Mijn vriend did it, rijbewijs ingevorderd :(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 04:22

6 jaar geleden ben ik ook mijn rijbewijs kwijt geweest door te hard rijden. Op de A15 bij Hoogvliet. Gemiddeld 67 km te snel.
Ik ben ze voorbij gereden in de botlek tunnel. Ze konden mij pas voorbij bij Charlois. Heb een stuk boven de 240 km/h gereden.
Had nog best mazzel....Dat ze mijn voertuig niet hebben hoeven in vorderen.

Ik kan je verzekeren dat 10 dagen zonder rijbewijs behoorlijk kl...te is.
Je mag nog geen solex besturen, dan pleeg je een misdrijf! De boete is niet misselijk over het algemeen. 700 of meer kun je wel op rekenen.

Vergeet niet dat hij daarna 5 jaar voorwaardelijk zijn rijbewijs terug heeft! Wordt je staande gehouden met meer dan 30 te snel, dan zijn de rapen pas echt gaar!!!
Minimaal een jaar rijontzegging een cursus (zelf betalen) en een dikke boete.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 07:28

Je hebt een stuk boven de 240 km/u gereden? Waarom in hemelsnaam? Zoiets gaat absoluut niet 'per ongeluk' en je had hier een heel gezin mee kunnen wegvagen :n Ga dat lekker op een circuit doen ofzo.

Geryon

Re: Mijn vriend did it, rijbewijs ingevorderd :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 07:43

Jeetje wat een reacties :oo maureen laat je niet gek maken, je relatie is meer waard. Zou een mod pben of ze dit topic willen verwijderen.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 07:52

Jeetje wat een reacties. Alsof jullie allemaal nooit iets fout doen *\o/*

Even serieus: ik heb een hekel aan hardrijders, terecht dat hij dus bekeurd wordt. Wil dat zeggen dat hij crimineel is? Nou nee. In deze situatie had hij alleen misschien een stukje verstand thuis laten liggen. Is het gevaarlijk? Ja. Is het dom? Best wel.

Maar ik geloof dat je van fouten moet leren. Misschien dat dit de harde les is die hij nodig heeft.

Persoonlijk zou ik alleen niet meer bij hem in de auto stappen, maar dat is echt een gevoelskwestie.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 08:08

Volgens mij heeft hij kans genoeg gehad om er van te leren.. 11 kansen al..
Als het míjn vriend was had ie toch echt zijn koffers kunnen pakken :=

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 08:11

Meh, uitmaken om te hard rijden gaat mij ook te ver. Een goed gesprek en een paar maand op de bank of zo. Dat dan weer wel.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 08:18

Ik hoop voor TS dat de politie geen melding doet bij het CBR, want dan zou hier ook nog een bestuursrechtelijke maatregel aan vast kunnen zitten in de vorm van een Educatieve maatregel gedrag (EMG, ook wel bekend als huftercursus). Prijskaartje zo'n €1200.
Zaken als opnieuw examen doen oud naar de psychiater sturen gaan niet zomaar, dat zit anders in elkaar.

Hoewel dit in het geval van een jonge bestuurder met zo'n lijst van overtredingen daar absoluut voor in aanmerking zou komen. Eis is 2 overtredingen binnen 1 rit terwijl de politie je volgt. Officieel zou dus 2 keer geen richting aangeven ook al reden kunnen zijn, maar gelukkig schat de politie dat goed naar waarde in. Emotie speelt, ondanks dat ik die goed begrijp, gelukkig geen rol in zoiets.

Afgezien van alle emotionele reacties is het wetenschappelijk (bv. door de SWOV) gewoon klink en klaar dat dergelijk rijgedrag vooral in de groep van TS haar partner voorkomt. Dat is echt niet uniek. Hopelijk komt hij dit keer wel bij zinnen en realiseert hij zich dat hij naast de financiële strop van geluk mag spreken dat met dit rijgedrag nog nooit brokken heeft gemaakt.

Het siert ts dat ze ondanks dit achter heen blijft staan als persoon. Wel wil ik je er voor waarschuwen dat als hij hier niets van leert, hij binnen de kortste keren waarschijnlijk weer bij justitie kan melden en de boetes/straffen alleen maar zwaarder worden. Hij is sowieso nog beginnend bestuurder dus ik hoop dat hij tot zijn 23e genoeg punten overhoud om zijn rijbewijs te behouden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 08:51

Zeeuwsemeid schreef:
Oef zeg, sommige reacties gaan enorm ver! Uitmaken omdat iemand te hard rijd? Beetje overdreven hoor. Al zit er uiteraard verschil tussen 1km/h te hard of 50km/h, dan nog vind ik dat geen reden iemand te dumpen. En als Zeeuw zijnde, die niet bekend is met de snelweg bij Utrecht en daar dus ook geflitst word als ik er kom, kan ik me er in vinden dat ie het niet door had. Neemt niet weg dat hij wel ENORM te hard reed...

Ik hoop in ieder geval dat je hierover met je vriend kan praten TS, vooral omdat het zo zonde is van zijn geld en voor zijn toekomst. En ik hoop dat hij het zelf gaat inzien en zich wat meer aan de snelheid gaat houden..

als je bij Utrecht niet ziet dat je 100 moet rijden, mankeert er volgens mij echt wat aan de ogen van diegene :=

Tivoli schreef:
Sorry maar mij lijkt het hilarisch!
Zit je bij je huisarts: 'ik zou graag doorverwezen willen worden naar een psycholoog.'
'Waarom zou u met een psycholoog willen spreken meneer de Jong,wat is er aan de hand?'
'Nou,ik rij nogal vaak te hard en zou daar graag eens met iemand over praten.'

_O- _O- _O-

Haha idd,
Een psycholoog omdat je regelmatig hard rijdt :') wat zou die moeten doen dan :+

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 08:56

Moderatoropmerking:
Er is door medegebruikers al meerdere keren gevraagd of we respectvol willen blijven naar zowel elkaar als naar TS en/of haar vriend. Dat meningen verschillen kunnen we niet tegengaan, maar blijf wel op de bal spelen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 08:59

Hopen dat ie er van leert TS!
Ik heb meegemaakt dat iemand overleed bij een botsing met 80 km pu, als je zo hard rijdt als hij is het al helemaal snel gebeurd, dat zou mijn grootste angst zijn!
Enige wat je kunt doen is dr wat van zeggen. Uitmaken hierom zou ik ook niet doen hoor, niemand is zonder fouten toch.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 09:01

julia schreef:
Hij betaalt dit ook van zijn eigen geld. TS vertelt dat zij zelf geen inkomsten heeft en dat hij haar en haar paard onderhoudt, als ik het goed begrijp. In dat geval kan ik me voorstellen dat er wel ergens bezuinigd moet gaan worden komende maand(en). :=

Verder hoop ik voor hemzelf en voor andere weggebruikers dat hij er dit keer wel wat van leert. Vermoed wel dat hij al punten heeft, na 11 bekeuringen en zo'n grove overtreding als beginnend bestuurder. Tijd voor een autootje met minder vermogen of voor een degelijke fiets. Zou vreselijk zijn als dit rijgedrag de volgende keer resulteert in een ernstig auto-ongeluk.

Succes iig TS!

Oh dan was ik iets te kort door de bocht... of te hard door de bocht in de trend van dit topic :+

Maar TS, relatie beëindigen om deze reden zou ik zelf nooit doen.
Hartig gesprek en hem laten beseffen dat het echt niet kan, dat wel. Hij brengt anderen maar ook zichzelf in gevaar en daarbij kost het jullie flink geld wat je blijkbaar niet kan missen.
Ik ben ook geen heilig boontje... heb ook een vrij zware rechter voet. Maar na een ongeluk waarbij ik met 100 in een andere auto terecht kwam die dronken door rood reed, ben ik wat meer na gaan denken over mijn domme rijstijl. Het was nu een auto die door rood reed... had ook een hond of een kind kunnen zijn die onverwacht de weg op rende.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 09:03

8nnemiek schreef:

Dit dus... Ik heb ook wel eens te hard gerede en ook wel eens een boete gehad.

Wel eens...

Geen 11 en zeker niet van die hoge bedragen. Absurd. Zeker als jij werkloos bent zijn dat dingen waar hij eens over moet nadenken.

€700,- zomaar weggooien is te belachelijk voor woorden. Dat jij er zo nuchter onder blijft. :oo

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 09:28

8nnemiek schreef:

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:22

BarryPlopper schreef:
Sommige mensen kunnen ook wel overdrijven zeg. Hij is zijn rbw kwijt dus is al gestraft en 150 op een 130 weg rijden gebeurd zo vaak.
Deze meneer heeft gewoon de pech gehad dat ome agent achter hem reed en misschien was hij even afgeleid door iets wat er naast hem gebeurde en heeft hij het 100km/h bord gemist , erg vervelend voor maur maureen en haar vriend want heel je planning ligt ineens overhoop maar het is niet het einde van de wereld

Gewoon pech? Net als die 11 boetes zeker? En nee het is niet het einde van de wereld. Weet je wat het einde van de wereld is? Als je iemand met die snelheid van de weg rijdt als je even afgeleid bent en die auto/hond/whatever mist.

We hebben het hier niet over 1 verkeersovertreding, maar een hele rits. Ik snap niet hoe mensen dit zomaar weg kunnen wuiven. Ook mensen die denken dat de regels niet voor hun zijn, omdat ze zo goed kunnen rijden, kunnen ongelukken krijgen of veroorzaken. Dat is iets wat je overkomt.

Racen doe je maar op de racebaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:24

Ik snap je wel hoor Maureen, zou me ook enorm poedersuiker voelen. :(:)

Maar vind het zó bizar dat hij gewoon na 11 kansen niet in wil zien dat hij zo echt een gevaar voor zichzelf én anderen vormt.. :n

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:28

jorika1986 schreef:
6 jaar geleden ben ik ook mijn rijbewijs kwijt geweest door te hard rijden. Op de A15 bij Hoogvliet. Gemiddeld 67 km te snel.
Ik ben ze voorbij gereden in de botlek tunnel. Ze konden mij pas voorbij bij Charlois. Heb een stuk boven de 240 km/h gereden.

Je mag nog geen solex besturen, dan pleeg je een misdrijf! De boete is niet misselijk over het algemeen. 700 of meer kun je wel op rekenen.

Vergeet niet dat hij daarna 5 jaar voorwaardelijk zijn rijbewijs terug heeft! Wordt je staande gehouden met meer dan 30 te snel, dan zijn de rapen pas echt gaar!!!

Had jij toen een reden om 240 km per uur door de Botlek te scheuren?? En heb je er iets van geleerd of gedraag je je nog steeds als een potentiele (zelf) moordenaar?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:37

jorika1986 schreef:

En terecht dat het je zoveel geld heeft gekost! Ik vind het alleen belachelijk dat je je rijbewijs maar 10 dagen kwijt bent geweest. Zo'n impact heeft zo'n sanctie dan ook niet.
Met 240 km/h op de openbare weg scheuren vind ik al een misdrijf op zich.

En mensen kunnen het overdreven vinden, moraalridders, ''vroeger toch ook jong geweest'' e.d. maar het zal maar jouw partner, moeder/vader, kind, broer/zus, vriend(in) zijn die door zo'n roekeloos iemand dood wordt gereden.
Een aantal km/h te hard rijden doet iedereen wel eens. Maar dit zijn snelheden waarvan ik niet begrijp waarom je zo hard rijdt :( Als je van die kick houdt, ga dan naar het circuit in plaats van bewust andere mensenlevens op het spel te zetten met je gedrag.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:45

Ik kan echt niét begrijpen dat je een moraalridder wordt genoemd als je je gewoon netjes aan de regels houdt? Dat zal dan vast mijn beperking zijn geloof ik :o?

Ik heb sinds mijn 18de ook gewoon mn rijbewijs, ben nu 25 en heb nog nooit een boete gehad. Zit een prima cruise control op de auto en rij daar 9 vd 10 keer mee, kan je ook niet 'per ongeluk' te hard rijden. Natuurlijk trap ik wel eens door om veilig in te voegen als mensen niet wat ruimte geven, maar rijd never stelselmatig te hard.

Mijn vader is nu ruim 30 jaar vrachtwagenchauffeur en heeft nog nooit (!!!) een boete gehad voor snelheidsovertreding. Hij is echt geen slak, maar rijdt gewoon op de cruise en houdt zich gewoon aan de regels. Zouden meer mensen moeten proberen.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:50

Tivoli schreef:
Zit je bij je huisarts: 'ik zou graag doorverwezen willen worden naar een psycholoog.'
'Waarom zou u met een psycholoog willen spreken meneer de Jong,wat is er aan de hand?'

_O- _O- _O-

Als het jou man is die doodgereden word door zo'n snelheidsduivel lach je er echt niet meer mee. Zeker niet als je later zou horen dat diegene vaker de fout is in gegaan, dan ga je je toch serieus afvragen wat zo iemand nog op de weg doet en waarom er niet meer moeite is gedaan om die persoon aan het verstand te brengen dat het gewoon echt niet kan. En waarom zou een psycholoog dan niet in dat plaatje passen? Die zou kunnen kijken waarom iemand zo in herhaling valt en dan bepalen of en hoe het aan het verstand te krijgen is. En als die psycholoog tot de conclusie komt dat het een onmogelijke taak word om hardrijden af te leren, gewoon het rijbewijs niet meer terug geven. Dat de regelgeving in Nederland hier niet op bedacht is en zo'n droeftoeter niet kan verplichten eens een paar bezoekjes bij een psycholoog af moet leggen is een ander verhaal.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:52

Tivoli schreef:

_O- _O- _O-

An sich is het eigenlijk niet zo vreemd, voor sommige mensen werkt die kick van de snelheid net wel verslavend

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:58

Zo'n cursus krijg je ook niet zomaar hoor, iig niet als je alleen maar boetes rijdt door geflitst te worden door een paal (ik kan het weten).
Het zal idd anders zijn als je aan de kant gezet bent en aan de hand van je rijgedrag etc een sanctie word opgelegd.

Bij meerdere overtredingen in 1 rit krijg je ook niet altijd een cursus ;)
Ben ook een keer gevolgd door een politiewagen omdat ik wat te snel reed (niet heel veel). Die gingen vervolgens naast me rijden, om daarna voor me te rijden met de wel toegestane snelheid. Rekening houdend met de afwijking van de teller was dat dus weer onder de snelheid, dus ben er weer voorbij gegaan.

Daarna mocht ik dus volgen :+
Maar ze begonnen over mijn verlichting dat die niet helemaal in orde was, en kreeg een kleine opmerking over de snelheid, maar verder niets.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 11:01

Ik zeg nergens dat het vreemd is,alleen dat ik even een hilarisch beeld voor me zag. :)
Ik zeg ook nergens dat het niet erg is om iemand (al dan niet bijna) te verliezen aan een ongeluk. (Zoals ik zelf al in dit topic aangaf dat de vader van mijn kind door het oog van de naald is gekropen)
Tuurlijk is iemand verliezen nooit 'grappig'.
Dat was ook niet de strekking van mijn bericht.

Flessuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 11:26

Nou ja. Vriend van Maureen heeft tenminste één punt te pakken.. 2e punt en rijbewijs is wel echt foetsie.
Denk dat als dat doordringt hij wel verstandiger wordt

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 11:30

Een vriend van ons meende ook dat de openbare weg zijn circuit was. Sinds hij geregeld mee doet met circuitdagen op bijvoorbeeld Assen of Zandvoort is hij op de openbare weg normaal en zelfs rustig gaan rijden. Hij kan zijn kick nu op een veilige manier kwijt.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 12:11

Na het lezen van vrij veel reacties wil ik toch een reactie plaatsen.

Je schrijft dat je hoopt dat de maatregelen voor je vriend gaan meevallen, waarom niet juist tegenvallen?(pag.7) Het is toch de bedoeling dat hij hier van leert?
En dan zonder dat jij de consequenties met hem gaat delen

Als je al die ernstige verkeersongelukken voorbij ziet komen, dan mag je toch hopen dat hij daar nooit als aanstichter bij betrokken raakt?

Slachtoffer/dader is altijd iemands vader,moeder, zoon,dochter,vriend of vriendin