vriend heeft gelogen weet zelf niet wat het probleem is

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 14:54

MarjanB schreef:
Ach ja ik heb bij m'n ex ook wel eens in z'n telefoon gekeken. Dat kwam omdat ik het gevoel had dat er iets niet klopte. Hij loog ook over geld en hij was erg onvoorspelbaar. Op een nacht kwam ie veel later thuis dan vooraf aangegeven en ging gelijk douchen.. Toen lag z'n telefoon er en op het scherm lichtten allemaal hartjes en berichtjes op. Die zag ik zonder dat ik in z'n telefoon keek dus. Gelijk gevraagd wat er was, hij ging door het lint vernielde het eea in huis en heb em gelukkig buiten gekregen en toen z'n zus gebeld en die hebben heel veel problemen met hem gehad daarna. Het is geresulteerd dat die avond gelijk het einde was. Mijn beste keuze ooit! Ik ben niet snel bang of wantrouwend maar achteraf waren er zoveel rode stoplichten.. Mijn huidige vriend is echt een schat! Open en eerlijk en vertrouw hem hoewel ik dus de nodige problemen heb gehad rondom vertrouwen. Soms past het ook gewoon niet bij elkaar en is er daardoor onterecht sprake van wantrouwen maar het kan dus ook echt gegrond zijn..

Ik vind niet echt de situatie te vergelijken als dat van ts..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 14:57

Tja, ik snap de TS ook wel. Ze hoopte gerustgesteld te worden. Soms, als je het even niet meer weet, doe je wel eens iets waarvan je later ook beseft dat het onnodig geweest is. Ik snap de TS dus best.

Daarentegen vind ik wel dat het niks voorsteld en je het nu moet laten rusten en je er ook overheen moet zetten.
Laatst bijgewerkt door Storm op 20-08-16 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 14:59

Bij mij begon het vergelijkbaar.. Met een foto van een ander op de tablet die we gezamenlijk gebruikten. Heel banketstaaf moest er niks achter zoeken..

Denk dat ts in z'n telefoon kijkt omdat ze het in mijn ogen ook niet helemaal uitgepraat hebben. Als je dat niet doet blijft er altijd wat zweven en knagen. Bij mij heeft t 5 jaar geduurd en was er nog een huis te verkopen enz. Een wijze les voor mij, zorg dat je zelf gelukkig bent en je partner is daarop een toevoeging en geen last.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 15:13

Het lijkt me sowieso niet aan ons om TS te veroordelen. Het is een zaak tussen haar en haar vriend. Het is toch zijn telefoon? Zijn privacy? Hij heeft er kennelijk geen probleem mee.

TS, ik hoop dat je snel weer wat lekkerder in je vel komt te zitten. Vanuit hier kan niemand beoordelen of je wantrouwen terecht is of niet. Maar jij kunt wel kiezen of jij je leven wilt laten beheersen door dat wantrouwen en de angst je vriend te verliezen of dat je het los laat en je gaat richten op positieve dingen.

Ik weet dat het moeilijk is, maar misschien helpt het als je je energie probeert te richten op dingen die je gelukkig maken, rust geven en die maken dat je je goed voelt over jezelf. Want als jij blij bent met jezelf, dan zal je vanzelf minder bang worden dat hij je verlaat voor een ander. Tenminste: zo werkt het bij mij wel. Je hobby, een opleiding, afspreken met een leuke vriendin, sporten, een bezoekje aan de kapper, vrijwilligerswerk, iets liefs doen voor iemand die het nodig heeft...het kan vanalles zijn. Je goed voelen over jezelf begint vaak bij kleine dingen. Wees lief voor jezelf! :(:)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 15:33

MarjanB schreef:
Bij mij begon het vergelijkbaar.. Met een foto van een ander op de tablet die we gezamenlijk gebruikten. Heel banketstaaf moest er niks achter zoeken..

Denk dat ts in z'n telefoon kijkt omdat ze het in mijn ogen ook niet helemaal uitgepraat hebben. Als je dat niet doet blijft er altijd wat zweven en knagen. Bij mij heeft t 5 jaar geduurd en was er nog een huis te verkopen enz. Een wijze les voor mij, zorg dat je zelf gelukkig bent en je partner is daarop een toevoeging en geen last.

Maar waarom wil ze dan 200% eerlijkheid en alles in detail weten als ze zelf ook de waarheid verdraait of gewoon niet alles verteld..

Met "ik heb je foto's enzo bekeken" zegt ze nog niet "ik heb je gesprek met dat meisje gelezen"

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 15:50

Wel raar dat hij erover liegt als er volgens hem niks aan de hand is en jij niet jaloers moet doen en dat hij dat gesprek verwijderd omdat hij niet wil dat er gezeik komt is ook beetje vreemd, alsof je het niet MAG lezen, sorry maar ik ben snel jaloers en zoek er vaak wat achter, soms onterecht maar helaas ook vaak terecht.

Vraag hem gewoon eerlijk te zijn wat wil je, met onze relatie verder of vind je dat meisje leuker?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 16:02

palousa_boy schreef:
MarjanB schreef:

Maar waarom wil ze dan 200% eerlijkheid en alles in detail weten als ze zelf ook de waarheid verdraait of gewoon niet alles vertelt..

Met "ik heb je foto's enzo bekeken" zegt ze nog niet "ik heb je gesprek met dat meisje gelezen"

Misschien heeft ze dat ook gewoon verteld. Dat het er niet staat betekent niet dat het niet gezegd is, toch?

MissBmx

Re: vriend heeft gelogen weet zelf niet wat het probleem is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 16:31

Meid reserveer een restaurantje, ga samen eens gezellig uiteten en spreek je angst en verdriet uit.
Zeg dat je hem wil vertrouwen maar dat dat heel moeilijk voor je is en dat je veel zekerheid nodig hebt.
Ga hem geen dingen verbieden zoals zijn contacten met andere maar vraag hem je te helpen om minder jaloers te zijn.
Maak er een gezellige avond van en wees eerlijk.
Ga niet stiekem achter zijn rug om allerlei rare dingen doen want volgens mij is dat niet nodig.
Of je wil bij hem blijven omdat hij te vertrouwen is en jou niet in de steek laat voor een of andere jonge troela of hij is een rotzak en bedriegt je achter je rug om en dan ben je hem toch beter kwijt dan rijk

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 17:46

Pff. Ik snap heel de drama niet.
Hem vertrouwen kan en of wil je dus niet. Dat hij het met haar over jou heeft gehad is blijkbaar niet goed, maar waarom dan.
Wat is daar mis mee. Ik weet zeker dat als hij met dat meisje het niet over jou zou hebben dat je daar dan weer achterdochtige gedachten over krijgt want dan ontkent hij je.
Stel dat hij wel gevoelens voor dat meisje krijgt of heeft, wat bereik je er dan mee door zijn gesprekken na te zoeken. Dat als er wel wat speelt jij het weet.

En dan, voegt dat wat toe. Je gaat je dan alleen maar rotter voelen. Geniet van wat er is en zie vanzelf wel waar het eindigt. En of het nu, over 15 jaar of nooit gebeurt zie je dan wel.

Vind het zo zonde van de tijd die je in het leven hebt om dat te laten opgaan aan negatieve gedachten en gevoelens.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:15

Gillbo schreef:
Meid reserveer een restaurantje, ga samen eens gezellig uiteten en spreek je angst en verdriet uit.
Zeg dat je hem wil vertrouwen maar dat dat heel moeilijk voor je is en dat je veel zekerheid nodig hebt.
Ga hem geen dingen verbieden zoals zijn contacten met andere maar vraag hem je te helpen om minder jaloers te zijn.
Ga niet stiekem achter zijn rug om allerlei rare dingen doen want volgens mij is dat niet nodig.
Of je wil bij hem blijven omdat hij te vertrouwen is en jou niet in de steek laat voor een of andere jonge troela of hij is een rotzak en bedriegt je achter je rug om en dan ben je hem toch beter kwijt dan rijk

Ik denk dat dit een goed advies is. Afzeiken is niet moeilijk, het enige wat jullie bereiken is dat TS straks hier helemaal niks meer zegt.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:32

misschien een idee om met zn tweetjes een weekendje weg te gaan, zodat jullie de negatieve prikkels ( die er nu zijn) kunnen weghouden, en met eeen "nieuwe" lei kunnen beginnen.

en ik hoop dat het goedkomt voor je ts :j :j :j

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 20:44

lelberse schreef:
Ik heb zojuist een gesprek tussen hun gelezen. Hier weet mijn vriend niks vanaf want die slaapt maar ik kon niet slapen dus ging een beetje facebooken. Nou ben ik heel blij dat er geen hartjes kusjes of dat soort oliebol in staan. Dat is echt een last die van me af valt. Maar waar ik wel echt mee zit is dat ze het dus ook over mij hebben en over de ruzie die we om de situatie gehad hadden. Ik had hem gevraagd haar te verwijderen op Facebook een tijdje terug. Dit heeft hij gedaan maar tegelijkertijd dus naar haad bericht dat ik jaloers was en dat hij van mij haar moest verwijderen maar dat ze er niets achter moest denken want ze konden gewoon verder praten.. ook vraag ze een x hoe het met zijn meisje gaat. Ze hebben het dan buiten fb ook over mij gehad aangezien dat er niet in staat. Ik vind het heel erg dat hij mij dit niet verteld heeft of heeft laten lezen. Opzich snap ik het anderzijds ook wel dat hij niet wil dat ik dat weet maar toch hoopte ik dat hij 100% eerlijk was geweest en dat is hij voor mijj gevoel nu niet.

aangezien ik dit gelezen heb, zou ik ( als ik de controle zou willen) een punt achter deze relatie willen zetten.

blijkbaar passen jullie niet bij elkaar.

hij wil vrijheid en niet gecontroleerd worden, iets wat jij continue doet.

verder is dit niet alleen jaloers gedrag, maar je ziet hem ook als bezit.

bovendien is VERTROUWEN de basis van een gezonde relatie, wat ver te zoeken is.

meis, kies voor jezelf en niet omdat je "dwangmatig" bij hem wilt zijn.

dit gaat niet werken :j :j :j :j :j

hoe pijnlijk het ook is, je kan je ook redden, zonder hem.

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 21:21

Gillbo schreef:

Ketaki schreef:
misschien een idee om met zn tweetjes een weekendje weg te gaan, zodat jullie de negatieve prikkels ( die er nu zijn) kunnen weghouden, en met eeen "nieuwe" lei kunnen beginnen.

en ik hoop dat het goedkomt voor je ts :j :j :j

Thanks!! Dit is inderdaad hetgene wat nu goed voor ons is geweest! We zijn net heerlijk uiteten geweest en liggen nu uit te buiken op bed. Het voelt weer helemaal goed! !

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:51

Allemaal zorgen voor niks. Fijn dat jullie zo'n heerlijke avond hebben!!
Hij zat toch niet te knipogen naar de serveerster he _-:(

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 22:14

lelberse schreef:
Thanks!! Dit is inderdaad hetgene wat nu goed voor ons is geweest! We zijn net heerlijk uiteten geweest en liggen nu uit te buiken op bed. Het voelt weer helemaal goed! !

Fijn dat het goed uitgepakt heeft.

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wonen jullie ook samen? :)

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 22:20

Ketaki schreef:
lelberse schreef:

Fijn dat het goed uitgepakt heeft.

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wonen jullie ook samen? :)

Ja inderdaad super fijn!
Nee we wonen beide nog thuis

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 09:45

Kijk over dat liegen wat hij doet... natuurlijk not done, maar het praten vind ik eigenlijk niet eens raar.

Stel dat het echt niks is tussen hun. Dan verwijderd hij opeens uit het niets een goede vriend op facebook. Vrij logisch dat er dan nog wat uitleg achteraan zou moeten.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 13:08

Ik begrijp dat mannen wel eens tegen hun vriendin liegen.

zo van; Je mag alles tegen me zeggen hoor (maar met de dreiging in hun lichaam en emoties: maar als je iets zegt wat me niet bevalt dan ga je eraan!)

als jij al een hele avond gefrustreerd bent , en je begint elke keer te zeuren over het contact met een meisje, dan zou ik ook mijn mond houden om erger te voorkomen... :)