Overpriced producten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 19:11

Tivoli schreef:
Shenavallie schreef:
Wasverzachter kun je bijvoorbeeld prima vervangen door een fles witte natuurazijn van 37 cent. Uiteraard niet de hele fles, maar een scheutje. Je was ruikt heerlijk fris! :j

Als het moet kan ik de wasverzachter wel missen,maar zonder wasmiddel wordt het al gauw minder hygiënisch :D

Wasmiddel bij Lidl en Aldi kost een drol in vergelijking met andere supermarkten. Flessen zijn ook groter. Vaak volstaat een kwart dopje al, maar men gooit al snel veel te veel bij de was. Daarin kun je ook besparen. :j

420BlazeIt

Re: Overpriced producten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 19:13

Ik ben blij dat het eigen risico er is en ik niet door moet betalen als ik er eenmaal aan zit, zorg is erg duur :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 19:17

purny schreef:
Eigen risico a 385 euro. Per maand eigen bijdrage van 16 euro aan medicatie en gister ook nog een bedrag van 14 euro.
Maar beseffen jullie je 1 ding. Het zorgstelsel is zo gek nog niet. Tuurlijk is het veel wat je per jaar neerlegt maar wat denk je van hoeveel het je zou kosten als je in het ziekenhuis terecht komt? Of voor mensen psychologische zorg. Dan betaal ik liever alleen de premie en het eigen risico dan dat ik m'n hele nota van de psych a 3900 euro moet betalen

K wilde net zeggen, kennis van me heeft borstkanker, woont in Amerika, is niet extra verzekerd. Operatie aangetaste borst is betaald vanuit een sociaal zorgstelsel, andere borst moet eigenlijk ook geopereerd worden (preventief) maar dat kan ze niet betalen en wordt niet vergoed vanuit het zorgstelsel

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 19:25

@ shenavallie: ik koop m'n waspoeder altijd bij de action :)
Ik haalde wasmiddel etc er eigenlijk bij om aan te geven dat je boodschappen niet alleen uit je eten bestaan,maar nog vele andere dingen :)
Dat je op die dingen kunt besparen is natuurlijk een keuze,maar aanschaffen moet je ze toch.

Gelukkig hoef ik zelf geen euro's te tellen,maar vroeger thuis mijn moeder wel (alleenstaand met twee kinderen).
Ik weet hoe naar het voor haar was als ze nog maar 13 euro had en het wasmiddel was op terwijl we nog een hele week moesten eten en brood mee moesten naar school.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 19:29

Id kaart, rijbewijs en paspoort is duur. Kon vandaag weer 40 euro aftikken. Had mn rijbewijs pas 2 jaar... Maar vanwege een bemerking op de eigen verklaring moest ik nu weer een nieuwe. Wasmiddel haal ik bij de zeeman. 1.5l voor 4 euro voor Robijn.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 19:45

Wij halen waspoeder zo'n grote box bij de makro. Betaal je rond de 25,- in de aanbieding en doen wij een jaar mee samen :))
Dan is het totaal niet duur.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 19:49

Moonsparkle, kaas moet je zelf raspen joh :D Een blok jonge kaas heb je voor 3 euro, daar kun je 10 pizza's mee beleggen :j
Ik gooi ze meestal vol met paprika, tomaat, pesto, champignon, ui enz. Heerlijk en niet duur!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 19:50

purny schreef:
Eigen risico a 385 euro. Per maand eigen bijdrage van 16 euro aan medicatie en gister ook nog een bedrag van 14 euro.
Maar beseffen jullie je 1 ding. Het zorgstelsel is zo gek nog niet. Tuurlijk is het veel wat je per jaar neerlegt maar wat denk je van hoeveel het je zou kosten als je in het ziekenhuis terecht komt? Of voor mensen psychologische zorg. Dan betaal ik liever alleen de premie en het eigen risico dan dat ik m'n hele nota van de psych a 3900 euro moet betalen

Weet ik, heb net voor €7000 in het zkh gelegen :+ maar had al veel meer dan dat bespaard als ik niet elke maand die idioot hoge premie hoefde te betalen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:01

verootjoo schreef:
purny schreef:

Weet ik, heb net voor €7000 in het zkh gelegen :+ maar had al veel meer dan dat bespaard als ik niet elke maand die idioot hoge premie hoefde te betalen.

Jup, maar voor 't zelfde geld (no pun intended haha) had je een jaar geleden een ernstig ongeluk gehad waarmee je veel langer in het ziekenhuis had gelegen, daarna nog fijn revalideren etc etc. En ik denk niet dat iemand in (zeg) Amerika elke maand 100 euro opzij legt voor zorgkosten. Dan ben je gewoon de sjaak als er wat gebeurt :\
Verder is het zorgstelsel gewoon zo gebouwd... Iedereen betaalt en zo kan iedereen zorg krijgen. Minder leuk als je nooit wat hebt maar wél leuk als je toch dat ernstige ongeluk krijgt.

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:03

Drinken op festivals/evenementen/concerten enzo. :') was laatst ergens kostte 3 euro voor fris/bier. Water kostte 5 euro. Mixdrank 8 euro. Echt superduur.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:06

Water €5 dat is bizar duur.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:08

Hier mag je op festivals meestal gratis water pakken. Staat inmiddels ook in de meeste vergunningen dat er gratis water voorziening moet zijn

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:09

phormicola schreef:
Mijn ervaring is dat boeren die direct van het land verkopen nog steeds belachelijk veel vragen. Bij bioboeren zelfs de ervaring dat ze meer vragen dan een ah bijvoorbeeld.

Maar goed, ik vind bijna alles te duur :+

Dat vind ik dus niet. Het is vaak goedkoper dan in de winkel, verser, en je helpt de boeren die het toch al zo moeilijk hebbend hiermee. Belachelijk wat voor een prijzen ze voor hun producten krijgen, maarja, ze staan met de rug tegen de muur -O-

Wat ik heel duur vind
*Boeken
* rijsokken (vaak meer als €5 per paar |( )
*leren rijlaarzen
*water uit fles van een merk, belachelijk.
* drank (als je dan die prijzen in Spanje ziet -O- )
*met het EK voetbal de fanspullen, en toch koop ik het :+

ChevalNoir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:12

Merkkleding!
We zijn nu een aantal keer op vakantie geweest naar Amerika. Vaak krijg ik dan te horen: jeetje, toe maar, dure verre reizen. Maar als ik in die vakantie kijk wat ik bespaar op kledingaankopen, dan kan ik bijna een vliegticket bekostigen. Natuurlijk mag je maar beperkt invoeren officieel. Ik zorg ook wel dat ik de kleding gedragen heb als we terugkomen. We gaan met lege koffer heen en met een volle terug :) (.a. Levi's spijkerbroeken, schoenen, maar ook kokosolie, kauwgom.) Ik moet wel zeggen dat ik de rest van het jaar bijna niks koop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:15

Gelukkig mag ik mijn eigen eten en drinken meenemen naar festivals. Dat scheelt inderdaad heel veel geld :=

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:21

De zorg is duur , maar er zijn veel dingen die anders eenvoudiger,beter en sneller geregeld kunnen worden die dan ook goedkoper zullen zijn

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:21

phormicola schreef:
Hoe houden die kippenboeren hun bedrijven dan draaiden? Lang niet allemaal verdienen ze erbij door zelf eieren te verkopen, toch?

Niet. Op het moment is het bijna overal geld erbij leggen.
Kippen verdient op het moment slecht.
Koeien is het vlees nog net te doen, maar een melkboer waar we mee bevriend zijn laat nu 25 koeien slachten omdat de prijzen zo slecht zijn. Varkens is echt een ramp, gaat al heel lang heel slecht, en dan gaat het niet om een paar 100 euro verlies per maand, maarja, stoppen is bijna geen optie met al die dure apparaten en grote bedrijven. Het enige wat echt goed gaat op het moment zijn melkgeiten...

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:25

8nnemiek schreef:
Shenavallie schreef:
Ik zie heel vaak producten in de winkels liggen die op E-bay een fractie van de prijs zijn. Exact hetzelfde! Dan ben je een dief van je eigen portemonnee als je toch in de winkel koopt.

:j
Ik heb me rot gezocht naar een simpele iphone kabel.. eentje gevonden bij heuts; 28 euro :$
Via ebay; €1,50 :wow: en gratis verzonden ook nog

zijn jullie je wel bewust van het extra brandgevaar van die goedkope opladers, was pas geleden nog een programma van op tv. Daarom geeft ik dan liever €20 meer uit aan een orginele.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:29

Die van heuts was ook niet eens origineel :=
Dat brandgevaar valt volgens mij wel mee. Kan wel gebeuren als je een verkeerde stekker koopt, maar niet als je een merkloos kabeltje gebruikt in een originele stekker.

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:30

_lauraaa_ schreef:
De haarverf die mijn moeder gebruikt kost bij het kruidvat 15 euro. Bij de op=op voordeelshop een straat verder kun je ze krijgen voor 3 voor 15 euro....

Verder vind ik inderdaad tampons, shampoos etc duur. Ook de zorg in Nederland is gewoon belachelijk duur.

Haarverf koop ik in duitsland... Laatst blondeer spul van L'óreal in duitsland gekocht (bij de drogist daar!) voor 4,50 euro... Kost hier 18,50 17 euro bij de kruidvat

Make-up en huidverzorging vind ik eigenlijk ook behoorlijk duur :o

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:34

Mannen scheermesjes van Gilette. 40 euro voor 8 mesjes.
Die koop ik wanneer ze in de aanbieding zijn bij kruitvat bijv.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:35

Opladerstekkers gaan hier uit het stopcontact wanneer wij niet thuis zijn.

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:43

LadyMadonna schreef:
Maar: koop eens een kant en klaar maaltijd, boerenkool stamp met worst oid...
1,59/2 euro...
Als ik het vers wil maken: boerenkool, aardappels, melk, worst, boter, etc etc... Red je niet....

Kant en klaar kost hier in de winkel 6€?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 20:46

Ik zie hier regelmatig mensen zeggen merk. Maar merk is duur.

Sigaretten, maakt niets uit welk merk, dat blijft duur. Hetzelfde geldt voor de condooms. Ondanks dat het geen merk is. MAP ook. Beddengoed waar geen merk aan hangt is en blijft ook duur.

Edit; paardenspul want niet na 1 keer wassen kapot gaat of na een regenbui uit elkaar valt (hoofdstellen) zijn idd ook duur. Maar paardrijsokken hebben geen functie. Je kunt ook gewoon hoge lange sokken aan.
Laatst bijgewerkt door eenitraM op 09-08-16 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Mayiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:46

xSwanHeart schreef:
Huurprijzen in de randstad. €900 euro voor een studio van 24m2, je bent toch gek als je dat betaalt?!

Jup woon in Leiden en heb hier helaas ook mee te maken. Heb nu 3 jaar ingeschreven gestaan en betaal nu 500 :')