Is het het nog waard?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:52

Liefde maakt blind. Dat blijkt maar weer.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:53

TS, ik wil niet grof overkomen, maar heb je niet door dat hij gewoon de heel tijd liegt. Hij schrok nu enkel gewoon omdat jij erachter bent gekomen, en met een zoveelste belofte te maken hoopt hij gewoon dat jij kan blijven. En wat gaat hij nu doen met de volgende karate training? Echt gaan? Voor 2x en dan weer hervallen in een oud patroon? Je hebt hem erop aangesproken, je hebt genoeg gedaan. Hij gaat niet veranderen, zoveel is duidelijk. Loop weg, zoek een beter leven en trek je handen ervan af voor hij zoveel schulden maakt dat ze je hele inboedel komen opladen

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:54

Verslaafde liegen altijd. Daar gaat hij nu niet ineens mee stoppen omdat je hem hebt betrapt.

Laat hem eerst maar eens afkicken en dan kun je kijken of hij nog een kans verdient.

Ayasha
Blogger

Cayenne schreef:
Liefde maakt blind. Dat blijkt maar weer.

In dit geval is het niet meer blind zijn want ze heeft bewijs.
Liefde maakt dom blijkbaar.
Hij schrok niet omdat hij jou kon verliezen, hij schrok omdat je hem betrapt hebt op zijn liegen en om het feit dat hij bijna zijn bank kwijt was.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 23-02-17 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Rocamor

TS: jij zult blijven twijfelen zolang je het niet zelf echt 120% zat bent. Dat punt heb je nog niet helemaal bereikt en daardoor zul jij (denk ik) nog teveel laten leiden door wat HIJ wil.

Er komt een moment dat jouw twijfels echt spontaan ineens weg zijn. Dan ben je hem echt zo ontzettend spuugzat, dat je letterlijk je boeltje pakt en nooit maar dan ook nooit meer omkijkt.

Hoeveel laatste kansen heb je hem gegeven in de afgelopen dagen alleen al. Echt hoor meis. Het zal me niet verbazen dat je "de druppel" voorbij komt, als hij dit weekend of volgende week (want hij weet dat ie nu eventjes netjes moet doen om geen argwaan te trekken) weer even je pinpas nodig heeft. WANT, zijn collega heeft geld van hem geleend voor een kadootje voor zijn vriendin en daarom heeft hij evne geen geld. Of zijn geld is uit zijn portemennee gewaaid met deze storm. Of zijn baas is te laat met betalan, Of hij moest zijn moeder kostgeld betalen, maar dat mocht hij jou eigenlijk niet zeggen van zijn moeder. En je krijgt het echt, echt, echt morgen, overmorgen, volgende week, nooit meer terug.

Het punt komt. En daar geloof ik heilig in. En als dat punt voor jou gekomen is, dan ben er je echt volledig van genezen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:56

bruintje123 schreef:
Verslaafde liegen altijd. Daar gaat hij nu niet ineens mee stoppen omdat je hem hebt betrapt.

Laat hem eerst maar eens afkicken en dan kun je kijken of hij nog een kans verdient.

Hij gaat nu wel beter opletten :(:)

Ts dit is een setup voor een enorm gebroken vertrouwen, het zou inmiddels al wel kapot moeten zijn.
Doe jezelf een lol en laat deze loser links liggen, je verdiend zoveel meer dan dit.

Jolien87

Re: Is het het nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:00

Ga alsjeblieft tijd aan jezelf besteden. Wil hij zijn leven beteren? Prima, maar ga er niet op wachten. Kies voor jezelf, laat hem maar voor je kruipen. Doet hij dit niet? Dan weet je direct wat je hem daadwerkelijk waard bent.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:02

Lieve ts,
Dit moet toch de druppel zijn? Pak asjeblieft je spullen en ga! Dit is geen gezonde situatie. Huur een eigen plekje en laat hem eerst aan zichzelf werken. Hij manipuleert je om bij hem te blijven.
Natuurlijk wil hij je niet kwijt, maar dat is denk ik meer omdat je handig bent.
Kies asjeblieft voor jezelf.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:05

Heeft hij wel verteld waar hij wél was ipv karateles? Zo niet, dan liegt hij nog steeds tegen je.

Lieve TS, je bent veel te lief voor deze gozer. Denk je dat je hem ooit nog kunt vertrouwen na alles leugens dat hij heeft verteld? Zo een relatie wil je niet en zo lang je nog bij hem bent, zal dat gevoel blijven.

Ik snap dat je bang bent alleen te zijn, maar uiteindelijk komt er wel een leuke, eerlijke gozer op je pad en die kan niet komen zolang je in een relatie bent met iemand die je niet vertrouwd en van je steelt!

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:07

Oh meen je niet... dus elke karateles zit hij waarschijnlijk in de coffeeshop ofzo?

Ik zou dit echt niet langer dan 2 weken aankijken hoor, je hoort dat zijn moeder er ook achter staat, daar was je ook wat bang voor...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:08

Watje, sorry, dit was het eerste dat me te binnen schoot. En daar bedoel ik jou mee. Ts ,ik kan me heel goed voorstellen dat je graag zijn beloftes geloofd. Maar weet je wat er gebeurt?? Hij zal in de toekomst nog beter opletten dat hij niet betrapt word.
Enigste tip die ik je kan geven: Pak je spullen en ga naar je ouders, vertel je vriend dat hij contact met je op kan nemen wanneer hij zijn leven op de rit heeft, met werk en zonder drugs. Juist door dit soort laffe gedrag van jou en zijn moeder houd je zijn gedrag in stand. Even een paar beloftes doen en huppakee , ik kan weer door. Meisje meisje, wees verstandig.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:09

Ik begrijp niet hoe je hem nog kan vertrouwen. Het enige waar hij goed in is is liegen. Alhoewel je hem in een paar dagen tijd twee keer (!) hebt gepakt met zijn leugens. Heel eerlijk... Ik denk niet dat hij zich serieus gaat inzetten voor nu hulp te zoeken. En als hij dat wel doet dan moet hij dat eigenlijk voor zichzelf doen en niet voor jou of zijn moeder.

Je weet toch dat je hem ook kan steunen op lange afstand? Ga lekker je eigen plek zoeken, maak nieuwe vrienden en geniet weer van het leven. Het leven is veel te kort om in deze vreselijke situatie vast te zitten. Ik denk dat er een wereld voor je open gaat als je je eigen plekje hebt. Maar ik denk vooral dat je veel rust krijgt aan je hoofd.
Dus mijn tip lieve ts: kies voor jezelf. :*

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:10

TS, 2 vragen?
maakt hij je gelukkig op dit moment?
kun je de komende 60 jaar met hem leven, een gezin hebben etc met deze basis?

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:11

Ik volg rockamor in dit verhaal. Ook ik heb de ervaring dat het misschien lang duurt, maar op den duur is de maat vol. Dat punt bereik je op jouw moment, in jouw tempo.

Fijn dat je dingen meer bespreekbaar hebt weten te maken en duidelijker hebt gekregen hoe de vork in de steel zit. Blijf praten met je vriend, maar ook met jullie omgeving.

Dat er geopperd wordt om bij je ouders te gaan wonen of dingen voor jezelf te gaan doen, begrijp ik wel. Ik weet alleen niet of ts al op een punt is dat ze die afstand kan nemen.
Ik vind het wel een goed advies. Terwijl je vriend aan zichzelf gaat werken, hoef je niet alleen af te wachten ts. Je kunt en mag ook dingen voor jezelf gaan doen en daarvan genieten. Dat betekent niet meteen dat je je vriend ontrouw bent natuurlijk.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:16

Doet hij überhaupt wel dingen met jou samen TS? Ik hoor alleen maar dat hij op stap is met vrienden of (nu dan) karateles.

En praten met de vriend van je moeder omdat hij in de verslaafdenzorg heeft gewerkt, oftewel, jouw geld word dus nog steeds uitgegeven aan drugs.

Ik vraag me serieus af hoeveel er nog moet gebeuren, wil jij eindelijk voor jezelf kiezen. Je kunt prima zonder hem. Hopelijk zie je dat snel in.

tarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:23

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:52

Waar betaalt ie die karateles überhaupt van?....

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:59

Rocamor schreef:
TS: jij zult blijven twijfelen zolang je het niet zelf echt 120% zat bent. Dat punt heb je nog niet helemaal bereikt en daardoor zul jij (denk ik) nog teveel laten leiden door wat HIJ wil.

Er komt een moment dat jouw twijfels echt spontaan ineens weg zijn. Dan ben je hem echt zo ontzettend spuugzat, dat je letterlijk je boeltje pakt en nooit maar dan ook nooit meer omkijkt.

Hoeveel laatste kansen heb je hem gegeven in de afgelopen dagen alleen al. Echt hoor meis. Het zal me niet verbazen dat je "de druppel" voorbij komt, als hij dit weekend of volgende week (want hij weet dat ie nu eventjes netjes moet doen om geen argwaan te trekken) weer even je pinpas nodig heeft. WANT, zijn collega heeft geld van hem geleend voor een kadootje voor zijn vriendin en daarom heeft hij evne geen geld. Of zijn geld is uit zijn portemennee gewaaid met deze storm. Of zijn baas is te laat met betalan, Of hij moest zijn moeder kostgeld betalen, maar dat mocht hij jou eigenlijk niet zeggen van zijn moeder. En je krijgt het echt, echt, echt morgen, overmorgen, volgende week, nooit meer terug.

Het punt komt. En daar geloof ik heilig in. En als dat punt voor jou gekomen is, dan ben er je echt volledig van genezen.

Dit.

En wat is de druppel voor TS?

Meid, je bent zo veel meer waard dan dit. Houd op met het oprekken van jouw Eigen persoonlijke grenzen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:00

Needje schreef:
Waar betaalt ie die karateles überhaupt van?....

Ehm, karateles die je niet neemt is helemaal gratis :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:00

Nu is precies gebeurd waar je al voor gewaarschuwd was in dit topic TS. Hij wordt betrapt en belooft direct van alles. Hij zal inderdaad geschrokken zijn, niet omdat hij jou kwijt gaat raken, maar omdat hij z'n pin pas eventueel kwijt gaat raken.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:04

TS, hij heeft een relatie met je pinpas, niet met jou.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:20

Waarom zou die nu wel eerlijk zijn?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:26

In elk geval goed dat je het met zijn moeder hebt besproken.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:29

antje_vip schreef:
In elk geval goed dat je het met zijn moeder hebt besproken.

Ja? Ik vind het eigenlijk wat bizar. Het is haast alsofalsof je een soort co-opvoeder wordt op die manier.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:32

Sjonge, het is nu zeker dat hij je sowieso al een jaar bedriegt en voorliegt, en je twijfelt nog wat je met hem aan moet?
Hij wil nu hulp, goed van hem. Laat hem lekker hulp zoeken en als hij een normaal leven heeft kan hij proberen terugkomen als hij dan nog in je leven past. Toedeloe ermee :evaw:

Hier kun je toch niks mee... verslaafd is verslaafd, en zolang hij niet zelf wil dat hij niet meer verslaafd is gaat er niks gebeuren. Verslaafden kan je nooit geloven want over het algemeen is niks wat ze zeggen waarheid.