Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
en al veel langer geleden een auto met motorpech op de overgang. Die persoon heeft niet op tijd uit kunnen stappen. Daar denk ik nog steeds vaak aan als ik over een overgang rijd. Anoniem schreef:Ik ben op dit moment aan het werk met uitzicht op een spoorwegovergang. Ik zie net twee mannen nog snel even onder de bomen door schieten, terwijl ik rechts de trein ook al zag......Waar zit je verstand dan?
Liever te laat in dit leven, dan te vroeg in het volgende.
The_Cat schreef:Er was ooit eens een programma op de belgische tv die de brandweer volgde. Op een bepaald moment werden ze opgeroepen voor een ongeluk met voetganger bij een overweg. Het beeld dat je te zien kreeg was hallucinant. Ze zouden dat eigenlijk aan iedereen moeten tonen die het ooit in zijn kop haalt om nog snel over te steken bij een overweg.
Het waren geen grafische beelden. Maar ze lieten gewoon zien hoe die opruiming te werk gaat. Met een prikstokje en een schepje. En zo wandelden ze vanaf de overweg tot aan de trein.

xHereIsAnne schreef:Ik heb wel bijna een ongeval gezien, ik was van school aan het lopen naar het station. Ik kwam bij spoorbomen en er was net een moeder met klein kindje aan het oversteken. Het kleine meisje viel van haar fietsje af, op het spoor en er kwam op dat moment een trein aan. De moeder fietste voor haar dus had niks door. Ik ben gaan rennen, ik heb het kindje en de fiets gepakt. Fietsje heb ik naar de andere kant gegooit en samen met het meisje ben ik half kruipend, half rollend onder de spoorbomen gegaan. Toen de trein voorbij was ben ik hand in hand met het kindje over het spoor gelopen terug naar haar moeder. Die moeder was helemaal in shock en aan het huilen. De trein die eraan kwam was mijn trein dus ik heb de moeder gerust gesteld en snel gaan rennen.
Die moeder zal de schrik van haar leven hebben gehad toen ze zag dat haar dochtertje niet bij haar aan de kant van het spoor was..
Ik zou bang zijn dat ik van angst zou verstijven. SaraViavia schreef:Met een paard het spoor over is voor mij sowieso al iets wat ik nevernooit zou doen. Dat vind ik écht te riskant met een dier en daar vind ik mn paard + eigen leven veels de dierbaar voor. Fijn dat het bij jou nog goed ging @gohya!
Zelf gelukkig nooit aanrijding met persoon meegemaakt. Ernstige vertragingen (als gevolg van aanrijding met persoon) trouwens ook niet.
Sterkte voor iedereen die dat wel heeft!!