[FOTO] show je kerstboom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 16:24

Ik wou vandaag de kerstboom opzetten die ik vanuit het ouderlijk huis meegenomen heb, want niemand anders wou 'die kerstzooi' hebben :') Vorig jaar ook al zelf de boom maar opgezet toen ik nog thuis woonde. Kwam ik er net achter dat de lampjes het niet meer doen (sliert is al 6/7 jaar oud geloof ik, lag rest van het jaar op een wat vochtige zolder waar het zomers dan weer snikheet was)
Nou 'moet' ik komende week wel gaan shoppen voor een nieuwe lichtsliert en wie weet nog wel wat meer, wat een ramp O:)
Dit was de boom vorig jaar
Afbeelding

De kerstman had ik aan een grote vaas gevuld met folie en lampjes gehangen (die vaas, folie en lampjes mocht ik dan weer niet hebben :+), de donker gekleurde ballen als een 'prop' aan een lege haak aan de muur en de kerststal op het kastje naast de boom. Ben dit jaar weer van plan de boom beetje dezelfde wit/zilveren ballen te geven, maar heb nog heel wat balletjes en dingetjes gevonden in het huis toen ik mijn spullen uit zocht met de verhuizing. Dus moet nog even kijken wat het uiteindelijk gaat worden :))

Keell94

Re: [FOTO] show je kerstboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 17:26

ik zou de takken wel wat meer uitspreiden zodat het een mooie volle boom lijkt, dat is het voordeel van een nep boom haha

om even terug te komen op de lelijke voet van de kerstboom, action verkoopt van die rieten manden voor eroverheen, kost nog geen €5,00
wij hebben hem ook en je ziet niks meer van die voet. natuurlijk kun je hem ook altijd in een leuk kleurtje of iets spuiten. bedoeling was hier wit maar ik was lui dus heb hem gewoon gelaten zoals hij was haha

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 18:02

Jullie zijn vreselijk! :')

Heb vandaag de kerstboom op mn kamer gezet door al jullie mooie kerstbomen! Ik heb een kunstkerstboom, maar de poten dus de onderkant ontbreekt, dus staat ie in een emmer met kussens. Zo lijkt ie wel heel echt alleen moet ie tegen mijn muur aan leunen anders valt ie om :=

Heb maar een ini mini kamertje maar toch heel gezellig zo. Heb gekozen voor de kleuren ijsblauw, wit en zilver. De piek kon er helaas niet op omdat ie dus tegen mn muur leunt :+

Dus bijdeze dan mijn boompje!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met flits:

Afbeelding

Edit: dan moet je natuurlijk wel foto’s toevoegen :+

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 18:39

Ik zoek houten figuurtjes voor in mijn boom. Liefst plat en licht. Sneeuwvlokken oid. Nergens te vinden natuurlijk. Iemand een idee?

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 18:46

Ben overstag. Ben de boom nu aan het optuigen. Hij staat al piek en lampjes zitten erin. Ik ga zo eerst eten en dan ga ik verder. Post wel een foto van het eind resultaat

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 18:51

Keell94 schreef:
ik zou de takken wel wat meer uitspreiden zodat het een mooie volle boom lijkt, dat is het voordeel van een nep boom haha

Bedoel je die nepperd van mij? :P Had vandaag wel de boom al in elkaar gezet, maar de takken laten nog net niet allemaal los. Beetje versleten en toe aan een vervanger, takken meer spreiden heb ik vanmiddag geprobeerd, want hij is dit jaar nog wat kaler dan vorig jaar lijkt wel, maar dat vond ie niet zo fijn := Dit jaar kan ie nog net een ronde mee denk ik, maar moet volgend jaar kijken voor een nieuwe. Iets met een verhuizing dat de portemonnee aangevreten heeft, waardoor ik dit jaar nog geen mooie nepperd kan aanschaffen :Y)

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 18:53

loveskiara schreef:
Keell94 schreef:

Bedoel je die nepperd van mij? :P Had vandaag wel de boom al in elkaar gezet, maar de takken laten nog net niet allemaal los. Beetje versleten en toe aan een vervanger, takken meer spreiden heb ik vanmiddag geprobeerd, want hij is dit jaar nog wat kaler dan vorig jaar lijkt wel, maar dat vond ie niet zo fijn := Dit jaar kan ie nog net een ronde mee denk ik, maar moet volgend jaar kijken voor een nieuwe. Iets met een verhuizing dat de portemonnee aangevreten heeft, waardoor ik dit jaar nog geen mooie nepperd kan aanschaffen :Y)

zou hem dan lekker vol hangen dat je het niet zo erg ziet.
action heeft bij mijn boom wonderen gedaan :P haha al ben ik nog niet helemaal tevreden.
komt nog een boa slinger in en miss nog wat hier en daar

ik heb ook een nepperd, gratis van iemand gekregen vorig jaar via facebook.

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 18:56

benangelique schreef:
Ik zoek houten figuurtjes voor in mijn boom. Liefst plat en licht. Sneeuwvlokken oid. Nergens te vinden natuurlijk. Iemand een idee?

Intratuin heb ik ze weg

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 19:00

Keell94 schreef:
loveskiara schreef:

zou hem dan lekker vol hangen dat je het niet zo erg ziet.
action heeft bij mijn boom wonderen gedaan :P haha al ben ik nog niet helemaal tevreden.
komt nog een boa slinger in en miss nog wat hier en daar

ik heb ook een nepperd, gratis van iemand gekregen vorig jaar via facebook.

We hebben een action in het dorp hier waar ik nieuwe lampjes wilde gaan halen. Vrees dat als ik daar lampjes ga halen, dat ik idd niet met alleen maar lampjes weer thuis kom. De oude slingers zijn ook vrij dun na al die jaren O:) Dus dan kan ik de boom inderdaad lekker vol hangen :))

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 19:00

Ik kon ze er vandaag niet vinden... van de week eens zonder kinderen langs

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 21:08

En ik heb mn moeder ook aangestoken. Kerstboom staat nu ook in de huiskamer :o

Alleen het is een kant en klare boom dus met ballen en lichtjes er al in en hij bestaat uit “ringen” van takken maar hij is daardoor wel heel gaterig en we hebben alle takken al zo goed mogelijk verbogen maar t blijft zo.. iemand tips?

Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 21:46

Ik kon ook niet wachten :D Geeft altijd zoveel sfeer. Nog even kleedje voor eronder kopen en klaar.

Afbeelding
Afbeelding

En een houten boompje:
Afbeelding

benangelique schreef:

De sneeuwvlokken in m’n boom heb ik van de Intratuin. Wel van vorig jaar, ga volgende week weer dus geen idee hoe veranderd het assortiment is.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 21:51

Dit weekend helaas toch geen tijd meer gehad voor de hele kerstboom, maar wel al fijn m’n slinger kunnen ophangen :)
Afbeelding

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 21:51

Saintelette schreef:
Dit weekend helaas toch geen tijd meer gehad voor de hele kerstboom, maar wel al fijn m’n slinger kunnen ophangen :)
[ [url=m/VoYauQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oeh i love this!

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 22:25

leestmee schreef:
Ben overstag. Ben de boom nu aan het optuigen. Hij staat al piek en lampjes zitten erin. Ik ga zo eerst eten en dan ga ik verder. Post wel een foto van het eind resultaat

Afbeelding
Eindresultaat

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 22:54

Hoeveel lampjes hebben jullie eigenlijk in de boom?
Mijn schoonmoeder had 2x 5 meter lampjes meegenomen van de action, maar in die strengen zitten niet zoveel lampjes.

En hebben jullie enig idee waar ik een kunststof zilveren piek vandaan kan halen?

Omdat we dit jaar 2 kittens hebben doen we de boom uit voorzorg volhangen met kunststof. Als dat goed gaat dan kunnen we volgend jaar gewoon mooie glazen ballen erin doen. :+

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 22:56

Ik heb rond de 90 kaarslampjes in de boom zitten. En dat is een boom van 1.80 meter

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 23:00

leestmee schreef:
leestmee schreef:

[ [url=m/D5BJeT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Eindresultaat

Wat leuk om weer eens kaarslampjes te zien! Die hadden we vroeger altijd.
In Zwitserland doen we nog echte kaarsen in de boom, maar ik vind dat altijd behoorlijk eng....

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 23:21

Echte kaarsjes lijkt me behoorlijk eng ja.
Dit is een mooie oplossing. Als deze ooit stuk gaan. Er zit een streng tussen die is al wel 30 jaar oud.
Hoop ik dat ik nog aan andere kan komen. De andere strengen gaan ook alweer 10 jaar mee.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 23:57

Ik heb cluster verlichting en daar zitten iets van 1800 lampjes in een boom van 210 :P

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 01:36

benangelique schreef:

Aliexpress. :D
Daar komen mijn houten figuren ook vandaan.
Ik heb 1 set van 6 'kerstballen' met in elk een woord (joy, love, hope, noel, faith, peace)
en 3 of 4 sets kleinere (hertjes, sneeuwvlokken, kerstklokken en ik dacht nog kerstballen oid)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 01:38

Kaitlyn schreef:
En hebben jullie enig idee waar ik een kunststof zilveren piek vandaan kan halen?

Wibra, 1,29 meen ik en keuze uit zilver, wit en rood als ik het goed heb onthouden.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 09:47

lor1_1984 schreef:
benangelique schreef:

Aliexpress. :D
Daar komen mijn houten figuren ook vandaan.
Ik heb 1 set van 6 'kerstballen' met in elk een woord (joy, love, hope, noel, faith, peace)
en 3 of 4 sets kleinere (hertjes, sneeuwvlokken, kerstklokken en ik dacht nog kerstballen oid)

Ik zag t inderdaad. Onthouden voor volgend jaar maar want nu zijn ze niet op tijd binnen

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:03

Jaaaaaaaa ik heb hem gisteren ook helemaal afgemaakt! :D

Afbeelding

Zal straks ff foto bij daglicht maken :D

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:11

Valt mij wel op dat er weinig kerstkribjes onder de boom staan.