Mijn nieuwe hobby...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 11:36

Van Gogh prachtige ballon :j , zie hem op de meeting in dit dorp te vaak . Dit jaar kon hij niet omdat hij naar Israël moest , voorgaande jaren was ie wel aanwezig

De motor gaat ook naar Albuquerque (daarom moest hij ook zo snel gemaakt worden := ) , ik wil ook erheen :')

Niks zo onvoorspelbaar als het weer , schrik je je ook dood . Gelukkig kan iedereen het navertellen

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 14:03

Kruip in de zak van de motor? Wel ff wat proviand voorzien :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 14:12

:') zou het overwegen , heb geen idee wanneer hij op transport gaat helaas

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 18:20

Optiwolk schreef:
Bijna zondag en hopelijk binnenkort ook goed nieuws over Albuquerque!

Ach en zelfs met een gewone ballon... tegen de elementen sta je machteloos.

Heb t al genoeg gehad dat een ieniemienie wolkje voor wind zorgt als je wil opstoken.
Plattrekken, vijftien min wachten en opnieuw beginnen.

Piloot die ik ken kreeg vorig jaar opeens erge druk naar beneden. Die kon stoken wat hij wil. Warmteverklikker aan de chute gaf 125gr aan. En die ging naar beneden, in de hoogspanning van de spoorweg.
Gelukkig geen gewonden en maar paar panelen kapot.
T kan iedereen gebeuren... is echt een ervaren piloot. Zit aan 3000 vlieguren denk ik. Ook instructeur.

Schrik ervan dat zo'n ballon zo onbestuurbaar kan zijn. Vraag me af of je er dan wel mee Door moet gaan als je mens en dier in gevaar kan brengen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:50

Sja, een paard in paniek is ook onbestuurbaar. Een boot waarvan het roer kapot is, of een zeil scheurt ook. Auto's zijn ook gevaarlijk als de remmen de geest geven of het gas blijft hangen, om van vliegtuigen maar te zwijgen als er wat mis is.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:10

Ibbel schreef:
Sja, een paard in paniek is ook onbestuurbaar. Een boot waarvan het roer kapot is, of een zeil scheurt ook. Auto's zijn ook gevaarlijk als de remmen de geest geven of het gas blijft hangen, om van vliegtuigen maar te zwijgen als er wat mis is.

Zit iets in, maar heb nu al zoveel ongelukken met mens en dier voorbij zien komen, dat ik me afvraag of ballonvaren nog wel verantwoord is.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:26

Iedere week staat er minimaal één ongeluk met een paard hier op de voorpagina. Is paardrijden nog wel verantwoord?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:35

Niello schreef:
Optiwolk schreef:
Bijna zondag en hopelijk binnenkort ook goed nieuws over Albuquerque!

Ach en zelfs met een gewone ballon... tegen de elementen sta je machteloos.

Heb t al genoeg gehad dat een ieniemienie wolkje voor wind zorgt als je wil opstoken.
Plattrekken, vijftien min wachten en opnieuw beginnen.

Piloot die ik ken kreeg vorig jaar opeens erge druk naar beneden. Die kon stoken wat hij wil. Warmteverklikker aan de chute gaf 125gr aan. En die ging naar beneden, in de hoogspanning van de spoorweg.
Gelukkig geen gewonden en maar paar panelen kapot.
T kan iedereen gebeuren... is echt een ervaren piloot. Zit aan 3000 vlieguren denk ik. Ook instructeur.

Schrik ervan dat zo'n ballon zo onbestuurbaar kan zijn. Vraag me af of je er dan wel mee Door moet gaan als je mens en dier in gevaar kan brengen.

Dan mag je ook niet autorijden, want je kan slippen in de sneeuw, of op de regen of een olievlek van iemand anders...
Of met het vliegtuig op reis gaan, onvliegbaar wegens turbulentie of een onweer of ...

Onbestuurbaar staat niet gelijk aan oncontroleerbaar :)*

En idd, wat ibbel ook al zegt.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:34

Buitenrijden langs de openbare weg vind ik bij ons niet verantwoord.
Ik kom dus met mijn paarden niet op de openbare weg.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:41

Het vervelende is ook dat we de paarden al vroeg in de avond naar stal moeten halen ivm mogelijk opstijgende ballonnen in de buurt. Dit hoeven we niet te doen voor auto's of vliegtuigen. Jullie als paardenliefhebbers zien je paarden toch ook liever niet verongelukken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:57

Vandaag 4 gespot :D , was een drukte vanavond :)) . Windje maakte het een sportief geheel :')

Morgen naar Oldenzaal te kijken , heb er zin in :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:06

Wij hebben langs het dorp een ballooning veld. Varen er hier zo veel, ze zijn zo gaaf! Bas Ballon zie ik veel hier.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 22:44

Aaah, Bas Ballon ja die ken ik wel! Hmmm ik heb er vandaag geen gezien haha.

Ik zou eigenlijk crewen...maarja er werd een ballon gecanceld dus was ik niet meer nodig haha. Maar morgen gaan we weer als het weer goed is! Weer 2 ballonnen in de planning

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 08:42

Nee Niello, maar hij kan morgen ook zn been breken op de wei.
Ze zijn me erg dierbaar hoor. Maar ik ben daar heul nuchter in.

Als paardenliefhebber zie ik ze liever niet verongelukken.
Al sballonliefhebber ben ik blij als een klein kind als ik er eentje zie hangen en zeker als in mee mag.

Ik anderhalve dag wachten ricie. Is zondagochtend vluch. Zo. Veel. Zin. In.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 09:28

Optiwolk schreef:
Nee Niello, maar hij kan morgen ook zn been breken op de wei.
Ze zijn me erg dierbaar hoor. Maar ik ben daar heul nuchter in.

Als paardenliefhebber zie ik ze liever niet verongelukken.
Al sballonliefhebber ben ik blij als een klein kind als ik er eentje zie hangen en zeker als in mee mag.

Ik anderhalve dag wachten ricie. Is zondagochtend vluch. Zo. Veel. Zin. In.

Als je paardje een been breekt Door het toedoen van een ander, denk je er waarschijnlijk wel anders over.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 11:46

Niello schreef:
Het vervelende is ook dat we de paarden al vroeg in de avond naar stal moeten halen ivm mogelijk opstijgende ballonnen in de buurt. Dit hoeven we niet te doen voor auto's of vliegtuigen. Jullie als paardenliefhebbers zien je paarden toch ook liever niet verongelukken?

Waarom zou je je paarden binnen zetten voor het geval dat? Als er een ballon in het perceel naast jullie de lucht in zou gaan, zie je dat snel genoeg, en het duurt wel even voor het ding vol is, je hebt alle tijd je paarden dan alsnog binnen te zetten.

Ik heb het idee dat jij een hele hoop spoken ziet die niet reeel zijn.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 13:39

Ibbel schreef:
Niello schreef:

Waarom zou je je paarden binnen zetten voor het geval dat? Als er een ballon in het perceel naast jullie de lucht in zou gaan, zie je dat snel genoeg, en het duurt wel even voor het ding vol is, je hebt alle tijd je paarden dan alsnog binnen te zetten.

Ik heb het idee dat jij een hele hoop spoken ziet die niet reeel zijn.

Je kent duidelijk de situatie niet. Ze stijgen een eindje verder achter bebouwing en bomen op. Het moment dat wij ze zien en ze te laag zitten, zijn de paarden al in paniek en dus niet meer te vangen.
Het gaat ook geregeld mis, dat is ook hier op bokt te lezen. Jammer toch altijd die negatieve toon als je respectvol maar kritisch iets zegt over luchtballonnen. Helaas bemerken wij dit vaak in de hele sector. Toch jammer.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 13:54

Ik zie niet waar jij negativiteit leest. En nee, ik ken jouw situatie niet, want die had je niet beschreven.
Normaal gesproken zie je een half uur van te voren of een ballon de lucht in gaat.

Verder behoor ik niet tot 'de sector', ben gewoon een paar keer mee geweest en vind ballonnen leuk.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-17 14:12

Danes, zullen we gewoon verder praten op een leuke manier over onze hobby? En niet dit welles niettes spelletje voort blijven zetten?

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 16:48

Ibbel schreef:
Ik zie niet waar jij negativiteit leest. En nee, ik ken jouw situatie niet, want die had je niet beschreven.
Normaal gesproken zie je een half uur van te voren of een ballon de lucht in gaat.

Verder behoor ik niet tot 'de sector', ben gewoon een paar keer mee geweest en vind ballonnen leuk.

Je beticht me ervan dat ik spoken zie. In de buurt al een veulen Door het draad en over de kop gegaan.Verder nog een groep paarden op de loop, waarvan er 2 in de sloot belandde, er 2 een zware Pees blessure opliepen en een merrie die haar veulen heeft verworpen. Dus nee ik zie geen spoken, maar probeer noodgedwongen ongelukken te voorkomen.
Het is zo jammer dat we als paardenliefhebbers niet de handen ineen slaan. Erken dat het geregeld fout gaat en probeer er wat aan te doen, door de ervaringen Door te geven aan de piloten. Kennelijk is er toch nog veel onwetendheid over de reacties van paarden. Juist jullie die dicht bij het vuur zitten (ha ha) kunnen hier iets in betekenen. Als men op deze manier doorgaat dan is de kans groot dat de sector zichzelf dadelijk de nek omdraait. We gunnen iedereen zijn plezier en hobby, maar niet ten koste van mens en dier. Hoop dat jullie iets voor de paarden en andere dieren kunnen bereiken. Veel plezier verder en behouden vaart.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 17:11

Op het gevaar af het topic verder te verzieken en opnieuw negatief over te komen: hoeveel daarvan waren je eigen paarden, hoe vaak zijn je eigen paarden over de rooie gegaan, en hoeveel ervan is 'van horen zeggen'?

"De mens lijdt het meest van het lijden dat men vreest" en verhalen willen nog al eens bij iedere doorvertelling aangedikt te worden.

Míjn ervaring is dat paarden een keer een rondje rennen, en dan verbaasd staan kijken wat er naar beneden komt (of naar boven gaat). (Of langs komt rijden als bv de balenpers het erf op komt denderen. Zien ze ook niet dagelijks.)

Er komen hier regelmatig ballonnen laag over of dalen een veldje verderop. Ik heb heel wat paarden hier gehad, merendeel volbloed arabieren, en die keken geen van allen op of om.
Piloten landen liever niet tussen de koeien. Weet je waarom? Niet omdat die in paniek raken, maar omdat die nogal eens dwars over hun ballon denderen omdat ze nieuwsgierig komen kijken wat er nú voor geks in de wei ligt.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 17:30

Ibbel schreef:
Op het gevaar af het topic verder te verzieken en opnieuw negatief over te komen: hoeveel daarvan waren je eigen paarden, hoe vaak zijn je eigen paarden over de rooie gegaan, en hoeveel ervan is 'van horen zeggen'?

"De mens lijdt het meest van het lijden dat men vreest" en verhalen willen nog al eens bij iedere doorvertelling aangedikt te worden.

Míjn ervaring is dat paarden een keer een rondje rennen, en dan verbaasd staan kijken wat er naar beneden komt (of naar boven gaat). (Of langs komt rijden als bv de balenpers het erf op komt denderen. Zien ze ook niet dagelijks.)

Er komen hier regelmatig ballonnen laag over of dalen een veldje verderop. Ik heb heel wat paarden hier gehad, merendeel volbloed arabieren, en die keken geen van allen op of om.
Piloten landen liever niet tussen de koeien. Weet je waarom? Niet omdat die in paniek raken, maar omdat die nogal eens dwars over hun ballon denderen omdat ze nieuwsgierig komen kijken wat er nú voor geks in de wei ligt.

Je verziekt idd het topic. Hier ga ik niet eens op reageren.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 18:10

Terug on topic!

Wij gaan last-minute vanavond mee!
Vlug ff pizzaztje eten :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 18:15

Ik ben bij Twente ballooning beland :)

Optiwolk