Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tita schreef:Ik ga hier iets zeggen wat veel mensen niet mee eens zullen zijn.
Maar je kunt het maar weten al zal ik tegen gesproken worden.
Het initiatief is super en de stichting is een mooi gegeven maar....in werkelijkheid wordt maar 10% van het haar gebruikt van alle donaties.
Mijn vriendin werkt voor de pruiken makerij van de Laar een groot bedrijf met winkels in Erasmus MC en AvL en diverse vestigingen overal ter wereld.
Echter de mooiste pruiken komen uit China en 2 andere Aziatische landen ivm lonen en materiaal is daar veel beter.
De Nederlandse haren zijn van slechte kwaliteit en splijten gewoons sneller, vaak is de kleur anders wel wordt er wat haren gebruikt om pruik tijdelijk te modelleren.
Is jammer dat men fijn niet van weet, haar wordt wel gebruikt voor leerlingen die pruiken maken
tita schreef:Hoezo inside information
Mijn vriendin werkt voor voor voornamelijk Petra van Laar pruiken ( is niet meer van haar)
Pruikenmaker inkoper/ verkoper en marketing.
En is een goede vriendin die ik vaak spreek en zie weet inmiddels wel alle ins and outs en horror verhalen over pruiken.
En ja eerlijk is eerlijk de pruiken die vergoedt worden door ziekenfonds zit meer mensenhaar in dan de mooie echte pruiken die niet van echt haar kunt onderscheiden.
Synthetisch haar is kwalitatief beter.....en ligt aan de mens hoeveel dat ze kunnen en willen voor missen voor een pruik.
En ik was zo naïef dat ik dacht dat ze al mijn haar zouden gebruiken bij een pruik waarop mijn haar is bekeken en ik heb zo fijn haar ( niet weinig of dun maar heel fijn structuur wel sterk) dat zou waars gelijk in de prullenbak belanden of de kappersschool maar zeker geen pruik....hup illusie armer
Aguamenti schreef:Ik heb 2 jaar geleden ook mijn haar gedoneerd, een vlecht van ongeveer 40 cm. Het was alleen zo lang omdat de kapster er geen meetlat bij pakte en toen vond ik het eigenlijk net iets te kort![]()
Ik wil graag nog een keer doneren, maar nog even wat langer doorsparen! Eigenlijk is het mijn doel om 3 of 4 keer te doneren, omdat wordt gezegd dat ze 3 tot 4 vlechten nodig hebben voor één pruik.