Gefascineerd door drugs

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dondeyne

Re: Gefascineerd door drugs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:43

Ik denk dat veel mensen 'partydrugs' voor de eerste keer op een festival gebruiken, maar het is vooral belangrijk dat je jezelf prettig voelt op die plek. Ik zou echter heel sterk afraden om een eerste keer psychedelica, bijvoorbeeld LSD, te doen op een druk festival!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:27

thembi schreef:
Sonja_vR schreef:
Thembi, wat ik me dan afvraag, als er in een groep van 10 een x aantal mensen met ADHD zitten (in een kliniek of andere behandel situatie) hoeveel adhders die niet in die kliniek zitten staan daar tegenover ?
Ik ken serieus momenteel meer goed functionerende adhders die aan zelfmedicatie doen dan niet functionerende bij wie de zelfmedicatie uit de hand is gelopen
(En dan doel ik op cannabis , speed is sowieso wel een afrader , maar goed ik ben ook niet van de ritalin en aanverwante medicatie door het afvlakkende effect bij langer termijn gebruik )

Poeh dat zou ik niet durven zeggen Sonja vR.

Ik wil ook heel duidelijk maken dat ik niet iedereen met ADHD over een kam scheer. Want er zijn mensen die prima om hebben leren omgaan met ADHD zonder enige vorm van medicatie.
En als mensen met ADHD blowen en zeggen dat het hen helpt en hun leven loopt op rolletjes, prima toch! Als je maar eerlijk naar jezelf bent en wie ben ik dan, om te zeggen dat moet je niet doen. Maar aanraden... Nee :)

De mensen die je in de verslavingszorg ziet is er vaak meer aan de hand. Ze komen dan bv uit een gebroken gezin en hebben geen goede begeleiding gehad, of een laag IQ en makkelijk beinvloedbaar, aggressie, en sommige hebben gewoon een extreem vorm van ADHD.

Klopt , ech ontsporen met drugs daar ligt vaak meer aan ten grondslag dan puur adhd(om even bij de ADHD voorbeelden te blijven )

Dondeyne , ADHD zonder diagnose kan idd leiden tot een groter gebruik.
Als ik mezelf als voorbeeld neem, diagnose op 25 jarige leeftijd.
Je groeit op Zonder diagnose , je hebt weinig aansluiting met je omgeving (leeftijdsgenoten, authoriteits figuren zoals leraren , maar ook ouders en andere volwassenen begrijpen je niet echt)
Je krijgt van jongs af aan telkens weer het deksel op de neus en telkens loop je weer tegen dezelfde deuren aan etc
Dat heeft psychisch dermate invloed dat zelfmedicatie uit de hand kan lopen,
Maar ook de basale behoefte naar aansluiting en je thuis voelen in je omgeving kan er toe leiden dat je dingen probeert en je daar mee ook ver over je grenzen gaat als je uit je omgeving druk ervaart(meedoen, er bij willen horen )
Dingen die voor mij heel herkenbaar zijn in ieder geval
Maar dat heeft dan naar mijn idee minder met ADHD an sich te maken als met de gevolgen van het niet weten dat je ADHD hebt (inclusief onwetende omgeving )

Ik heb ook meer geprobeerd en gebruikt als dat ik zou willen,
Maar ik weet dat het bij mij door de gevolgen van onwetendheid en hoe daardoor gehandeld werd door volwassenen en leeftijdsgenoten (en "kinderen" ouder dan mij)

De gevolgen daarvan ondervind ik nog steeds nu ik 36 ben terwijl de gevolgen van overmatig drugs gebruik non existent zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 14:26

dondeyne schreef:
Ik denk dat veel mensen 'partydrugs' voor de eerste keer op een festival gebruiken, maar het is vooral belangrijk dat je jezelf prettig voelt op die plek. Ik zou echter heel sterk afraden om een eerste keer psychedelica, bijvoorbeeld LSD, te doen op een druk festival!

Niet alleen de eerste keer, maar gewoon nooit. Daar zijn ze ook echt echt echt echt niet geschikt voor. Gegarandeerd dat je in paniek raakt.

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 14:40

Wij gebruiken ook wel eens thuis drugs. Gewoon lekker rondjes lopen door het park. Er zit hier echt een mega te gek park met allemaal speeltoestellen, dat is echt super leuk :') Verder kun je dr ook goed van praten (als je niet teveel pakt want dan snap je het niet meer). Dingen die je normaal niet durft te zeggen bijv hoe het thuis gaat kun je dan ineens wel kwijt

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 15:24

Bizzybijtje schreef:
dondeyne schreef:

Niet alleen de eerste keer, maar gewoon nooit. Daar zijn ze ook echt echt echt echt niet geschikt voor. Gegarandeerd dat je in paniek raakt.

Ik denk dat je het effect goed moet kennen om paniek te voorkomen, maar als je het middel kent kan het wel degelijk zonder problemen. Ik wil mensen niet aanmoedigen hoor, want ik ben wel met je eens dat het totaal niet vergelijkbaar is met de rugliere partydrugs!

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 15:56

Franciee schreef:
Wij gebruiken ook wel eens thuis drugs. Gewoon lekker rondjes lopen door het park. Er zit hier echt een mega te gek park met allemaal speeltoestellen, dat is echt super leuk :') Verder kun je dr ook goed van praten (als je niet teveel pakt want dan snap je het niet meer). Dingen die je normaal niet durft te zeggen bijv hoe het thuis gaat kun je dan ineens wel kwijt

Mee eens! Ik heb dat vooral ook met alchohol. Maar in combinatie met beide, lukt dat al helemaal. Hahaha :D

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 15:59

moonfish13 schreef:
Zoolgangster, maar als je moet kiezen tussen twee kwaden wat doe je dan?
Dus stel je wordt ziek en heb goede pijnbestrijding nodig.
Stel je moet óf aan veel meer tramadol met gewenning door meer pijn, of je krijgt cannabisolie waardoor je spieren ook ontspannen en je dosis tramadol laag blijft.
Wat doe je dan?
Je weet dat t mogelijk je dna aantast, maar waar kies je voor?
Kwaliteit van leven door medicinale wiet in combi met lage dosis tramadol/morfine of veel meer, 3 a 4 keer zoveel morfine/tramadol.
Daar ben ik dus wel benieuwd naar nav je post. :)

Als jij extreem veel pijn hebt en medicinale wiet nodig hebt, omdat er niets anders lijkt te werken, en daar blijkbaar baat bij hebt is dat duidelijk een ander verhaal.
Ik zou in jouw plaats wel blijven zoeken naar alternatieven, zéker als je ooit nog kinderen wil, mocht dat aan de orde zijn, iets van voor- en nadelen afwegen. Er zijn wel meer medicijnen die je beter niet kunt gebruiken als je kinderen wil krijgen... Want je kunt wel vinden dat je wiet móet gebruiken, je DNA zal het worst zijn of je het om een flauwekul reden gebruikt, of omdat (je denkt dat) het móet.

Verder zouden sommige mensen ook al geholpen kunnen zijn (bij stress) met producten van andere plantjes, valeriaan bijvoorbeeld.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 18:25

Ik wil geen kinderen zoolgangster.
Dus dat issue speelt gelukkig niet, anders werd het wel lastiger..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:18

dondeyne schreef:
Bizzybijtje schreef:

Ik denk dat je het effect goed moet kennen om paniek te voorkomen, maar als je het middel kent kan het wel degelijk zonder problemen. Ik wil mensen niet aanmoedigen hoor, want ik ben wel met je eens dat het totaal niet vergelijkbaar is met de rugliere partydrugs!

Heb je persoonlijke ervaring met psychedelica?

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:22

Zien kinderen met ouders die blowen er dan anders uit? Of wat is er zo gevaarlijk aan, op moeilijker zwanger worden na? :=

Edit: Zit hier verschil in tussen hasj, normale wiet en ami?
Laatst bijgewerkt door 420BlazeIt op 29-08-16 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

xchey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:27

420BlazeIt schreef:
Zien kinderen met ouders die blowen er dan anders uit? Of wat is er zo gevaarlijk aan? :=

Mijn ouders blowden en ik ben echt lelijk geworden .. ;(
Just kidding

Spoiler:
Ze blowden niet dus het moet ergens anders aan liggen

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 21:20

Ik snap werkelijk waar niet waar het verstand zit bij sommige mensen hier, is je leven dan zo klote dat je drugs nodig hebt om je fijn te voelen.
Zijn er mensen die mijn bericht op de vorige pagina wel hebben gelezen.
Het is niet alleen maar leuk en lekker om drug te gebruiken het kan ook mis gaan.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 21:26

Ja ik heb je bericht gelezen. En ik vind het onwijs klote voor je dat jouw ervaring met drugs zo naar is! En ik weet ook dat het mis kan gaan want dat zie ik ook in mijn directe omgeving. Maar hoe klote mijn leven is en mijn drugsgebruik hebben niets met elkaar te maken, lief dat je je er druk om maakt :+

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 21:55

dondeyne schreef:
Fortitude schreef:
Drugs tegen depressie, interessant!
Hoe zit het dan met mogelijkheid tot verslaving? Of is die dosis zo klein dat die kans nihil is?

Ik kan me namelijk voorstellen dat als je al zo in de put zit, een verslaving helemaal op de loer zou liggen.

Vanavond ga ik daar eens wat meer over opzoeken.

Het gaat juist om vrij hoge intraveneuze doseringen, maar ketamine werkt op een andere receptor in je hersenen dan heroïne, cocaïne etcetera waardoor het minder verslavend is. Het effect is ook meer 'vreemd' dan blij of gelukkig, dus dat maakt het risico minder groot om meteen meer te willen.

Als jullie specifieke vragen hebben over hoe het in de hersenen werkt wil ik best wat uitleggen hoor :)

Als je geïnteresseerd bent in verhalen over tripmiddelen kan ik het boek van Pinchbeck, breaking open the head, heel erg aanraden!

Ik vind het een interssant topic maar op pagina 3kwam ik dit tegen en heb nog niet verder gelezen. Ik heb tijdens mijn ongeluk als pijnmedicatie esketamine gehad icm morfine en diclofinac. Welke dosis ik kreeg kan ik mij niet meer herinneren. Enige wat ik er nog van weer is dat ik van de esketamine erg draaierig werd en ging hallucineren. Iets met treinen die bestuurd werden door apen.
Dondyne, kan je over de medicische werking wat uitleggen en waarom zoiets geven?
Hoewel ik niks met drugs heb of gebruikt heb vind ik het wel een interessant topic. Goed, ik ga terug in leesmodus.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 21:57

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:07

Sommige klampen zich iets teveel aan het "het helpt tegen kwalen" idee. Zou het niet een klein beetje placebo effect kunnen zijn met super leuke neveneffecten?

En ik schrik toch over het aantal mensen hier die precies regelmatig drug gebruikt.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:13

webster543 schreef:
Sommige klampen zich iets teveel aan het "het helpt tegen kwalen" idee. Zou het niet een klein beetje placebo effect kunnen zijn met super leuke neveneffecten?

En ik schrik toch over het aantal mensen hier die precies regelmatig drug gebruikt.

Zodra het wetenschappelijk bewezen is zijj het niet langer placebo- en neveneffecten. Paar pagina's terug heb ik wat linkjes gedeeld, ook als je googled kom je veel onderzoeken ed tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:15

Hier recreatief gebruiker, al een jaar of 6/7 .. Voornamelijk op feesten , festivals.
Ik drink zo goed als nooit alcohol. En gebruik liever een ' dingetje '.. Dat hangt af van het soort feest.

Altijd met mate ( nooit door elkaar ) en zeker niet wekelijks.

Ik zoek nooit mijn grens op maar heb dat zeker wel eens gedaan.
Ik weet indertussen heel goed wanneer ik wat doe en de hoeveelheid. En bij twijfel niet doen. Onze vriendengroep is ook heel strikt en let op elkaar en de hoeveelheid.

Uiteraard is dit niet iets om je hele leven te doen ! Althans niet voor mij. We gaan nog graag op pad en genieten op alle manieren van het leven en vrijheid.

Zolang we nog niet toe zijn aan kinderen , of de next step in het leven ! Geniet ik tot de max.

Voor vragen of alles .. Brand maar los.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-08-16 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:16

UhNee schreef:
webster543 schreef:

Zodra het wetenschappelijk bewezen is zijj het niet langer placebo- en neveneffecten. Paar pagina's terug heb ik wat linkjes gedeeld, ook als je googled kom je veel onderzoeken ed tegen.

Als het dan zo wetenschappelijk bewezen is, waarom is het dan nog altijd illegaal?

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:24

Ik vind het bijzonder dat je er niemand over hoort als je regelmatig een drankje drinkt, maar je zodra je af en toe drugs gebruikt je geen verstand hebt, een poedersuiker hebt en drugs nodig hebt om je fijn te voelen :+ Het aantal alcoholverslaafden is veel groter dan het aantal drugsverslaafden (https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/ ... handeling/) maar toch is alcohol maatschappelijk geaccepteerd en drugs niet?

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:29

Smee__ schreef:
Ik vind het bijzonder dat je er niemand over hoort als je regelmatig een drankje drinkt, maar je zodra je af en toe drugs gebruikt je geen verstand hebt, een poedersuiker hebt en drugs nodig hebt om je fijn te voelen :+ Het aantal alcoholverslaafden is veel groter dan het aantal drugsverslaafden (https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/ ... handeling/) maar toch is alcohol maatschappelijk geaccepteerd en drugs niet?

Volgens mij moet je dat andersom zien. Omdat alcohol maatschappelijk meer geaccepteerd is dan andere drugs, zijn er ook meer alcoholverslaafden. Verder begrijp ik je post wel, ik vind het ook tot op zekere hoogte onterecht dat er zo'n enorme kloof bestaat in de acceptatie tussen alcohol - overige drugs.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:30

Ja dat klopt. Ik drink ook zelf geen druppel alcohol.

Maar alcohol wordt gecontroleerd geproduceerd, net als tabak. Je weet wat er in zit.

Wat er verder voor vuiligheid in die drugs zit weet niemand. Behalve de persoon die zo veel mogelijk wil verkopen uit zo min mogelijk basisbestanddeel.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:33

Maar als je dit topic moet geloven kent iedereen wel een drugsverslaafde :+

M'n truffels haal ik bij de smartshop en pilletjes laat ik testen bij de GGD, al weet ik dat lang niet iedereen dat doet natuurlijk. Maar dan nog vind ik het gewoon onterecht dat mensen die hier af en toe eens drugs gebruiken zo aangevallen worden en zogenaamd niet goed bij hun hoofd zijn ómdat er ook mensen verslaafd aan raken. Zeg je dat ook tegen iedereen die af en toe een glaasje wijn drinken?

thembi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:54

webster543 schreef:
Ja dat klopt. Ik drink ook zelf geen druppel alcohol.

Maar alcohol wordt gecontroleerd geproduceerd, net als tabak. Je weet wat er in zit.

Wat er verder voor vuiligheid in die drugs zit weet niemand. Behalve de persoon die zo veel mogelijk wil verkopen uit zo min mogelijk basisbestanddeel.

Ja, en toch is er niks schadelijker voor een menselijk lichaam dan alcohol. Alcohol is een hard drug. Als je ziet hoe mensen binnen komen en er aan toe zijn na langdurig gebruik van alcohol dan schrik je. Alcoholverslaafden die in behandeling zijn krijgen ook vitamine B shots. Met drugsgebruikers hoeft dat niet. Korsakov wordt veroorzaakt door gebrek aan vitamine B na langdurig alcoholgebruik.
Inmiddels is bekend dat alcohol kankerverwekkend is , er geen veilige ondergrens is , dan kun je nog een levercirrose krijgen en ga zo maar door... Met een heroïneverslaving kun je nog 100 worden met een alcoholverslaving zeker niet ;)

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:56

Smee__ schreef:
Maar als je dit topic moet geloven kent iedereen wel een drugsverslaafde :+

M'n truffels haal ik bij de smartshop en pilletjes laat ik testen bij de GGD, al weet ik dat lang niet iedereen dat doet natuurlijk. Maar dan nog vind ik het gewoon onterecht dat mensen die hier af en toe eens drugs gebruiken zo aangevallen worden en zogenaamd niet goed bij hun hoofd zijn ómdat er ook mensen verslaafd aan raken. Zeg je dat ook tegen iedereen die af en toe een glaasje wijn drinken?

een glaasje wijn is een gecontroleerd iets zit geen rommel in waar je van gaat halucineren of wat dan ook. wijn drink ik omdat ik het lekker vind niet om me lekkerder te gaan voelen. als ik te veel drink voel ik me zelfs helemaal niet lekker. Ik drink overigens bijna nooit. en wat betreft alcohol misbruik daar heb ik ook geen goed woord voorover