er is al verbetering te zien in haar communicatie
Laatst bijgewerkt door Tutti_Frutti op 01-10-18 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Alleen maar verstandig dat ze die video verwijderd heeft toch?
Ik snap nog niet precies waarom ze blijft herhalen dat ze nog maar 19 is, maar wellicht beseft ze straks dat dat inderdaad niet echt zinvol is.
Als een dierenarts bij je paard komt en die zet de verkeerde spuit in je paard, dan is dat ook gewoon nalatigheid en niet 'ja maar ik ben nog maar 26, wees blij dat ik je paard tot nu toe steeds correct behandeld heb'.

Je leeftijd is alleen het vermelden waard als je een bedrijf/stichting/goed doel met succes runt, niet als je mislukt in het runnen van dat goede doel en dat dan probeert te verdedigen met 'ja, maar, ik ben nog maar...'
Als je iets niet kunt, dan moet je het gewoon niet doen, zeker niet als er anderen/dieren het slachtoffer van kunnen worden.

Thestral

Een 19 jarige in de grond trappen? Het gaat er gewoon om hoe zij reageert op mensen met tips/adviezen etc. Want dat hebben ze niet nodig want ze weten het zo goed. Ja dan ben je bij mij al gelijk klaar als ik op de videos ziet hoe ze iets doen wat niet door de beugel kan....Beeldmateriaal liegt toch niet?

Ze zijn gewoon zo vol van zichzelf....en dat vind ik er zo irritant aan. En als ze goedbedoelde adviezen zien als een 19 jarige in de grond trappen dan snap ik het al helemaal niet meer. 8)7

Je zo verdedigend opstellen helpt dus echt niet. Daarom heb ik zo een slecht beeld van heel dat pzb….omwille dat er zo uit de hoogte gedaan wordt. Maargoed, zal ook wel weer weggewimpeld worden dat ze helemaal niet uit de hoogte doen. Ik zou zeggen, kijk de video's met reacties op verschillend commentaar.

Daarbij, eerst reageren op iemand dat ze geen goodiebag meer krijgen om het later netjes te verwoorden dat ze nog nabesteld moeten worden....waarom eerst zeggen dat ze geen t shirt meer krijgen dan? Zo tegenstrijdig allemaal....

waaiertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 22:20

Hoi beste mensen, bij deze wil ik een paar dingen in deze topic ontkrachten. Ik vind het echt oprecht jammer om te lezen dat jullie zo'n negatief beeld van ons krijgen door dingen die sommige mensen ''blind inzien'' (hier doel ik niet op iedereen, maar het heeft wel een aansteek effect) dit bedoel ik niet negatief. Het stelt ons alleen teleur dat wij in dit daglicht worden gezet. Zoals ik al zag is er al een screenshot gestuurd hier over mijn reactie op de vraag waarom de bokt video offline is gehaald dus daar hoef ik verder ook niet op te gaan. Verder wil ik graag kwijt dat wij ook maar ons werk doen, sorry dat wij hierin niet altijd even perfect(/professioneel) in kunnen zijn. Ik wil wel even terugkomen op het feit dat ik vaak lees dat onze paarden schraal zijn en te weinig voer krijgen, wij zijn een opvang voor paarden dus wij krijgen ook magere paarden binnen. Daarom vind ik het ook jammer dat hier zo op gereageerd word, de paarden krijgen voldoende te eten. Op de wei is zowel altijd hooi te knabbelen voor de paardjes en krijgen ze daarbij ook nog eens goed bijgevoerd. Genoeg ruwvoer krijgen ze dus(9/10 keer krijgen ze het niet op en ligt het er gewoon). Dat sommige paarden moeilijk op gewicht te houden zijn/snel invallen proberen wij zo veel mogelijk aan te doen, ook omdat jullie alles op beeld zien is dit voor jullie natuurlijk anders dan voor ons. Ook krijgen wij paarden binnen die gevoelig zijn voor hoefbevangenheid dus dat is voor ons ook een ding om rekening mee te houden. Ik las ook dat er nogal ophef was over hoe wij het gingen doen in de winter. In de winter willen wij alle paarden binnen hebben staan dus geen 24/7 weide paarden meer. Ook over de bespiering van onze paarden, wij hebben momenteel 20+ paarden in de opvang staan. Daarom lukt het ons (helaas) niet om ze elke dag even veel beweging te geven en ze allemaal op en top in de bespiering te krijgen, ook kan het met de bouw van het paard te maken hebben (ik spreek nu over Jules), Jules lijkt misschien voor jullie mager maar het zit haar echt in de bouw, dit kan voor jullie misschien ongeloofwaardig overkomen maar omdat wij hier zovaak de vraag naar krijgen hebben wij het gevoel dat wij hier ons in moeten bewijzen. De paarden komen bij ons zeker niet tekort, er komt regelmatig een tandarts,hoefsmid en osteopaat bij ons langs om de paarden te verzorgen. Zoals jullie misschien op YouTube zien zijn wij ook regelmatig bij de dierenarts.

Hierbij hopen wij het meeste duidelijk mee gemaakt te hebben, we zullen denk ik vanzelf wel lezen of er nog meer vragen/onduidelijkheden zijn.

Groetjes, Calijn en Floor.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 22:20

Het feit dat ze reacties verwijderen en later netter reageren of een hele video over 'bokt-haat' opnemen en editen om hem na wat tegenkritiek weer offline te halen is inderdaad erg gek. Geeft niet te indruk dat je PZB op hun woorden kan vertrouwen, want die verwijderen ze misschien wel weer. Verder heeft het 19 jaar oud zijn er inderdaad niks mee te maken. Je bent volwassen en dus verantwoordelijk. Verder ga ik helemaal met xyzutu2 mee.

Edit: Wat goed, een reactie van Calijn en Floor zelf! Fijn dat jullie te tijd hebben genomen om hier ook te reageren. Omdat ik zelf weinig verstand heb van huisvesting voer reageer ik daar even niet op, maar ik had wel een andere vraag. Met wat voor verwachting hadden jullie de Bokt video opgenomen? Was dat omdat jullie dachten dat er veel views op zouden komen? Om de mensen hier een koekje van eigen deeg te geven of en trap terug te kunnen geven?
Laatst bijgewerkt door Tutti_Frutti op 01-10-18 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 22:23

Fennee schreef:
Als ze het zo door ontwikkelen gaat het zeker qua communicatie de goede kant op.

Denk dat er ook wel iemand is die vrijwillig of voor een klein prijsje ook de teksten op de website wilt wijzigen, daar is ook zeker nog genoeg te verbeteren.

Mochten mensen van PZB dit lezen: stuur me gerust een PB. Als iedereen een stuk(je) doet is zo’n website ook zo weer veel netter.

Ik had al hulp aangeboden via het contactformulier op hun website. Hopelijk krijg ik hier reactie op.

@Donkydonkje, ik ben achttien en ik vind dat er heel slecht inhoudelijk en vaak kinderachtig gereageerd wordt op vragen en welgemeende adviezen. Leeftijd is geen excuus, zéker niet als je een stichting hebt en hier dieren en mensen hulp biedt (of probeert). Daar moet je in mijn ogen wel een beetje volwassen voor zijn.
Schreeuwen 'jullie zijn er niet bij!' slaat ook kant noch wal, want een groot gedeelte wordt op social media gedeeld; daar wordt op gereageerd want wij zien iets gebeuren en denken 'hé, dat is niet handig'.
Dingen zoals de kosten en registraties gebeurd niet in deze vlogs of foto's op Instagram, maar veel mensen hebben hier persoonlijke, nare ervaringen aan. Als een grote groep volwassen de kosten in twijfel trekt en de manier waarop PZB contact opneemt, ga je toch wel even achter je oren krabben. Daar heb je geen vlogs voor nodig maar persoonlijk contact.

Deze zware commentaren waren er echt niet geweest als PZB netjes reageerden en professioneel over kwamen. Die kinderen zijn niet hun enige doelgroep; als ze zich professioneler en bewuster gaan gedragen zullen er volwassen geïnteresseerd raken en dit zijn de mensen die nog steeds over de jongere doelgroep bepaald.

edit;
Calijn, fijn dat je even reageert.
Ik ga alleen even inhoudelijk in over het stukje over schrale paarden. Dat sommige paarden onbespierd of zelfs graatmager binnenkomen is logisch, en ik denk dat iedereen daar ook wel logica in ziet. Nu is het echter zo dat deze paarden niet veranderen, o nouja; ze komen wel aan. (ik zal ook absoluut nooit zeggen dat jullie de paarden verwaarlozen)
Nu is het zo dat een schraal paard niet mager betekent (ik begrijp dat je dit hoogstwaarschijnlijk weet) maar vooral onbespierd. Tuurlijk is een paard niet plots een blok met spieren, en dat hoeft ook niet, maar deze paarden worden door ietwat onkundige ruiters (puur door de leeftijd) gereden en jij geeft les. Nooit zie ik dat er échte instructie is. Ik zou dat toch wel eens gaan bespreken in jullie kring. Ja, dat kost geld, maar als een paard een blessure krijgt omdat jullie te veel van de onbespierde dieren vragen kost dit nóg meer geld.
Jij bent vrij kundig, misschien kan elk dier eerst een écht trainingsschema krijgen. Denk aan grondwerk zoals longeren. Dan kan jij of een gediplomeerd persoon de paarden sterk make voordat je ze laat springen, ed. Ik vind die dunne halsjes en ingevallen flanken soms best wel ernstig.

Daarnaast vind ik het ook gevaarlijk dat deze jonge ruitertjes op deze paarden en pony's worden gezet met buitenritten. Ik zat met geknepen billen te kijken naar jullie vlog waarin die beugelriem brak (niet daardoor, maar door de spanning van de bruine pony en de veel te drukke meid op zij/haar rug). Ik zou niet in zulke groepjes naar buiten gaan, je weet wat kuddedieren doen als er één gaat.
Laatst bijgewerkt door AlwaysH op 01-10-18 22:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 22:31

Wat een enorm nette reactie Calijn (en Floor)! Chapeau hiervoor.
Ik ben benieuwd hoe het zit met het inzien van de kosten elk jaar? Dit moet een stichting toch beschikbaar stellen, vanwaar de keus om dit niet te doen?

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 22:40

Even super dat je reactie plaats Calijn.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 22:44

Fijn Calijn, dat je reageert :) Ik vraag me nog wel af waarom er altijd tips etc weggewuifd wordt met: wij weten echt wel waar we mee bezig zijn. Net als met een shetje met Eczeem enkel een vliegendeken op doen ipv een eczeemdeken. Heb ik echt een krengerig antwoord van jullie gehad dat jullie echt wel weten wat jullie doen en dat een vliegendekentje ook afdoende is bij eczeempaarden. Wat dat betreft zou het fijner communiceren zijn als er niet zo uit de hoogte gedaan wordt. het is alleen maar om te vragen waarom jullie het zo doen en niet zoals aanbevolen wordt om bij een eczeempaard een speciaal dekentje op te doen. Maar dit is maar een voorbeeld. Richting geïnteresseerden in een paardje zou het ook fijn zijn als er eerlijk wordt geantwoord. En dat gebeurt niet altijd.
Zou het een idee voor jullie zijn om de site overzichtelijker te maken? Persoonlijk vind ik erg moeilijk te zien welke paardjes klaar zijn voor adoptie etc.

Fijn dat je even reageert en dingen ontkracht. Zodra je een stichting hebt, komen er vragen. Dat is niet alleen bij pzb zo, maar bij elke stichting. ( heb er zelf bij een aantal stage gelopen en ik weet, het is niet makkelijk, maar gooi je komt niet tegen de krib).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 22:45

Super, dat vind ik een nette reactie.

waaiertje schreef:
Ook over de bespiering van onze paarden, wij hebben momenteel 20+ paarden in de opvang staan. Daarom lukt het ons (helaas) niet om ze elke dag even veel beweging te geven en ze allemaal op en top in de bespiering te krijgen, ook kan het met de bouw van het paard te maken hebben (ik spreek nu over Jules), Jules lijkt misschien voor jullie mager maar het zit haar echt in de bouw, dit kan voor jullie misschien ongeloofwaardig overkomen maar omdat wij hier zovaak de vraag naar krijgen hebben wij het gevoel dat wij hier ons in moeten bewijzen.

Het klinkt alsof je twee dingen met elkaar verwart: een normaal bespierd paard dat genoeg eiwitten tot zijn beschikking heeft in zijn voer zal inderdaad dikker bespierd raken door meer training.
Een onderbespierd paard dat niet bespierder raakt heeft niet meer training nodig, maar meer eiwitten. Een onderbespierd paard dat niet genoeg eiwitten in zijn voer heeft zitten, kan al niet de basisbespiering aanmaken, laat staan de éxtra bespiering die bij training hoort. Als je op zo'n paard serieus zou gaan rijden, dan eet hij zijn eigen spieren alleen maar verder op en maakt hij zijn lichaam verder kapot. Ik heb de foto's/filmpjes niet gezien, maar als deze bokkers een paard onderbespierd vinden, dan gaat het over het algemeen echt over een onderbespierd paard (en dat is dus iets anders dan dun).

Als je paard ondanks training of voeren altijd onderbespierd blijft, dan betekent dat dat je paard meer eiwitten nodig heeft om de normale bespiering te krijgen die bij een ongetraind paard hoort. En pas als hij die normale bespiering heeft, kun je normaal gaan trainen om hem een extra gespierd uiterlijk te geven.
Extra eiwitten toevoegen doe je bijvoorbeeld door luzerne(brok) te geven, of merriebrok als je paard tegen granen/suikers/zetmeel kan.
Als meerdere paarden in jullie opvang een probleem hebben met rug/achterhandspieren die maar niet normaal willen worden qua dikte, dan is het verstandig om eens een Pavo Quickscan te doen van het ruwvoer; sommige soorten hooi/voordroog/kuil bevatten nauwelijks eiwitten en dat kan paarden die toch al slecht in hun vel/spieren/darmen zitten echt de das omdoen en voor chronische onderbespiering zorgen.

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-18 22:46

waaiertje schreef:
Hoi beste mensen, bij deze wil ik een paar dingen in deze topic ontkrachten. Ik vind het echt oprecht jammer om te lezen dat jullie zo'n negatief beeld van ons krijgen door dingen die sommige mensen ''blind inzien'' (hier doel ik niet op iedereen, maar het heeft wel een aansteek effect) dit bedoel ik niet negatief. Het stelt ons alleen teleur dat wij in dit daglicht worden gezet. Zoals ik al zag is er al een screenshot gestuurd hier over mijn reactie op de vraag waarom de bokt video offline is gehaald dus daar hoef ik verder ook niet op te gaan. Verder wil ik graag kwijt dat wij ook maar ons werk doen, sorry dat wij hierin niet altijd even perfect(/professioneel) in kunnen zijn. Ik wil wel even terugkomen op het feit dat ik vaak lees dat onze paarden schraal zijn en te weinig voer krijgen, wij zijn een opvang voor paarden dus wij krijgen ook magere paarden binnen. Daarom vind ik het ook jammer dat hier zo op gereageerd word, de paarden krijgen voldoende te eten. Op de wei is zowel altijd hooi te knabbelen voor de paardjes en krijgen ze daarbij ook nog eens goed bijgevoerd. Genoeg ruwvoer krijgen ze dus(9/10 keer krijgen ze het niet op en ligt het er gewoon). Dat sommige paarden moeilijk op gewicht te houden zijn/snel invallen proberen wij zo veel mogelijk aan te doen, ook omdat jullie alles op beeld zien is dit voor jullie natuurlijk anders dan voor ons. Ook krijgen wij paarden binnen die gevoelig zijn voor hoefbevangenheid dus dat is voor ons ook een ding om rekening mee te houden. Ik las ook dat er nogal ophef was over hoe wij het gingen doen in de winter. In de winter willen wij alle paarden binnen hebben staan dus geen 24/7 weide paarden meer. Ook over de bespiering van onze paarden, wij hebben momenteel 20+ paarden in de opvang staan. Daarom lukt het ons (helaas) niet om ze elke dag even veel beweging te geven en ze allemaal op en top in de bespiering te krijgen, ook kan het met de bouw van het paard te maken hebben (ik spreek nu over Jules), Jules lijkt misschien voor jullie mager maar het zit haar echt in de bouw, dit kan voor jullie misschien ongeloofwaardig overkomen maar omdat wij hier zovaak de vraag naar krijgen hebben wij het gevoel dat wij hier ons in moeten bewijzen. De paarden komen bij ons zeker niet tekort, er komt regelmatig een tandarts,hoefsmid en osteopaat bij ons langs om de paarden te verzorgen. Zoals jullie misschien op YouTube zien zijn wij ook regelmatig bij de dierenarts.

Hierbij hopen wij het meeste duidelijk mee gemaakt te hebben, we zullen denk ik vanzelf wel lezen of er nog meer vragen/onduidelijkheden zijn.

Groetjes, Calijn en Floor.

Als je de paarden niet allemaal even goed kan behandelen en verbeteren, heb je er gewoon teveel. Hou dan gewoon eens even een maximaal aantal aan, want in de loop van de tijd gingen jullie ook steeds meer paarden "aannemen" volgens mij.

Aan de ene kant vind ik deze reactie top; het is tenminste niet zo'n onbeschofte reactie als dat er soms van jullie kant komt. Aan de andere kant; waarom konden jullie dit niet wat eerder doen? Waarom moet er eerst een kinderachtige video gemaakt worden? :o?

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-18 22:48

Nog 1 dingetje Calijn: ik zag dat er eerder in dit topic al aangeboden werd door iemand om wat aan jullie site te doen (wat professioneler verwoorden zeg maar). Misschien dat dat iets is wat jullie serieus kunnen overwegen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 23:17

n_love_qwert schreef:
Aan de ene kant vind ik deze reactie top; het is tenminste niet zo'n onbeschofte reactie als dat er soms van jullie kant komt. Aan de andere kant; waarom konden jullie dit niet wat eerder doen? Waarom moet er eerst een kinderachtige video gemaakt worden? :o?

Misschien omdat mensen soms domme dingen doen en fouten maken?
Ik ben allang blij als mensen alleen fouten maken online, dat wat zich achter de schermen in real life afspeelt is veel belangrijker. In theorie is het heel goed mogelijk dat paarden super goed opgevangen worden door mensen die verschrikkelijk slecht zijn in de online communicatie met mensen - net zoals het heel goed mogelijk is dat mensen die super zijn in zichzelf verkopen in werkelijkheid een hel zijn voor hun paarden.
Optie drie is natuurlijk dat je ook mensen hebt die én niet goed genoeg zijn voor de paarden die onder hun hoede zijn, én slecht zijn in de communicatie met mensen. Die kunnen dan nog zoveel goede bedoelingen hebben, maar voor goede bedoelingen koopt een dier niets.

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 04:27

Donkydonkje schreef:
njcgregoor schreef:
Als je hun een mail stuurt met de vraag of ze info hebben over een pony oid krijg je ook geen fatsoenlijk antwoord. Geen aanhef, geen met vriendelijke groet, geen vriendelijke toon in mijn ogen. Net als naar deze jonge fan die dus zelfs op kamp is geweest..

Ik vroeg een tijdej geleden (een maand nadat ze 10 shetlanders binnen hadden gekregen) of er eventueel een shetlander voor mij bij zat. Eentje die ik lekker mee aan de hand naar buiten kon nemen of misschien later voor de kar kon beleren. Kreeg ik als antwoord: Momenteel hebben wij geen shetlanders ter herplaatsing of die voor de kar lopen. En daarmee afgedaan. Een week later waren er 4 shetlanders geadopteerd. Echt......ik snap dat niet. -O- Ze moesten er trouwens ook bijna een week over doen om mijn berichtje te lezen en vervolgens te beantwoorden. En dan zeggen ze: hou onze site in de gaten. De shetlanders hebben er niet eens op gestaan.

Maargoed, ik ben dus verder gaan spitten en filmpjes gaan kijken en ben er toen ook echt op afgeknapt. Rare manier van een stichting runnen.

Dan heb jij geluk dat ze je nog antwoorden, heb ze maanden geleden via email benaderd en mijn interesse uitgesproken naar een adoptiepaard. Moet nog antwoord krijgen, gemiste kans, terwijl ik een leuke plek had kunnen bieden...

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 08:09

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 08:11

Hmm niet helemaal tactisch voor mijn gevoel maar de bedoeling erachter