Schrijven met mensen in de gevangenis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SayaJones

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:44

Ik heb eindelijk iemand gevonden die ik wil schrijven. En heb ook zo ongeveer m'n brief af.
Alleen is deze best wel kort :=

Ik weet niet zo goed wat ik moet schrijven, 1 kantje ziet er zo weinig uit :=
Hebben/hadden jullie dit ook bij de eerste brief?

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:56

SayaJones schreef:
Ik heb eindelijk iemand gevonden die ik wil schrijven. En heb ook zo ongeveer m'n brief af.
Alleen is deze best wel kort :=

Ik weet niet zo goed wat ik moet schrijven, 1 kantje ziet er zo weinig uit :=
Hebben/hadden jullie dit ook bij de eerste brief?

Ja ik heb ook maar 1 kantje hoor. Als hij terugschrijft zal het wel meer worden denk ik.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 11:56

Ik heb om te beginnen ook maar 1 kantje :)

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 12:28

Ik heb inmiddels ook iemand gevonden waarvan ik denk dat het wel een goede kandidaat is om te schrijven.
Thuis straks even kijken hoe het precies werkt enzo.

Is er iemand die een PB kan doen met zijn/haar eerste brief (ongeveer) dan heb ik een opzetje voor wat ik kan schrijven

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 13:45

Ik kan zo bij writeaprisoner niet meer terug vinden aan welke voorwaarden mijn brief moet voldoen. Je moet toch ook nog je eigen adres ergens opschrijven enzo maar kan niet vinden welke eisen daaraan zitten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 14:10

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 15:20

Pfoe, had bijna de brief verstuurd vandaag en ging vandaag toch nog even kijken op z'n profiel.
Eerder lukte het me steeds niet om de verdere 'felonies' te bekijken via de site waarnaar je wordt doorgelinkt als je die crimes bekijkt (sorry, lekker warrig := ).
Maar dit was een andere site waarbij het me wel lukte, persoon is schuldig aan ' Aggravated Murder', dat wist ik.
Daaronder kon je doorklikken naar victim info en daar stond achter 'Child'.
Daar kan je weer verder klikken naar definitie van child en dat is een persoon onder de 12 jaar.

Dat houdt toch echt even op en die brief ga ik echt niet sturen aan hem, ik ben weer opzoek naar een ander :=

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 15:58

SayaJones schreef:
Pfoe, had bijna de brief verstuurd vandaag en ging vandaag toch nog even kijken op z'n profiel.
Eerder lukte het me steeds niet om de verdere 'felonies' te bekijken via de site waarnaar je wordt doorgelinkt als je die crimes bekijkt (sorry, lekker warrig := ).
Maar dit was een andere site waarbij het me wel lukte, persoon is schuldig aan ' Aggravated Murder', dat wist ik.
Daaronder kon je doorklikken naar victim info en daar stond achter 'Child'.
Daar kan je weer verder klikken naar definitie van child en dat is een persoon onder de 12 jaar.

Dat houdt toch echt even op en die brief ga ik echt niet sturen aan hem, ik ben weer opzoek naar een ander :=

Oef dat is een pittige ja.. goed dat je het even zegt!

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 16:31

Oh wauw. Ik had hier echt nog nooit van gehoord! Vind het echt een heel goed principe en inderdaad tof dat er hier zo goed gereageerd wordt!

Ik ga me er ook in verdiepen. Misschien over een maandje eens een brief sturen. Het is een kleine moeite en voor die mensen betekent het veel. Bovendien is het bijspijkeren van mijn Engels ook zeker geen slecht idee.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 17:28

Zag gisteren een filmpje van een gevangene die geïnterviewd werd. Ik vond het zo zielig. Ze hadden het over de suicide watch. Hij had daar in gezeten, nadat ze een afscheidsbrief en pillen hadden gevonden. Hij gaf aan dat hij de brief een aantal maanden eerder had geschreven. Hij was zo eenzaam zei hij. Z’n familie en z’n dochters kwamen niet op bezoek, reageerden niet op zijn brieven. Je zag dat hij het er echt moeilijk mee had. Ik geloof dat hij wel echt een poging heeft gedaan. Toen kwam z’n familie wel. Aan het einde van het interview moest hij dus weer naar de suicide watch want de bewakers vertrouwden het toch niet na het interview.

Ik denk dat je voor die mensen dus echt een verschil kan maken met je brieven.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 18:03

Dat geloof ik zeker. :j

appelxkiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 23:49

Heel interessant topic en toevallig heb ik vandaag mijn eerste brief via de mail gestuurd! Veel profielen bekeken, maar uiteindelijk eentje waar ik me 'goed bij voelde'.

Wel een vraag waar iemand me hier vast mee kan helpen! Het is me opgevallen dat veel mensen dit in hun profiel hebben staan: "If you do use JPay to contact me, please be sure that your mailing address is in the body of the message or I won’t be able to write you back!”

Ik heb nu die 'e-mail' gestuurd en daarbij moest ik mijn contact gegevens invullen en daaronder het bericht. Maar er stond bij dat mijn contact gegevens niet in het bericht moesten staan. Nu ben ik dus even benieuwd wat JPay is, is dat e-mail of iets anders? Dan weet ik of diegene überhaupt de mogelijkheid heeft om me iets terug te sturen!

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 07:39

Ja moet wel nog je gegevens in de brief ook zetten volgens mij. Ik heb toch een mail achterna geschreven (eerst ook vergeten) en zo heeft hij mijn gegevens ook op de enveloppe geschreven dus denk dat het er wel in moet.

Hier weer in spanning afwachten op de volgende brief... en ben volgende week hele week op verlof dus zal pas van het weekend lezen zijn! (Als er eentje komt toch :+ )

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 20:42

appelxkiwi schreef:
Heel interessant topic en toevallig heb ik vandaag mijn eerste brief via de mail gestuurd! Veel profielen bekeken, maar uiteindelijk eentje waar ik me 'goed bij voelde'.

Wel een vraag waar iemand me hier vast mee kan helpen! Het is me opgevallen dat veel mensen dit in hun profiel hebben staan: "If you do use JPay to contact me, please be sure that your mailing address is in the body of the message or I won’t be able to write you back!”

Ik heb nu die 'e-mail' gestuurd en daarbij moest ik mijn contact gegevens invullen en daaronder het bericht. Maar er stond bij dat mijn contact gegevens niet in het bericht moesten staan. Nu ben ik dus even benieuwd wat JPay is, is dat e-mail of iets anders? Dan weet ik of diegene überhaupt de mogelijkheid heeft om me iets terug te sturen!

Hier inderdaad hetzelfde! Heb er 2 gevonden waar ik wel mee wil schrijven. De 4de zouden ze de post krijgen. Ik heb mijn adres dus niet meer in de mail zelf gezet, omdat dit zo in het bericht stond.
Denk dat het adres er dan bij op geprint wordt misschien? Ik wacht het af.

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:50

En, iemand nog wat leuke post gehad?
Ik heb nu de 2 e brief ook weer ontvangen. Exact een week na het versturen van een Jpay heb ik een brief in de bus :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 12:10

Ik heb nog geen antwoord, maar snail mail doet er wel vaker lang over

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 12:28

Leuk Melanca! Is het een leuke brief?

Met die ene heb ik dus een aantal berichtjes gestuurd. Ik weet nog niet zo goed wat ik er van moet vinden. Het is een beetje een eenzijdig gesprek. Als ik hem iets vraag dan antwoord hij wel. En hij stuurt ook wel berichtjes uit zichzelf. Maar het gaat alleen over hem, wat ik op zich ook niet erg vind, maar hij verteld niet zo veel uit zichzelf. En ik weet niet zo goed waar dat aan ligt. Kan zijn dat hij gewoon wat los moet komen, of wat anders.

Hij zit ook 23 uur per dag in z’n cel. Geeft aan dat hij het wel prima vindt. Hij wil verder geen contact met anderen. Doet ook een loodgieteropleiding, maar dat vindt hij ook niet leuk, zit liever in z’n cel 23 uur per dag.

Hij vraagt verder wel om foto’s en stuurt zelf ook wel foto’s. Maarja we zullen zien hoe het loopt.

Ik heb ook nog naar 2 andere een brief gestuurd. De ene 2 weken geleden. Daar heb ik nog niks van gehoord. Vorige week heb ik nog een andere een brief gestuurd. Maar ook nog niks van gehoord. Maar daarvan weet ik niet of hij hem al heeft gekregen. Die eerste zou hem al wel gekregen moeten hebben.
Laatst bijgewerkt door emmaudb op 09-04-18 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 12:29

Ja ik heb de 29e maart ongeveer ook een gewone brief op de post gedaan. Had vanonder ook even gevraagd wanneer hij die aankreeg en dan weet ik volgende x ook hoe lang die er ongeveer over doen, zodat ik weet als ik een kaartje ofzo stuur, het ongeveer juist aankomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:43

Mijne is bijna 3 weken geleden verzonden, dus ik ben benieuwd of/wanneer er 1 terug komt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:46

Mijne is op 4 maart verzonden...verwacht dus wel elk moment wat terug...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:47

Ik kan me nog steeds niet aanmelden bij gettingout. Heb de hulplijn al ingeschakeld maar daar kom ik ook niet verder dan het eerste scherm
Heb de tweede ook een mail gestuurd maar nog geen reactie

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 19:10

Hebben jullie hetvia WAP zelf gedaan? Of brievenpost?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 19:16

Ik schrijf alleen brieven...dus snailmail.

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 21:48

Wel heel grappig, iedereen gebruikt de term snail mail, en mijn inmate heeft nog nooit van dat woord gehoord :+

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:16

Ik schrijf brieven. Wel via jmail. Dus ze worden daar (in Amerika) uitgeprint en dan verzonden. Het duurt dan geloof ik 2-4 dagen voordat hij aankomt bij de gevangenis. Maar daar lezen ze natuurlijk ook alles nog na. Ik heb ingesteld dat ze het daar ook weer terug kunnen sturen. Dus dan heb ik de brief van hun ook sneller.

Ik heb vandaag mijn eerste echte brief gehad. Leuke brief. Vanavond maar eens terugschrijven denk ik.

Voor jpay heb je een creditcard nodig toch?