De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 12:12

Niniane schreef:
In een leswagen zit een instructeur die kan ingrijpen wanneer dit nodig is.

In België niet hoor, dan zit papa/mama/oom ernaast in hun eigen auto.
Daarnaast is het ook niet leuk om achter een leswagen te zitten die ineens een ingreep krijgt hoor.
Die staan dan onverwacht vol op de remmen (en stil) dus daarom ... afstand houden.
Net zoals bij ouderen/gehandicapten enz.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 12:20

Brainless schreef:
Niniane schreef:

Daarnaast is het ook niet leuk om achter een leswagen te zitten die ineens een ingreep krijgt hoor.
Die staan dan onverwacht vol op de remmen (en stil) dus daarom ... afstand houden.

Alleen ouderen/gehandicapten kun je van de buitenkant niet zien. Lesauto's hebben standaard een L op het dak dus daar vind ik wel een verschil in zitten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 12:33

Brainless schreef:
Niniane schreef:

Niet altijd en dat is ook aan het veranderen. Ik en velen met mij hebben gewoon met rijschool leren rijden.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 12:37

Brainless schreef:
Niniane schreef:

Dat is waarom je altijd afstand houdt, bij iedere wagen ongeacht het een lesauto is of niet. Soms moet je ineens een ingreep doen en vol in de ankers en dan lijkt het me wijselijk dat je gewoon netjes flink wat meters afstand houdt, lesauto of niet.

Rocamor

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 12:45

Wat bij mij echt met stip op nummer 1 staat: kruispunten blokkeren bij verkeerslichten icm file. Mensen die gewoon maar het kruispunt oprijden bij groen, terwijl je allang kon zien dat ze niet door kunnen stromen. en zodoende alles en iedereen vastzetten. Niemand, maar dan ook niemand kan dan nog iets.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 12:59

Janneke2 schreef:
Supervixen schreef:
Ik erger me vooral aan mensen die te langzaam rijden :'). Dan bedoel ik 30 waar je 50 mag of 60 waar je 80 mag ofzo. Vreselijk!

1) Ik ben snelheidsmaniak.

2) Het feit dat de wegbeheerder vond dat er in zijn algemeenheid 50 gereden mag worden betekent niet dat dit ook maar te allen tijde kan.

Zo kan het gebeuren dat ik op een 80 kilometerweg toch minder dan 80 rijd, de reden: als ik netjes afstand houd van de auto voor me, meent de rest van autorijdend Nederland dat ik ze de ruimte geef om in te voegen, waarop ik dan weer afstand moet houden van de auto die ertussen is gekropen... en ga zo maar door.

Maar 60 is wel erg langzaam, ja. :')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 13:32

bruintje123 schreef:
Nies, ik ga juist ook met het paard midden op de weg rijden. Anders rijden ze hier met 80 langs je af terwijl daar de plaats niet voor is.
Als ik merk dat ze afremmen maak ik plaats.

Naast die weg zit eerst nog een fietspad en daarnaast een redelijk ruime berm. Dus dan lijkt mij midden op de weg niet bepaald de beste keuze.

Bij smallere wegen geef je even aan dat ze vaart moeten minderen en daarna ga je opzij. Je blijft niet heel de weg midden op de weg stappen zodat er een hele sliert aan auto's achter je hangt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 13:33

Nou hier is geen fietspad.

nee de hele weg blokkeren dat er een sliert achter hangt niet.
Maar ze laten afremmen zeker wel, anders rijden ze je zo met de spiegel tegen de beugel aan met 80.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 13:39

Ik woon op een 'eiland' met enkel 80 wegen en een enkele 100 weg, waar je niet mag inhalen.

Van hier naar Rotterdam of Breda is een uurtje rijden, je bent alleen een half uur tot 3 kwartier bezig om van het eiland af te komen.

Als ik hier het dorp uitrij en achter een zware vrachtwagen terecht kom, weet ik dat ik pas na de brug kan inhalen en gas geven. Dus dat ik nog een kwartier of 3 tergend langzaam over rotondes en kruispunten kruip.

Daar kan die vrachtwagenchauffeur niks aan doen, dat ding kan en mag niet harder en die man doet gewoon z'n werk.

In het weekend minder vrachtwagens, maar des te meer toeristen die op die 100 weg denken dat ze maar 80 mogen en echt geen km harder (eerder langzamer) gaan.

Ik rij zelden te hard, maar rij wel graag lekker door en dat is op deze wegen onmogelijk.
Van mij en veel andere mensen die hier wonen zouden er wel wat rijbanen bij mogen.
Vooral die 100 weg staat inmiddels bekend als dodenweg, relatief smal, verkeer wat eigenlijk op een krappe meter afstand elkaar elk met 100 passeert.

Als je daar even een wegzakker hebt en een klein beetje van je lijn wijkt zit je met 100 km per uur op een tegenligger.
Al menig automobilist heeft het daar van een tegemoetkomende vrachtauto verloren.

Nederland ziet graag een groeiende levende economie en dat brengt met zich mee dat steeds meer mensen en goederen zich moeten verplaatsen.

Openbaar vervoer is waar ik woon echt nauwelijks te doen, de wegen raken overvol.

Dus dat geeft irritatie, ik zie mensen soms fratsen uithalen, jemig.

Ik denk dat een deel van de communicatie in het verkeer ook verstoord is, omdat je de ander niet volledig ziet.
Je ziet alleen een hoofd en gezicht, maar niet de overige lichaamstaal.

Fietsers en voetgangers maken voor mijn gevoel ook steeds slechter oogcontact, je moet maar ruiken waar ze heen gaan.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 13:40

Nog een ergernis:

Mensen die voor het stoplicht uitgebreid hun telefoon gaan checken en dan niet door hebben dat het stoplicht op groen springt. En dan ook nog zitten vloeken als ik toeter dat ze moeten opschieten.

Kan er werkelijk niet bij dat mensen niet 10 min kunnen wachten tot ze thuis/op locatie zijn om dan de berichtjes te checken.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 14:01

bruintje123 schreef:
Nou hier is geen fietspad.

nee de hele weg blokkeren dat er een sliert achter hangt niet.
Maar ze laten afremmen zeker wel, anders rijden ze je zo met de spiegel tegen de beugel aan met 80.

Overdrijven is ook een vak. Ik kan me niet voorstellen dat iemand die 80 rijdt je zo rakelings passeert. Dat het voelt als 80 is wellicht een ander verhaal :P.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 14:04

Nee is niet overdreven. Helaas niet.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 14:24

Een brommobiel heeft altijd een sticker waarop staat dat hij maar 45kan/mag, ook kun je het al zien aan de kenteken plaat

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 14:28

Afbeelding
En het kenteken is meestal een eigen verzonnen naam.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 14:35

bruintje123 schreef:
Nee is niet overdreven. Helaas niet.

Ik geloof er geen flikker van. Heb je enig idee hoe hard 80 km/u is. Alsof zo'n auto daar schadevrij van af komt. Je enkel is dan gebroken, en die spiegel ligt eraf. Kun je je gaan afvragen wat je uberhaubt op die weg doet.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 14:41

Je moet wel leren lezen hè.
Ik schrijf dat ik op de weg rijd totdat ze afremmen omdat ze ANDERS zo tegen je beugel aan rijden.
Nu is dat nooit gebeurd omdat ze dus remmen :)*

En ja wat je op die weg doet. Er is hier niet zoveel keuze in het buitengebied.
Er bestaan hier geen fietspaden.
Het zijn of wegen waar auto's zelf al in de berm moeten als ze een tegenligger tegen komen.
Of wegen die wat breder zijn en ga je dan als paard in de berm vinden ze dat ze plek genoeg hebben en sjeezen ze zo voorbij. En daar blok je dus.

Dat doen fietsers op die weg overigens ook. Gaan die aan de zijkant fietsen worden ze ook voorbij geraast.
Zelf woonde ik vroeger aan zulke weg naar school toe en toen leerden we van onze ouders om met 2 langs elkaar te blijven fietsen. Laat de auto's maar remmen.
En dan praat ik over 40 jaar terug toen nog niemand gejaagd was.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 15:00

bruintje123 schreef:
Je moet wel leren lezen hè.
Ik schrijf dat ik op de weg rijd totdat ze afremmen omdat ze ANDERS zo tegen je beugel aan rijden.

En ik schrijf dus dat dat niet zo is, omdat geen enkele idioot je met 80 kilometer zo dicht gaat passeren. Mensen zijn over het algemeen wel aardig gesteld op hun auto's en gaan niet vrijwillig hun auto stuk rijden op jou beugel.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 15:01

Dan geloof je het niet, jou feestje.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 15:43

Nou hier is dat echt niet. Tuurlijk zijn er die hard voorbij rijden, maar altijd met ruim voldoende afstand. Als jouw paard niet tegen 80km/h kan, moet je niet op een 80km/h weg komen. Simpel. Als ik bijna ongelukken zie gebeuren met paarden is het altijd een ruiter/menner die denkt wel even voorrang te kunnen nemen.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:03

Bij mij staat bij stip op nummer 1 mensen die hun richtingaanwijzer verkeerd gebruiken op de snelweg. Mij is altijd geleerddat je eerst kijkt of er plek voor je is en dan pas je richtaanwijzer aanzet en van baan gaat verwisselen. Richtingaanwijzer aan is gaan en als er geen plek is, blijf je lekker waar je bent tot er wel plek is en blijft je richtingaanwijzer dus lekker uit.
Ik zie het hier zo vaak dat mensen zonder te kijken hun richtingaanwijzer aanzetten en dan gewoon gaan wachten tot iemand ze ervoor laat of er een gat valt. Ja, zo werkt het niet, nou weet ik nog niet wanneer je gaat en is dus het hele nut van die richtingaanwijzer weg. |o Daarbij schrik ik me altijd dood als ik net met de neus van mijn auto naast die van de auto (of erger, vrachtwagen) in de andere baan zit en dat knipperlicht gaat aan. Ik denk altijd dat ze me niet gezien hebben en ik straks een auto in m'n flank heb. Als je aan het filerijden bent en je moet om wat voor reden echt naar de andere baan, waar geen gaten vallen, kan ik me er wat bij voorstellen dat je je licht aanzet in de hoop dat iemand je ertussen laat, maar op het moment dat alles gewoon op snelheid rijdt mag je best zelf kijken.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:37

Het paard kan er prima tegen. Maar het blijft hoe dan ook wel een paard.
Maar afremmen en afstand houden leer je ook bij je theorie en rijlessen.
Maar die zijn vele al vergeten.

Overigens zijn er hier geen 50 km wegen :D
Of ken jij die wel buiten de bebouwde kom?
Er zijn enkele 60 km wegen, maar dat rijd daar ook niemand.
Maar daar is dan weer plek genoeg, dat ze daar met 80 voorbij komen zal me worst wezen.
Het zijn de smallere buitenwegen waar ik het over heb. Vaak ook als sluiproute gebruikt.
Als je daar in de berm gaat denken ze gewoon, oke dan heb ik weer de weg voor mezelf, vroem.
En nogmaals, dat doen ze dus ook bij fietsers die te dicht aan de kant gaan fietsen.
Wat dus ook vaak genoeg bijna fout gaat.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:47

Ik woon aan zo'n weg die je bedoelt.. Maar nee, wat jij beschrijft maak ik echt niet mee. Gelukkig dan maar.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:50

Ja inderdaad, ben dan maar blij :j
Het zijn ook nooit bekende auto's uit de buurt dus ik denk echt de sluipverkeer mensen zonder seconde geduld.

Zo heb ik dan totaal weer geen last van trekkers, echt zo netjes hier.
Terwijl je daar zo vaak verkeerd over hoort.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:22

Voor de mensen die zeggen Dat je zo traag mag rijden als je wil. In België in de media over een man die 33 reed waar je 50 mag en een boete kreeg. Dit zegt het proces verbaal erover en een agent kwam aan het woord en bevestigde dit.
Afbeelding

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:37

Belachelijk....

"Je mag er 50" moge waar zijn - er kunnen 100 redenen zijn om langzamer te rijden. Inclusief rommel op de weg of... spelende kinderen.

Als het mist of glad is hoor je bij 50 gewoon op de bon te gaan als het niet verantwoord is.