Leven tussen twee werelden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 15:27

Envoler schreef:
Ik wil nog even toevoegen dat een collega van hem mijn moeder vertelde dat mijn vriend is uitgehuwelijkt en dat ze het heel erg vond dat wij met onze relatie, bij zijn familie niet naar buiten konden komen.

Mijn moeder heeft dit in paniek verteld en ik heb de hele dag gehuild en begreep het niet .
Savonds confronteerde ik hem ermee en hij zei dat het niet waar was en dat deze collega aan het stoken was.

Nog altijd blijft dit mij bij. Zo vertelde hij ook dat zijn moeder al nichtjes aan het uitzoeken was waar hij eventueel mee kon trouwen

Doe je ogen eens open... Sloop die plaat beton...

Sorry meis, maar wat doe je jezelf aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 15:28

Envoler schreef:
Ik wil nog even toevoegen dat een collega van hem mijn moeder vertelde dat mijn vriend is uitgehuwelijkt en dat ze het heel erg vond dat wij met onze relatie, bij zijn familie niet naar buiten konden komen.

Mijn moeder heeft dit in paniek verteld en ik heb de hele dag gehuild en begreep het niet .
Savonds confronteerde ik hem ermee en hij zei dat het niet waar was en dat deze collega aan het stoken was.

Nog altijd blijft dit mij bij. Zo vertelde hij ook dat zijn moeder al nichtjes aan het uitzoeken was waar hij eventueel mee kon trouwen

Maar weet je of je hem kan vertrouwen? Het zou wel verklaren waarom hij je nog niet voorgesteld heeft.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 15:28

Precies, eigenlijk weet je het antwoord al.

Ik wens je heel veel kracht en liefde voor jezelf toe.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 15:29

Envoler schreef:

Och TS, tel alles eens bij elkaar op en trek je conclusies.
En zoals ik eerder al zei; niet kiezen of beslissen is ook beslissen. Je kan hem een tijdlimiet stellen, maar hij zal niet gaan beslissen. Niet ten voordele van jou in ieder geval. Hij heeft zijn keuze al gemaakt.

Tieneke

Re: Leven tussen twee werelden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 15:30

Ts, vind je dat zelf nu allemaal maar normaal?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 15:31

Envoler schreef:

Tja ik snap dat hij dat niet wil, hij wil zelf zijn vrouw kiezen en waarschijnlijk zelf meer westers zijn. Ik zou daarom niet teveel willen veranderen omdat hij waarschijnlijk helemaal geen moslimvrouw zoekt en juist een andere cultuur wil. In elkaar verdiepen ok maar in iemand z'n schoot werpen en afhankelijk worden is weer heel wat anders. Vraag hem eens waarop hij gevallen is toen hij je leerde kennen? Is dat nog steeds aanwezig?

En iets wat bij mij in mn hoofd opkomt is zorg dat ie jou niet als excuus gaat gebruiken om aan een gearrangeerd huwelijk uit te komen.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 15:41

MarjanB schreef:
Tja ik snap dat hij dat niet wil, hij wil zelf zijn vrouw kiezen en waarschijnlijk zelf meer westers zijn. Ik zou daarom niet teveel willen veranderen omdat hij waarschijnlijk helemaal geen moslimvrouw zoekt en juist een andere cultuur wil. In elkaar verdiepen ok maar in iemand z'n schoot werpen en afhankelijk worden is weer heel wat anders. Vraag hem eens waarop hij gevallen is toen hij je leerde kennen? Is dat nog steeds aanwezig?

Dat denk ik ook een beetje...

Nogmaals, niet jij zit klem in twee werelden. Hij zit klem!

En ik denk dat het goed is voor jou dat je hem een spiegel voorhoudt. Of hij zal zien, kiest en handelt naar persoonlijke overtuiging is natuurlijk de vraag. Maar hij heeft hier nu ff de issues, niet jij!!

Ik hoop dat je ons op de hoogte kan houden.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 15:45

Zijn moeder is zijn nichtjes uit aan het zoeken voor hem??? Dat is incest.........

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 15:47

Je hebt nu het antwoord gegeven.

Precies zoals Kelly zegt. Hij zit klem.
Hij zal vast wel op jou gevallen zijn. De leuke Nederlandse meid.
Maar zolang hij thuis niet de spreekwoordelijke middelvinger opsteekt heeft het geen kans van slagen.
En dat zal hij toch moeten doen.

Hoe rot ook.
Ik zou uit gaan huilen. Maar mijn geluk elders gaan zoeken.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 15:49

DarkoFoitzik schreef:
Zijn moeder is zijn nichtjes uit aan het zoeken voor hem??? Dat is incest.........

Niet in NL:
Totdat in 1970 het Nieuwe Burgerlijke Wetboek werd ingevoerd, was in Nederland een huwelijk tussen verwanten tot in de derde graad verboden. Sinds 5 december 2015 mag een neef-nichthuwelijk enkel worden gesloten indien er een beëdigde verklaring is van beide partners dat zij het huwelijk uit vrije wil aangaan.

Pas op met dingen roepen die niet waar zijn!

TS, zou hem geen 3 maanden geven maar direct de volgende keer duidelijkheid vragen.
Als hij echt verder wil zal hij dit ook aan zijn ouders vertellen, zo niet dan trok ik direct de stekker er uit.
Je bent meer waard dan als bedpartner gebruikt te worden en vervolgens afgedankt.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 15:56

_San87_ schreef:
Envoler schreef:

Doe je ogen eens open... Sloop die plaat beton...

Sorry meis, maar wat doe je jezelf aan?

dit hierboven.

duidelijk is hij niets aan het doen voor jou en jullie relatie. Was dat wel zo had hij je allang voorgesteld en tegen zijn ouders gezegd jullie te accepteren. En eerlijk ik zou niet raar op kijken als hij aan het einde van het riedeltje er vandoor gaat met een van zijn nichtjes

en idd wat heb jij een plaat voor je kop zitten zeg. Luister alsjeblieft naar de mensen die hier berichten schrijven zij willen je allemaal helpen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 15:57

Dat een neef-nicht huwelijk niet verboden is, betekent niet dat het geen incest meer is; namelijk seks met een familielid?
Sorry voor het off-topic gaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:01

Ts, je bent bijna 25, al eerder gezegd maar krijg de kriebels bij je reacties. Lijkt alsof we hier met een slaafse, doldwaasverliefde, realiteit uit de ogen verliezende 12 jarige te maken hebben.
Of hij nu wel of niet klem zit doet er niet toe, indien hij nu niet kiest doet hij dat over een maand ook niet. Vraag hem rechtstreeks en praat!!!! Want dan doen jullie wel maar niet over zaken die er toe doen.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:02

Tivoli schreef:
Dat een neef-nicht huwelijk niet verboden is, betekent niet dat het geen incest meer is; namelijk seks met een familielid?
Sorry voor het off-topic gaan.

Incest misschien niet maar inteelt zeker.

Hopelijk komt het goed met ts en relatie. Ik denk dat iedereen de zelfde mening beschoren is over de informatie die ts heeft gegeven.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:06

Citaat:
En weet je, niet kiezen is ook kiezen. Heel duidelijk zelfs. Hij kiest er nu duidelijk voor om jou niet voor te stellen aan zijn familie, die keuze heeft hij al gemaakt.
Denk daar eens over na.

Hier zit toch echt de kern van het probleem. Hij leeft tussen twee werelden, niet jij - terwijl jij je stinkende best doet deel te worden van zijn wereld, schermt hij die hardnekkig voor jou af.
Laat eens tot je doordringen wat dit zegt over jullie relatie, voordat je nog meer inlevert van je eigen leven. Straks heb je alle schepen achter je verbrand en laat hij je zitten omdat hij uiteindelijk toch toegeeft aan de druk van zijn familie.

Ik zou alle moed bij elkaar rapen en hem echt heel duidelijk vragen of (en hoe) hij een toekomst met jou voor zich ziet. Dat zijn kwesties waar je in een serieuze relatie gewoon met elkaar over moet kunnen praten. En houd er rekening mee dat hij inderdaad de keuze eigenlijk al heeft gemaakt. Heel naar en teleurstellend als dat zo is, maar echt, daar kom je overheen.

Sterkte!

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:12

Envoler schreef:

Ik moet zeggen dat ik na het lezen van alle berichten dit gevoel er al meteen op na hield. Vroeger heb ik dit bij een vriendin gezien, werd ook 'verborgen gehouden' voor de rest van de familie. Vriendlief bleek in dat geval zelfs al getrouwd te zijn met een traditionele moslima. Zij was gewoon leuk voor erbij zonder alle spelregels van de Islam.

Envoler schreef:

Bij deze uitspraak krijg ik ook een naar gevoel. Ik weet niet in wat voor context hij je dit heeft verteld maar vraag me af wat hij ermee wilde bereiken.... dat jij nog beter je best gaat doen voor hem?

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:13

meisje, meisje, meisje. Wat doe je jezelf aan, en dan de grootste vraag: Waarom in hemelsnaam?

Je bent fiets 25 en op een enkeling na is bijna niemand (van rond mijn leeftijd dan) nog in een relatie met diegene waar ze op 25jarige leeftijd hartstikke verliefd op waren.

Ga toch iets leuks doen met je leven, het is toch te gek voor woorden dat jij op deze leeftijd dingen moet laten omdat een knul dat wil? Mann ik wou dat ik nog 25 was en kon leven als een beest!

En weet je, als hij nou echt goed voor je was geweest dan had ik misschien nog wel enig begrip gehad voor alles wat je doet en laat, maar laten we eerlijk wezen het is toch een klootzak eerste klas, een watje, het is niet eens een vent te noemen.

In alles wat hij doet, zegt en laat blijkt dat hij een onbetrouwbaar, egoistisch, egocentrisch, narcistisch, eng knulletje is die te laf is om eerlijk te zijn en jou manipuleert waaruit hij macht creëert in zijn hoofd.

Meisje, de zon schijnt ga morgen lekker met je vriendinnen naar het plaatselijke zwembad en ga gewoon eens een dag lachen, kon wel eens de laatste dag dit jaar zijn dat dit kan.

Dit zal overigens de laatste post zijn die ik plaats in dit topic, ik kan hier niet zo heel goed tegen en krijg de neiging om ts een paar draaien om haar oren te geven om haar back to reality te krijgen, en dat is niet goed voor mijn bloeddruk en hartslag. Om mezelf gezond te houden heb ik geleerd mijn rug te keren aan dingen die slecht voor me zijn, zou TS ook moeten doen!
Ts is misschien net wat minder makkelijk te paaien om geld te verdienen voor hem......

Het is trouwens een schande voor de Nederlandse Rechtsstaat dat interfamiliair huwen sinds 2015 weer mag, is geen vooruitgang in de rechtsspraak.

987ZYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:21

Afbeelding

Envoler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 16:55

Oh sorry als ik overkom als een slachtoffertje door de titel.
Het grote slachtoffer is mijn vriend dat is mij ook wel duidelijk, maar voor mij is het ook niet makkelijk

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:59

Envoler schreef:
Het grote slachtoffer is mijn vriend dat is mij ook wel duidelijk, maar voor mij is het ook niet makkelijk

Jouw vriend is geen slachtoffer... misschien moet je eerst eens wennen aan dat idee...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 17:01

Lieve TS, wat een moeilijke situatie. De dingen die je zo noemt vind ik wel enorm zorgwekkend, maar daar is al genoeg over gezegd.

Vraag me wel af waarom je juist jouw vriend als slachtoffer noemt?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 17:01

TS, wordt nou eens wakker... ik krijg net zoals iemand hiervoor, ook de neiging om je eens flink onder handen te nemen, om wakker te worden...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 17:02

Envoler schreef:

Denk je dit nu echt??? Meisje meisje, er zijn hier dan in ieder geval twee slachtoffers. Je lijkt wel compleet gehersenspoeld, echt, het enigste waar je mee bezig bent is hem aan alle kanten uit de wind te houden en zorgen dat je aan zijn(denk je) ideaal beeld kunt voldoen.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 17:08

Er is hier niemand een slachtoffer. Jullie zijn volwassen mensen die zelf kunnen bepalen wat jullie willen in het leven, als jullie jezelf willen laten beperken door een godsdienst dan is dat jullie probleem. Maar dat maakt jullie echt niet tot slachtoffers...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 17:11

Ik heb zo´n beetje het hele topic door gelezen en ik zou wel graag een ding willen benoemen waarin de meesten voor bij gaan.

(vanuit mijn ervaring bij het vluchtelingewerk)

In veel islam culturen is de familie band erg groot, je familie is alles wat je hebt en waar je op kunt terug vallen. Zo heel raar vind ik het niet dat deze gozer TS nog niet heeft voorgesteld.
Voor hem kan het betekenen dat de familie hem verstoot.
Zeker als er sprake is van uithuwelijken laat al zien hoe ouderwets de ouders zijn van TS haar vriend.
Ook herken ik wel de onvrede van de vriend van TS over mannelijke vrienden en uitgaan.
Dit is ook herkenbaar voor de cultuur, het is niet passend binnen de cultuur dat een getrouwde vrouw nog uitgaat zonder haar man of mannelijke vrienden heeft.
Dit heeft niets met de persoon zelf te maken die zelf een steekje los heeft, dat is iets wat hij heeft mee gekregen van uit zijn opvoeding.
De vriend van TS komt op mij over als een man die veel gebruiken vanuit zijn cultuur eigen heeft gemaakt maar niet heel streng is in bijvoorbeeld het dragen van een hoofddoek.
In deze cultuur die op sommige vlakken echt niet veel verschild met andere culturen is het schaamte gevoel ook groot wanneer 1 van de kinderen niet volgt wat de normen binnen hun cultuur aangeven.
Dan is dat een schande voor de familie. Eerwraak is geen onbekend fenomeen.

Het zal dus best moeilijk zijn voor TS om geaccepteerd worden als buitenstaander. Ook al zal zij volledig bekeren tot Islam.

Beste TS als jou vriend daadwerkelijk van jou houdt dan zal hij ook voor jou kiezen. Op dit moment kan hij die keuze schijnbaar nog niet maken.
Voor jou belangrijk om er achter te komen of hij de waarheid spreekt over zijn familie.
Zijn zij echt zo streng als hij doet voorkomen of zegt hij dit alleen omdat hij jou wel makkelijk vind als vriendin maar hij dus idd die commitment niet wil aan gaan met jou?