Animal schreef:Nouja, nu is het natuurlijk wel zo dat je er heel makkelijk voor kunt kiezen om dik haar uit te dunnen en lang haar af te knippen als je er klaar mee bent. Andersom werkt dat niet zo natuurlijk
Volgens mij bedoelt Gimme_Spurs het ook helemaal niet letterlijk en zegt ze feitelijk dat ze wel enigszins 'jaloers' is en ook maar al te graag weer een dikke bos haar zou willen hebben.
Ik vraag mezelf hier in het topic ook echt wel eens hardop af waarom mensen hun haar hier nog lang laten. Haarpijn bijvoorbeeld. Als je dusdanig hinder krijgt van je haar knip je het toch af? Heel makkelijk, de schaar er in en voilà

Het lijkt me verschrikkelijk om zulk dun haar te hebben, en vind dat ook heel erg voor Gimme_Spurs..
Maar iemand met dik en lang haar mag dus niet even een keer klagen want het is heel makkelijk om de schaar er in te zetten? Dat is overigens in veel gevallen ook makkelijker gezegd dan gedaan. Het is een enorme stap om van lang, dik haar naar kort haar te gaan. Voor mij is dit dus niet zo makkelijk.
Ja ik heb soms haarpijn, alleen wanneer ik het eigenlijk weer moet wassen en ik het te lang vast heb gehad, ja ik wordt soms gek van de klitten, en het kost me een hoop tijd en geld, en soms, zou ik het inderdaad heel graag eens ruilen voor een dag. Maar mijn haar is mijn haar, en dit past voor 1000% bij mij.
Ik krijg bij sommige reacties echt het idee dat je niet eens een keer mag klagen als je gezegend bent met een dikke, lange bos haar. Alsof dit alleen mag als je bijvoorbeeld dun haar hebt. Krullen kan je stijlen maar stijl haar kan je bijna niet krullen omdat dit eruit zakt. Mijn haar valt bijna niet te stijlen want met een half uur zitten er weer krullen in.
Soms heeft een mens het even nodig te kunnen klagen, maar volgens veel hier mag dit niet. Ik ken bijna niemand in mijn omgeving met het soort haar dat ik heb dus het is dan fijn het hier even over te kunnen hebben met mensen die het kennen en zich hierin kunnen vinden.
Dus sorry voor de mensen die graag dikker haar zouden willen, of vinden; dan knip je er toch wat van af.. maar daar is het topic niet voor.. het is niet geopend voor een discussie afknippen/niet afknippen of wees blij want ik heb dat niet. Dat vind ik oprecht heel vervelend voor jullie maar het is er om juist even te kunnen klagen en om tips van elkaar te krijgen hoe je het kan verzorgen, buiten het advies; zet de schaar er maar in.
(Animal, bericht is niet specifiek naar jou

)