Het leed dat lang, mooi en dik haar hebben heet..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 11:13

Neverland schreef:
Gimme_Spurs schreef:
Ik vind stiekem dat jullie niets te klagen hebben. Ik zou een moord doen voor zo'n fantastische bos met haar. Vroeger had ik dat ook en dan ook regelmatig ruzie met mijn moeder die de klitten eruit ging kammen. Maar nu... #)

Gelukkig kunnen ze er iets aan doen, maar echt een weelderige haardos zit er voor mij niet meer in.

Geniet ervan dames, ook al is het soms lastig met kammen en duurt het eeuwen voordat het droog is na het douchen ;)

Dus je mag alleen klagen als je te dun haar hebt? :+ Ik vind dat echt zo'n 'kinderen in Afrika hebben het erger' opmerking.

Nee hoor zo bedoel ik dat helemaal niet. :D

Ik bedoel alleen te zeggen dat het ook anders kan en ik echt soms heel jaloers kan zijn op zo'n volle bos.

Maar bokt blijft bokt blijkt maar weer. En je hoeft geen medelijden met me te hebben hoor!

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 11:19

Nouja, nu is het natuurlijk wel zo dat je er heel makkelijk voor kunt kiezen om dik haar uit te dunnen en lang haar af te knippen als je er klaar mee bent. Andersom werkt dat niet zo natuurlijk :D

Volgens mij bedoelt Gimme_Spurs het ook helemaal niet letterlijk en zegt ze feitelijk dat ze wel enigszins 'jaloers' is en ook maar al te graag weer een dikke bos haar zou willen hebben.

Ik vraag mezelf hier in het topic ook echt wel eens hardop af waarom mensen hun haar hier nog lang laten. Haarpijn bijvoorbeeld. Als je dusdanig hinder krijgt van je haar knip je het toch af? Heel makkelijk, de schaar er in en voilà :D

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 11:40

Animal schreef:
Nouja, nu is het natuurlijk wel zo dat je er heel makkelijk voor kunt kiezen om dik haar uit te dunnen en lang haar af te knippen als je er klaar mee bent. Andersom werkt dat niet zo natuurlijk :D

Volgens mij bedoelt Gimme_Spurs het ook helemaal niet letterlijk en zegt ze feitelijk dat ze wel enigszins 'jaloers' is en ook maar al te graag weer een dikke bos haar zou willen hebben.

Ik vraag mezelf hier in het topic ook echt wel eens hardop af waarom mensen hun haar hier nog lang laten. Haarpijn bijvoorbeeld. Als je dusdanig hinder krijgt van je haar knip je het toch af? Heel makkelijk, de schaar er in en voilà :D

Het lijkt me verschrikkelijk om zulk dun haar te hebben, en vind dat ook heel erg voor Gimme_Spurs..

Maar iemand met dik en lang haar mag dus niet even een keer klagen want het is heel makkelijk om de schaar er in te zetten? Dat is overigens in veel gevallen ook makkelijker gezegd dan gedaan. Het is een enorme stap om van lang, dik haar naar kort haar te gaan. Voor mij is dit dus niet zo makkelijk.

Ja ik heb soms haarpijn, alleen wanneer ik het eigenlijk weer moet wassen en ik het te lang vast heb gehad, ja ik wordt soms gek van de klitten, en het kost me een hoop tijd en geld, en soms, zou ik het inderdaad heel graag eens ruilen voor een dag. Maar mijn haar is mijn haar, en dit past voor 1000% bij mij.

Ik krijg bij sommige reacties echt het idee dat je niet eens een keer mag klagen als je gezegend bent met een dikke, lange bos haar. Alsof dit alleen mag als je bijvoorbeeld dun haar hebt. Krullen kan je stijlen maar stijl haar kan je bijna niet krullen omdat dit eruit zakt. Mijn haar valt bijna niet te stijlen want met een half uur zitten er weer krullen in.

Soms heeft een mens het even nodig te kunnen klagen, maar volgens veel hier mag dit niet. Ik ken bijna niemand in mijn omgeving met het soort haar dat ik heb dus het is dan fijn het hier even over te kunnen hebben met mensen die het kennen en zich hierin kunnen vinden.

Dus sorry voor de mensen die graag dikker haar zouden willen, of vinden; dan knip je er toch wat van af.. maar daar is het topic niet voor.. het is niet geopend voor een discussie afknippen/niet afknippen of wees blij want ik heb dat niet. Dat vind ik oprecht heel vervelend voor jullie maar het is er om juist even te kunnen klagen en om tips van elkaar te krijgen hoe je het kan verzorgen, buiten het advies; zet de schaar er maar in.

(Animal, bericht is niet specifiek naar jou :) )
Laatst bijgewerkt door LoveUggs op 18-06-17 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Gimme_Joy

Re: Het leed dat lang, mooi en dik haar hebben heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 11:53

Nee! Niet knippen hoor! Dat is zonde! Of uitdunnen, ook niet doen.

Ook niet mijn bedoeling een discussie te starten hoor.

Overigens, tipje: cowboy magic :D . Beetje gek misschien, maar het maakt je haar ontzettend zacht.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 11:54

Wie mooi wil zijn moet pijn lijden. Ik sta ook weleens woest met de borstel in mijn hand omdat ik er niet doorheen kom en dan denk ik 'ik ga het NU afknippen'. Maar dat neem ik maar voor lief.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 11:57

Heel leuk kort haar, maar mij stond het totaal niet. Leek net of ik door een crisis ging.

Als ik een foto liet zien aan mensen met mij en kort haar kreeg ik regelmatig de vraag: "Oh is dat je moeder?"

Dus nee, de schaar erin zetten is niet zo makkelijk.

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 12:03

Kort haar staat mij inderdaad ook echt niet, krijg er een bol hoofd van :o

LoveUggs: ooit de loreal steampod geprobeerd? Mijn haar was na halve dag niet meer stijl maar met de steampod blijft het een paar dagen super stijl + je behandeld je haar inplaats van het te verbranden.

Ik gebruik er een haar melk en een serum bij speciaal van de loreal steampod serie.

Heb zelf erge slag en krullen als ik het was en niks doe maar dat vind ik totaal niet mooi en ik ken meer mensen die het niks vinden dus dan is de steampod de beste oplossing!

Ik ben gek op mijn haar ondanks jet vele werk en soms de pijn.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 12:07

sunnybellami schreef:
Kort haar staat mij inderdaad ook echt niet, krijg er een bol hoofd van :o

LoveUggs: ooit de loreal steampod geprobeerd? Mijn haar was na halve dag niet meer stijl maar met de steampod blijft het een paar dagen super stijl + je behandeld je haar inplaats van het te verbranden.

Ik gebruik er een haar melk en een serum bij speciaal van de loreal steampod serie.

Heb zelf erge slag en krullen als ik het was en niks doe maar dat vind ik totaal niet mooi en ik ken meer mensen die het niks vinden dus dan is de steampod de beste oplossing!

Ik ben gek op mijn haar ondanks jet vele werk en soms de pijn.

Nee die ken ik nog niet! Maar ik stijl het ook niet tot bijna niet. Heb er geen geduld voor haha. En uiteindelijk maakt dat niet zo veel uit want het stijlen is slecht voor je haar.

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 12:08

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier ook heel lang en dik haar. Als ik het steil valt het nog mee maar als de slag die er normaal in zit heb ik er op de één of andere manier altijd meer last van

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 12:14

Gaan jullie vaak naar de kapper om te punten trouwens?

Ik ging (en ga) maar 1 keer per jaar. Ik vind kort haar ook niks overigens. Al heb ik nu een kaal achterhoofd na mijn laatste transplantatie. Lekker kort en pittig van achter haha!

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 12:23

Afbeelding

Sorry voor de wc. :')
Maar bij deze: mijn haren!

Edit: en hier nog een waarbij ze iets korter waren met krul

Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 12:27

Gimme_Spurs schreef:
Gaan jullie vaak naar de kapper om te punten trouwens?

Ik ging (en ga) maar 1 keer per jaar. Ik vind kort haar ook niks overigens. Al heb ik nu een kaal achterhoofd na mijn laatste transplantatie. Lekker kort en pittig van achter haha!

Ik laat dat ook altijd heel erg verwateren hoor.. Ik weet altijd precies wanneer het tijd is voor de kapper. Ik krijg dan last van roos, omdat mijn haar zo dik is dat ik het niet altijd zo goed uit spoel als zou moeten. Dit gaat geleidelijk aan tot het ineens opvalt en ik het er zelf niet meer uitgewassen krijg. Daarnaast merk ik dat ik echt weer moet gaan omdat het kammen dan extreem moeilijk wordt. En dan krijg je nog het gevalletje; ik moet naar de kapper maar maak er geen tijd voor dus ga alsnog een maand later :+ nu ben ik net geweest en hoop ik dat ik over een half jaar weer eens ga haha.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 12:50

LoveUggs schreef:
Animal schreef:

Het lijkt me verschrikkelijk om zulk dun haar te hebben, en vind dat ook heel erg voor Gimme_Spurs..

Maar iemand met dik en lang haar mag dus niet even een keer klagen want het is heel makkelijk om de schaar er in te zetten? Dat is overigens in veel gevallen ook makkelijker gezegd dan gedaan. Het is een enorme stap om van lang, dik haar naar kort haar te gaan. Voor mij is dit dus niet zo makkelijk.

Ja ik heb soms haarpijn, alleen wanneer ik het eigenlijk weer moet wassen en ik het te lang vast heb gehad, ja ik wordt soms gek van de klitten, en het kost me een hoop tijd en geld, en soms, zou ik het inderdaad heel graag eens ruilen voor een dag. Maar mijn haar is mijn haar, en dit past voor 1000% bij mij.

Ik krijg bij sommige reacties echt het idee dat je niet eens een keer mag klagen als je gezegend bent met een dikke, lange bos haar. Alsof dit alleen mag als je bijvoorbeeld dun haar hebt. Krullen kan je stijlen maar stijl haar kan je bijna niet krullen omdat dit eruit zakt. Mijn haar valt bijna niet te stijlen want met een half uur zitten er weer krullen in.

Soms heeft een mens het even nodig te kunnen klagen, maar volgens veel hier mag dit niet. Ik ken bijna niemand in mijn omgeving met het soort haar dat ik heb dus het is dan fijn het hier even over te kunnen hebben met mensen die het kennen en zich hierin kunnen vinden.

Dus sorry voor de mensen die graag dikker haar zouden willen, of vinden; dan knip je er toch wat van af.. maar daar is het topic niet voor.. het is niet geopend voor een discussie afknippen/niet afknippen of wees blij want ik heb dat niet. Dat vind ik oprecht heel vervelend voor jullie maar het is er om juist even te kunnen klagen en om tips van elkaar te krijgen hoe je het kan verzorgen, buiten het advies; zet de schaar er maar in.

(Animal, bericht is niet specifiek naar jou :) )

Ik vat het ook niet persoonlijk op hoor :)
Waar ik op doelde met het afknippen is vooral dat er naar mijn idee best heftige dingen tussen staan. Klitten, pluizen, geld en/of veel middeltjes vallen daar voor mij niet onder. Maar wanneer je vaak last hebt van haarpijn, nekklachten, hoofdpijn en/of rugklachten, vraag ik mezelf af waarom mensen het dan niet afknippen of uit laten dunnen. Ik heb mijn haar ook iets uit laten dunnen omdat het te zwaar werd. Niet afgeknipt omdat ik een lange vlecht wil doneren (dan maar iets dunner, het is alsnog een goede bos), maar rond blijven lopen met lang dik haar terwijl ik er nekklachten van kreeg, kwam niet in mijn hoofd op. Is het mooie plaatje dan echt belangrijker dan je gezondheid en welzijn?

Ik heb trouwens zelf praktisch geen klitten. Soms kam ik mijn haar 'smorgens een keer, hangt het de hele dag los, gooi ik er 'savonds direct een vlecht in zonder dat ik hoef te kammen. Er zijn zelfs dagen dat ik helemaal niet kam :+ Omdat ik met een vlecht slaap is kammen niet per definitie nodig. Maar meestal maak ik het nat en kam ik het door om die 'krullen' er een beetje uit te krijgen.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 12:51

Ik heb wel lang haar, maar gelukkig niet ontzettend dik. Wel heb ik vaak last van pluizend haar.. Heeft iemand daar tips voor? Volgende week gaat er 10 cm af, hoop dat dat al iets helpt :)

Afbeelding
Hier kan je wel ongeveer de lengte zien haha

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 16:49

SayaJones schreef:
Ja, vooral als je je haar van een hele dag los naar een hele dag in een staart dragen hebt. Je haar staat dan een andere kant op en er hangt meer gewicht op 1 plek, dan heb je echt wel even een blauw hoofd gevoel :')

Ja precies dit maar dan andersom _O-
Ik heb het als in het (te) lang in een staart heb gehad en het dan los doe.

En in zou mijn haren nooit kort knippen ookal heb in soms haarpijn :wow:
Dadelijk gaat er een stuk af om te doneren maar dan mag het ook snel weer aangroeien :D

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 16:59

Haarpijn heb ik ook met kort haar (kammen doet gewoon pijn) dus voor mij maakt het niks uit of ik nu lang dik haar heb of kort dik haar. :)

Nekklachten etc heb ik niet maar erg lang haar heb ik ook niet.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:02

Ik heb (HEEL veel) dun haar dat lang is. Dun haar mooi houden vind ik zo mogelijk nog een zwaardere taak :( Het ziet er dus zeker niet dun uit, tot je dichtbij komt.

Moet wel zeggen dat de Beauty Oil van Schwarzkopf echt een uitkomst is als het om klitten gaat. Voor wie het nog niet geprobeert heeft: give it a go! Het is niet goedkoop maar wel echt een wondermiddel. Mijn vriend met super dik, lang kroeshaar heeft het er zelfs makkelijk mee.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:09

Niet herkenbaar. Mijn haar:

Afbeelding

Ik heb er nooit issues mee. Alleen drogen duurt lang, maar dat weet ik. Dus ik was mijn haar 's avonds. Het klit zo goed als nooit en zit altijd in model. Behalve na een plensbui, maar dan is een staart of knot zo gemaakt.

Alleen elastiekjes zijn soms lastig, ze knappen snel :P.

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:29

Hier nog iemand met dik en veel haar.
Ik heb er een stuk af laten knippen, omdat ik echt haarpijn en hoofdpijn kreeg.
Om van de klitten nog maar niet te spreken.
Uitdunnen hielp bij mij niet helaas.
Nu schouderlengte, iets uitgedund en dat gaat goed.
Maar echt heel kort knippen doe ik echt niet.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 17:44

Oh ja elastiekjes... hou op hoor haha. Ik moet er minstens 2 in, anders blijft t niet zitten :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:45

LoveUggs schreef:
Oh ja elastiekjes... hou op hoor haha. Ik moet er minstens 2 in, anders blijft t niet zitten :')

Haha idd. En dan alleen dikke.

Die kabel dingen blijven ook niet zitten...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 23:48

Afbeelding
Mijn vriendin was vanochtend mijn held. <3 hele dag geen last gehad van warmte in mijn nek. :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 09:39

Ik ben bang voor de kapper, ik stel het nu al weer zo lang uit....

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 10:19

Zaterdag 15 cm eraf laten knippen. Onderkant was best dun en zo lijkt het weer wat voller :)

Zo was het: (had het 2 dagen in een vlecht zitten dus zit een slag in)
Afbeelding

En zo is het nu:

Afbeelding

Afbeelding

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 17:51

Dat ziet er idd alweer een stuk voller uit.
Gave kleur heb je trouwens :))