Magrathea schreef:Van minder afrekenen als je goedkoper eet snap ik overigens op zich wel, mits je dit van tevoren overlegt.
FirebirdM schreef:Waarom van tevoren aangeven? Je weet op dat moment toch niet hoe het gaat lopen, en het lijkt me niet dat iemand anders dan denkt "o we gaan de rekening delen, dus nu kan ik lekker iets heel duurs eten omdat de rest dat wel voor me buffert"... Of dat hoop ik toch
Oprechte vraag hoor, ik ben ook iemand die geen alcohol drinkt en geen dure gerechten bestelt, maar als ik van tevoren al zou moeten beginnen over geld komt dat volgens mij nóg krenteriger over.
Luxorvalkje schreef:Ik snap dit heel goed. Lang was ik de enige die studeerde. Moest alles alleen ophoesten en het was altijd krap. Daarnaast drink ik nooit alcohol.
Je mag het gierig vinden, Maar ik was er op een gegeven moment klaar mee.
Ja, het lijkt mij ook niet meer dan logisch, maar het gaat me om het woordje 'mits': het is dus ok als het van tevoren besproken wordt, maar als het pas ter sprake komt als de rekening wordt gepresenteerd niet meer?
Dat heb ik niet eerder gehoord (maar het is dus altijd gedoe en ik ben wel altijd degene die 'gierig' doet, ook beetje klaar mee) dus ik ben wel benieuwd waarom dat anders is. Kan ik misschien nog wat van opsteken