Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
genja schreef:Voor het eerst bij een jongen thuis komen en hij gaat koken. En dan met de verpakking uit de diepvries aankomen hoeveel rösti rondjes wil je en hoeveel doperwten zal ik voor je warm maken? Eten verspillen vind ik zonde maar dit vond ik toch wat gierig was ook meteen de laatste keer Haha
Tigra_ schreef:Ook weleens in de supermarkt gezien dat iemand bananen had gekocht en er achter kwam dat ze niet in de reclame waren en ze dus haar geld terug wilde.
RedPassion schreef:Wat een verhalen!
Hier is de hele schoonfamilie vreselijk gierig. Een paar jaar geleden ging schoonzus naast schoonouders wonen en kwam haar huis dus te koop. Dat moesten wij maar kopen. Het is een mooi huis op een fijne plek, dus dat wilden we best maar ons andere huis moest dan eerst verkocht worden. Dat lukte niet op tijd, maar schoonzus had het geld nodig voor de verbouwing. Schoonvader zou ons dan het geld voor de tweede hypotheek lenen. Prima, zo gezegd zo gedaan. Hij heeft uiteindelijk meer rente gerekend dan de bank, terwijl iedereen dus baat had bij deze constructie en meneer werkelijk barst van het geld.![]()
En schoonzus had laatst gaas over van een kippenren. Of wij dat wilden hebben want anders zette ze het gratis op MP. Nadat we het hadden meegenomen appte ze of we er 10 euro voor wilden overmaken.
Magrathea schreef:Van minder afrekenen als je goedkoper eet snap ik overigens op zich wel, mits je dit van tevoren overlegt.
FirebirdM schreef:Waarom van tevoren aangeven? Je weet op dat moment toch niet hoe het gaat lopen, en het lijkt me niet dat iemand anders dan denkt "o we gaan de rekening delen, dus nu kan ik lekker iets heel duurs eten omdat de rest dat wel voor me buffert"... Of dat hoop ik toch![]()
Oprechte vraag hoor, ik ben ook iemand die geen alcohol drinkt en geen dure gerechten bestelt, maar als ik van tevoren al zou moeten beginnen over geld komt dat volgens mij nóg krenteriger over.
Luxorvalkje schreef:Ik snap dit heel goed. Lang was ik de enige die studeerde. Moest alles alleen ophoesten en het was altijd krap. Daarnaast drink ik nooit alcohol.
Je mag het gierig vinden, Maar ik was er op een gegeven moment klaar mee.
FirebirdM schreef:Magrathea schreef:Van minder afrekenen als je goedkoper eet snap ik overigens op zich wel, mits je dit van tevoren overlegt. Sommige mensen hebben een kleine portemonnee en als je dan toch graag mee wilt kun je maar beter goedkoop uit zijn ipv helemaal niet mee te kunnen. Maar nogmaals als iemand dat van tevoren aangeeft vind ik dat prima
Waarom van tevoren aangeven? Je weet op dat moment toch niet hoe het gaat lopen, en het lijkt me niet dat iemand anders dan denkt "o we gaan de rekening delen, dus nu kan ik lekker iets heel duurs eten omdat de rest dat wel voor me buffert"... Of dat hoop ik toch![]()
Oprechte vraag hoor, ik ben ook iemand die geen alcohol drinkt en geen dure gerechten bestelt, maar als ik van tevoren al zou moeten beginnen over geld komt dat volgens mij nóg krenteriger over. Vind het lastig hoe je dat aanpakt, zat laatst ergens waar ik in totaal voor €25 at en dronk terwijl andere mensen alleen al een hoofdgerecht van €50 kozen en er ook iets van 6 flessen wijn op tafel kwamen. Ik kijk echt niet op €10 te veel betalen maar zoiets delen gaat me te ver (en dat werd ook als heel lastig/gierig gezien, heeft 20 minuten gekost om uit te vogelen hoe de rekening betaald zou worden).
anne182 schreef:Serieus?Ik heb ook een bizar gierige huisgenoot in mijn studentenhuis. Hetgeen wat nu heel erg speelt in ons huisje zijn de waterkosten van de douche. Het komt erop neer dat ik maar 2 keer per week 10 minuutjes mag douchen, want zij doucht maar 1 keer per week en ze wilt niet voor mij betalen. Mijn vriend moet trouwens 4 cent per minuut betalen om te mogen douchen, en ja, dat wordt bijgehouden met een timer.
Denk dat het duidelijk is waarom ik op zoek ben naar een nieuwe kamer
iirrssjjee schreef:Een ander persoon (zeer rijk, wonen in de Randstand op een woonboerderij, paarden aan huis, rijden in dikke audi's etc. Mijn broer moest daar een pakketje afleveren onder rembours (werkte bij de post). Dus eerst betalen, dan krijgen ze het pakketje. Dit kostte 9,90 geloof ik. Deze mensen hadden een tientje. Mijn broer geen wisselgeld. Ze zeiden dat hij die 10cent dan maar door de brievenbus moest gooien de volgende keer. Mijn broer heeft dat nooit gedaan, moeten ze maar zorgen dat ze het gepast hadden....
(Was nog in de periode voordat je een pinapparaat mee kon nemen enz).
Cayenne schreef:iirrssjjee schreef:Een ander persoon (zeer rijk, wonen in de Randstand op een woonboerderij, paarden aan huis, rijden in dikke audi's etc. Mijn broer moest daar een pakketje afleveren onder rembours (werkte bij de post). Dus eerst betalen, dan krijgen ze het pakketje. Dit kostte 9,90 geloof ik. Deze mensen hadden een tientje. Mijn broer geen wisselgeld. Ze zeiden dat hij die 10cent dan maar door de brievenbus moest gooien de volgende keer. Mijn broer heeft dat nooit gedaan, moeten ze maar zorgen dat ze het gepast hadden....
Dit vind ik alles behalve netjes. Als het zijn werk was, dan moet je gewoon netjes tot op de cent het geld terug geven.
Of het rijke mensen waren heeft daar verder niets mee te maken.
Cayenne schreef:iirrssjjee schreef:Een ander persoon (zeer rijk, wonen in de Randstand op een woonboerderij, paarden aan huis, rijden in dikke audi's etc. Mijn broer moest daar een pakketje afleveren onder rembours (werkte bij de post). Dus eerst betalen, dan krijgen ze het pakketje. Dit kostte 9,90 geloof ik. Deze mensen hadden een tientje. Mijn broer geen wisselgeld. Ze zeiden dat hij die 10cent dan maar door de brievenbus moest gooien de volgende keer. Mijn broer heeft dat nooit gedaan, moeten ze maar zorgen dat ze het gepast hadden....
Dit vind ik alles behalve netjes. Als het zijn werk was, dan moet je gewoon netjes tot op de cent het geld terug geven.
Of het rijke mensen waren heeft daar verder niets mee te maken.
Bloodymary schreef:RedPassion schreef:Wat een verhalen!
Hier is de hele schoonfamilie vreselijk gierig. Een paar jaar geleden ging schoonzus naast schoonouders wonen en kwam haar huis dus te koop. Dat moesten wij maar kopen. Het is een mooi huis op een fijne plek, dus dat wilden we best maar ons andere huis moest dan eerst verkocht worden. Dat lukte niet op tijd, maar schoonzus had het geld nodig voor de verbouwing. Schoonvader zou ons dan het geld voor de tweede hypotheek lenen. Prima, zo gezegd zo gedaan. Hij heeft uiteindelijk meer rente gerekend dan de bank, terwijl iedereen dus baat had bij deze constructie en meneer werkelijk barst van het geld.![]()
En schoonzus had laatst gaas over van een kippenren. Of wij dat wilden hebben want anders zette ze het gratis op MP. Nadat we het hadden meegenomen appte ze of we er 10 euro voor wilden overmaken.
De reden dat dit gedaan is kan ook zijn dat het een hele gunstige constructie is. Ik ben belastingadviseur en adviseer dat vaak. Omdat de rente bij de ouders onbelast is en bij de kinderen aftrekbaar betaalt de belastingdienst een flink bedrag mee, vandaar. Maar vaak wordt het dan weer via een schenking terugbetaalt, dat zal bij jullie dan wel niet het geval zijn.