Een relatie met je ware liefde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 10:35

cooper schreef:
Maar mag ik dan wat vragen? :)

Natuurlijk! :D

Goed, persoonlijk vind ik "je mee laten slepen door de sfeer en het onbekende en ongekende" oprecht een absolute bullshit reden. Als mijn partner daarmee zijn spijt zou willen betuigen heeft hij het niet goed aangepakt en kan hij zeker een initiële exit verwachten.

Ik zeg initieel, want zoals jij ook hebt genoemd is de liefde nog steeds groot (dat gevoel en alle geschiedenis samen zal niet zomaar verdwijnen) en zou ik debiel zijn om dat dat direct door de plee te spoelen.

Echter zou ik diep, diep, diep geraakt zijn omdat hij niet alleen de mijne, maar ook zijn eigen regels -althans wat hij mij al die jaren heeft voorgehouden- keihard heeft verbroken. Dit gezegd hebbende zou een "Sorry, het spijt me" ook niet afdoende zijn. Ik zou een tijdelijke break nodig hebben, waarin we beiden onze normen en waarden moeten herzien waarna we opnieuw tot elkaar zouden moeten komen. Of niet.

Kijk, mijn relatie is gebouwd op wederzijds respect, vertrouwen en communicatie. Het is voor ons belangrijk dat we in de kern gelijk zijn (onze normen en waarden) en hebben elkaar daar ook op uitgezocht. Een "slippertje", zoals hypothetisch gesteld, zou dus ook een slippertje zijn in eigen gestelde waarden. Dat zou ik als partner niet pikken. En andersom hij ook niet.

Ik begrijp dat mijn partner behoeften kan hebben die ik zelf niet heb. Hierover praten vind ik belangrijk, en waarschijnlijk zou bovenstaande hypothetische kwestie anders verlopen zijn als hij dat eerst kenbaar en bespreekbaar had gemaakt.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 10:43

Flux schreef:
cooper schreef:
Maar mag ik dan wat vragen? :)

Natuurlijk! :D

Goed, persoonlijk vind ik "je mee laten slepen door de sfeer en het onbekende en ongekende" oprecht een absolute bullshit reden. Als mijn partner daarmee zijn spijt zou willen betuigen heeft hij het niet goed aangepakt en kan hij zeker een initiële exit verwachten.

Ik zeg initieel, want zoals jij ook hebt genoemd is de liefde nog steeds groot (dat gevoel en alle geschiedenis samen zal niet zomaar verdwijnen) en zou ik debiel zijn om dat dat direct door de plee te spoelen.

Echter zou ik diep, diep, diep geraakt zijn omdat hij niet alleen de mijne, maar ook zijn eigen regels -althans wat hij mij al die jaren heeft voorgehouden- keihard heeft verbroken. Dit gezegd hebbende zou een "Sorry, het spijt me" ook niet afdoende zijn. Ik zou een tijdelijke break nodig hebben, waarin we beiden onze normen en waarden moeten herzien waarna we opnieuw tot elkaar zouden moeten komen. Of niet.

Kijk, mijn relatie is gebouwd op wederzijds respect, vertrouwen en communicatie. Het is voor ons belangrijk dat we in de kern gelijk zijn (onze normen en waarden) en hebben elkaar daar ook op uitgezocht. Een "slippertje", zoals hypothetisch gesteld, zou dus ook een slippertje zijn in eigen gestelde waarden. Dat zou ik als partner niet pikken. En andersom hij ook niet.

Ik begrijp dat mijn partner behoeften kan hebben die ik zelf niet heb. Hierover praten vind ik belangrijk, en waarschijnlijk zou bovenstaande hypothetische kwestie anders verlopen zijn als hij dat eerst kenbaar en bespreekbaar had gemaakt.

Dit dus. Echt super verwoord!
Ik zou een liefde ook niet zomaar door de plee spoelen. Maar als alcohol als excuus gebruikt wordt, vraag ik me toch echt af of de grens hiermee niet verlegd wordt. Het vertrouwen is in ieder geval weg.
En eerlijk, ik vind het een verdomd makkelijk excuus.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 10:46

Cooper mijn man en ik zijn bijna 20 jaar samen.
In het begin was vreemdgaan, zelfs zoenen met een ander gelijk een exit.

Na zoveel jaar lief en leed denk ik er anders over.
Stel dat hij in een dronken bui met iemand zoent schop ik hem niet de deur uit.
Zelfs een keer seks hebben is voor mij geen exit.

Ik zou er wel erg veel moeite mee hebben.
Maar praten kan dat vertrouwen hopelijk weer herstellen.

Angela

Re: Een relatie met je ware liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 11:22

Ik ben ondertussen langer dan de helft van mijn leven bij mijn man. In het begin hadden we een monogame relatie en ook niet de wens om ook maar iets met iemand anders te delen. Ondertussen zijn we getrouwd en hebben een prachtige dochter. En door de jaren heen is onze relatie ook veranderd, in plaats van elkaar vasthouden in de hoop dat de ander er vandoor zou gaan met een ander laten we elkaar nu vrij met het vertrouwen dat wat wij hebben boven al het andere staat. Dat betekend dat we ondertussen een vrije relatie hebben waarin zowel mijn man als ik wel eens iets buiten de deur zoeken. Dat heeft voor ons echt nog iets aan onze relatie toegevoegd, de relatie is er veel dieper door geworden. Sommige mensen begrijpen dat niet en vragen waarom, we hebben toch alles wat we willen? Ja, en toch geeft dat buiten de deur een heerlijke (ont)spanning die ons beide nog meer laat waarderen wat we samen hebben. Het is als iedere dag in een 3 sterren restaurant eten. Op een gegeven moment kan je dan heel erg genieten van een patatje op de hoek, en daarna het eten in het 3 sterren restaurant nog meer waarderen. Onze band is spiritueel heel diep, en zal ook altijd deel uitmaken van wat we met een ander doen. Geen stiekem gedoe en andere bedpartners kennen we van elkaar. Die komen ook wel eens gewoon thuis op de koffie. Het zijn friends-with-benefits.

Nooit gedacht, maar anderen naast onze relatie maken het -ik ben met de ware getrouwd- gevoel alleen maar sterker.

Maakt niet dat ik me ook heel goed voor kan stellen dat je wel gewoon met z'n tweeën blijft heel je leven, iedere relatie is anders en mensen hebben niet allemaal dezelfde wensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 12:48

Angela in jou situatie kun je seks en het samen met je partner zijn ook los van elkaar zien.

Ik kan dat niet. Seks en het emotionele aspect staan nauw met elkaar verbonden bij mij.
Voor mij is het dan ook erg moeilijk voor te stellen dat mensen dus naast hun relatie naar bed gaan met een ander.

Ik zie gewoon ook echt niet wat dat voor extra kan brengen in je relatie.

Maar dat zal mijn tekortkoming zijn....

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 12:53

Niemands tekortkoming, we zijn allemaal anders en dat is maar goed ook :j

Bij mij staat dat inderdaad los van elkaar. Het is niet goed of fout om dat zo wel, of dat zo niet te zien. Zolang beide partners maar hetzelfde nastreven kun je een heel hechte liefde hebben. Pas als de wensen van de partners uiteen lopen krijg je een probleem, want dan moet iemand zich aanpassen aan de ander en dat geeft vroeg of laat wrijving, welke aanpassing dat ook is.

Voor mij is de definitie van een ware liefde dan ook iemand die past bij je wensen en verlangens. En dat gedurende een heel leven. Dus dat je merkt dat je samen groeit, de liefde steeds dieper zit.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 13:23

Mijn vriend en ik zijn in totaal 6 jaar samen en tussendoor een jaar uit elkaar geweest. Er toen van overtuigd dat het over was, dus nooit het idee gehad dat we weer bij elkaar zouden komen maar toen we elkaar zagen met uitgaan sloeg de vlam gewoon weer over :) dat maakt voor mij dat hij mijn ware liefde is.

Ik ben 28, hij 26 bijna 27 en we hebben net ons eerste huis gekocht. Wonen al wel 2,5 jaar samen en dat gaat prima. Tuurlijk hebben we onze tegenslagen. Maar we helpen elkaar erdoor. En hebben een goeie invloed op elkaar :) we hebben wel allebei ons eigen ding. Zo is hij gek van auto's en heb ik een pony. Maar we laten elkaar daar lekker de tijd voor.
Hij gaat soms ook rustig een week met vrienden op vakantie. Ik vertrouw hem volledig. En als ie vreemd zou willen gaan, tja. Dan hou ik dat toch niet tegen :') weet niet of ik dat zou kunnen vergeven.. maar ga daar niet over nadenken voor het zover is.

Ik geloof ook niet in 1 ware. Zeker omdat ik een andere 'ware' heb gehad in mn leven. Hij en ik.. pff <3 . Maar hij zat nog erg in de knoop met dingen en ik ook. De omstandigheden werkten ons tegen. Anders waren we nu denk ik nog samen geweest.
Maar heb het uiteindelijk wel los kunnen laten en ben blij in mn huidige relatie. Ik denk echt wel eens: wat als..
Maar mijn huidige vriend is de juiste keuze, ik hou van hem en het klopt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 15:17

Shanna schreef:
Ik vraag me door dit topic af, wat als je in een relatie zit en je niet overtuigt bent dat het "de ware" is?

Ik ben pas 8 maandjes samen ongeveer met mijn vriend, dat is nog relatief kort. Hij weet dat ik (op dit moment) graag oud met hem wil worden en dat hij voor mij perfect is. We hebben een hele fijne relatie waarin alles besproken kan worden. Heb regelmatig dat ik denk van dit is te fijn om waar te zijn. Wanneer gaat het mis. 8)7

Maar ik ben 20, hij 23 en er kan nog zoveel gebeuren in je leven. Tevens is het voor ons beiden de eerste serieuze relatie. Ik ben gewoon te rationeel en nuchter om in het openbaar te gaan verkondigen dat hij "de ware" is. Ik hoop het, ik ga er mijn best voor doen en ik zou niet liever willen :+:

We hebben al wel besloten dat we later matchende rollators nemen. 8-)

tassie

Re: Een relatie met je ware liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 18:31

Wij zijn 6 jaar samen waarvan nu 3 maanden getrouwd. Ik ben 28 hij is 30 en nadat ik mijn studie heb afgerond (opnieuw gaan studeren) willen we graag kijken of we een gezinnetje kunnen worden

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 18:34

ja hoor! hier al tien jaar gelukkig samen.
Na twee keer samenwonen even de vrijgezel uitgehangen een aantal jaar en deze prins tegengekomen. Leeftijdsverschil van 9 jaar is nooit struikelblok geweest. (ik vrouw, ben dus ouder dan hij, man)
Samen delen we de paardenhobby en hij is, naast mijn grote liefde, ook mijn allerbeste vriend.