De kinderwagenmaffia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:44

Ah! Draaglingen! Nooit van gehoord!

lor1_1984

Re: De kinderwagenmaffia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:45

Volgens mij vallen we onder de zogenaamde nestblijvers itt bijv paarden die onder de nestvlieders vallen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:49

GamblersCup schreef:
Wát is niet helemaal waar, zonnebloem?

Wat Safina zegt klopt niet:
safina schreef:
Heerlijk. Als er geen kinderen waren zouden er ook geen kinderwagens zijn.

Eigenlijk is de mens een volkomen achterlijke diersoort. Vrijwel elk zoogdier produceert kinderen die zichzelf al na enige minuten zelfstandig kunnen verplaatsen. Wij mensen produceren nakomelingen die de eerste periode van hun leven in een kinderwagen gestopt moeten worden. -O-

Naast de mensen, kangoeroes en apen heb je bijvoorbeeld ook nog knaagdieren die vrijwel allemaal hulpeloos geboren worden en bijv. ook vossen, dassen, honden en katten krijgen jongen die na de geboorte zich niet zelfstandig kunnen redden. Dus niet vrijwel elk zoogdier produceert jongen die zichzelf al zelfstandig kunnen verplaatsen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:51

Vogels (parkietenbaby's, zo lelijk!)
Maar goed..geen zoogdier ook..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:53

zonnebloem, dan weet ik waar die opmerking vandaan komt... dat was een paar posts terug, kon m al niet plaatsen. Maar nu wel :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:54

zonnebloem18 schreef:
Naast de mensen, kangoeroes en apen heb je bijvoorbeeld ook nog knaagdieren die vrijwel allemaal hulpeloos geboren worden en bijv. ook vossen, dassen, honden en katten krijgen jongen die na de geboorte zich niet zelfstandig kunnen redden. Dus niet vrijwel elk zoogdier produceert jongen die zichzelf al zelfstandig kunnen verplaatsen.

Noem jij es 10 zoogdieren die een half jaar na hun geboorte nog steeds niet kunnen lopen dan... :P

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:58

safina schreef:
zonnebloem18 schreef:

Noem jij es 10 zoogdieren die een half jaar na hun geboorte nog steeds niet kunnen lopen dan... :P

Dolfijn, walvis, bruinvis, zeehond, zeeleeuw, walrus, zeekoe ehhhh
anti-loop :+ :D

edit: vleermuis, vleerhond
Laatst bijgewerkt door Brainless op 29-03-17 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 22:00

safina schreef:

Tja die zijn er vast niet, maar hun levensduur is ook veel korter, de gemiddelde hond wordt zo'n 12 jaar en de mens wordt gemiddeld 85 jaar. In verhouding zal het dan niet eens zo veel schelen vermoed ik.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 22:05

Mensen met dieren vergelijken is dan ook niet echt eerlijk. Heb jij weleens een baby hert in de supermarkt gezien die dan ook nog eens in de weg staat omdat de moeder even niet op let omdat ze broodkruimels bij de brood afdeling van de grond eet? Als we nou eens terug gingen in de tijd van geen auto's dan konden de kinderen daar ook niet door plat gereden worden :-p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 22:39

moonsparkle schreef:
Mensen met dieren vergelijken is dan ook niet echt eerlijk. Heb jij weleens een baby hert in de supermarkt gezien die dan ook nog eens in de weg staat omdat de moeder even niet op let omdat ze broodkruimels bij de brood afdeling van de grond eet? Als we nou eens terug gingen in de tijd van geen auto's dan konden de kinderen daar ook niet door plat gereden worden :-p

Mensen zijn dieren.

Verder: Met een herten in de supermarkt kan ik best leven. Zolang ze maar geen kinderwagens meenemen met jengelende blagen die niet zelf kunnen lopen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 23:05

Wat een topic haha _O-

Nou moet ik zeggen dat ik ook een moeder met kinderwagen ben maar ik denk dat ik niet bij die maffia welkom ben, ik kan mij vreselijk irriteren aan mensen die dat soort dingen doen die jij omschrijft, maar hier in het dorp zijn het vooral de mensen zonder kinderwagens die dat soort streken hebben |o
Regelmatig mensen die het gangpad blokkeren om te kletsen, ook in de kruidvat (ga voor de grap maar eens met een kinderwagen proberen rondje kruidvat te doen met die smalle paden met overal karren en extra reclamebakken >;) ), vraag regelmatig iemand of ik er even langs mag omdat ze uitgebreid alle roddels aan het bespreken zijn in het gangpad maar word dan geïrriteerd aangekeken.
Vandaag liep ik op de stoep, komt een auto aan die hem zo op de stoep parkeert zodat ik er echt niet langs kon met kinderwagen, en 2 meter verderop gewoon een grote parkeerplaats was, dus spreek haar aan (want ze zag mij echt wel) en krijg toch een grote bek terug... Moet niet gekker worden, ben toen ook niet zo aardig meer geweest hoor...
Dus ja ik snap je frustratie volledig, alleen heb ik dat met mensen zonder kinderwagen

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 23:29

Ik vind er wel verschil in zitten tussen een krijsend kind waarbij de ouder er alles aan doet om hem/haar stil te krijgen, of krijsende kinderen waarbij de ouder niets doet/ staat te kletsen of met z'n telefoon aan het spelen is. Voor het eerste kind/ ouder heb ik best begrip, de laatste mogen van mij verboden worden

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 08:30

Maarja, dat is ook weer relatief...
Laatst een ventje van een jaar of 7 waarvan ik vermoed dat hij een beperking had in de winkel... ventje stond met z'n knuistjes om de kar geklemd ontzettend te brullen. Echt een drift of misschien paniek aanval. Moeder deed het naar mijn idee heel goed. Negeerde hem hoofdzakelijk, en af en toe een aai over z'n bol met "kom, we gaan verder".
En dan komt er een vreemde vrouw (maak ik op uit de gezichtsuitdrukking van de moeder) "ooohhh, heb je zo'n verdriet?"
Bemoei je er niet mee denk ik dan...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 08:38

Hier heb ik zelden last van de kinderwagenmaffia in de supermarkt, daar heb ik meer last van de ikgalekkermiddenophetgangpadouwehoerenmetmijnkarretje club. Daar heb ik zo'n hekel aan, vaak van die oudere mensen die het hele gangpad blokkeren met twee karretjes om te babbelen over wat tante Bep in het weekend gedaan heeft, He rot op, ga dat lekker ergens anders doen ja?!

Ik heb meer last van kinderwagens in het Kruidvat, maar die winkel is er ook echt op gemaakt om overal obstakels te veroorzaken. :')

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 08:41

Kennelijk heeft de Kruidvat in z'n winkelconcept meegenomen dat de paden zo smal, onoverzichtelijk en ontoegankelijk mogelijk moeten zijn. Hier kom je er met een kinderwagen nauwelijks doorheen, met een ouderwetse buggy zal het net gaan en de ongeluksvogel die scootmobielgebonden is komt gewoon de winkel niet in. Wat zijn die paden krap en vol zeg!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 08:43

Hilli schreef:
Kennelijk heeft de Kruidvat in z'n winkelconcept meegenomen dat de paden zo smal, onoverzichtelijk en ontoegankelijk mogelijk moeten zijn. Hier kom je er met een kinderwagen nauwelijks doorheen, met een ouderwetse buggy zal het net gaan en de ongeluksvogel die scootmobielgebonden is komt gewoon de winkel niet in. Wat zijn die paden krap en vol zeg!

Jaaaa, ik heb er zelfs soms moeite mee met mijn dikke kont :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 08:43

Kan je je voorstellen hoe dat is als je in een rolstoel zit |o

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 08:54

safina schreef:

In verhouding tot hoe oud het beest wordt en wanneer ze volwassen zijn doen veel dieren er net zo lang over als wij ;)

Brainless schreef:
safina schreef:

:D :') :') _O- _O- Raap me op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 13:40

Nog eentje vandaag. Geen kinderwagen, maar iemand die met haar fiets gewoon echt letterlijk mídden op het fietspad stond te bellen, langs een drukke weg waardoor je ook niet echt uit kon wijken. Doe dat even op de stoep ofzo? :+

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 13:44

mvdende schreef:
Ik vind er wel verschil in zitten tussen een krijsend kind waarbij de ouder er alles aan doet om hem/haar stil te krijgen, of krijsende kinderen waarbij de ouder niets doet/ staat te kletsen of met z'n telefoon aan het spelen is. Voor het eerste kind/ ouder heb ik best begrip, de laatste mogen van mij verboden worden

idd relatief..
Negatieve aandacht is ook aandacht ;-)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 14:28

Ligt eraan. Als mijn dochter van 1,5 jaar op de grond gaat liggen en gaat gillen en rollen loop ik door en laat haar gillen en schreeuwen. Dit is juist mijn manier van opvoeden. Zij verwacht dat zij opgetild wordt en ik haar dus ga dragen dit doe ik dus niet. Na even rollen en zien dat ik doorloop vermant zij zichzelf, staat op, droogt haar tranen en loopt mee.

Ja vele kijken me aan waarom ik haar laat gillen en schreeuwen, maar til ik haar op en troost haar dan word ik aangekeken waarom ik haar der zin geef. Het is dus nooit goed wat je doet. Verder spreek ik haar in de metro of iets gewoon aan en excuseer mezelf wel eens voor haar gedrag. Betrek er wel eens iemand bij zoals "Kijk is hoe boos die meneer naar jou kijkt als je gaat gillen. Niemand vindt het leuk als jij zo aan het gillen bent." Vaak helpt er iemand mee met een simpele frons.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 14:32

Resistance schreef:
Nog eentje vandaag. Geen kinderwagen, maar iemand die met haar fiets gewoon echt letterlijk mídden op het fietspad stond te bellen, langs een drukke weg waardoor je ook niet echt uit kon wijken. Doe dat even op de stoep ofzo? :+

Dat doen ze hier ook _O- Op de campus heb je natuurlijk heel veel internationals die niet eens weten wat een fietspad is. Maar dan gaan ze dus náást de stoep lopen, op het fietspad, terwijl de stoep gewoon leeg is...? >;) En het liefst met vier naast elkaar. Ja, eh, dan denk je toch niet na?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 14:37

mvdende schreef:

Tja, en dat laatste kan juist bij dat kind net de manier zijn waarop het het snelste weer klaar is met krijsen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 14:56

Brainless schreef:
safina schreef:

Je bent een topper! +:)+

Gelukkig kunnen die dieren wel heel rap na de geboorte vliegen of zwemmen. Zo'n stomme mensenbaby kan echt niks van dat alles, behalve pakweg een jaar lang dom in een kinderwagen zitten kwijlen en anderen in de weg staan in de supermarkt. :')

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:03

Toch best apart dat veel mensen het hier stomme mensenbaby's noemen terwijl het zelf ook allemaal kleine kwijlende monsters zijn geweest. Jullie zouden er nooit geweest zijn als jullie ouders ook zo dachten.

Daarbij is een kind kneedbaar en kan je alles leren wat jij wilt. Ik heb altijd een vreselijk lief en leuk kind gehad. Niet omdat het mijne is, maar ze is gewoon lief. Daarbij heb ik ook het respect voor mijn medemens en haat ik blokkades die onnodig zijn.

Dan het punt dat onze kleine monsters een jaarlang stom zitten te zijn. Dat kan wel hoor, maar ons nageslacht zorgt dalijk wel voor jouw schone luier in je zorginstelling.