Wat is jouw meest vervelende huishoudelijke klus?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:20

RoosDeG schreef:
Was opvouwen..
Verschrikkelijk :')

Dat vind ik ook blegh!

ArankaM

Re: Wat is jouw meest vervelende huishoudelijke klus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:25

Ik heb aardig plezier in het huishoudelijk werk, ik werk als bijbaan ook als hulp en ik vind het altijd veel voldoening geven. Maar ramen zemen heb ik alleen geen lol in. En nu ben jk net verhuisd naar een appartement op de eerste verdieping en heb ik een Frans balkon dat in de weg zit bij het zemen. Dus ik ben bijna 2 uur bezig geweest om 6 hoge ramen van binnen en buiten te zemen en het is nog niet naar mijn zin -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 13:22

Mijn schoonmaakmiddelen zoek ik altijd uit op geur, ik hou van als mijn huis schoon is. Ik hou er alleen niet van om het schoon te maken. Maarja de geur haalt me dan over de streep _O-

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 14:09

Koken en daarna de keuken weer aan kant maken... Ik haat het. Gelukkig is mijn vriend een echte keukenprins en neemt hij dat dus meestal voor zijn rekening.
Afwassen hebben we een vaatwasser voor.. 't enige wat ik afwas zijn wijnglazen, kristallen glazen en messen/pannen die niet in de vaatwasser mogen.
Wassen vind ik heerlijk! Was opvouwen ook! Strijken daarentegen... De ene keer dat ik het deed, liet ik het strijkijzer vallen.. Resultaat: een stuk uit m'n mooie houten vloer |( Maar hé, ik heb het geprobeerd.
Het wat priegeliger poetswerk vind ik ook niet erg om te doen.
Stofzuigen hebben wij Henry (de robot) voor :Y) Al vind ik stofzuigen niet zo erg om te doen, is het toch wel heel makkelijk als je in een gezogen huis thuis komt *\o/*
Laatst bijgewerkt door Kever op 11-10-17 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 14:10

ik dweil nooit en mam zou de ramen 2 jaar terug toen ik huis betrok lappen maar is nooit gebeurd :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 14:25

soesie schreef:
Gordijnen/vitrage wassen!
Bah!
Lamme armen!

Hoe dan? Die dingen kunnen in de wasmachine :)*

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 15:52

Oké oké, de gordijnen eraf halen, en later weer ophangen...
Om nog maar te zwijgen over die suffe gordijnhaakjes veilig stellen, om mijn wasmachine te sparen...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 16:06

Hier nog een slechte huisvrouw. Mijn motto is niet voor niks: A clean house is a sign of a wasted life :=

Strijken vind ik echt vreeeselijk. Ik heb iedere week minstens 10 overhemden en ik gooi ze het liefst uit het raam. Helaas mag dat niet van vriend. Maar ook de badkamer poetsen vind ik niet fijn.

Mijn huis haarloos hebben langer dan 5 minuten is kansloos. De honden en kat maken alles graag smerig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 16:09

Alles!
Ik moest als kind altijd eerst poetsen of strijken voor ik iets leuks mocht doen. Mijn broertje mocht gewoon met zijn vriendjes gaan spelen. Heb daardoor zo'n hekel aan klusjes. Kan ik iets leuks doen, dan blijft de was en de plas liggen. Enkel het hoogst nodige hou ik regelmatig bij.

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 16:10

Ik heb echt de grootste hekel aan afstoffen en strijken. Dat laatste doe ik dus ook nooit! Afstoffen zo min mogelijk.... Helaas wel weer nodig binnenkort...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 16:17

soesie schreef:
Om nog maar te zwijgen over die suffe gordijnhaakjes veilig stellen, om mijn wasmachine te sparen...

Pak de linker boven punt en de rechter boven punt. Frommel je handen nu naar het midden zodat je alle haakjes in 1 of twee handen hebt. Front hier een wasmand overheen, zet vast met een elastiek, en front in de wasmachine :)*

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 16:44

LadyMadonna schreef:
soesie schreef:

Pak de linker boven punt en de rechter boven punt. Frommel je handen nu naar het midden zodat je alle haakjes in 1 of twee handen hebt. Front hier een wasmand overheen, zet vast met een elastiek, en front in de wasmachine :)*

Ik denk dat je washand bedoeld i.p.v. wasmand :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 18:17

Ik denk het ook _O- Succes om je wasmand in de wasmachine te doen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 18:29

En frotten ipv fronten?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 08:55

Leuk he, dat autocorrect |o :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 09:54

Iinge_ schreef:
De afwas, ik word er misselijk van om het te doen. Vind het zo goor :r in zo'n vieze afwasbak met mn handen.

Nooit van handschoenen gehoord dan?

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 10:13

Ik vind het opruimen van de boodschappen toch ook wel een dingetje hoor. Vooral in dat kleine koelkastje van ons.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 10:17

Hier ook een hekel aan alles...van opruimen tot schoonmaken tot wassen. Voor het schoonmaken heb ik daarom een hulp in huis. Wassen en opruimen zal ik echt zelf moeten doen...

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 10:35

Boodschappen opruimen. Heb je alles opgehaald, meegenomen en dan moet je alles nog een keer in handen hebben om het op te ruimen.. bah.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 10:39

De was vouwen en dan vooral het uitzoeken van de sokken. -O-
Wij hebben allebei zwarte sokken maar allemaal in verschillende modellen dus dat is iedere keer weer een hel om uit te zoeken. Wij leven soms echt een maand uit de vouwmand. :=

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 10:42

Jolien87 schreef:
Wij hebben allebei zwarte sokken maar allemaal in verschillende modellen dus dat is iedere keer weer een hel om uit te zoeken. Wij leven soms echt een maand uit de vouwmand. :=

Ik ben dan denk ik echt je ergste nachtmerrie. Ik trek willekeurig sokken uit de wasmand. Draag meestal laarsjes en je ziet dus mijn sokken niet. Dus ik loop met een roze ski-sok en een wit haksokje. Als het maar een sok is. :')

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 10:42

Bij sokken vouw ik altijd een keer of 2 in elkaar voordat ze de mand in gaan. Dus voor 1/3 in elkaar vouwen,
Zo blijven ze bij elkaar!

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 11:08

Strijken :x Ik heb het altijd heel snel warm en van strijken krijg ik het nog warmer.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 11:24

Jolien87 schreef:

Onze wasmachine eet sokken, nog erger -O-

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 11:34

Wij hebben gewoon alleen nog maar dezelfde sokken. Geen gedoe meer met bij elkaar zoeken.

Ik heb echt een grafhekel aan de afwas. In ons nieuwe huis komt dan ook meteen een vaatwasser. Wat een verademing gaat dat zijn.