Vuurwerk, het is aan!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat doe jij als er veel vuurwerk wordt afgestoken?

Ik doe direct aangifte van iedere knal
12 (1%)
Pas als het echt te gek gaat, bel ik de politie
227 (30%)
Ik spreek de afstekers zelf aan
48 (6%)
Het maakt me echt niks uit, ze mogen lekker afsteken wat ze willen
156 (21%)
Ik heb er geen last van
219 (29%)
Ik durf er niks mee te doen
79 (10%)

Totaal aantal stemmen: 741

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 23:19

Hier nog niks te horen, lekker rustig dus nog.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 23:20

Hier nog niks gehoord. Komt vast in de vakantie wel.
Ik stak vroeger ook hele dagen vuurwerk af vanaf dat het verkocht mocht worden, vond het geweldig :D

TinkerTreas

Re: Vuurwerk, het is aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 23:24

Ik was vroeger altijd bang voor vuurwerk, dus ik heb nooit zelf afgestoken.
Mijn dochter lijkt hierin niet op mij. Zij kan niet wachten tot ze eindelijk zelf af mag steken (ze is bijna 8). Tot die tijd gaat ze met haar vader de straat op :D
Maar die haalt tegenwoordig alleen siervuurwerk, dus dat scheelt (en alleen met oud en nieuw)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 20:39

Ik ben boos -:(-

Buurman (gok ik ) gooit rotjes over de schutting , elk jaar vind ik rotzooi van hem/hun in mijn tuin . En nu dit , wat als ik naar de container loop en die banketstaaf gooit er 1 .. Katten lopen buiten , heb je problemen met ze geef het aan . Beneden einselganger en buren hebben niks met mij als persoon , altijd hetzelfde met die aso naast mij -:(-

Dat lucht op , boze ik 1 bange kat boven 1 net binnen en 3 is nog buiten en 2 bange konijnen . Bedankt als ik bewijs heb weet ik waar je huis staat hufter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 20:45

Gisteren heb ik ff flink hard geschreeuwd, de buurman vond t een goed idee om zn illegale plaffer te testen in zijn tuin, door m in zn tuin te gooien en dan zelf snel naar binnen te rennen. Alleen stond ik toen dus in de tuin en naast dat ik me kapot schrok, heb ik al de hele dag last van mn oor. Ik schreeuwde direct 'HEY DOE NORMAAL JOH!!', en dat hoorde hij wel dus hij heeft direct zijn excuus aangeboden. Maar ik was wel ff pislink, kat ook op het rabat.
Gelukkig kan hij de meeste klappers wel hebben en hij zat net vermakelijk naar het eerste siervuurwerk te kijken :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 20:47

Echt grrr. En ben zo blij nu in Frankrijk te zitten.niks vuurwerk overlast. Doen ze gewoon niet. Zo lekker rustig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 20:49

Heb nog geschreeuwd maar toch doorgaan , ben zo boos :=

Heerlijk Karuna zonder katten ging ik wel mee

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 20:53

Hier begint het nu ook aardig los te barsten. Tot nu toe vinden de honden het niet echt eng gelukkig. Maar ik ga het niet opzoeken. Dus 's ochtends vroeg een lekkere lange wandeling en de rest van de dag alleen even poepen en plassen buiten. Gelukkig is dit maar voor een paar dagen.

Vanmiddag ging ik mn dochter van bijna 8 ophalen op de fiets. Zij fietste voor me en vlakbij was een enorme harde knal. Door de schrik viel ze keihard met haar fiets. Gelukkig viel het uiteindelijk mee, maar wel een heel blauw en pijnlijk been -:(-
Terwijl zij echt niet bang is van vuurwerk, maar dit was een halve bom die afging.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 21:17

Hier hoor je af en toe al wat knallen. Zelf vandaag wel al wat siervuurwerk opgehaald, maar dat gaat pas om 12 uur aan met oud en nieuw. :) Het was zo druk bij het afhalen van vuurwerk, hele busjes vol hadden sommige. Kom ik aan met mijn 4 dingetjes. :+ Vind het zat wat ik heb.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 22:19

Ik vind het hier vergeleken met andere jaren rustiger, maar ik kan er zelf minder goed tegen en zit dus dagelijks met koptelefoon op. En nu begin ik mijn muziek wel zat te raken -O-

Wat mij betreft mag de verkoopperiode nog korter, en bovendien een maximumhoeveelheid want als men dat zo groots inslaat dan kan het dus nog wel een tijd duren voor het op is. (Ik geloof bv ook niet dat er afgelopen jaar een maand is geweest zonder vuurwerk. Ze hebben altijd nog wel wat liggen om af te steken. Een deel is illegale import, maar een deel ook gewoon legaal vuurwerk.)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 00:36

Hier was t echt rustig
Tot vandaag. Nu al paar flinke knallen vlak voor huis en stukje verderop
Shetjes reageren iets. Mn paard vind t niet helemaal geslaagd... die kwam net al hinnikend aangedraafd alsof ze zei red me!
Toen ik bij dr was ging er nog wat de lucht in. Ze schrok wel en schoot even weg om zich vervolgens weer achter mij te verstoppen. Als we samen naar t vuurwerk kijken of ik ben in de buurt is ze wel een stuk rustiger
Ik zou dr oudjaarsdag naar mn instructrice brengen. Daar wordt niks tot zeer weinig afgestoken.. maar als t kan gaat ze er al eerder heen. Heb nu maar de paddock dicht dat ze niet meer in de bak en wei kan komen, maar fijner voor haar als ze naar een rustiger plekje kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 20:47

Pff hier is t ook aan vanaf vandaag. Ik ga alleen zo buiten roken maar ik doe mooi oordoppen in. Ik word anders doodnerveus van al die klappen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 20:49

Kat sluipt door huis , en dan dit gedoe nog een paar dagen |o

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 20:50

Sterkte. Ik mis het niet

Joolien niet roken is ook een optie

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 20:53

Hier ook klappen die niet zouden misstaan op de handgranaatbaan. En we moeten nog een paar dagen. Ik houd wel van vuurwerk, maar vind die keiharde klappen niet nodig.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 20:57

Nee die harde klappen zouden van mij ook weg mogen blijven. Onze hond durft inmiddels niet meer naar buiten en poept nu snachts soms binnen omdat ze buiten geen rust heeft. We hebben tabletjes van de dierenarts maar die geven we nog maar in lage dosis. En ze gaat tekeer bij harde knallen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:00

Ik woon in buitengebied, maar t dorp is verandert in “Aleppo aan de merwede” oid geloof ik....
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 29-12-18 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:06

Hier van de dieren geen reactie, ook de kat is niet bang. Ik ben er zelf niet dol op, en vind al dat geknal ook gewoon onzin. Maar dat roep ik al jaren.
Ik vind het super leuk als ze op oudjaarsdag een vuurwerkshow doen, maar al dit stomme geknal vind ik belachelijk. Ik snap ook de lol er niet van.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:13

Dit jaar is voor het eerst dat ik elke knal of geknetter van vuurwerk vervloek.

We hebben een jong hondje van 8 maanden oud en van de week met uitlaten werd er vlakbij een lawine pijl afgeschoten.
Sinds die tijd is mijn hondje zo bang, eet slecht, durft amper naar buiten en is de hele dag angstig en onrustig :(:)

We hebben ook een volwassen grote hond. Die maalt er nog niet om, alleen de jaarwisseling zelf vind die niet zo tof.
Helaas neemt de kleine hond niet de rust en kalmte van de grote over.

Ik ben dus bang dat we een hondje hebben die nu al een trauma heeft van het vuurwerk :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:20

LadyMadonna schreef:
Ik woon in buitengebied, maar t dotpnus verandert in “Aleppo aan de merwede” oid geloof ik....

:=
T is ook heel dubbel, want ik kijk nu een serie over De oorlog tussen Turkije en Syrië en daar zie je ook regelmatig bombardementen etc. Dat lijkt er hier buiten aardig op...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:26

Zou het niet zeggen maar zitten klappen bij die in Aleppo ook wel te horen zijn

Heb maar weer een bunker gemaakt , was weer tijd . De poef en het hangmatje aan de kachel waren afgelopen dagen goed genoeg.

Afbeelding

Met opzet een vluchtmogelijkheid , als alles dicht zit is ze ook in paniek -O-

De andere 2 zijn onrustig omdat ze binnen moeten zijn ,al gromt de kater soms tegen het vuurwerk ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:35

Ohh perfecte zeik-topic voor mij dit! Hier is het al sinds 4 dagen continu raak. Daarmee bedoel ik dat er al 4 dagen geen halve minuut stilte is want knallen doen ze volop. Heb een beetje het idee dat de politie hier niet bestaat oid. :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:41

Afbeelding
Zoek de kat... :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:43

Hier is het nu ook volop aan, maar ik vind het eigenlijk wel leuk :=
Behalve die idioot harde knallen, maar die zijn tot nu toe nog makkelijk op 1 hand te tellen.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:45

Hier is het helaas het hele jaar door elk weekend raak met vuurpijlen en bommen, meestal midden in de nacht.
Sinds gisteren lijkt het hier alsof het al oudejaarsnacht is, af en toe trillen de ramen. De kat zit onder de bank en wil er niet onder vandaan komen.
Wie heeft er verzonnen om al op vrijdag de verkoop van vuurwerk te starten, maandag was vroeg zat geweest -:(-