Nies_ schreef:Gelukkig is dat niet overal in Nederland zo hoor. Hier in de omgeving heb je wel verschillende kerken, maar je wordt eerder raar aangekeken als je er wel heen gaat. Ik kan me ook niet herinneren dat ik de enige was die geen communie deed, maar ik zat dan ook wel op de openbare school. Sowieso wordt het dopen ed steeds minder.
Dat is meer iets uit het zuiden dan, denk ik, en ook daar wordt het volgens mij minder.
Tot niet zo heel lang geleden werden kinderen min of meer 'standaard' gedoopt, ook als je de ouders eigenlijk verder nooit in een kerk zag. Eerste communie was iets waar je met de hele klas naartoe werkte (of op de openbare school in hetzelfde dorp de halve klas) en waarbij de motivatie vooral 'cadeautjes' was.
Waren die mensen dan allemaal zo streng gelovig? De meesten kwamen met kerst en op speciale gelegenheden (begrafenissen, dopen, carnavalsmis) in de kerk en verder niet of nauwelijks, maar het hoorde er gewoon bij.
Zij dansen niet alleen thuis gewoon, maar ook op school, zelfs een dansopleiding. Wat ik zeg, zo streng zijn er weinig, maar ze zijn er zeker nog 
ik dacht enkel 'gewone' gelovigen en wat verdwaalde jehova's
ik had er dan ook nog nooit van gehoord trouwens, wist niet dat zulke toestanden ook buiten Amerika plaatsvonden.
Met jou toestanden, bedoel je dan polygamie etc wat je vaak hoort?
Bij vragen, stel ze gerust!
).