Toeteren, fluiten en aanspreken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 00:29

Palmera schreef:
NikkiDeKerf schreef:

Ik snapte prima wat je bedoelde hoor, dankjewel. Je bevestigt alleen maar nogmaals hoe jij erin staat, luid en duidelijk. Het feit dat jij fietsendiefstal met verkrachting vergelijkt, vind ik echt verwerpelijk. Je laatste zin vind ik zo mogelijk nog verwerpelijker, hoe kom je erop zoiets te denken en dan ook nog te zeggen...

Ik lees echt niet dat een fietsendiefstal op dezelfde lijn word gezet als verkrachting.

Maar ik sluit me wel wel aan bij de laatste alinea van Oomens. Waarom bij de één wel en de ander niet? Waar kiest een dader zijn slachtoffer op uit? Niet op kracht, daar zijn ze te laf voor. En juist daarom blijf ik hameren op zelfverdediging. Dat geeft namelijk ook zelfvertrouwen.

En nu niet weer gaan brullen dat dat niet nodig moet zijn. Want als een ander niet ergens aan begint moet je toch echt zelf stappen ondernemen. Voor je eigen zelf(verdediging).

Verkrachting gaat om macht. Juist een krachtig type overwinnen kan dan aanlokkelijk zijn. Let heel op met wat je zegt.

Tuurlijk is zelfverdediging goed en kan het in bepaalde situaties helpen. Maar het is niet heilig en juist dat krachtige uitstralen, kan een dader net zo goed uitlokken als er onschuldig uitzien of wat dan ook.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 00:30

Palmera schreef:
Maar je maakt mij gewoon niet wijs dat een verkrachter zijn acties waagt bij een vrouw die "mij flik je helemaal niets" uitstraalt.

Dat klopt gewoon niet.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 00:30

Je moet volgens sommige hier dus maar geen politieuniform aantrekken..dan daag je eigenlijk een dader als in een situatie in Luik uit om je iets te doen. Je hebt tenslotte altijd invloed op zaken, of je fiets nu gejat wordt of je verkracht wordt, vermoord...of je moet een goede uitstraling hebben, dan gebeurt je niets.

Ik heb nog nooit gehad dat ik echt met open mond en vol schaamte naar een topic heb gekeken. Maar dit is gewoon schaamteloos om te lezen. Ik heb er eigenlijk geen woorden voor.

SinneJ

Re: Toeteren, fluiten en aanspreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 00:34

Daar komt nog eens bij dat het naar mijn ervaring echt helemaal niet uitmaakt of je erbij loopt als een Eskimo of playboymodel... De mannen die zich willen laten horen, zullen dat doen, dat is echt niet seizoensgebonden.

Verder onderschrijf ik 100% wat recent geschreven is. Het wordt wel heel gek nu. Jullie helpen iig niet de mensen hier hun veilige gevoel te houden. Dit maakt het eerder erger.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 00:40

Iedere vorm van jezelf sterker maken, je eigen zelfvertrouwen opkrikken en dingen te leren negeren worden hier weggewuifd met "er zijn altijd mannen die".

Weet je, er zijn ook mensen die altijd naar huis rijden met een borrel op. Die kunnen jou, een kind, een hond of mij morsdood rijden. En zonder borrel, door domme pech, kan dat ook.Houden jullie daar ook rekening mee als jullie de deur uitlopen?

Leer toch eens dingen te aanvaarden en te negeren. Of gewoon eens anders te reageren. Doe toch niet zo bang!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 00:43

Palmera schreef:
Iedere vorm van jezelf sterker maken, je eigen zelfvertrouwen opkrikken en dingen te leren negeren worden hier weggewuifd met "er zijn altijd mannen die".

Weet je, er zijn ook mensen die altijd naar huis rijden met een borrel op. Die kunnen jou, een kind, een hond of mij morsdood rijden. En zonder borrel, door domme pech, kan dat ook.Houden jullie daar ook rekening mee als jullie de deur uitlopen?

Leer toch eens dingen te aanvaarden en te negeren. Of gewoon eens anders te reageren. Doe toch niet zo bang!

Iemand wordt verkracht, maar dat moeten we gewoon maar aanvaarden en negeren. Niet zo bang doen! Het gebeurt nu eenmaal.

Je hebt helemaal gelijk. :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 00:51

Palmera schreef:
Doe toch niet zo bang!

Ik loop ook genoeg snachts alleen, dat is het punt niet.

Zou je dat ook durven zeggen tegen verkrachtingsslachtoffers ? Joh zo is natuur, gewoon mee leven hoor :+ kom op geef nu toch gewoon toe dat zelfverdediging kan helpen maar niet heilig is. Als een cursus zelfverdediging de oplossing was, volgde iedereen die :j

Je zelfvertrouwen torenhoog en een beetje fysiek zijn geen onfeilbare karakteristieken.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 00:52

Palmera schreef:

Ik denk eerlijk gezegd dat juist mensen die denken dat je veel invloed uit kan oefenen op je risico slachtoffer te worden van dergelijke misdrijven bang doen en zich tegen laten houden. Als je oprecht geloofd dat het veiliger is om 's avonds binnen te blijven, zelfverdediging te volgen terwijl je dat niet leuk vind, niet de kleren te dragen die je wilt, niet te flirten etc dan doe je toch bang en laat je je tegen houden. Als je graag zou willen dat er in het algemeen meer respect zou zijn voor vrouwen en je je niet door mensen laat aanpraten dat je allerlei dingen moet doen of laten om veilig te zijn dan doe je toch juist niet bang???

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 10:01

Palmera schreef:

Als we zo gaan vergelijken. Ik hou er inderdaad rekening mee elke dag als ik de weg op ga dat er mensen zijn die geen richtingaanwijzers gebruiken, zich tussen auto's duwen, last minute uitvoegstroken pakken door de witte lijn, links èn rechts inhalen, enz omdat ze blijkbaar denken dat ze de enige op de weg zijn. Daardoor heb ik al menig ongeluk kunnen voorkomen. Ben ik dan een bang vogeltje? Nee, ik hou rekening met wat kán gebeuren.

Ik ga ook zeker gewoon in mijn eentje te paard het bos in of trailrunnen (wat mijn trainer minder leuk vindt, zo'n vrouw alleen), want ik ga mij niet laten beperken in mijn vrijheid om te kunnen doen wat ik wil. En ik loop in de zomer ook gewoon met een topje en shorts. Kom meestal alleen maar vriendelijke mensen tegen trouwens dus dan wordt er gewoon gegroet. Dus echt geen angst. Maar ga dan niet zeggen dat ik daarmee mannen uitdaag :+
En een toeterende vrachtwagenchauffeur heb ik minder moeite mee dan een groepje mannen dat naar je gaat zitten fluiten en roepen en zichzelf dan heel stoer vindt. En idd gepikeerd raken en je uit gaan maken voor verotte prutsmuts en slet als je ze gewoon straal negeert.

Geweldig dat jij zo zeker van jezelf bent. Heerlijk. Maar ga niet neerkijken op meisjes en vrouwen die dat dat niet zoals jij hebben en ook nog eens daarmee suggereren dat ze het zo zelf uitlokken of op zijn minst niet voorkomen.

Edit: moet meteen denken aan de berichten van vorige zomer van 2? Amerikaanse hardloopsters die zijn aangevallen tijdens hun rondje hardlopen. En daardoor heb ik er echt wel even bij stil gestaan dat ik ook bijna altijd alleen op pad ga. Zeker toen ook mijn trainer er daardoor weer over begon dat ik beter samen met iemand kon gaan. Maar ik wilde me niet door angst laten tegenhouden.

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 12:44

Sunnda schreef:
Je moet volgens sommige hier dus maar geen politieuniform aantrekken..dan daag je eigenlijk een dader als in een situatie in Luik uit om je iets te doen. Je hebt tenslotte altijd invloed op zaken, of je fiets nu gejat wordt of je verkracht wordt, vermoord...of je moet een goede uitstraling hebben, dan gebeurt je niets.

Ik heb nog nooit gehad dat ik echt met open mond en vol schaamte naar een topic heb gekeken. Maar dit is gewoon schaamteloos om te lezen. Ik heb er eigenlijk geen woorden voor.

Same here, sommige mensen in dit topic mogen zichzelf even in een hoekje gaan schamen!!! -O- -O-

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 16:56

n_love_qwert schreef:
Sunnda schreef:

Same here, sommige mensen in dit topic mogen zichzelf even in een hoekje gaan schamen!!! -O- -O-

En ook ik zit dit topic vol verbazing te lezen... jeetje zeg

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 17:44

Dit werd ooit eens gezegt in een maatschappijleer klas
Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 00:34

Heel krachtig.