Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Kinderen leren altijd hun bord leeg te eten wordt afgeraden door CB en kinderartsen. Werkt obesitas en aversie tegen eten in de hand. Kinderen hebben juist nog een goed gevoel van hoeveel eten goed voor hen is.
Mijn kind laat ik altijd eten wat hij nodig heeft. De ene keer bijzonder weinig, de andere keer bijzonder veel
Tigra_ schreef:Zelf zie ik het niet echt als makkelijk als je alles lust en naar binnen werkt.
Ben blij dat ik niet alles lekker vindt dan zou ik binnen no time over de 100 kilo gaan.
Gelukkig ieder z'n eigen ding. Toen ik jong was at ik vrij weinig en alles met een halve pot appelmoes heeft mijn moeder nooit moeilijk over gedaan omdat zij vroeger ook zo was en haar moeder daar ook niet zo'n drama over maakte. Nu ik ouder ben eet ik wel meer en proef ik ook meer maar mezelf dingen aanleren lekker te vinden. Nee, daar zie ik het nut echt niet van in. Natuurlijk zit er veel verschil in bereidingswijze en combineren van verschillende dingen.
Palmera schreef:verootjoo schreef:Kinderen leren altijd hun bord leeg te eten wordt afgeraden door CB en kinderartsen. Werkt obesitas en aversie tegen eten in de hand. Kinderen hebben juist nog een goed gevoel van hoeveel eten goed voor hen is.
Mijn kind laat ik altijd eten wat hij nodig heeft. De ene keer bijzonder weinig, de andere keer bijzonder veel
Maar kinderen zijn toch wel slim genoeg om op spruitjesdag bijzonder weinig te eten en om patatdag drie keer op te scheppen.
Zou dat dan geen obesitas in de hand werken? Plus een voorkeur voor ingezonde troep wat een gezonde levensstijl op latere leeftijd moeilijker maakt, want: "lust het niet".
Palmera schreef:Maar kinderen zijn toch wel slim genoeg om op spruitjesdag bijzonder weinig te eten en om patatdag drie keer op te scheppen.
Zou dat dan geen obesitas in de hand werken? Plus een voorkeur voor ingezonde troep wat een gezonde levensstijl op latere leeftijd moeilijker maakt, want: "lust het niet".
xRiiannex schreef:Vroeger tot mijn 10de ongeveer zat ik rustig tot half 9 aan tafel omdat ik mijn bord nog niet leeg had. Dit was meestal omdat ik het niet lekker vond. Vreselijk dat ik het vond om tot zo laat aan tafel te moeten zitten.
Maar nu heb ik 1 voordeel en dat is: ik lust alles behalve asperges (heb ik laatst voor het eert gegeten). Ik at het wel op maar ik zou het niet gauw nog een keertje nemen.