Baby en kinderkleding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-17 20:19

Gymp is ook heel zacht ja en blijft mooi.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 20:21

Oshkosh is ook alweer leuk, zie dat carters ook op hun website staat, daar heb ik een en ander van ligge ln

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 20:26

Is van hetzelfde concern volgens mij. Winkels zaten altijd naast elkaar of zelfs in elkaar. Vond Oshkosh persoonlijk kwalitatief beter aanvoelen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 20:33

Ja carter's is niet erg duur. Wel een heel gaaf meisjesbodywarmer daarvan

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 21:05

Boxpakjes van moodstreet zijn hier favoriet. Claessens en tumble 'n dry hebben ook hele mooie boxpakjes. Verder zijn die van Duns en 4funkyflavours heel fijn.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 21:41

kwita schreef:
En ik maar blij zijn met de hempjes van de wibra voor mijn kereltje !
(en dat maar voor 9.95 2 topjes, 1 shirt en een pyama en een zonnebril voor grote zus!)
Laat ze maar kwijlen,ravotten, modder en vlekken maken heerlijk van die simpele basics die net zo stoer zijn zonder merkje. :j

dromertje2 schreef:
T is niet omdat het duur is dat het in goede omstandigheden is gemaakt. Gisteren hier nog in het nieuws geweest, en het waren allemaal duur merken.

Goedkoop, gemiddeld of duur, je hebt die garantie nooit.

En denk dat het voor ieders portemonne en visie is wat men koopt.

Persoonlijk vind ik dure kledij weggegooid geld, maar een ander zal dit niet vinden. Toch allemaal ok?

precies dit!, Ik heb niemand aangevallen of gezegd dat zij geld verspilt.Dat zijn je eigen woorden.
Ik ben er wel heel blij mee omdat het echt kei- leuke kleertjes zijn, en dat mag ik ook delen he!
Niet wetend dat het zo een hele discussie zou worden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 09:15

Overslagrompers daarvan dacht ik dat het super handig zou zijn, maar ik vond het 3x niks met al die stukken stof zo'n eind over elkaar. Maar als ik er aan terugdenk vond ik rompers sowieso niet fijn eigenlijk :P

De boxpakjes die gewoon van hals t/m enkels helemaal open gaan die vond ik het fijnst :j

Kan je gewoon open neerleggen. Kind er bovenop en dichtknopen die handel, zonder dat je van die grote stukken overlappende stof hebt. En tegen de tijd dat het tussen de knoopjes open gaat staan dan worden ze te spekkig voor die maat :P

Sommige pakjes waren wel wat uit verhouding, te breed inderdaad. Met te korte pootjes of een te lang bovenlijf en als mini-mini gaan dan inderdaad de pootjes uit de pootjes en klem zitten, dat is 3x niks :n Maar bij een redelijk passend pakje heb je dat probleem niet :)

Die van ons heeft de 2e zomer (maat 74) echt in van die katoenen (meestal Carters) pakjes uit 1 stuk (zonder voetjes) gewoond. Ik had er alleen veels te veel dus maar een aantal gebruikt....had ze gekocht ten tijde van de reflux-ellende waar er soms wel 6 pakjes per dag door gingen maar dat was toen inmiddels allang over gelukkig :P

Heb nog steeds een stapel in de kast liggen die ik nog op Marktplaats moet zetten. Tot een paar weken geleden had ik nog hoop dat we ze deze zomer misschien ook nog konden gebruiken maar hij is ineens best wel gaan groeien en zit nu echt wel in 86 en soms 92 dus het lijfje is nu echt wel te kort.

Maar dat vond ik ook ideaal aan die dingen, je kan er mee door verschillende maten heen want in het begin zijn de armpjes en pijpen gewoon wat langer / lijfje wat ruimer en als het allemaal wat strakker / korter wordt dan geeft het niks want dan ziet het er nog steeds niet raar uit met zo'n pakje *\o/*

Ik vond het type met knoopjes boven de kont aan de achterkant echt ontzettend vervelend, dan moest je die knoopjes losmaken en het onderste deel weg klappen (pootjes er uit wurmen) ofzo, wat een gedoe!! En dan ligt dat kind maar op die knoopjes de hele tijd. Stom ontwerp -O-

Ik vind het wel heel goed als mensen hun geld bewust uitgeven aan zaken die de wereld niet slechter maken zeg maar. Bij wol is dat gelukkig ook wel vaak, dat er naar sociale en ecologische aspecten gekeken wordt, diervriendelijkheid (no mulesing) en dat verven het milieu niet teveel belast.

Ik las Kwita haar reactie overigens helemaal niet als met goedkope kleertjes kunnen ze tenminste lekker spelen, maar meer als ze zijn er toch niet zuinig op en dan vind ik het zonde om duur spul vies & kapot te laten maken. Dat is toch een hele andere insteek en betekenis :)

Wat dat betreft vind ik het sowieso wel lastig, want het idee dat iets duurders langer mee gaat en dus beter gebruikt wordt / minder vaak vervangen hoeft te worden, dat haal je dan wel een beetje onderuit?

Over het algemeen heb ik de indruk dat mensen die zoveel geld uitgeven aan "merken van stand" spullen toch ook snel afschrijven want met een vlekje, plekje of verkleuring wil je dan niet gezien worden weet je wel :P En dan vindt men het ook niet goed genoeg meer om te verkopen, en waar beland het dan...? Gaat het als het vies wordt dan niet net zo lang mee als goedkoper spul? :)

Duurdere kleding die netjes gehouden wordt dat zal vast langer mooi blijven :j

Het voelt vaak ook lekkerder aan :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 10:04

Ben ik de enige trouwens die moeite heeft om babykleertjes te verkopen :')
Ik moet dit weekend de kast door maar jeetje haha.
Bij m'n eigen ook trouwens eer ik iets kan weggooien.

Mja qua prijzen vind ik het moeilijk. Soms dan denk ik zonde maar de kwaliteit is vaak wel goed. Liever dan een keer sneller wassen dan een bulk goedkope/mindere kwaliteit kleding die scheef trekt na 3x wassen. Zelfs in rompers merk ik dat verschil bv tussen h&m en die van frugi of petit bateau.

Belito.nl heeft nu ook weer een aantal leuke dingetjes in de aanbieding. Die verkopen veel spaans/Portugees, vrij klassiek en echt baby baby maar oh wat is dat spul leuk. Doet me echt terugdenken aan die poppen kleertjes van vroeger. Zeker voor die newborns is dat zo mooi. Of de schoentjes van leon shows <3 (nu draagt mijn baby echt alles van klassiek tot kleurrijk tot stoer, dus ze gaat niet als ene geklede pop door het leven)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 10:10

Ik zal me als volger en stille meelezer hier ook nog eens melden. Ik dacht misschien steek ik nog wat op van anderen betreft leuke kleertjes en merken van anderen ;-)

Want ik ben er ook zo eentje die gewoon voor hema/ wibra en zeeman gaat 8-) Ik denk dat ik gewoon ook minder kritisch ben op pasvorm, vind eigenlijk alles wel leuk. En ook flink geluk met een iets ouder neefje in de familie waar ik precies alle kleertjes naderhand van krijg als die er uit gegroeid is. Ideaal, voor iemand zoals ik met minder koopdrang die niet kan kiezen in de winkel ;-)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 10:47

cemlys: nee, hier ook zo een emo-mama dat had ik bij de eerste al en nu dus echt ons gezin compleet is helemaal! .Ik vind het lastig, maar doe de kleertjes dus echt naar een kindertehuis doel in voormalig oostblok (weet even niet welk land). Daar heb je niet dat gezeur dat ze het liefste alleen merk van recente mode willen. Daar is dus echt niets en het is best emotioneel als je dan foto's ziet van kinderen in "onze " kleertjes. En hoe gelukkig of ze dan poseren. Om de wasbare luiers die hier dus niemand wilde kopen, is dus daar echt een schreeuwend tekort...dat doet dus echt wat met me( noem me een doos, maar ik zie er zo mijn eigen kindjes nog in.... het lijkt wel gisteren ). Als de jongste uit deze maat is gaat er dus zonder nadenken meteen weer een doos naar de opslag voor als er weer een konvooi vertrekt!.
En wat ik ook vaak doe dat is van oude kleding wat nog toonbaar is weer andere kleding maken, de shirts van de wibra daar zit een printje op met auto's dit worden weer lange mouwen aan te korte rompers die dus een t-shirt worden.
van een oud overhemd van mijn man heb ik dus weer een zonnehoedje genaaid, waar dus al een paar keer gevraagd is waar dat gekocht is....omdat het zo leuk is.
En met dat recyclen, haal je meer uit die stoffen en kleding die niet meer voldoen aan je huidige wensen. Ik snap dat niet iedereen dat wilt of kan (skills /tijd) Maar het geeft je dan ook een goed gevoel.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 10:58

Dat dus idd kwita en dat doneren lijkt me nog mooier dan dat ik ze op marktplaats moet zetten. Voor die paar euro wat je ervoor krijgt. Aantal spullen breng ik ook gewoon naar de kraambank. Maargoed gezien we nog niet weten of er nog meer komt bewaar ik nog maar het een en ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 11:02

Cemlys; nee hoor, aan de ene kant denk ik 'oooh eigenlijk moet ik het bewaren...' maar met mijn koopziekte is het af en toe maar goed om wat van de hand te doen. Ik heb wel echt een hoop bewaard van zijn eerste pakjes, dus heb een hoop in maat 50 / 56 en een enkele 62 wel bewaard. Daarna word het toch wat minder gelukkig :+

Bienotje; hier ook een actieve wibra/zeeman/primark/h&m koper hoor. Heel eerlijk; hij loopt, klimt, rent en speelt nu als een malle buiten. No way dat ik hem met (veel te) dure kleding ga lopen, ook al past hij de maten nu wat langer, hij speelt er nu ook mee buiten en het is nog steeds een dreumes/peuter (hoe noem je ze wanneer ze 20 maanden zijn?) dus voor 'netjes' vind ik het onzin; ook op nette gelegenheden moet ie eten en drinken en juist op nette gelegenheden smeert ie zichzelf onder.
+ ik ben een gemakzuchtige moeder; als iets niet in de droger kan vind ik het stom :+ En gek genoeg houdt kleding van de wibra, zeeman en h&m zich geweldig, zelfs als het in de droger is geweest, en de dure merkkleding die ik wel voor hem heb (omdat ik het heb gehad of goedkoop heb kunnen kopen in een kledingpakket) dat wordt rampzalig in de droger.

Dan is de keus snel gemaakt, ik heb echt geen tijd en zin om alles ook nog eens op te hangen en/of te strijken. Ben gek ook :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 11:02

Wij hebben om de week "mamacafe" waar iedereen geregeld kleding mee naar toe neemt om te ruilen om of weg te geven. Ook schoentjes en laarjes maar ook boeken/dvd/spellen e.d.
Ook erg leuk :) Zitten ook wat mensen bij die het krap hebben, en die maak ik er ook graag blij mee :)

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 11:10

Ik geef alles aan vriendinnen. En voor mn dochter krijg ik weer veel van mn schoonzus.

Heb ook voor mn zoontje dingen gekregen van iemand. Maar serieus hoezo denkt iemand dat ik blij word van kleding met vlekken? Ik ben echt super zuinig op mn spullen. Mn vriendin haar dochter had zelfs dingen van zeeman,wibra en h&m aan die mijn.dochter nog gedragen heeft.

Heb hier weleens bij de kledingbank geholpen. Al het nette en dure word eruit gevist en verdeeld of het gaat naar de kringloop. Best triest dat.zoiets gebeurd. Die mensen krijgen dus echt vaak afgedragen dingen.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 11:11

Kwita naar welk goed doel breng je het? Ik heb nog een doos vol wasbare luiers staan die ik waarschijnlijk niet zal gebruiken.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-17 11:25

Ik heb nu op marktplaats wat dingen staat die ik bij een volgende niet zo snel weer zou dragen. Maar je krijgt echt weinig respons. Twijfel nu dus of ik het toch maar ga bewaren voor een vriendin of zoiets of idd goed doel.

Moet zeggen dat ik echt nauwelijks last heb van vlekken die er niet uitgaan. Bij 1 romper van Petit bateau heb ik vlekken er in die er niet uitgaan. De rest is alles gewoon mooi en vlekvrij.
Nu ven ik wel heel netjes, dus met eten altijd slabbetje om en mouwtjes opgestroopt.
Maar ook met spelen in het gras en zandbak geen gekke vlekken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 11:57

Ik heb heel wat kleding met onuitwasbare vlekken -O-
Mijn kind eet als een varkentje ondanks z'n schort met mouwen.
En hij speelt ook als een varkentje, maar de 'buiten' vlekken krijg ik er wel uit. Het is meer van het eten. Macaroni enzo :x dat eet ik denk ik pas weer als hij normaal kan eten :')
En gaten in de kleding van het kruipen over de tegels

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:01

Voor de liefhebbers: bijenkorf heeft extra 10% korting op de outlet. Heb een superleuk shirt gezien dus ik ga even mijn vader lief aankijken voor zijn bijenkorf kaart

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:14

Oeh ja, zonder goede slab eten is echt zelfmoord voor je kleertjes :D

Hier hebben we die hele lange "messy eaters" Silly Billyz schortjes want duur of goedkoop, nieuw of zoveelste-hands: gewoon super zonde als er in leuke kleertjes van die lastige vlekken komen :=

Wat leuk zeg van het weggeven en dat je dan foto's krijgt van blije nieuwe dragers van je spullen +:)+

Ik bewaar wat speciale dingetjes van maatjes waar de jongeman uitgegroeid is. Waarmee hij op hele leuke foto's of filmpjes staat bijvoorbeeld. Naarmate hij groter wordt ga ik steeds weer door de te kleine kleertjes heen waardoor alleen het meest bijzondere nog over blijft, waar je echt een speciaal gevoel bij hebt en hem nog in voor je ziet weet je wel :P

Eerst dacht ik nog van ik bewaar het 1 en ander voor het geval er toch nog een 2e bij komt maar we moeten er nog steeds niet aan denken, weer een baby... dus bewaar nog maar héél weinig :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:58

Ik had van ZL alles bewaard omdat we nog een tweede wilden, voor het geval het weer een jongetje zou worden.
We kregen een meisje dus enkel de echt bijzondere kleertjes bewaard en de rest aan familie gegeven die een zoontje kregen.

Kleertjes van DL hetzelfde, de echt leuke dingen bewaard en de rest aan familie gegeven.
En toen werd ik weer zwanger :+
Gelukkig van DL enkel maat 50/56/62 weggeven.
Kleertjes van ZL komen de kleinste maten weer terug, ik zou deze keer het geslacht geheim willen houden dus van beide een voorraad hebben is wel handig.

*had gelukkig het schommelstoeltje en de autostoel nog niet verkocht :') *

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:45

Voor vlekken is ossengalzeep echt geweldig. Bijna alles gaat er daarmee uit, alleen banaan niet. Maar dat verdwijnt nergens mee, daar houd je van die zwarte stipjes van die niet weg te krijgen zijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:59

Ossengalzeep gebruik ik idd veel.

Ooh zorgt banaan voor die gekke zwartje vlekjes.... ik begon al aan mn wasmachine te twijfelen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:01

Oh ik dacht dat dat was van te lang met een natte plek laten liggen :o

Maargoed sinds die extreme schortjes nergens meer vlekken in dus dat was echt in het eerste jaar alleen :P

Afbeelding

En daar zit dan nog een enorme flap aan tot over zijn knietjes :P

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:04

Welk schort gebruik jij dan dat wel werkt :')

Edit: oh ik zie nu de foto. Zoiets hebben wij ook, maar hij gaat er kiekeboe mee doen... bij voorkeur als het ding al vol ligt met eten -O- en dan lekker met z'n vieze klauwtjes over z'n kleren heen :Y)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:14

Echte stukjes vallen hier alsnog op de grond, maar met een beetje geluk dan alleen over zijn schortje heen :P

Afbeelding

En dat uitsmeren van eten komt me ook wel bekend voor O:)

Afbeelding

(eerste tanden had hij al met 5 maanden :P )