Wegens aanrijding met een persoon.........

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

Re: Wegens aanrijding met een persoon.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 13:56

Het ding is ook, want dit topic gaat nogal 1 kant uit, dat er ook véél mensen onder de trein belanden niet omdat ze dat willen, maar omdat ze nog 'snel' iets willen doen. Een kortere route nemen, niet willen wachten op de slagbomen, denken dat de trein nog ver van kant is. En dat is pas helemaal triestig, zo met je leven spelen om 5 seconden tijd te winnen

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:04

Ja, of gewoon door een stom ongeluk. Tijd geleden hier in de buurt een oudere vrouw die in paniek raakte toen de slagbomen gingen zakken, ze bevroor. Haar man heeft het zien gebeuren, afschuwelijk ;( en al veel langer geleden een auto met motorpech op de overgang. Die persoon heeft niet op tijd uit kunnen stappen. Daar denk ik nog steeds vaak aan als ik over een overgang rijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:06

Ik ben op dit moment aan het werk met uitzicht op een spoorwegovergang. Ik zie net twee mannen nog snel even onder de bomen door schieten, terwijl ik rechts de trein ook al zag......Waar zit je verstand dan?
Liever te laat in dit leven, dan te vroeg in het volgende.

xHereIsAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:09

Anoniem schreef:
Ik ben op dit moment aan het werk met uitzicht op een spoorwegovergang. Ik zie net twee mannen nog snel even onder de bomen door schieten, terwijl ik rechts de trein ook al zag......Waar zit je verstand dan?
Liever te laat in dit leven, dan te vroeg in het volgende.

Oh dit heb ik ook al zovaak gezien, ik knijp hem dan echt even. Laatst een jongen op de fiets en die moest echt plat liggen op zn fiets op onder de spoorbomen door te gaan.
Vies eng is dat toch..

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:10

Gigantisch dom is dat!
Ik heb op de middelbare school er zelfs voorlichting over gehad.

Ik stond in de zomer ook een keer op het perron te wachten en 2 tienermeisjes zaten op de rand met hun benen dus naar beneden bij het perron en er kwam een trein aan; die toeterde als een gek natuurlijk. Die meiden beseften gewoon niet dat je dan je benen kwijt raakt of erger; dat je wordt meegesleurd.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:48

Er was ooit eens een programma op de belgische tv die de brandweer volgde. Op een bepaald moment werden ze opgeroepen voor een ongeluk met voetganger bij een overweg. Het beeld dat je te zien kreeg was hallucinant. Ze zouden dat eigenlijk aan iedereen moeten tonen die het ooit in zijn kop haalt om nog snel over te steken bij een overweg.

Het waren geen grafische beelden. Maar ze lieten gewoon zien hoe die opruiming te werk gaat. Met een prikstokje en een schepje. En zo wandelden ze vanaf de overweg tot aan de trein.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:10

Wij hebben in groep 7 of 8 van de basisschool voorlichting gehad van een machinist en conducteur, niet zozeer gericht op zelfdoding maar op ongevallen, idd door onder de spoorbomen door te gaan of te dicht bij het spoor te spelen. Ze vertelden wat het met hun deed (de machinist was door trauma inmiddels niet meer werkzaam, de laatste aanrijding was een kinderwagen te dicht bij de rand van het perron geplaatst) en lieten filmpjes zien over de kracht van treinen, wat er gebeurt als er bijv een voorwerp aangereden wordt, of van hoever iets meegezogen wordt. Heeft toen een hoop indruk gemaakt.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:11

The_Cat schreef:
Er was ooit eens een programma op de belgische tv die de brandweer volgde. Op een bepaald moment werden ze opgeroepen voor een ongeluk met voetganger bij een overweg. Het beeld dat je te zien kreeg was hallucinant. Ze zouden dat eigenlijk aan iedereen moeten tonen die het ooit in zijn kop haalt om nog snel over te steken bij een overweg.

Het waren geen grafische beelden. Maar ze lieten gewoon zien hoe die opruiming te werk gaat. Met een prikstokje en een schepje. En zo wandelden ze vanaf de overweg tot aan de trein.

Interessant! Zo was er eerder ook een programma op de Nederlands tv, rtl4 of sbs6 geloof ik en dan keek je mee met de politie.
Zo ook was er een keer een trein aanrijding en daar zag je af en toe wel wat en ook hoe ze het deden. Ik vond het heel indrukwekkend en interessant, helaas is het niet meer op tv geweest na 1 seizoen.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:20

Dit is de titel van het programma waar ik het over had:

Plaats delict: Sporen naar de dader

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:36

in belgië noemde het programma 'helden van bij ons'. Eerst volgde het de brandweer en later de mughelicopter. Super boeiend waren die beide programma's. Bij de mug is er toen ook een vrouw in voorgekomen die onder de trein gevallen/gesprongen was (is nooit duidelijk gemaakt wat er gebeurd is) in het station. Het 'enige' wat die vrouw had was een blauwe plek op haar hoofd en haar voet die verbrijzeld was. Later hebben ze die wel moeten amputeren. Maar wat verbaasd was ik dat die vrouw voor de rest niets had, en zelf nog bijna vanonder de trein kon kruipen

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:39

Jeetje, heeft die even geluk gehad. Naja, geluk in die situatie.

xHereIsAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:47

Ik heb wel bijna een ongeval gezien, ik was van school aan het lopen naar het station. Ik kwam bij spoorbomen en er was net een moeder met klein kindje aan het oversteken. Het kleine meisje viel van haar fietsje af, op het spoor en er kwam op dat moment een trein aan. De moeder fietste voor haar dus had niks door. Ik ben gaan rennen, ik heb het kindje en de fiets gepakt. Fietsje heb ik naar de andere kant gegooit en samen met het meisje ben ik half kruipend, half rollend onder de spoorbomen gegaan. Toen de trein voorbij was ben ik hand in hand met het kindje over het spoor gelopen terug naar haar moeder. Die moeder was helemaal in shock en aan het huilen. De trein die eraan kwam was mijn trein dus ik heb de moeder gerust gesteld en snel gaan rennen.
Die moeder zal de schrik van haar leven hebben gehad toen ze zag dat haar dochtertje niet bij haar aan de kant van het spoor was..

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:51

Ik moet trouwens wel zeggen: mij heeft het goed geholpen om met mensen te praten die in dezelfde trein zaten, dat vond ik heel erg fijn. Ik sprak dus per toeval, een paar weken later, iemand die zat in dezelfde coupé. Ook had hij het ongeluk op station Apeldoorn gezien, waar iemand gevallen/gesprongen/geduwd was voor de aankomende trein :(

Sanne: chapeau!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:58

Ik snap dat je het even van je af wilt schrijven. Voor de machinist is dit een groot trauma, maar ook als passagier is het zo te lezen behoorlijk heftig om mee te maken.
Ik reis al ruim 10 jaar dagelijks met de trein en gelukkig heb ik dit nog nooit meegemaakt. Ja, de vertraging wel, maar nooit in de 'bewuste' trein zelf.
Indrukwekkend om zo je verhaal te lezen... Wij moesten vanochtend een noodstop maken, gelukkig niks aan de hand, maar je schrikt behoorlijk. Ik hoop nooit mee te maken wat jij hebt meegemaakt, want ik zou er ook behoorlijk door geraakt zijn en gaan denken over de persoon die het was en hoe je tot zo'n daad komt en de familie die achterblijft en dit vreselijke nieuws te horen zal krijgen...

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 16:03

xHereIsAnne schreef:
Ik heb wel bijna een ongeval gezien, ik was van school aan het lopen naar het station. Ik kwam bij spoorbomen en er was net een moeder met klein kindje aan het oversteken. Het kleine meisje viel van haar fietsje af, op het spoor en er kwam op dat moment een trein aan. De moeder fietste voor haar dus had niks door. Ik ben gaan rennen, ik heb het kindje en de fiets gepakt. Fietsje heb ik naar de andere kant gegooit en samen met het meisje ben ik half kruipend, half rollend onder de spoorbomen gegaan. Toen de trein voorbij was ben ik hand in hand met het kindje over het spoor gelopen terug naar haar moeder. Die moeder was helemaal in shock en aan het huilen. De trein die eraan kwam was mijn trein dus ik heb de moeder gerust gesteld en snel gaan rennen.
Die moeder zal de schrik van haar leven hebben gehad toen ze zag dat haar dochtertje niet bij haar aan de kant van het spoor was..

Jeuuuumig, ik werd echt angstig van dit verhaal! wat goed van jou! _/-\o_ Ik zou bang zijn dat ik van angst zou verstijven.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 17:03

Er was een week of watgeleden ook zo'n verhaal op Hart van Nederland over een schooljongen. Was een jaar of 15 en zag dat een vrouw van haar fiets viel en niet goed overeind kon komen. Hij heeft haar net op tijd van het spoor kunnen slepen.
Hij is een held, maar het had net zo goed 2 levens kunnen kosten.
Ik hoop dat ik nooit voor een dergelijke keuze kom te staan. Ik zou niet weten wat ik zou doen. Erg snel ben ik in ieder geval niet.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 17:05

heftige verhalen zie ik voorbij komen.. Even uitzonderlijk die van ElineS en Guess_NH. Erg dapper van jullie om jullie verhaal hier neer te zetten. Diepe buiging van mij.

Er wordt veel gezegd over egoïstisch zijn als springer of niet.. Imo is dat het wel. Maar wat is daar erg aan? Iedereen is toch wel eens egoïstisch? Je zit vast, gaat voor je gevoel niet meer vooruit komen en ziet dit als enige uitweg. En (zoals ik heb geleerd nu) het hoeft niet eens te zijn wat je wil, het hoeft niet eens naar gevoel een keuze te zijn. Je zit gewoon vast, en dit is in je hoofd de enige uitweg naar beter. Is het dan erg om egoïstisch te zijn? Is het dan erg dat je voor jezelf "kiest"? Nee. Absoluut niet.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 17:13

Zo, dat is even een 'back to reality' voor jou.
Inderdaad de wereld gaat gewoon door ondanks dat er verschrikkelijke dingen gebeuren.. Mensen mopperen, lachen, haasten gewoon door.. terwijl jij iets heel heftigs meemaakt.
Even snap je niet meer waarom zij zo door kunnen gaan.

Ik ken dat gevoel wel.
Gelukkig heb ik nooit een aanrijding gehad met een persoon. Maar wel met een schaap. (dat wisten we natuurlijk pas nadat er onderzoek was gedaan.. wij dachten ook dat er een persoon onder lag). Het geluid viel mee, aangezien ik vrij achterin zat.

Ik vind het van mensen die voor de trein springen enorm egoistisch. Niet zozeer dat de mensen in de trein te laat komen, maar vooral voor de mensen die zoon persoon van de trein moeten schrapen en de lichaamsdelen bij elkaar moeten zoeken. Een lijk zien is 1 ding, maar het bij elkaar moeten rapen is iets compleet anders. Als je het perse wilt, doe het in privé sfeer waarbij iemand je vind en direct goede hulp kan krijgen. Niet waarbij weet ik veel hoeveel mensen geconfronteerd worden met jouw dode lichaam.

Maar goed, neemt niet weg dat zoiets verschrikkelijk is voor de vinders (en de achterblijvers).

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 17:28

Ik woon achter het spoor, zit nog een stuk weiland tussen dus niet direct. Vorig jaar is er iemand vlak achter mijn huis gesprongen.. vrouw had eerst de hele dag op het pleintje gezeten voor mijn werk. Ik ben mij serieus nog nooit zo dood geschrokken toen ik zwaailichten bij mijn huis zag staan.. Wat een ellende voor iedereen. ProRail, brandweer en de politie moesten door de weilanden en over de sloot om de resten op te ruimen..

Zit nu overigens ook in de trein en ik zie de beruchte melding weer staan '... rijden geen treinen wegens aanrijding met een persoon'. Ik vind het heftig voor iedereen en betrap mijzelf ook wel eens op de geïrriteerde gedachte

Ney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 18:05

Mijn beste vriend is voor mijn ogen van het station afgesprongen. Werd enorm hard gepest plus had geen enkele steun van zijn ouders, de enige die hij eigenlijk had was ik.
Meerdere malen had hij al pogingen gedaan die telkens mislukten. Toen we onderweg waren naar mijn huis via de trein (hij zou tijdelijk bij mijn ouders en mij inwonen) werden de gedachten teveel en is hij gesprongen.
Sindsdien ben ik niet meer met de trein gegaan omdat het telkens weer naar boven komt. Ik heb ook nachtmerries gehad maar het lijkt alsof die nu aan het afbouwen zijn.
Zelf ben ik ook gepest en ook ik heb zelfmoordneigingen gehad maar heb gelukkig hulp gehad. Voor iedereen die ook zelfmoordneigingen heeft, zoek naar dat ene lichtpuntje dat je gelukkig maakt (in mijn geval mijn pony) en probeer om voor dat ene en jezelf verder te blijven leven. Misschien realiseer je je het niet maar er zijn genoeg mensen die heel veel om je geven maar het niet uitspreken. Zoek alsjeblieft hulp, iedereen is ook welkom in mijn pb-box.

Ik snap dat mensen springers egoïstisch noemen. Het zorgt voor enorm veel vertraging en er zullen personen zijn die er trauma's aan oplopen.
Maar soms heeft diegene al de 'simpelere' pogingen gedaan en mislukte dat. Het is al gebleken dst voor de trein springen het meest effectief is.
Of diegene is onderweg naar huis en er is net iets gebeurd (pesterijen) dat de druppel was die de emmer liet overlopen. Misschien wachten thuis weer ouders op die persoon die hem ook weer zullen treiteren, alsof hij niks waard is. En dan denkt diegene 'waarvoor doe ik het nog?'. Als je vrijwel niemand meer hebt en je hebt al geprobeerd hulp te zoeken maar niemand luisterde dan zie je dit soms als de enige optie. Liever er niet zijn dan met enorm veel pijn leven.
Dus egoïstisch? Ergens wel ja, je bezorgd velen anderen enorm veel last. Maar soms kun je nou eenmaal beter egoïstisch zijn, als niemand naar je wil luisteren en de toekomst er donker uitziet.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 18:08

Ik kijk bij het oversteken bij het spoor áltijd naar links en rechts,ben veel te bang dat de spoorbomen het toevallig niet doen, er een storing is.
Ik ben paar jaar terug zelf bijna onder de sneltrein gekomen met mijn pony.Doordat ik de juiste keuze maakte waren we nét op tijd aan de overkant,bij de verkeerde keuze,had ik hier niet meer gezeten.Ik ga nog vaak dát spoor over om bij de heide te kunnen komen,en telkens word ik eraan herinnerd.Ik denk dat dit nooit meer weg zal gaan.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 18:17

Met een paard het spoor over is voor mij sowieso al iets wat ik nevernooit zou doen. Dat vind ik écht te riskant met een dier en daar vind ik mn paard + eigen leven veels de dierbaar voor. Fijn dat het bij jou nog goed ging @gohya!
Zelf gelukkig nooit aanrijding met persoon meegemaakt. Ernstige vertragingen (als gevolg van aanrijding met persoon) trouwens ook niet.
Sterkte voor iedereen die dat wel heeft!!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 18:53

Naar links en rechts kijken doe ik ook bij een spoorovergang. Jaren geleden ben ik samen met een vriendin ook met de scooter bijna onder de trein gekomen. Onbewaakte overgang. Ik zag die trein niet. Scheelde zeer weinig...we waren net over en toen raasde de trein voorbij....stond wel ff te trillen op mn benen toen

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 19:28

Oh herkenbaar. Zat ooit jaren geleden achterop een scooter bij iemand. En we hadden een onbewaakte overgang. Daar stonden we voor te wachten en nadat de trein gepasseerd was wilde die gast optrekken.
THANK GOD!! stonden er allemaal wielrenners die keihard schreeuwden te stoppen. Want bleek van de andere kant dus nog een trein te komen... Scheelde niet veel.
Ben blij dat ze de meeste onbewaakte overgangen iig al vervangen of weggehaald hebben.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:21

SaraViavia schreef:
Met een paard het spoor over is voor mij sowieso al iets wat ik nevernooit zou doen. Dat vind ik écht te riskant met een dier en daar vind ik mn paard + eigen leven veels de dierbaar voor. Fijn dat het bij jou nog goed ging @gohya!
Zelf gelukkig nooit aanrijding met persoon meegemaakt. Ernstige vertragingen (als gevolg van aanrijding met persoon) trouwens ook niet.
Sterkte voor iedereen die dat wel heeft!!

Om bij de heide of het bos te komen móet ik het spoor wel over.Mijn weiland ligt langs het spoor.