Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:19

Klopt, in feite zou je ze -bij een goed uitgebalanceerd dieet- niet nodig hebben. Maar ik vind ze (sommige) ook gewoon lekker. En soms eet je ook dingen omdat ze lekker zijn, niet omdat je ze perse nodig hebt :) En als je ze in de aanbieding koopt, dan valt het qua prijs ook nog wel heel goed te doen.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:27

Het is gelukt! :):)

Was bij Lidl €14 kwijt en bij AH, door de bonus, €15. AH is hoger uitgevallen omdat ik gelijk de Nivea gezichtsdoekjes heb meegenomen. Waren ook in de bonus, door die bonus heb ik uiteindelijk €15 euro bespaard.

Ik kom de volgende 8 dagen met gemak door. :j

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 13:29

Goedzo Nanne :D
8 dagen?? Dat doe je wel goed maar je had wel veel in de vriezer dat scheelt natuurlijk!!
Ik alleen deze week nog voor taart even boodschappen doen maar sla dan wat aanbiedingen bij de AH in, die 1 + 1 gratis is wel echt lekker voordelig!!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:31

Ja, dat komt echt doordat ik zoveel in de vriezer heb hoor!

Heb in de bonus nu ook 4 zakken soep meegenomen en twee pakken Iglo vis. Het brood, Zaanse Snijder, was nu ook 2 broden voor €1.19.

Het gaat denk ik wel wat spannender worden als de vriezer leeg raakt. :')

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:51

Wel handig die 1plus 1 aanbieding van albert heyn, ik had nu een brood gratis, en 2 komkommers voor een euro.
En komkommer kun je ook roerbakken :j
Vleesvervangers..tja.... had ooit iets van de lidl,maar keek bij de ingredienten en zag kippe eiwit staan :+
Dus was ik er meteen klaar mee,vind dat niet bij vegetarisch horen,dus nu eet ik gewoon om de dag vlees of vis.
Kan ook en ik eet ook 1 dag per week gewoon brood als avondmaaltijd :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:52

Met mijn boodschappenlijst gemaakt met daarop als voor 6,5 dag. Ik ga t vrijdagochtend halen en gok op 120 euro. Veel verse vis, fruit en groenten. Dure hobby

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 14:02

ellepel, Als het goed is gaat het dan om kippenei-eiwit en niet om kippen-eiwit. Er zijn ook genoeg producten gemaakt van zuivel. Dus dat een ei niet in het product verwerkt mag zijn vind ik dan wel wat vreemd om eerlijk te zijn.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 14:13

Ik ga zo boodschappen doen, ben benieuwd. We hebben nu twee dagen rijst op, maar volgens mij zijn die recepten niet goedkoop (maar wel lekker :') ).
Ik ga nu op zoek naar iets met pasta voor vanavond, morgenavond rijst of pasta en vrijdag iets met aardappeltjes.
Zaterdag eten we op een feest en zondag ga ik uit eten met een vriendin.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 14:21

Malenka schreef:
ellepel, Als het goed is gaat het dan om kippenei-eiwit en niet om kippen-eiwit. Er zijn ook genoeg producten gemaakt van zuivel. Dus dat een ei niet in het product verwerkt mag zijn vind ik dan wel wat vreemd om eerlijk te zijn.

Ik was verbaasd,had verwacht iets zonder vlees of dierrlijke producten te kopen,maar kippenei eiwit is ook dierlijk toch?
dus vandaar...en zou het van scharrelkippen komen?
Maar dat is off topic.. :j

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 14:26

Leuk topic!

Ik ben alleen met 4 kinderen, waarvan 2 in de luiers en 2 katten. Met mijn werk verdien ik exact op bijstandsnorm, en doe nu all inclusief voor ongeveer 115 euro boodschappen per week (bezorging). Dit moet veel goedkoper kunnen, wil erg graag meer gaan sparen. Kinderen hebben continue rooster op school, dus moeten tussendoortje en lunch mee.

Ik ga even mee lezen en goed terug lezen..

Groenteburgers maak ik trouwens vaak gewoon zelf, ook lekker

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 14:45

Het is het verschil tussen vegetarisch, dus met ei, zuivel en honing en veganistisch, dat alleen maar plantaardig is. Dat staat ook op de doosjes aangegeven vaak.

Vivera heeft het in ieder geval heel duidelijk aangegeven: http://www.vivera.com/nl/assortiment

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 15:20

Veel vleesvervangers zijn daarnaast ook alles behalve gezond. Beter blijf je bij bonen, noten, pure producten.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 15:30

Wij zijn met zijn tweeën en mijn budget per week zijn 50 euros voor beide samen. Maar dat moet ik erbij zeggen dat wij nie vaak vlees eten en het meeste echt vegetarisch is.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 15:33

Ik doe nu ik alleen ben voor ong 25/30 euro boodschappen per week :Y) Dus bij deze.. gehaald..
Toen we samen waren deden we voor 50/60 euro boodschappen

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 15:35

_Dribbel schreef:
Lis_Ol schreef:
Stipje!

Leuk en interessant. Handige tips komen er voorbij.

Ik krijg maandag de sleutel van mijn nieuwe huis. Had dan als bedoeling voor 50 euro per week boodschappen te doen. Maar als ik dit zo lees kan ik het zelfs voor minder doen.
Werk onregelmatig dus eet gemiddeld 3 a 4 dagen op werk mee. Dat scheelt al een hoop.

Voorlopig nog even meelezen, vanaf ik er woon ga ik ook mee doen met de challenge :)

Even offtopic, maar veel succes met klussen!

Bedankt!

Vind het nu al leuk om tips te kijken :j
heb hiervoor ook al 4 jaar alleen gewoond (zit nu voor 2 maanden bij mijn ouders ivm verhuizing :) )
Maar kon toen ook al vrij goed goedkoop booschappen doen :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 15:36

Wij noemen de groenteboer altijd de groentejuwelier _O-

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 15:39

Lol _O- En dan hebben jullie gelijk ook, ik moest vandaag uitwijken naar de groenteboer/juwelier en was zo'n beetje het dubbele kwijt. Maar moet wel zeggen dat het echt mooi spul is.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:13

Wat een leuk topic, ik speel al een jaartje met budgetshoppen. Vind het een kick om niet onnodig geld uit te geven (en paardrijden is een dure hobby)

Ik rij meestal een maal per maand naar de Action en koop dan schoonmaakspullen, wasmiddel, wat levensmiddelen, koffiepads, shampoo, creme etc etc. Is echt spotgoedkoop daar

Verder maak ik in het weekend flinke maaltijden, ik woon alleen dus als ik zaterdag en zondag een flinke pan van iets maak, heb ik meteen voor 8 dagen avondeten. Als je dit een paar keer in de maand doet, dan heb je zo een vriezer vol. Ik maak bijvoorbeeld nasi, bami, macaroni, verschillende stampotten, roerbak met kip groene en rijst, kipshoarma met erwtjes erdoor etc

Ook probeer ik 2x per maand naar de markt te gaan voor groente, fruit, noten etc. Scheelt enorm veel geld.

Nu in de bonus bij de AH: aardappelen 2 voor de prijs van 1. Ik denk dat ik dit weekend stampotten ga maken :)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:20

Groenteboer kan ook echt niet hier, veel te duur. Ik koop het allemaal bij de lidl, tenzij de AH goedkoper is door een aanbieding. De enige optie die misschien goedkoper is is overblijfselen van de markt, maar ik heb nooit tijd om daar heen te gaan.

Mijn budget van deze week gaat goed gelukkig. Tot nu toe ongeveer €30 uitgegeven (iets minder geloof ik) en ik heb eten t/m vrijdag. Zaterdag maken we waarschijnlijk pannenkoeken dus dat is ook bijna niets. :D

Invriezen gaat hier niet echt, er is genoeg ruimte maar ik maak altijd een gigantische portie avondeten, we eten gewoon heel erg veel. :')

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:23

Ik doe ook mee! Hier 2 volwassenen en 1 peuter. Wij proberen nu om per week rond de € 75 te blijven maar dit lukt niet altijd. Ik zou het liefst € 50 per week aanhouden inclusief luiers en melkpoeder.

Mijn grootste 'probleem' zit em in de groente en fruit. Dat koop ik nu bij de AH, maar ik lees hier dat het dus goedkoper kan. Ga komende week eens goed rondkijken of ik het ergens goedkoper kan vinden.

Gister boodschappen gedaan bij de AH; aardappels, knakworstjes, soep, ovenfrietjes voor € 20,18 :O

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:26

Aangezien ik er gisteren achter kwam dat mijn inkomen sterk achteruit gaat halverwege dit jaar ga ik ook maar eens besparen.
Op dit moment is de challenge niet helemaal eerlijk voor mij aangezien ik net de vriezer helemaal vol heb geduwd met aanbiedings-vegavlees _O- Daar kan ik wel effe van eten.

Ik heb lang gegeten van Robs budget menu's, helaas is de beste man in 2013 overleden. Hij ploos altijd de aanbiedingen na en zette weekmenu's op zijn site die regelmatig gewoon onder de 1 euro per bord bleven. Voor de vega gerechten vaak zelfs onder de 70 cent! De site is helaas ook uit de lucht gehaald. Heel jammer.

Mijn groenten en fruit koop ik standaard op de markt. Hier in Delft is een goeie markt op donderdag en anders is die op zaterdag ook prima. Ik maak vaak de zakjes klaar die je ook in winkels kunt kopen, met kant en klaar gesneden groenten, maar dan zelf gemaakt dus :)* Veel goedkoper en je kunt er precies in doen wat je lekker vindt. Ingevroren groenten zijn helaas niet zo lekker meer in salade bijvoorbeeld, maar ach. Voor saus is het perfect, of voor wokken.

Een andere leuke uitdaging om te doen is om je hele voorraad er een keer doorheen te jagen :j Soms merk je toch dat er dingen achterin je kast blijven hangen die dan bijna over datum zijn, en het is ook nooit gek om je vriezer een keer leeg te halen want dan kan ie weer eens ontdooien (scheelt in verbruik!) Stal alles uit op je keukentafel en maak per dag een menu met zo veel mogelijk gerechten uit je voorraad. Dan zul je vast nog wel elke dag iets nodig hebben, en dat kan je dan gewoon halen, maar het beste is als je álles uit je voorraad kan eten :j

Er loopt trouwens ook een leuk vega-topic momenteel, daar kun je ook terecht met specifieke vragen. Kunnen we hier ontopic blijven. :j [VT] Het bokt vegetariërs en veganistentopic

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:44

Leuk topic! Moet ook echt besparen op boodschappen. Weet zo niet wat ik wekelijks uitgeef aan boodschappen, moet ik echt eens bij gaan houden.
Mooie tips staan hier tussen!
Zo heb ik scoupy gedownload.
Vind het lastig om echt alle aanbiedingen af te gaan, hebben best wat winkels in de buurt maar zitten ook stiekem best ver uit elkaar. Doe altijd boodschappen met een ukkepuk van net een jaar, dus auto in en uit is geen succes. Sjouwen met boodschappen is ivm rug en bekkenklachten ook niet fijn... Dus doe het meeste van de boodschappen bij de jumbo.
Daarnaast moet ik erg goed opletten wat ik koop ivm de koemelkallergie van zoontje. Soja toetjes bijvoorbeeld zijn stukken duurder. Ook havermelk enz is behoorlijk aan de prijs tegenover gewone melk. Kan ook niet overal brood halen, bij jumbo het goudeerlijk brood is melkvrij.
Daar komt ook nog bij dat vriend nogal kieskeurig is wb brood en andere dingen.
Koop douchespul deo billendoekjes ed bij action of zeeman, prima spul voor goede prijs.
Wasmiddel sla ik in bij kruidvat, fleuril is vaak in de aanbieding 2 flessen voor €10. Wasverzachter dito.
Moet nog een winkel vinden voor scheermesjes, die kleredingen zijn zo vreselijk duur! Gebruiken gilette, vl wil niks anders. Vind zelf de goedkope wegwerp ook vreselijk.

Koken doe ik vaak voor 2 dagen. Zoontje eet met de pot mee, krijgt heel af en toe een potje.
Fruit haal ik ook wel eens bij de turkse winkel, super spul en goedkoper als bij jumbo.

Moet zeggen dat ik vaak schrik bij de kassa, wat het allemaal kost... Terwijl ik m'n best doe om zoveel mogelijk in de aanbieding te kopen.
Snoek en koek haal ik zelden. Net als frisdrank.
Dit topic is een goede zet onder mn kont!
Ga er nog beter op letten!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:29

Net voor vier dagen aan eten gehaald voor € 10 :D Enige wat er eventueel nog bij komt is wat vegetarisch spul, maar dat heb ik geloof ik ook nog wel in de vriezezr... Lekker boodschappen doen als het duurste wat er in je mandje ligt € 1,89 (honing) is :P

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:33

Berdien schreef:
Net voor vier dagen aan eten gehaald voor € 10 :D Enige wat er eventueel nog bij komt is wat vegetarisch spul, maar dat heb ik geloof ik ook nog wel in de vriezezr... Lekker boodschappen doen als het duurste wat er in je mandje ligt € 1,89 (honing) is :P

Vega spul, van die vleesvervangers? Is dat een beetje te doen uit de vriezer? :)

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:34

Ik heb vanmiddag voor 3 dagen eten gehaald voor 21 euro (2 pers.). Zonder pasta/rijst en kruiden mee gerekend, want die heb ik al liggen.
Alleen was de lactosevrij kookroom op in de supermarkt, dus moet ik het maar doen met gewone room.