Ik ben ook wel eens mijn oppaskatten vergeten maar dacht er aan toen ik naar bed zou gaan en heb me toen weer aangekleed.
Die 2 uur dat die kat later moest eten dan normaal zal hem niet omgebracht hebben.
Het vergeten heeft dus geen consequentie en dus wis je die incidentie weer uit je brein.
Idem met ouders die wellicht hun kind 10 minuten in de tuin vergeten zijn, er gebeurd niets, dus je bent je niet eens bewust van deze vergissing. Je registreert het doorgaans pas bewust als het een near-miss is, of erger.
Ik denk dat ik mijzelf accuut frontaal tegen een boom zou parkeren als ik erachter kom dat ik mijn kind gekookt heb

Mijn gewoon te is om altijd in de binnenspiegel te kijken en die staat direct op de kinderstoel.
Ook heb ik de gewoonte om in de zomer de bestuurdersdeur open te laten tot ik alles (inclusief boodschappen) uit de auto heb (heb ooit dure Gamba‘s in de auto gekookt).
Ik denk ook oprecht niet dat ik ooit uit zou stappen zonder kind, maar anderzijds was ik laatst druk met een kind dat moest plassen en toen mijn man uren later thuis kwam stond mijn autodeur nog open en de sleutel in de voordeur. Echt totale brain-fail.
Het toont me dat ik fouten maak, ook al sta ik bekend als zeer georganiseerd.