Palmera schreef:NikkiDeKerf schreef:
Ik snapte prima wat je bedoelde hoor, dankjewel. Je bevestigt alleen maar nogmaals hoe jij erin staat, luid en duidelijk. Het feit dat jij fietsendiefstal met verkrachting vergelijkt, vind ik echt verwerpelijk. Je laatste zin vind ik zo mogelijk nog verwerpelijker, hoe kom je erop zoiets te denken en dan ook nog te zeggen...
Ik lees echt niet dat een fietsendiefstal op dezelfde lijn word gezet als verkrachting.
Maar ik sluit me wel wel aan bij de laatste alinea van Oomens. Waarom bij de één wel en de ander niet? Waar kiest een dader zijn slachtoffer op uit? Niet op kracht, daar zijn ze te laf voor. En juist daarom blijf ik hameren op zelfverdediging. Dat geeft namelijk ook zelfvertrouwen.
En nu niet weer gaan brullen dat dat niet nodig moet zijn. Want als een ander niet ergens aan begint moet je toch echt zelf stappen ondernemen. Voor je eigen zelf(verdediging).
Verkrachting gaat om macht. Juist een krachtig type overwinnen kan dan aanlokkelijk zijn. Let heel op met wat je zegt.
Tuurlijk is zelfverdediging goed en kan het in bepaalde situaties helpen. Maar het is niet heilig en juist dat krachtige uitstralen, kan een dader net zo goed uitlokken als er onschuldig uitzien of wat dan ook.