Gekke supermarkt-taferelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: Gekke supermarkt-taferelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 20:30

En dan het supermarkt personeel die ze gewoon met de hand in die bakken legt :n

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 20:31

Bij mijn ap niet. Daar hebben ze handschoenen aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 21:41

Keet schreef:
En dan het supermarkt personeel die ze gewoon met de hand in die bakken legt :n

Supermarkt personeel is wel de hele dag door aan het handen wassen/ontsmetten, dus dat kan je sowieso niet vergelijken. Als je alleen al kijkt naar hoeveel mensen de karretjes of mandjes vast gehouden hebben en wat mensen zelf allemaal aanraken voordat ze winkel überhaupt in komen..

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 23:59

Ik kijk en kies eerst, dan neem ik een broodje zonder een andere aan te raken. Denk ik dat dag niet lukt, dan neem ik de tang. Maar ik ben er ook niet zo handig mee :Y)

Elke keer ik bananen koop check ik nu telkens of er geen spin tussen zit :=

Overigens enkel een kuiken in een ei gehad, maar die kwam van onze eigen kippen vandaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 00:28

Joaltijd schreef:
Alwiene schreef:

Dat vind ik juist helemaal een rampensysteem. Is er zelf al eens 1 op de grond beland bij mij :o

Ik laat t [naam] altijd voor mij doen :P

Ja zo leuk *\o/* , ik ben er gedreven in . Is kwestie van mikken , ik kies wel altijd de meest bruine dan weet ik zeker dat ze eetbaar zijn :+

Zo leuk lidl systeem , mogen ze wel bij meerdere winkels doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 00:41

Nu vraag ik mij af wat/ hoe dat lidl-systeem dan precies is/ werkt/ er uit ziet :+

Hier is geen lidl, en in de grote stad kom ik er ook nooit :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 00:44

Afbeelding

Zo dus :+ , duidelijk plaatje van google . Een grote schep en dan kan je hem heen en weer schuiven , is net een kermis :z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 00:51

Maar hoe haal je ze er dan uit? Dat past niet door die schuif-gleuf toch? :+

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 00:52

Haha je schuift het naar de zijkant, door die ijzeren dingetjes heen en daar kan je het eruit halen want die voorkant is open :D

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 10:28

Haha tak echt wat voor jou :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 11:18

Ahh nooit geweten/ gedacht.. ik zou er denk ik bij weggelopen zijn omdat ik het principe niet gesnapt zou hebben, of eerst bij een andere klant hebben afgekeken hoe het moet :+

Ik vind de tangen juist wel makkelijk en fijn dus haha, maar ik heb dan ook geen smetvrees ofzo.. Ik ga er dan ook vanuit dat anderen de tangen ook gebruiken, of de aangeraakte broodjes kopen. Al moet ik zeggen dat ik bij het terugleggen van aangeraakte broodjes inderdaad wel een opmerking zou maken, dat is niet zo fris..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 11:31

Net wat Dees aangeeft. Winkelpersoneel is niet te vergelijken met de klant.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 12:19

Alwiene schreef:
Haha je schuift het naar de zijkant, door die ijzeren dingetjes heen en daar kan je het eruit halen want die voorkant is open :D

Ik stond de eerste keer dat ik die tegen kwam ook aan het glas te sjorren want "hij moet toch ergens open kunnen!" :')
Toen zag ik dat die ijzeren dingen aan de zijkant konden bewegen en viel het kwartje vrij snel :D

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 12:21

Bij mij gaat het altijd een beetje zoals tijdens dat grijpen op de kermis. Eerst 100 keer proberen voordat ik eindelijk prijs heb :D

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 17:23

MarJon schreef:
Bij mij gaat het altijd een beetje zoals tijdens dat grijpen op de kermis. Eerst 100 keer proberen voordat ik eindelijk prijs heb :D

Jij blij dat je niet net als op de kermis betaalt per poging, maar alleen wanneer je prijs hebt :D

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 18:23

Shanna schreef:
Ahh nooit geweten/ gedacht.. ik zou er denk ik bij weggelopen zijn omdat ik het principe niet gesnapt zou hebben, of eerst bij een andere klant hebben afgekeken hoe het moet :+

Ik vind de tangen juist wel makkelijk en fijn dus haha, maar ik heb dan ook geen smetvrees ofzo.. Ik ga er dan ook vanuit dat anderen de tangen ook gebruiken, of de aangeraakte broodjes kopen. Al moet ik zeggen dat ik bij het terugleggen van aangeraakte broodjes inderdaad wel een opmerking zou maken, dat is niet zo fris..

owh ik ben daar al bij weggelopen wat een iritant systeem als je dat nooit hebt gezien :')

haal me broodjes wel elders.

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 18:38

MarJon schreef:

Dat heb ik dus ook....

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 18:43

Ik was vanochtend bij de Hema op het station, en daar lag de tang bij het brood in. Niet omdat een luie klant dat gedaan heeft maar dat hoort gewoon zo. Dan heeft 'ie ook niet echt veel nut :') Als je dan de tang pakt raak je alsnog al die broodjes aan met de achterkant van je hand. En komen de bacteriën alsnog via het handvat van de tang op het brood.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 19:10

Warboel schreef:
Ik was vanochtend bij de Hema op het station, en daar lag de tang bij het brood in. Niet omdat een luie klant dat gedaan heeft maar dat hoort gewoon zo. Dan heeft 'ie ook niet echt veel nut :') Als je dan de tang pakt raak je alsnog al die broodjes aan met de achterkant van je hand. En komen de bacteriën alsnog via het handvat van de tang op het brood.

HUH?! Ik zou daar een Facebookberichtje aan wagen. Want dat is natuurlijk echt onzinnig en compleet nutteloos. Benieuwd of ze dat zelf ook in de gaten hebben :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 19:21

Is überhaupt zo'n tang niet onzinnig? Het zijn gebakken broodjes, die gaan echt niet ineens bederven omdat er iemand met zijn handen aan heeft gezeten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 19:22

Bederven misschien niet, maar het is gewoon niet fris wanneer iemand er met z'n handen heeft aangezeten.
(Dat vind ik op de groente en fruit afdeling trouwens ook).
Stel dat iemand net z'n neus heeft afgeveegd met z'n hand (of in zijn hand niest) en vervolgens een broodje vast pakt en terug legt :r

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 19:23

Misschien heb ik smetvrees maar ik vind het ranzig als een ander er met zijn niet gewassen handen na toiletgang bv er aan zit. En als dat er dan een is a la, maar als er meerderen met hun vieze handen in de broodjes gaan knijpen heb ik al gegeten en gedronken.

Maar goed, daarom koop ik dus nooit die broodjes uit zo'n bak :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 19:25

oomens schreef:
Is überhaupt zo'n tang niet onzinnig? Het zijn gebakken broodjes, die gaan echt niet ineens bederven omdat er iemand met zijn handen aan heeft gezeten.

Nee want als iedereen die een broodje wil pakken ook de andere broodjes aanraakt komen er lekker veel bacteriën op..
Ik hoef geen broodjes waar allerlei mensen aan gezeten hebben in ieder geval en ik heb echt geen smetvrees. Wie weet waar die handen allemaal aangezeten hebben :r

Edit: de mensen die zelf zo'n broodje pakken hoeven niet eens 'vies' te zijn maar als je kijkt hoeveel mensen de boodschappenkarren/mandjes aanraken per dag dan verspreid het zich wel lekker als er vervolgens verse producten mee aangeraakt worden, ik hoef dat gewoon niet op mijn broodje.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 19:32

Ik heb tegenwoordig zelfs een flesje desinfectiespul bij m'n kassa staan. Zeker ook nu de griepjes aankomen.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 21:25

dees_daan schreef:
oomens schreef:

Nee want als iedereen die een broodje wil pakken ook de andere broodjes aanraakt komen er lekker veel bacteriën op..
Ik hoef geen broodjes waar allerlei mensen aan gezeten hebben in ieder geval en ik heb echt geen smetvrees. Wie weet waar die handen allemaal aangezeten hebben :r

Edit: de mensen die zelf zo'n broodje pakken hoeven niet eens 'vies' te zijn maar als je kijkt hoeveel mensen de boodschappenkarren/mandjes aanraken per dag dan verspreid het zich wel lekker als er vervolgens verse producten mee aangeraakt worden, ik hoef dat gewoon niet op mijn broodje.

Maar -ik wil echt niet vervelend zijn maar snap t niet- al die onfrisse handjes hebben dan toch ook die tang vastgehouden die jij vast pakt? En bij veel winkels ligt het uiteinde van die tang tegen de broodjes aan, alsof die bacteriën allemaal doodstil blijven zitten wachten op de volgende klant? Denk t niet.

En mijn ongezouten mening: bacteriën zijn goed voor je weerstand,wordt je hard van.