Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Celiien schreef:Nou sorry, dan ben ik maar principieel, maar ik sta dus echt lijnrecht tegenover jouw mening Evelijn. Dat doe je niet, ongeacht de reden waarom. En zeker niet in t volle zicht van de ander, zonder waarschuwing. Plus je gaat altijd prutsmuts krijgen, verjaardagen die gevoelig worden, etc.. sorry maar nee, als de vriendschap je wat waard is moet je er gewoon niet aan beginnen.
Palmera schreef:Er komen hier regelmatig termen voorbij als 1) ze was er vast nog niet overheen en dus doet het pijn, en 2) het kwam zo onverwachts.
Heel simpel: als de vriendin er na een jaar nog niet overheen is, (of voor mijn part spijt heeft van de verbroken relatie) doet het óók pijn als zij hem in een bar ziet zoenen met die gezellige meid achter de kassa, de charmante serveerster of de leuke aanvoerster van het hockeyteam. Zolang iemand ergens nog niet overheen is steekt het toch wel.
2) de confrontatie is áltijd onverwachts! Zelfs al zou ze inmiddels gehoord hebben dat haar ex een nieuwe vlam heeft; de ex en de vlam al knuffelend zien winkelen terwijl zij de supermarkt uitwandeld met haar avondeten ís onverwachts en já dat kan steken!
Mijn ex (we zijn al 5 jaar uit elkaar inmiddels) en ik hebben samen een zaak. Dat was na de breuk even lastig, maar de draai is gevonden. En wat was ik blij toen ik na een paar maanden via via hoorde dat hij het heel gezellig had gehad met een gezamelijke kennis uit de tijd dat we samen waren. Het is namelijk een hele leuke vrouw! En ze zijn nog steeds samen. Super, ik gun het ze!
Wat wil ze dan nog doen? Ik lees wat situaties met koophuis en 2 weken daarna met een vriendin ervan door gaan: Dat is in mijn optiek een hele andere situatie. Dame in kwestie heeft zelf een punt achter de relatie gezet in dit verhaal, al enige tijd geleden. Dat geeft je geen alleen recht op iemand.Courses schreef:Dame in kwestie heeft zelf een punt achter de relatie gezet in dit verhaal, al enige tijd geleden. Dat geeft je geen alleen recht op iemand.
Celiien schreef:Nee maar ik weet wel waar ik vanaf ga blijven, en daar houd ik me dan ook aan.
Hoezo is het egoistisch? Dat een vriendin waar je lief en leed mee hebt gedeeld, waarschijnlijk ook de reden waarom t uit is gegaan blablabla, opeens met degene gaat waar je ooit mee samen bent geweest en ook herinneringen hebt? Je word gewoon in een lastig pakket geplaatst.. ik dacht altijd chicks before dicks, maar goed blijkbaar is niet iedereen het daar mee eens..
en idd.. ik heb het hier over relatiemateriaal, niet over neukertjes..
Vanillia schreef:Courses schreef:Dame in kwestie heeft zelf een punt achter de relatie gezet in dit verhaal, al enige tijd geleden. Dat geeft je geen alleen recht op iemand.
Nee, maar voor mij is het echt gewoon een stukje fatsoen dat je niet met een ex van een vriendin aan de haal gaat. Iemand waar een vriendin van je veel verdriet over heeft gehad toen het uit ging. Dan kan het nog zo lang geleden zijn, exen van vriendinnen blijf je vanaf, punt.
SVRL schreef:Sorry hoor, maar voor mij is liefde veel belangrijker als vriendschap. ... Trouwens, een echte vriendin staat liefde niet in de weg, bij een echte vriendin moet je niet kiezen, die gunt je jouw geluk, zelfs met haar ex. Puur egoïsme is het om liefde in de weg te staan.
Mijn beste vriendin en ik zijn al meer dan 15 jaar met elkaar bevriend, dat zet ik niet op het spel voor een man.SVRL schreef:Celiien schreef:Nee maar ik weet wel waar ik vanaf ga blijven, en daar houd ik me dan ook aan.
Hoezo is het egoistisch? Dat een vriendin waar je lief en leed mee hebt gedeeld, waarschijnlijk ook de reden waarom t uit is gegaan blablabla, opeens met degene gaat waar je ooit mee samen bent geweest en ook herinneringen hebt? Je word gewoon in een lastig pakket geplaatst.. ik dacht altijd chicks before dicks, maar goed blijkbaar is niet iedereen het daar mee eens..
Sorry hoor, maar voor mij is liefde veel belangrijker als vriendschap. Met de liefde van je leven blijf je samen tot de dood, hij wordt de vader van je kinderen als je een kinderwens hebt. De meeste vriendschappen gaan ooit toch stuk, geef mij dan maar de dick ipv de chick. Trouwens, een echte vriendin staat liefde niet in de weg, bij een echte vriendin moet je niet kiezen, die gunt je jouw geluk, zelfs met haar ex. Puur egoïsme is het om liefde in de weg te staan.
? Ook na jaren samen zijn ? Ik kan er echt slecht tegen als mensen hun vrienden als baksteen laten vallen voor een relatie (waarvan níemand de garantie heeft dat die voor altijd is)..
Evelijn schreef:En dan nog... als je chicks before dicks preekt... dan zou die "vriendin" toch iig de TS de mogelijkheid moeten geven om te praten?
En wie bepaalt wanneer een relatie dan serieus genoeg is geweest.... als die vriendin nooit meer aan TS heeft laten weten dat B een bijzondere plek in nam? En heeft B in dat jaar dan helemaal geen andere meisjes gezoend?
Nog... het gedrag van de vriendin heeft alleen maar er meer voor gezorgd dat TS en B elkaar beter hebben leren kennen...
en daarnaast... vinden we trouwens het wel goed dat B zoent met de beste vriendin van zijn ex? Of zou hij ook schuldig moeten voelen over het zoenen van TS?
Evelijn schreef:En dan nog... als je chicks before dicks preekt... dan zou die "vriendin" toch iig de TS de mogelijkheid moeten geven om te praten?
En wie bepaalt wanneer een relatie dan serieus genoeg is geweest.... als die vriendin nooit meer aan TS heeft laten weten dat B een bijzondere plek in nam? En heeft B in dat jaar dan helemaal geen andere meisjes gezoend?
Nog... het gedrag van de vriendin heeft alleen maar er meer voor gezorgd dat TS en B elkaar beter hebben leren kennen...
en daarnaast... vinden we trouwens het wel goed dat B zoent met de beste vriendin van zijn ex? Of zou hij ook schuldig moeten voelen over het zoenen van TS?
Qimm schreef:Wow. Ik ben heel blij dat ik niet zulke mensen ken
SVRL schreef:Celiien schreef:Nee maar ik weet wel waar ik vanaf ga blijven, en daar houd ik me dan ook aan.
Sorry hoor, maar voor mij is liefde veel belangrijker als vriendschap. Met de liefde van je leven blijf je samen tot de dood, hij wordt de vader van je kinderen als je een kinderwens hebt. De meeste vriendschappen gaan ooit toch stuk, geef mij dan maar de dick ipv de chick. Trouwens, een echte vriendin staat liefde niet in de weg, bij een echte vriendin moet je niet kiezen, die gunt je jouw geluk, zelfs met haar ex. Puur egoïsme is het om liefde in de weg te staan.
Ies_ schreef:Evelijn schreef:En dan nog... als je chicks before dicks preekt... dan zou die "vriendin" toch iig de TS de mogelijkheid moeten geven om te praten?
B heeft geen enkele binding meer met TS, dus die heeft ik principe ook niets meer om rekening mee te houden. Hoewel dat nog steeds niet de schoonheidswedstrijd verdient, vind ik dat een minder groot probleem om boos op te worden.