Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
anjali schreef:RoyceMack schreef:Dat is niet alleen van de jehova's. Mijn moeder vond het ooit noodzakelijk om mij te dopen en het vormsel etc te laten doen. Om die reden sta ik ingeschreven bij de rooms-katholieke kerk. Ik ben inmiddels 50 km verderop verhuisd en nu ontvang ik alsnog briefjes van de rooms-katholieke kerk hier in het dorp.
Ik weet niet hoe maar de kerken hebben blijkbaar een perfecte administratie en geven mijn gegevens door aan andere kerken. Wij hebben overigens ook een sticker naast de deur.
Door jouw ouders ben jij dus ingeschreven bij de R.K.Kerk. Als je er geen lid van wilt zijn moet je je gewoon laten uitschrijven.Dat kunnen zij anders toch niet weten.
Kinke schreef:ah, jij werd ook uitgenodigd voor een 'belangrijke gebeurtenis' Aranel? En je was van harte welkom?
Aranel schreef:Ik had er vanmorgen ook een aan de deur, hij zei dat ze een bijeenkomst organiseren en of hij me een foldertje mocht geven. Aardig als ik ben pakte ik het aan (om het daarna direct in de papierbak te gooien maar dat zag hij niet) en hij ging daarna ook meteen weer weg. Op zo'n manier vind ik het niet zo'n probleem om eens in de zoveel tijd iemand aan de deur te hebben.
verootjoo schreef:RoyceMack schreef:Dat is niet alleen van de jehova's. Mijn moeder vond het ooit noodzakelijk om mij te dopen en het vormsel etc te laten doen. Om die reden sta ik ingeschreven bij de rooms-katholieke kerk. Ik ben inmiddels 50 km verderop verhuisd en nu ontvang ik alsnog briefjes van de rooms-katholieke kerk hier in het dorp.
Ik weet niet hoe maar de kerken hebben blijkbaar een perfecte administratie en geven mijn gegevens door aan andere kerken. Wij hebben overigens ook een sticker naast de deur.
Kerken zijn verbonden met de basisadministratie van de gemeente.
Als je geen lid meer wilt zijn geef je dat gewoon door aan de ledenadministratie van de kerk en dan ben je geen lid meer.
Is niet moeilijk hoor
anjali schreef:noordje schreef:@wendy : het is in Duitsland nog erger. Wanneer je je daar inschrijft in een gemeente vragen ze bij welke kerk je zit en er wordt ook een bedrag van je salaris aan de kerk 'geschonken'
Gelukkig kun je ook aangeven niet bij een kerk te horen.
Bij ons vorige huis kwamen er ook JG langs. Dezelfde steeds en daar heb ik best leuke gesprekken mee gevoerd, want ze bleek ook paarden leuk te vinden. Heb zelfs nog een bodyprotector van haar gekregen, want ze gebruikte hem toch niet meer.
Jammer dat er ook JG zijn die de privacy van anderen niet respecteren. Ik kan me voorstellen dat je het dan een keer beu wordt.
Ik weet dat er in Duitsland Kirchensteuer is.Maar is het dan niet zo dat er zowiezo een bepaald bedrag van je salaris wordt afgetrokken voor een of andere organisatie,zodat als je aangeeft niet bij de Kerk te zijn,dat datzelfde bedrag dan ergens anders naartoe gaat? Maar ik weet het fijne er niet van,misschien kun jij het me uitleggen?
maai_ke schreef:Paisano schreef:(Knip!)
Tip trouwens, zeg dat je in satan geloofd of satanist bent, werkt ook wel effectief. En ja, ik vind dat ik dat gerust mag zeggen. Tenslotte vraag ik ook niet om dat gepraat aan mijn deur.
verootjoo schreef:Zijn er echt arme kerken in NL? De kerken hier in de buurt hebben aardig wat vermogen. Ook heel wat vastgoed en grond in bezit
Babootje schreef:Als we maandelijks al halen.. Enfin, als je 1 adres bezoekt wil dat ook niet zeggen dat je iedereen die op dat adres woont ook hebt gesproken. We willen graag alle mensen bereiken en doen daar moeite voor.
Het staat je natuurlijk altijd vrij om "nee" te zeggen. En als je echt wil dat we niet meer bij jou aan de deur komen, plak in godsnaam![]()
die sticker. Daar hebben we respect voor. Meer respect dan energiemaatschappijen hebben voor het belmeniet-register.
Het is ook nog zo - en dat wordt nog wel vergeten - we komen niets verkopen. Echt niets. We komen gratis weggeven. .
Kinke schreef:[
Babootje, vind je het niet respectloos dat je een reactie met het verzoek om niet meer langs te komen niet accepteert maar een sticker wel?![]()
En of je iedereen op het adres hebt gesproken kun je heel snel achter komen, moet je wel daadwerkelijk een administratie gaan voeren
MaTuMi schreef:Maar ik lees dat jezus als eerst geborene is. Geloven jullie dan niet in adam en eva?
Sizzle schreef:Je schrijft heel fijn Babootje, leuk om op deze manier weer wat te leren
Hebben jullie bepaalde ‚targets‘? Ben je een betere gelovige als je veel veldwerk doet? Kan iemand ook lid zijn zonder veldwerk?
Sizzle schreef:Shenavallie, Dat soort fanatisme komt overal voor.
Zat families die geen contact meer hebben met hun kinderen/ouders ivm iets simpels als een geldkwestie.
Moeder van een vriendin was thuis niet meer welkom omdat ze in een witte jurk wilde trouwen en vanuit hun geloof zou het donker moeten zijn