inhoud kledingkast van jouw kind!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 14:52

Leuk om allemaal te zien. Voor mijn dochter van net twee jaar koop ik ook veel bij de H&M, Hema en eerder ook C&A, ook bij de Zeeman en de Prenatal kan ik soms leuk slagen. Ze is lang en slank, waardoor ik wel goed moet kijken of het niet te breed valt. Heb nu ook een bestelling bij de Lidl waar wat kleding voor haar bij zit, ben benieuwd. Merkkleding alleen in de uitverkoop, ook ik betaal geen 35 euro voor een longsleeve, zou ik hoogstens voor een heel bijzondere gelegenheid doen. Mijn moeder is nu een broekje voor haar aan het maken, ben ook benieuwd hoe die zit en of ze het vaker wil doen, maar merkte wel dat stof enzo ook niet goedkoop is.
Ik kies voor kleding die wel echt meisje is, maar niet te tuttig, teveel roesjes of blingblink, of grote printen. En makkelijk te combineren is wel een grote pre, maar de laatste tijd heeft ze veel spijkerbroeken aan gehad (ook korte in de zomer) omdat ze billenschuiver is, ze loopt pas net. Eerder heeft ze in totaal 5 maanden een gipsbroek gehad, dat was echt een uitdaging om dr leuk aan te kleden soms...

Ik wil dr een ruime week goed kunnen kleden zonder daarna meteen mis te grijpen omdat alles nog in de was zit, ik draai mijn wasjes op donderdag t/m eind van het weekend. Als ze toch iets niet zo moois aan moet, dan krijgt ze dat aan op de oppasdag van mijn schoonouders, die zien dat toch niet :+ . In principe ligt er reservekleding op de opvang, in de luiertas (die dus ook mee gaat naar opa en oma) en op stal, als die kleding nodig is past het dus niet per definitie allemaal mooi bij elkaar. Vaak is dat oudere kleding of een maatje groter. Meestal gaat alles eind van de dag in de was, soms kan het nog een tweede dag aan. Voor elk seizoen twee jassen, eentje voor stal of echt flink buiten spelen, en eentje die wat schoner blijft, en zo kan er ook altijd eentje de was in zonder mis te grijpen. Wel ben ik nog aan het kijken naar goede warme kleding voor naar stal komende winter, als iemand tips heeft? Ik zag softshell overalls, lijken me heel fijn maar best duur, en zag ze niet op MP terug.

En pas bij de ruitersportzaak hier die ivm verhuizing goede kortingen had wat rijbroekjes in opvolgende maten gekocht, ze is helemaal trots op zichzelf als ze samen met mama in paardrijbroek naar de paardjes gaat <3 .

Voor mijn vriend leg ik het klaar, de laatste keer dat ik het niet gedaan had kreeg ze een hemdje zonder mouwen over een romper met korte mouwtjes heen -O- . Die ziet dat echt niet. Haartjes doen gaat het gelukkig wel steeds beter af.

BigOne

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 14:57

Voor in de winter op stal, gewoon een ruim skipak op mp scoren, ideaal, geen blote ruggen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 14:59

lieveli schreef:
Over dat aankleden: hier komt een style my week systeem om gericht te sorteren zodat 1. alles klaar ligt en 2. alles gedragen wordt.

Die van Elodie?
Goed idee wel trouwens :D zeker voor de dagen dat mijn man de kinderen aankleed :+

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 15:00

Die had ze vorig jaar idd ook, maar zoek eigenlijk iets wat net iets minder warm is, maar wel warmer (en waterdichter) dan een gewone overall van de Welkoop zeg maar.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 15:10

Gosoaky heeft ook wel regenpakken. Lidl had ze deze week ook dacht ik

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 15:12

Zo'n regenbroek met bretels heb ik idd bij Lidl besteld, daar ben ik afgelopen voorjaar heel blij mee geweest met buiten spelen, maar die is niet waterdicht meer op dr billen na al het schuiven over de tegels...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 15:36

Ja dat zal bijna alle stoffen het wel moeilijk maken helaas. Is weinig dat dat kan handelen én waterdicht kan blijven

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-18 15:48

happy2014 schreef:
Anna79 schreef:
Ik doe niet mee met trends. Verschrikkelijk die moeders die hun kroost in allerlei merkjes proppen en er zelf vaak sjofel erbij lopen en de kids als een soort modepopjes. Het wordt ook een soort opbieden dan, alsof je kind niet leuk is als het niet in Z8 loopt bijvoorbeeld.

Ik koop elk seizoen een kledingpakket op marktplaats, ik probeer dan wel merkkleding te kopen omdat dat vaak wat beter van kwaliteit is. Ik doe dit met het oog op mijn eigen beurs en ook vanwege het milieu. Basics koop ik bij CenA, Hema, Zeeman en Hen M.

Verder krijg ik ook regelmatig wat dus de kast van mijn dochter hangt aardig vol.

Ik ben zo’n moeder zeg maar… maar waarom is dat verschrikkelijk? Ik bedoel het niet onaardig hoor, maar ben benieuwd waarom dat verschrikkelijk is?

Ik koop graag en veel mooie (wat ik dan als mooi bestempel) kleding voor mijn dochtertje. Veel laat ik uit Spanje komen (Mayoral) en veder veel merkjes als Monnalisa, Jottum. Maar ook koop ik wel eens bij de Hennes als ik iets leuks zie. Ik vind eerder genoemde merkjes erg mooi en vind dat haar leuk staan.

Wat is er mis mee om je kind leuk (naar je eigen smaak) aan te kleden?

Voordeel vind ik overgins met de merkleding dat je het makkelijk weer kan verkopen. Ik doe dat dan ook vaak.

Wat ze bedoelt er is niets mis met het merk en met de mama hoor !
Maar wat ik wel (bij ons op school valt het wel mee zie) is dat als er bepaalde merken zijn dat er ook zo..(ik weet niet goed hoe het op te schrijven zonder mensen te kwetsen). Een groep is die daar status aan op hangen en dat zij superieur zijn boven de gewone huis, tuin en keuken mensen!.

maar nogmaals ik wil niemand kwetsen maar die air er omheen vind ik soms echt NOT DONE!.
we blijven gewoon mensen met al onze talenten en zwakheden met welk labeltje dan ook bedenk ik dan maar ;)
Toch vind ik het wel leuk om die dure kleertjes bij andere kinderen aan te zien, en ben ik blij dat de mijne "gewoon" kunnen spelen zonder die oppassen voor je kleren hoor!.
want hier zijn het echte kleding verkrachters voor alle kleding met of zonder labeltje. Zo zaten ze laats met zijn 2en in mama haar favoriete spijkerbroek, knoop en rits waren na een hoop pret defect!!!.Dus ik bracht van morgen de kinderen naar school in een broek met scheuren :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 16:03

Keet schreef:
lieveli schreef:
Over dat aankleden: hier komt een style my week systeem om gericht te sorteren zodat 1. alles klaar ligt en 2. alles gedragen wordt.

Die van Elodie?
Goed idee wel trouwens :D zeker voor de dagen dat mijn man de kinderen aankleed :+

Mavelle schreef:
Ik vind zelfgemaakte kleren altijd heel speciaal, vanwege alle tijd en liefde die er in zit. Maar dan wel vooral wat ik zelf maak :')

Benieuwd naar dat systeem Li, ga je dat tzt met ons delen?

Mijn man is wel redelijk goed in kleding uitzoeken gelukkig.

Die dus *D

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 16:28

Wat lief dat je het voor Anna op neemt.

Die van mij mogen in hun dure spul ook gewoon rauzen. Dan wordt het maar vies, zowat alles gaat er wel uit. Alleen met eten wil ik nog wel eens de bovenkleding uit trekken. Maar dat zou ik met een goedkoop shirt ook doen, gewoon gemak is dat.

En wat is duur he? Wat ik duur vind hoeft dat voor een ander niet te zijn en andersom.

Het komt vooral nog al dubbel over om te zeggen dat een ander zijn kind als een modepoppetje kleed, om vervolgens te roepen dat je wel tweedehands MERKkleding koopt want ja daar is de kwaliteit beter van. Saillant detail, één van de moeders van zo’n modepoppetje heeft die merkkleding wel nieuw gekocht :=

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 16:57

Dat vind ik zo'n dooddoener he. Maar mijn kind kan lekker spelen en rennen.

Dat kan met merkkleding ook hoor. Hij kan zich nog prima bewegen in zijn outfit :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 17:10

Ik koop ook geen 2e hands merkkleding. En ik vind 30 euro voor bijvoorbeeld een maillot of legging wel duur. Die van mij valt 1 keer en het is stuk. Dat gebeurt even goed met een duur als een goedkoop exemplaar. Dan betaal ik liever iets minder en koop ik wat vaker nieuw.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 17:23

Geweldig juist Marktplaats _/-\o_

Echt een schatkamer aan leuk spul dat je niet in de winkels ziet hangen +:)+

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 17:32

Een schatkamer zou ik het niet noemen. ;) maar blij iemand er zo blij van kan worden. :j

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 17:55

Dat is een leuk systeem Li. Zou hier ook wel wat organisatie geven.

Pmarena ga je wel eens naar een kinderkledingbeurs? Het voordeel daarvan vind ik dat je de items kan inspecteren voor je ze koopt. Bij marktplaats is het soms toch een beetje een verrassing.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-18 19:18

simongek schreef:
Dat vind ik zo'n dooddoener he. Maar mijn kind kan lekker spelen en rennen.

Dat kan met merkkleding ook hoor. Hij kan zich nog prima bewegen in zijn outfit :')

ho dames zo is dat niet bedoeld. Als het kapot is maak ik me er niet druk om. bij dure kleding wel dat is gewoon zonde. :o

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-18 19:20

Mavelle schreef:
Dat is een leuk systeem Li. Zou hier ook wel wat organisatie geven.

Pmarena ga je wel eens naar een kinderkledingbeurs? Het voordeel daarvan vind ik dat je de items kan inspecteren voor je ze koopt. Bij marktplaats is het soms toch een beetje een verrassing.

zeker dat is het ook, foto's kunnen vertekenen hoor( daar ben ik wel eens ingetrapt)!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 19:40

Ik heb eigenlijk zelden of nooit miskopen bij Marktplaats, minder dan 1% in ieder geval :)

Maar dat komt ook omdat ik wel echt duidelijke foto's wil en duidelijk wil kunnen communiceren met iemand, als ik er geen goed gevoel bij heb dan zie ik er vanaf.

Nee eigenlijk nooit naar kinderkledingbeurzen, duik wel regelmatig een 2e hands winkeltje in.
Maar Marktplaats vind ik gewoon echt ideaal om leuk apart spul te scoren +:)+

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 20:14

Ik heb NIKS met kinderen, maar vind dit topic stiekem leuk om te lezen :D

Kan ik btw. mijn moeder nog aanklagen voor de kleding die ik vroeger aan had? :') Maar ik kan het haar niet helemaal kwalijk nemen, ik had ortopedische schoenen (echt blokken beton) en dan een skinny jeans? Nehh :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 20:51

kwita schreef:
Maar wat ik wel (bij ons op school valt het wel mee zie) is dat als er bepaalde merken zijn dat er ook zo..(ik weet niet goed hoe het op te schrijven zonder mensen te kwetsen). Een groep is die daar status aan op hangen en dat zij superieur zijn boven de gewone huis, tuin en keuken mensen!.

Jaaa dat zeg je nu wel, maar ik heb hier nog niemand een ander belachelijk horen maken omdat haar kroost in goedkope kleding loopt. Maar andersom mag alles gezegd en gesneerd worden tegen moeders die wat meer uitgeven.

Lekker hoor.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 21:04

lieveli schreef:
kwita schreef:

Jaaa dat zeg je nu wel, maar ik heb hier nog niemand een ander belachelijk horen maken omdat haar kroost in goedkope kleding loopt. Maar andersom mag alles gezegd en gesneerd worden tegen moeders die wat meer uitgeven.

Lekker hoor.

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Hoe vaak ik niet te horen krijg dat het belachelijk is hoe duur mijn zoon zijn kleding is dat mag allemaal wel.
Maar als ik zou zeggen dat ik vind dat hun kind er armoedig bij loopt dan hebben we de poppen aan het dansen.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 21:11

Geloof dat we hier weer de kant van andere moeders afzeiken op gaan inderdaad. (Ik lees trouwens sneren van beide kanten) Heel vervelend. Laten we het gewoon gezellig houden.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 21:12

Eens met wat Lieveli zegt.
Ik haal het niet in mijn hoofd om er wat van te zeggen als iemand besluit goedkope kleding te kopen voor zijn of haar kind. Moet iedereen zelf weten. En stel Dat je er wel van zegt ben je arrogant, voel je je beter, etc.
Maar er mag wel wat gezegd worden als je meer uitgeeft.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 21:23

Mavelle schreef:
Geloof dat we hier weer de kant van andere moeders afzeiken op gaan inderdaad. (Ik lees trouwens sneren van beide kanten) Heel vervelend. Laten we het gewoon gezellig houden.

_/-\o_

(negeren is ook een vorm van kritiek uiten. Persoonlijk vind ik dat nog erger)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 21:37

Dat is dan maar zo, ik zeg liever niks dan iets onaardigs als het om kleding gaat. Je weet niet wat een ander te besteden heeft en smaken verschillen. Maar liegen houd ik ook niet van. Dus ik zeg dan niks.