Hoge bijdrages voor vrijgezellenfeest

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 21:52

Apart, ik zou echt niks betalen voor n feest van n ander. Hooguit n kadootje en eventueel mn eigen kosten qua drinken of eten, maar zou nooit even €220 aftikken.
Wss zit daar ook allerlei drank ed bij ingerekend? Ik drink niet, en weiger pertinent te betalen voor anderen hun genot wat betreft het nuttigen van alcohol.

Nee dit vind ik absurde bedragen.

Ikwashier

Re: Hoge bijdrages voor vrijgezellenfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 22:03

Ik had ‘m dan ook afgezegd. Sneu voor de bruid, maar als er al 3 afmeldingen zijn en de jouwe is de 4e hoop je toch stiekem dat de organisator zichzelf even achter de oren krabt en iets anders verzint. 220 euro, toch te zot voor woorden :=

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 22:19

RoyceMack schreef:
Apart, ik zou echt niks betalen voor n feest van n ander. Hooguit n kadootje en eventueel mn eigen kosten qua drinken of eten, maar zou nooit even €220 aftikken..

Tis geen feestje van een ander, Tis juist het idee dat je met een groepje dat feestje voor de bruid of bruidegom geeft

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 23:48

Wat een bedragen komen er voorbij. :wow:

Sowieso vind ik een vrijgezellenfeest wel bijzonder. Het is niet alsof je vrijgezel bent, voordat je gaat trouwen. Althans in de meeste gevallen niet.
Een dag met vriendinnen iets leuks gaan doen voor de bruiloft, lijkt mij gezellig, maar zij hoeven niet mijn kosten te dragen. En een leuk dagje hoeft van mij zeker niet een paar honderd euro te kosten. Het zou bij mij ook niet onder het mom van een vrijgezellenfeest zijn, misschien is dat het verschil. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 23:52

Cinderella schreef:
Wat een bedragen komen er voorbij. :wow:

Sowieso vind ik een vrijgezellenfeest wel bijzonder. Het is niet alsof je vrijgezel bent, voordat je gaat trouwen. Althans in de meeste gevallen niet.
Een dag met vriendinnen iets leuks gaan doen voor de bruiloft, lijkt mij gezellig, maar zij hoeven niet mijn kosten te dragen. En een leuk dagje hoeft van mij zeker niet een paar honderd euro te kosten. Het zou bij mij ook niet onder het mom van een vrijgezellenfeest zijn, misschien is dat het verschil. :+

Ben ik wel met je eens hoor, ik ga binnenkort trouwen en ik krijg ook een vrijgezellenfeest. Eigenlijk hoeft dat van mij helemaal niet, maar goed, ik schijn er niet zoveel invloed op te hebben :') Maar ik heb ze wel goed duidelijk gemaakt dat ik dus niet zit te wachten op piemelkleien, opdrachten doen in de stad als in zoenen verzamelen en dat soort oliebol of een stripper. Als ze met iets op de proppen komen wat ik niet leuk vind, doe ik het ook gewoon niet :+ en ze moeten al helemaal niet aankomen met een ballenketting of een piemeldiadeem, want die flikker ik direct in de gracht :')

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 00:01

Geen piemeldiadeem? Dat staat denk ik prachtig als decoratie op je hoofd op de grote dag...
Een ballenketting klinkt ook gezellig.

Bij nader inzien: een vrijgezellenfeest is toch niet zo verkeerd. :))

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 00:08

Door de afmeldingen van het feestje van TO worden de kosten hoger als ze pech hebben. Sowieso moet het deel van de bruid door minder mensen betaald worden. Als ze slim zijn maken ze een nieuw en goedkoper plan..

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 00:46

Sonja_vR schreef:
RoyceMack schreef:
Apart, ik zou echt niks betalen voor n feest van n ander. Hooguit n kadootje en eventueel mn eigen kosten qua drinken of eten, maar zou nooit even €220 aftikken..

Tis geen feestje van een ander, Tis juist het idee dat je met een groepje dat feestje voor de bruid of bruidegom geeft

Oh xD kun je nagaan hoevaak ik op een vrijgezellenfeest ben geweest. Ik weet niet beter als dat de toekomstige bruid/bruidegom zoiets wil en organiseert met hulp van vrienden.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 07:29

Organiseer je samen met de andere afhakers gewoon een gezellig & betaalbaar vrijgezellenfeest, extra verrassing dat ze er 2 krijgt ;)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 08:18

Ethelate schreef:
Organiseer je samen met de andere afhakers gewoon een gezellig & betaalbaar vrijgezellenfeest, extra verrassing dat ze er 2 krijgt ;)

kijk, dat is nou een goede tip

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 09:17

Ts ik hoop dat ze met een andere oplossing komen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 13:23

Dreamybol schreef:
Door de afmeldingen van het feestje van TO worden de kosten hoger als ze pech hebben. Sowieso moet het deel van de bruid door minder mensen betaald worden. Als ze slim zijn maken ze een nieuw en goedkoper plan..

Als je €220 al geen probleem vindt, is €250/300 vast ook geen probleem :=

Ik vind het overigens een absurd bedrag. Hier heb ik nooit zulke dure vrijgezellenfeestjes gehad. Mijn man trouwens wel, bij de mannen doen ze ook altijd van die achterlijk dure feesten :\ Maar daar is nooit gezeur over om de een of andere reden. Bij de vrouwenfeestjes is altijd gezeur :')

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 13:30

Iets niet kunnen betalen valt bij mij niet onder de categorie “gezeur”.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 13:34

Nee bij mij ook niet, want ik weiger het zelf ook hoor :+
Maar de mannen kijken daar niet naar geloof ik, want ik weet dat er in die groepen ook zaten die het moeizaam rond konden breien, maar er niks van zeiden. En mijn eigen man is meer het type van het niet kijken op de rekening maar gewoon maar doen. En dan roodstaan ofzo := Maar goed dat ik de rekening beheer bij ons :P

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 13:35

Ik ben ook wel eens uitgenodigd voor een vrijgezellenfeest van iemand.
Kende haar wel (had haar een paar x op een verjaardag ontmoet), maar was geen vriendin of goede kennis (was ook niet uitgenodigd voor de trouwerij).

Een goede vriendin van mij was ook uitgenodigd (dus ik zou dan wel gegaan zijn); maar ik kon niet (moest werken).
Werd er wel verwacht dat ik het gedeelte van de bruid meebetaalde.
Want alles was al berekend over de uitgenodigde mensen, en anders moesten de anderen meer betalen.

Mijn mening is dat je niet zomaar lukraak mensen kan uitnodigen, bedrag vaststellen en verwachten dat elke genodigde maar betaald.
Maar het is nog wel een hele issue geweest binnen die groep.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 13:44

Dat vind ik wel een gekke gang van zaken. Hier ben ik gewend dat er eerst geïnventariseerd wie er mee wil/kan. Dan wordt de prijs bepaald, en een beetje brainstorm met iedereen wat leuke/betaalbare activiteiten zijn en dan pas iets geregeld door een select clubje zeg maar :P
Er zijn altijd wel een paar die alleen €25 ofzo willen betalen. Die doen dan gewoon een deel van het programma :Y)

Alles onder de €100 vind ik wel een normale prijs voor een hele dag. En hier is het echt heel normaal dat er in de loop van de dag mensen bijkomen/afvallen van het programma. Of dat door de kosten komt weet ik niet altijd, misschien ook door agendaperikelen ofzo.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 13:54

Jemig wat een bedrag zeg! moet steeds gekker net als met kinder verjaardagsfeest feestjes.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 13:56

Brainless schreef:
Kende haar wel (had haar een paar x op een verjaardag ontmoet), maar was geen vriendin of goede kennis (was ook niet uitgenodigd voor de trouwerij).

Maar dat vind ik sowieso gek. Uitgenodigd worden voor het vrijgezellenfeest maar niet voor de bruiloft (ook niet voor het feest).

Heb ik ook eens gehad. Heb toen vriendelijk bedankt. Als ik niet goed genoeg ben voor het een, dan ben ik ook niet goed genoeg voor het ander.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 14:01

@Shiloh
Ik denk niet dat de bruid wist wie er wel en niet uitgenodigd waren voor het vrijgezellenfeest.
Dat gaat natuurlijk meestal buiten de bruid om.

Degene die het organiseerde wist wel dat er meerdere niet uitgenodigd waren voor de bruiloft.
Normaal ook geen probleem (als iemand beslist een kleine bruiloft te houden) maar in dit geval ging het om een zeer ruime gastenlijst.

Ik heb wel vaker meegedaan aan een verrassing, ondanks dat wij als groep niet voor de bruiloft waren uitgenodigd (ging over buren), en hebben we wel geholpen/mee betaald aan de versiering rondom het huis.
Dat is ook absoluut geen probleem; als buren is dat ook leuk om te doen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 14:07

Dreamybol schreef:

Ik denk dat een nieuw plan dan beter is. Aan 100€ pp zit je gewoon al heel snel voor een activiteit, eten en drinken, vervoer etc, dan doe je nog niet eens heel gek. Maar 220 is gewoon erg veel.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 14:09

Bij mijn man weet ik dat de kosten heel hoog waren.
Er is toen in die groep besproken dat ieder mocht overmaken wat hij wilde. En dat 3 vrienden de rest bij zouden leggen.
Er is onderling niet gesproken wie wat betaald had.
De ene woonde met een hele goede baan nog thuis en de ander woonde alleen met een normaal inkomen. En alles ertussen in.

De mannen hebben een super dag gehad.
Busje gehuurd, quat rijden,kleiduif schieten, BBQ met onbeperkt drinken, s’avonds naar de stripclub.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 14:22

Brainless schreef:

Een goede vriendin van mij was ook uitgenodigd (dus ik zou dan wel gegaan zijn); maar ik kon niet (moest werken).
Werd er wel verwacht dat ik het gedeelte van de bruid meebetaalde.
Want alles was al berekend over de uitgenodigde mensen, en anders moesten de anderen meer betalen.

Mijn mening is dat je niet zomaar lukraak mensen kan uitnodigen, bedrag vaststellen en verwachten dat elke genodigde maar betaald.
Maar het is nog wel een hele issue geweest binnen die groep.

Dit is helemaal een rare manier van doen. 8)7

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 14:42

Shiloh schreef:
Brainless schreef:

Maar dat vind ik sowieso gek. Uitgenodigd worden voor het vrijgezellenfeest maar niet voor de bruiloft (ook niet voor het feest).

Heb ik ook eens gehad. Heb toen vriendelijk bedankt. Als ik niet goed genoeg ben voor het een, dan ben ik ook niet goed genoeg voor het ander.

Oh ik vind dat de deelnemers aan een vrijgezellenfeest wel daggast moeten zijn...

Overigens hebben wij het laatst gewoon aan de bruid gevraagd, wie ze erbij wilde hebben.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 14:48

Ik keek ook een keer raar op toen door mijn toenmalige vriend werd verteld dat we met nog 2 stellen uit eten gingen voor zijn verjaardag. Oké leuk! Toen bleek bij het afrekenen dat iedereen behalve mijn vriend geld in zou leggen. Eeh wat? Ik vond dat toen echt een hele rare situatie. Wat vinden jullie daarvan? Is dat normaal? Had ik dat moeten weten van te voren? Ik had ook geen keuze van ga je wel of niet mee, het was gewoon een mededeling dat we uit eten gingen voor zijn verjaardag. Misschien erg naïef gedacht toen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 18:51

quera schreef:
Bij mijn man weet ik dat de kosten heel hoog waren.
Er is toen in die groep besproken dat ieder mocht overmaken wat hij wilde. En dat 3 vrienden de rest bij zouden leggen.
Er is onderling niet gesproken wie wat betaald had.
De ene woonde met een hele goede baan nog thuis en de ander woonde alleen met een normaal inkomen. En alles ertussen in.

De mannen hebben een super dag gehad.
Busje gehuurd, quat rijden,kleiduif schieten, BBQ met onbeperkt drinken, s’avonds naar de stripclub.

Dat vind ik eigenlijk ook een hele mooie. Maar dat kan eigenlijk alleen met groepen waar normaal niet elke stuiver wort omgedraaid omdat het allemaal eerlijk en gelijk moet.

In de meeste groepen zou dat niet werken denk ik.