Het leed dat veel te warm weer heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: Het leed dat veel te warm weer heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 16:28

Afbeelding
Schaduw temperaturen. Morgen wordt het nog warmer hier, 38 graden in de voorspelling.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 16:34

ik zie op tegen morgen, dan moet ik weer werken en helaas, daar is geen airco oid. Ik neem maar een theedoek of handdoek mee, die ga ik dan wel nat maken en in m'n nek leggen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 16:34

Ik vind het tot nu toe nog wel redelijk uit te houden thuis, we slapen gezellig met z'n allen op de kamer van onze dochter, die is het koelst en verder voer ik niet zo veel uit.

Vrees morgen alleen heel erg, werk op een vakantiepark en de huisjes moeten schoon, nou zijn die huisjes meestal al benauwd, maar nu zijn ze echt bloedheet. Met een strakke deadline is het altijd al flink doorwerken, maar ik kan mezelf thuis de trap al bijna niet opslepen dus dat wordt nog wat. Tropenrooster wordt ook erg lastig met gasten die pas om 10.30 hoeven te vertrekken en vanaf 15.00 aankomen.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 16:45

Oh die huisjes schoonmaken is afzien inderdaad en zeker met deze hitte!!! Wij kregen wel meer pauze en minder huisjes,omdat ze meer uitzendkrachten aannamen. Ook werd er door het park getrakteerd op waterijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 17:04

Ik zit op een baal stro bij 2 springkussens :+ , in de schaduw met een windje kan het ermee door maar dit is zo mijn weer niet

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 19:45

Knudd schreef:
Goof schreef:
Meer mensen die echt beroerd zijn van de warmte? Ik voel me alsof ik griep heb; flauw en slap, hoofdpijn (ja ik drink echt veel), zere gewrichten. Ik ben echt niks waard, voel me beroerd en kan alleen maar hangen.

Pijnlijke gewrichten heb ik ook last van. Ben ook heel bibberig, opkomende hoofdpijn, voelt inderdaad als een opkomende griep :(

Ik voel me juist super nu :o

Eindelijk eens geen last van mijn gewrichten.
Als ik genoeg drink ook geen hoofdpijn! Een zonnebril helpt vaak ook.

Suiker heb ik altijd last van dus dat ben ik gewend :')

Heerlijk <3
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 19:46

Ja, ik heb fibro en altijd zere gewrichten. Je zou denken dat dit prima weer voor me zou zijn maar helaas...

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 19:49

Ik ben hypermobiel en heb zoveel minder pijn nu! Heerlijk!
Ik eet wel meer fruit nu en merk dat ik daar ook zin in heb, kan geen kwaad met mijn lage suikers altijd. Sowieso eet ik minder en drink ik veel meer nu. Doet mijn lichaam niet slecht toe iig!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 19:50

Goof schreef:
Ja, ik heb fibro en altijd zere gewrichten. Je zou denken dat dit prima weer voor me zou zijn maar helaas...

Ik heb het ook, maar bij mij is de pijn wel minder.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 19:52

Ach ja het heeft wel wat.
Gewoon het beste ervan maken en genieten waar ‘t kan toch.. We gaan hier vaker een ijsje halen, ergens zwemmen, beetje samen ‘afzien’ is toch ook wel weer leuk. We kamperen in een tentje in de tuin ivm de warmte :D Super gezellig en even wat anders.

Vind het wel rot voor de paarden maar die kunnen (en staan) de hele dag in de schaduw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 19:53

Ik heb dit gemaakt. Foto is een voorbeeld. Werkt perfect. Afbeelding

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 19:55

Coconut schreef:
Oh die huisjes schoonmaken is afzien inderdaad en zeker met deze hitte!!! Wij kregen wel meer pauze en minder huisjes,omdat ze meer uitzendkrachten aannamen. Ook werd er door het park getrakteerd op waterijs.

We krijgen allemaal een flesje water en in de pauze ijsjes, maar met een groot tekort aan uitzendkrachten en een flinke wissel wordt het alsnog stevig aanpoten. Korte broeken zijn niet toegestaan helaas.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 20:00

love_western schreef:
Ik heb dit gemaakt. Foto is een voorbeeld. Werkt perfect. [ [url=m/uply6b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Geweldig!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 20:03

love_western schreef:
Ik heb dit gemaakt. Foto is een voorbeeld. Werkt perfect. [ [url=m/uply6b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hahaha! Als het werkt, waarom niet! Ik ken mensen die in de tuin slapen snachts.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 20:04

love_western schreef:

Ja super!
Ik heb ook een fan boven staan, maar dat is zo'n pilaar en daar lukt het me niet mee -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 20:08

cissy schreef:
love_western schreef:

Hahaha! Als het werkt, waarom niet! Ik ken mensen die in de tuin slapen snachts.

Doe ik normaal ook. Maar kussens van loungebank krijgen momenteel nieuwe hoezen. Dus die zijn bij de maker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 20:08

Goof schreef:
love_western schreef:

Ja super!
Ik heb ook een fan boven staan, maar dat is zo'n pilaar en daar lukt het me niet mee -O-

Nee die zijn er te zwak voor, helaas -O-

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 20:21

Een tent in mijn tuin en daarin slapen heb ik ook over nagedacht, maar ik heb geen tent dus dat gaat het um niet worden. Ik slaap nu maar op een luchtbed in de woonkamer, daar is het iets koeler dan mijn slaapkamer.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 20:24

meniekske schreef:
Een tent in mijn tuin en daarin slapen heb ik ook over nagedacht, maar ik heb geen tent dus dat gaat het um niet worden. Ik slaap nu maar op een luchtbed in de woonkamer, daar is het iets koeler dan mijn slaapkamer.

Gooi dat luchtbed gewoon naar buiten. Als het vanavond niet afkoelt drop ik dood op een tuinbank.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 20:25

Ik kon me melden bij huisartsenpost. Rillerig koud ziek, ben lijkt het een dikke darm ontsteking aan het kweken, heel fijn met dit weer koorts hebben -O-

O ja reed ondergweg met 37 graden in de schaduw langs een paardenwedstrijd in volle gang in de volle zon. En veel oververhitte koeien in een wei zonder schaduw. Werkelijk onbegrijpelijk. 8)7
Laatst bijgewerkt door karuna op 26-07-18 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 20:27

Oh wat rot met dit weer ja. Beterschap!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 20:30

Voel me niet echt top nee. Was vanmorgen al heel licht in het hoofd na toiletbezoek en ben al een paar dagen aan de diarree als gevolg van iets mis gegqan met voedselallergie. Door het warme weer lijkt deze hee ongebruikelijk over te gaan in een ontsteking. Morgen vroeg weer bloedprikken bij de eigen huisarts, kijken of waardes veranderd zijn

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 20:31

Als ik de afgelopen dagen een euro kreeg voor iedere keer dat ik de vraag kreeg ‘zijn er nog ventilators/airco’s’ kon ik de rest van het jaar thuis gaan zitten :')

Spoiler:
ik werk in een winkel, vandaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 20:44

Vandaag moeten melken om 13:00 tot 15:30, lekker op t heetst van de dag.
Tempo lager dan normaal maar wel door gedaan.
Viel me alleen tegen dat de baas niet ff wat te drinken kwam brengen maar goed :o
Morgen iets gunstigere tijden, om 06:30 tot 08:00 en van 21:00 tot 23:30.
Maar overdag druk met verbouwing dus genoeg te doen. Gewoon door doen! +:)+

Beterschap Karuna!
Koeien buiten is vaak een eis, veel boeren proberen dit nu snachts te doen. Eis word niet versoepeld helaas, lang leve dierenwelzijn...
Wij komen wel aan de uren en de dames mogen nu een paar dagen binnen vertoeven. Sproeiers op het dak, nu valt het iets mee met de hitte.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 21:08

Dit was jongvee zo te zien. Ver van een boerderij af. Kleine clubjes. Eis of iet geen schaduw is met deze temperatuur gewoon niet diervriendelijk