Vicky_Belle schreef:Wow, bokt weer op zijn bokt. Probeer het ook eens van de andere kant te zien:
poging om te schrijven zoals hij het beleefd:
Hij werkt heel veel en zal dus ook daarom wel veel geld verdienen, de weinige tijd die hij heeft wil hij graag besteden bij de mensen die hij graag ziet. Hij denkt aan de volgende stap: kinderen (wat een duidelijk teken is dat hij vooruit denkt, positief dus) Net die ene mens waar hij een relatie mee heeft spendeert veel tijd en geld aan paarden. De reden dat ze tijd heeft is omdat haar man meer werkt, de reden dat ze het kan betalen (omdat ze weinig werkt en dus minder geld heeft) is omdat ze minder moet bijdragen in huis en huishouden. Dat vind ik dus ook krom. Hij werkt veel en als hij thuiskomt is zijn partner niet thuis want die zit bij haar paard. Alsook de vrije dagen die hij heeft. Hij wil kinderen en weet dat kinderen een ongelofelijke hap uit je tijd en geld zijn. Hij denkt misschien: hoe gaan we dat doen? Minder werken = minder geld, zijn partner werkt al weinig dus of hij zou haar volledig moeten gaan onderhouden zodat zij haar hobbie kan houden of de hobby moet minderen. In dat gedachtenpatroon kan ik hem volgen.
Hoe wij het doen in een zo goed als idem situatie, het enige verschil is dat er bij ons wel een kind is. Ik betaal evenveel aan huis en huishouden, let meer op het kind want man werkt meer en rij minder paard. Ik hoop het weer op te nemen als mijn kindje ouder is. Ik betaal dus ook mijn paarden 100% zelf.
Als TS doet wat bokt wil, namelijk dumpen, dan moet ze straks opzoek naar een woonst (kost geld) dus meer gaan werken (kost tijd). Ik denk dat er geen goede kant aan is.
Dat vele geld verdienen is geen excuus, mijn hobby zijn de paarden. Kost klauwen en levert ook regelmatig klauwen op. Mijn man verdient een meer dan goed salaris maar zal nooit dit van invloed op het één of ander zijn. En ts heeft aangegeven dat zij drie dagen werkt, het complete huishouden doet, haar paarden zelf betaald en nog eens 40 % van de kosten van huishouden. En daarnaast ook nog eens meewerkt in hun eigen zaakje waarvan zij het meest doet en hij ook 50 % opstrijkt. En nog denkt meneer dat het niet klopt dat zij geen 50 % ipv van 40 betaald. Paarden eruit en dan kun je meer afdragen.