Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:04

Nou sorry, dan ben ik maar principieel, maar ik sta dus echt lijnrecht tegenover jouw mening Evelijn. Dat doe je niet, ongeacht de reden waarom. En zeker niet in t volle zicht van de ander, zonder waarschuwing. Plus je gaat altijd prutsmuts krijgen, verjaardagen die gevoelig worden, etc.. sorry maar nee, als de vriendschap je wat waard is moet je er gewoon niet aan beginnen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:07

Ik vind dat erg egoistisch van jou Celiien... want kies jij dan precies uit op wie je verliefd wordt? Natuurlijk hoef je niet met elke verliefdheid wat te doen. En wat als je een vriendin hebt die erg actief is ... en dus een hele rits exen heeft ... moeten die dus allemaal op het nogo lijstje -O-
Beetje over je eigen schaduw heen stappen... zou voor iedereen beter zijn.

Maar de "vriendin" heeft het opzich voor de TS zelf al opgelost... die heeft stilzwijgend de vriendschap opgezegd dus TS heeft helemaal geen relatie met de ex van een beste vriendin.... maar een relatie met een ex van iemand die de TS dacht dat een goede vriendin was. :Y)
Laatst bijgewerkt door Evelijn op 24-04-17 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:11

Beste TS,

Mijn verhaal zouden sommigen hier ook niet netjes vinden maar ik deel hem toch met je zodat je ook kan zien dat het anders kan.

Ik ben een vrienden groep in gekomen omdat ik date met een van die jongens, nadat wij beide vonden dat het hem niet ging worden ben ik gewoon in die vriendengroep blijven hangen raakte bevriend met de meiden en met de overige jongens. Uiteindelijk ben ik met een van de andere jongens uit die vrienden groep gaan date, hij is een van de beste vrienden van de andere jongen. Ook kwam ik er later achter dat een van de meiden waarmee ik bevriend was geraakt zijn ex was. Ik heb haar wel persoonlijk op de hoogte gebracht van alles. Ondertussen zijn we dik een jaar verder nooit geen spanningen gehad over het feit dat ik nu met die andere jongen ga, in onze vrienden groep heeft het nooit voor spanningen gezorgd. Mede denk ik omdat wij een erg ruimdenkende groep zijn en wij er erg open over zijn geweest.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:12

Celiien schreef:
Nou sorry, dan ben ik maar principieel, maar ik sta dus echt lijnrecht tegenover jouw mening Evelijn. Dat doe je niet, ongeacht de reden waarom. En zeker niet in t volle zicht van de ander, zonder waarschuwing. Plus je gaat altijd prutsmuts krijgen, verjaardagen die gevoelig worden, etc.. sorry maar nee, als de vriendschap je wat waard is moet je er gewoon niet aan beginnen.

Ben het hier helemaal mee eens! Ik ben heel blij dat mijn vriendinnen gewoon zo fatsoenlijk zijn dat exen (lees: serieuze relatie) een no-go zone zijn.

Individu

Palmera schreef:
Er komen hier regelmatig termen voorbij als 1) ze was er vast nog niet overheen en dus doet het pijn, en 2) het kwam zo onverwachts.

Heel simpel: als de vriendin er na een jaar nog niet overheen is, (of voor mijn part spijt heeft van de verbroken relatie) doet het óók pijn als zij hem in een bar ziet zoenen met die gezellige meid achter de kassa, de charmante serveerster of de leuke aanvoerster van het hockeyteam. Zolang iemand ergens nog niet overheen is steekt het toch wel.

2) de confrontatie is áltijd onverwachts! Zelfs al zou ze inmiddels gehoord hebben dat haar ex een nieuwe vlam heeft; de ex en de vlam al knuffelend zien winkelen terwijl zij de supermarkt uitwandeld met haar avondeten ís onverwachts en já dat kan steken!

Mijn ex (we zijn al 5 jaar uit elkaar inmiddels) en ik hebben samen een zaak. Dat was na de breuk even lastig, maar de draai is gevonden. En wat was ik blij toen ik na een paar maanden via via hoorde dat hij het heel gezellig had gehad met een gezamelijke kennis uit de tijd dat we samen waren. Het is namelijk een hele leuke vrouw! En ze zijn nog steeds samen. Super, ik gun het ze! :)

Weet je wat het rare is. Ik begrijp alle geruststellende reacties hier.

Maar ik heb nu een jaar een vriend. En ik heb veel meegemaakt met hem. En natuurlijk mijn avonturen en ups en downs maar ook mijn verliefdheid met vriendinnen besproken.

Als het uit zou gaan tussen mij en mijn huidige vriend en mijn vriendin staan onverwachts met elkaar te zoenen zou ik ook even niet weten wat te doen denk ik. Ik zou het dan heel toch moeilijk vinden... denk ik toch. Vroeger niet... dat weet ik zeker. Maar met deze vriend op deze leeftijd wel...
Laatst bijgewerkt door Individu op 24-04-17 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Nee maar ik weet wel waar ik vanaf ga blijven, en daar houd ik me dan ook aan.
Hoezo is het egoistisch? Dat een vriendin waar je lief en leed mee hebt gedeeld, waarschijnlijk ook de reden waarom t uit is gegaan blablabla, opeens met degene gaat waar je ooit mee samen bent geweest en ook herinneringen hebt? Je word gewoon in een lastig pakket geplaatst.. ik dacht altijd chicks before dicks, maar goed blijkbaar is niet iedereen het daar mee eens..

en idd.. ik heb het hier over relatiemateriaal, niet over neukertjes..
Laatst bijgewerkt door Celiien op 24-04-17 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:13

Jeetje, wat ik hier lees allemaal, dacht dat we wel voorbij '14 en boos worden omdat je met m'n ex gaat' zijn.

Uiteraard verdient het niet de schoonheidsprijs, maar het is al een jaar uit. Wellicht had je even kunnen aangeven van joh, ik zie B wel zitten maar om dan zo boos te worden dat je iemand z'n spullen het raam uit kijlt? Grow up. Ze heeft het notabene zelf uitgemaakt :+ Wat wil ze dan nog doen? Ik lees wat situaties met koophuis en 2 weken daarna met een vriendin ervan door gaan: Dat is in mijn optiek een hele andere situatie. Dame in kwestie heeft zelf een punt achter de relatie gezet in dit verhaal, al enige tijd geleden. Dat geeft je geen alleen recht op iemand.

Laat ik het zo zien: Als een van mijn vriendinnen nu zou aankomen met 'Hey, joh, ik wil graag met (insert ex naam hier) daten want ik zie hem wel zitten'. Het is niet voor niks over tussen mij en de beste persoon, ga vooral je gang als je denkt dat jij er wel blij van word. Je gunt iedereen z'n geluk toch? Als iemand er niet overheen is maakt het geen zak uit of het Clara van de supermarkt of Bernice van de vriendengroep is waar je ex uiteindelijk mee samenkomt, dat steekt sowieso wel.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:16

Courses schreef:
Dame in kwestie heeft zelf een punt achter de relatie gezet in dit verhaal, al enige tijd geleden. Dat geeft je geen alleen recht op iemand.

Nee, maar voor mij is het echt gewoon een stukje fatsoen dat je niet met een ex van een vriendin aan de haal gaat. Iemand waar een vriendin van je veel verdriet over heeft gehad toen het uit ging. Dan kan het nog zo lang geleden zijn, exen van vriendinnen blijf je vanaf, punt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:18

Celiien schreef:
Hoezo is het egoistisch? Dat een vriendin waar je lief en leed mee hebt gedeeld, waarschijnlijk ook de reden waarom t uit is gegaan blablabla, opeens met degene gaat waar je ooit mee samen bent geweest en ook herinneringen hebt? Je word gewoon in een lastig pakket geplaatst.. ik dacht altijd chicks before dicks, maar goed blijkbaar is niet iedereen het daar mee eens..

Sorry hoor, maar voor mij is liefde veel belangrijker als vriendschap. Met de liefde van je leven blijf je samen tot de dood, hij wordt de vader van je kinderen als je een kinderwens hebt. De meeste vriendschappen gaan ooit toch stuk, geef mij dan maar de dick ipv de chick. Trouwens, een echte vriendin staat liefde niet in de weg, bij een echte vriendin moet je niet kiezen, die gunt je jouw geluk, zelfs met haar ex. Puur egoïsme is het om liefde in de weg te staan.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:19

Wow. Ik ben heel blij dat ik niet zulke mensen ken :')

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:19

Ik snap niet waarom sommige mensen het hier opeens hebben over 'toestemming'. Ik sta aan de kant van de beste vriendin van TS en ik ben het eens dat iedereen vrij is om te gaan en te staan waar die wil. Ik vind alleen dat er rekening gehouden moet worden met elkaar. Ik hoop dat je als beste vriendinnen geeft om elkaar en dus ook rekening houdt met elkaars gevoelens. Als het blijkbaar te veel pijn doet om met haar ex te gaan (om wat voor reden dan ook), dan is dat toch iets om rekening mee te houden?
Een ander scenario zou kunnen zijn dat de beste vriendin haar een liefde juist wel gunt, maar het blijft knagen aan haar en daardoor ongelukkig is in hun vriendschap. Grote kans dat hun vriendschap dan ook over zou gaan. Misschien is vriendin nu wel ontzettend aan het worstelen met zichzelf omdat ze ook twee kanten van het verhaal ziet, maar het rot gevoel toch de overhand blijf nemen. Als beste vriendin verhaal had gedaan op bokt, hadden waarschijnlijk meer mensen op basis van haar gekwetste gevoelens het een rotstreek van TS gevonden.
Ik heb het gevoel dat de medestanders van TS meer rationeel denken over deze kwestie en de tegenstanders van TS meer gevoelsmatig.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:20

Vanillia schreef:
Courses schreef:
Dame in kwestie heeft zelf een punt achter de relatie gezet in dit verhaal, al enige tijd geleden. Dat geeft je geen alleen recht op iemand.

Nee, maar voor mij is het echt gewoon een stukje fatsoen dat je niet met een ex van een vriendin aan de haal gaat. Iemand waar een vriendin van je veel verdriet over heeft gehad toen het uit ging. Dan kan het nog zo lang geleden zijn, exen van vriendinnen blijf je vanaf, punt.

Een JAAR geleden. Zullen we het even hebben over het tijdsbesef hiervan? Als zij het heeft uitgemaakt dan heb je in mijn ogen echt niks te klagen, zeker geen jaar later. Uiteraard, zoals ik al aangaf, de manier waarop dit ging verdient geen schoonheidsprijs maar mag je dan iemand daten en wanneer dat uitgaat volledig claimen dat niemand ermee aan de haal gaat? Dat is net als een dier verkopen en vervolgens allerlei eisen stellen en nog de dienst willen uitmaken. Dat werkt niet in de echte wereld.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:20

SVRL schreef:
Sorry hoor, maar voor mij is liefde veel belangrijker als vriendschap. ... Trouwens, een echte vriendin staat liefde niet in de weg, bij een echte vriendin moet je niet kiezen, die gunt je jouw geluk, zelfs met haar ex. Puur egoïsme is het om liefde in de weg te staan.

Zo te horen heb jij sowieso geen waardevolle vriendschappen := Mijn beste vriendin en ik zijn al meer dan 15 jaar met elkaar bevriend, dat zet ik niet op het spel voor een man.
Een echte vriendin brengt een vriendin niet in zo'n pijnlijke situatie, die houdt gewoon afstand omdat het een ex is.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:22

SVRL schreef:
Celiien schreef:

Sorry hoor, maar voor mij is liefde veel belangrijker als vriendschap. Met de liefde van je leven blijf je samen tot de dood, hij wordt de vader van je kinderen als je een kinderwens hebt. De meeste vriendschappen gaan ooit toch stuk, geef mij dan maar de dick ipv de chick. Trouwens, een echte vriendin staat liefde niet in de weg, bij een echte vriendin moet je niet kiezen, die gunt je jouw geluk, zelfs met haar ex. Puur egoïsme is het om liefde in de weg te staan.

Sorry hoor, maar ik zou hem eerder omdraaien.. hoeveel stelletjes per jaar gaan er ook alweer uit elkaar :+ ? Ook na jaren samen zijn ? Ik kan er echt slecht tegen als mensen hun vrienden als baksteen laten vallen voor een relatie (waarvan níemand de garantie heeft dat die voor altijd is)..

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:22

En dan nog... als je chicks before dicks preekt... dan zou die "vriendin" toch iig de TS de mogelijkheid moeten geven om te praten?
En wie bepaalt wanneer een relatie dan serieus genoeg is geweest.... als die vriendin nooit meer aan TS heeft laten weten dat B een bijzondere plek in nam? En heeft B in dat jaar dan helemaal geen andere meisjes gezoend?

Nog... het gedrag van de vriendin heeft alleen maar er meer voor gezorgd dat TS en B elkaar beter hebben leren kennen...
en daarnaast... vinden we trouwens het wel goed dat B zoent met de beste vriendin van zijn ex? Of zou hij ook schuldig moeten voelen over het zoenen van TS?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:23

Qimm schreef:

Same for me.. zou dat soort mensen toch echt niet in mijn leven willen hebben, die opeens met je ex gaan zonder enige manier van waarschuwing...

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:23

Het is maar waar je je druk over kan maken zeg :')

TS, wellicht had je het eerst even met haar moeten/kunnen bespreken.

Paar jaar geleden heb ik zoiets ook meegemaakt en die vriendin verbrak zelf het contact. Leven en laten leven denk ik maar. Hun relatie is uiteindelijk gestrand..

Geniet van jullie liefde!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:24

Evelijn schreef:
En dan nog... als je chicks before dicks preekt... dan zou die "vriendin" toch iig de TS de mogelijkheid moeten geven om te praten?
En wie bepaalt wanneer een relatie dan serieus genoeg is geweest.... als die vriendin nooit meer aan TS heeft laten weten dat B een bijzondere plek in nam? En heeft B in dat jaar dan helemaal geen andere meisjes gezoend?

Nog... het gedrag van de vriendin heeft alleen maar er meer voor gezorgd dat TS en B elkaar beter hebben leren kennen...
en daarnaast... vinden we trouwens het wel goed dat B zoent met de beste vriendin van zijn ex? Of zou hij ook schuldig moeten voelen over het zoenen van TS?

Die is nogal geschonden door het feit dat TS heeft staan bekken met de ex van, en apparently daarvoor al gevoelens had voor hem, ook tijdens de relatie tussen ex en vriendin..

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:26

Evelijn schreef:

B heeft geen enkele binding meer met TS, dus die heeft ik principe ook niets meer om rekening mee te houden. Hoewel dat nog steeds niet de schoonheidswedstrijd verdient, vind ik dat een minder groot probleem om boos op te worden.

Anoniem

Qimm schreef:

Idem dito hier. Ben nu bijna 16 jaar samen met mijn vriend, heb al heel wat over ons gedeeld met meiden die ik vertrouw. Maar als het uit gaat en 1 van die meiden begint een relatie met hem, dan ga ik daar geen amok over maken. Relaties gaan uit om bepaalde redenen en ik gun mijn vriend nieuw geluk als het ooit zou fout lopen.

Qimm

Hoezo is zo'n ex nou nog belangrijk? Hij WAS belangrijk, nu is het uit en nu is hij geen deel meer van je leven. Dus WHO CARES wat hij doet en met wie? Hij mag alleen gelukkig wordne met iemand waar jij toestemming voor hebt gegeven en je vriendin mag alleen gelukkig zijn met iemand die jij goedkeurt?
Ga toch fietsen

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:30

Gevoelens.... ze vond het een aantrekkelijke kerel... ik ken ook wel aantrekkelijke kerels... maar daar wil ik ook niet meteen mee zoenen of een relatie... Ik vind het niet zo raar dat als je vriendinnen bent je een beetje dezelfde smaak in mannen hebt... maar dat betekend niet dat je alleenrecht hebt op al je ex-en.. zeker niet na een jaar... en het dus eerst begint met dronken zoenen in de club... de vriendin is wel degene die daar meteen zo'n groot drama van maakt dat alle andere opties die er dan nog zijn verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:31

Och, stelletjes gaan uit elkaar maar onderschat ook de 'geweldige' vriendschappen die ineens ophouden niet.

Is het fraai om niet even met vriendin x te babbelen? Nee, dat verdient geen schoonheidsprijs. Maar een fiets verplaatsen, iemand voor vuil uitmaken en foto's verspreiden en spullen uit het raam mikken, zo belachelijk boos kan mijn dreumes zich niet eens gedragen.

Heeft TS op hem zitten azen terwijl X en Y nog samen waren? Ik geloof het niet toch? Daarbij was de vriendschap toch al niet geweldig aangezien ze hiervoor ook al 2 jaar niet met elkaar omgingen geloof ik.

Maar het is een jaar geleden, come on. Gedraag je naar je leeftijd in plaats van een puberale peuter. Iedereen is/was vrijgezel. Zit niks getrouwds bij en niks van eigendom bij. Als je na een jaar nog zo heftig erop reageert, moet je denk ik als eerst even naar jezelf kijken en bedenken of je er zelf niet toevallig gevoelens voor koesterde.

En voor het geval iemand het nodig vind om te insinueren dat ik geen waardevolle vriendschappen heb; die heb ik goddank wel, no worries. Met volwassen mensen, die dit soort debiele acties als spullen uit het raam niet flikken.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:32

SVRL schreef:
Celiien schreef:

Dus in al jouw vriendschapsrelaties zit geen liefde? Denk dat het daar al fout gaat.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:32

Ies_ schreef:
Evelijn schreef:

B heeft geen enkele binding meer met TS, dus die heeft ik principe ook niets meer om rekening mee te houden. Hoewel dat nog steeds niet de schoonheidswedstrijd verdient, vind ik dat een minder groot probleem om boos op te worden.

Huh, ze hadden toch een relatie? B en TS?