Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Re: Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 18:36

Is jouw vriend wel echt zo'n goede vriend van hem?
Misschien nodigen ze jou bewust wel niet uit in de hoop, dat hij ook alleen de avond komt.....

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 18:39

Wij hebben ook enkel de kinderen van mijn broers uitgenodigd, en van mijn getuige. Getuige van manlief wou zelf de kids niet meebrengen. Een nicht van mij kwam net terug van vakantie die dag en heeft ook netjes gevraagd of ze voor het gedeelte voor het eten haar baby en klein dochtertje van een paar jaar mocht meenemen. Geen probleem mee gehad. Verder bewust dus geen kinderen uitgenodigd en eigenlijk verbaasde ik me er een beetje over dat niemand er moeilijk over deed...

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 18:43

Ik zou samen met je vriend binnenkort even wat gaan drinken bij hun en dan gewoon vragen waarom ze dit zo gedaan hebben? Of ze het zelf leuk zouden vinden als dit gebeurd?
Waarschijnlijk gaan jullie elkaar vaker zien in de toekomst als je vriend zulke goede vrienden is met hem. Dus ik zou het denk ik gewoon op de man afvragen.. Dan weet je ook gelijk waar je aan toe bent.

Het vrijgezellenfeestje zou mij gestolen kunnen worden. Daar kom je voor haar, maar de bruiloft is voor hun beiden en met hem kan je het wel goed vinden toch? :)
Voor je vriend is het ook lastige situatie zo.. Vind het wel echt onbeschoft. Vooral gezien jullie al poos relatie hebben.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 18:47

Palmera schreef:
Majolen schreef:
Het zinnetje: "Het is hun dag." Vind ik gel*l. Betekend dat dat je dan zomaar iemand mag kwetsen?

Maar als je iemand dus niet mag kwetsen, betekend dat dan dat je op jouw grote dag opgezadeld moet zitten met mensen die je niet mag?

Edit: over 'stelletjes uit elkaar halen'. Het is een bruiloft van één dag hè. Geen 10 jaar durende expeditie naar de Siberië.

Niet mag, kom zeg. We zijn zelfs nog met z'n allen een weekendje wezen kamperen. Verder gaan we ook elk jaar naar de winter Efteling waar ik ook gewoon meega. Dus dat zal wel meevallen. :)

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 18:51

Ik vind het een erg rare en vervelende situatie, als mijn beste vriendin dit bij mij zou flikken, zou ik me ook naar voelen. En had ik direct aan de telefoon gehangen :') (ken dr al 20 jaar inmiddels).
Het klinkt idd bijna alsof ze je vriend bij die ex terug wilt hebben, maar dan moet ze wel echt stiekem een geniepig mens zijn, wat ik uiteraard niet weet. En dan heb ik best medelijden ook met die beste vriend _O- Maar goed, zo lang hun maar gelukkig zijn :)

Hoop dat dit makkelijk uit te praten valt als je vriend straks even belt.
Je zou toch denken dat zn beste vriend zich hier ook ongemakkelijk over moet voelen :=

En ik vind dat je als bride to be, toch ook wel met je toekomstige man mee mag denken.
Als jullie wel kunnen opschieten met elkaar en jullie verder met zn 4en wel eens dingen ondernemen als een weekendje weg, dan is dit gewoon een enorme naaistreek. En dat vind ik niet terecht.
Dan zou ik zeggen tegen mn toekomstige vrouw "sorry schat, maar als hij komt, komt zij ook".

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 20:01

nou heel vreemd, ik hoop voor je dat ze perongeluk een verkeerd kaartje hebben gestuurd ofzo haha.
ik zou toch echt wel aan mijn vriendschap gaan twijfelen als iemand die bij mij flikte.
ben benieuwd naar wat je vanavond te melden hebt, heb dit nog nooit gehoord of meegemaakt.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 20:13

Persoonlijk zou ik niet naar het vrijgezellenfeest gaan.

En mijn vriend is echt van: ben jij niet uitgenodigd? dan ga ik ook niet, of samen of helemaal niet en graag of niet.

Moet ook zeggen dat ik het heel raar vind dat er op 1 en zelfde adres aparte uitnodigingskaarten was, 1 voor jou en 1 voor je vriend en dat terwijl jullie samenwonen.

Wij hadden de kaarten direct retourgestuurd als zoiets achterlijks ons waren overkomen, want van zoiets mafs hebben wij nog nooit gehoord of meegemaakt.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 20:25

Oke nadat ik alles heb bij gelezen blijf ik gewoon enorm benieuwd wat de reden van het stel is.
Het blijft toch de keuze van beide.. en is de beste vriend van jou vriend dus net zo 'schuldig'

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 20:26

Toen mijn vriendin ging trouwen mocht het vriendinnengroepje er de hele dag bij zijn als bruidsmeisje. De mannen kwamen 's avonds pas.
We hebben er niet eens bij stil gestaan dat de dames en heren apart waren uitgenodigd. Het leek logisch. Wij zijn het vriendinnenclubje al sinds de brugklas. Overdag was voor familie en intimi. Dus de mannen kwamen pas op de feestavond.
Ik snap je probleem niet.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 20:27

Yvette81 schreef:
Toen mijn vriendin ging trouwen mocht het vriendinnengroepje er de hele dag bij zijn als bruidsmeisje. De mannen kwamen 's avonds pas.
We hebben er niet eens bij stil gestaan dat de dames en heren apart waren uitgenodigd. Het leek logisch. Wij zijn het vriendinnenclubje al sinds de brugklas. Overdag was voor familie en intimi. Dus de mannen kwamen pas op de feestavond.

Dan heb je dus echt niet goed gelezen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 20:34

Amandavd schreef:
Yvette81 schreef:

Dan heb je dus echt niet goed gelezen.

Exactly :=

Ts erg vervelend en ik snap je helemaal! Ben benieuwd wat de reactie van het bruidspaar is.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 20:42

Ik vind het opzich niet gek als ze zeggen aanhang niet de hele dag.. alleen de close friends daggasten.. maar waar ik in dit geval vooral een beetje over val is dat jij de enige bent uit de vriendengroep waar dat voor geldt.. dat vind ik niet fair..

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 20:47

Ik zou aangeven dat het geven van twee uitnodigingen behoorlijke emotie los maakt en jullie samen of niet komen. Heel eerlijk gezegd vind ik het respectloos om zo met jullie om te gaan. Zeker omdat als dit hun keuze was, Dit persoonlijk had moeten worden toegelicht.
Als ik je vriend was geweest had ik een biertje met het bruidspaar gaan drinken en aangeven dat jullie een stel zijn en hij voor je op komt.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:01

Ik heb een keer iets soortgelijks meegemaakt. En ik ben dus niet naar de bruiloft gegaan en mijn vriend savonds wel even. Iedereen vroeg waar ik was en mijn vriend heeft uitleg gegeven waarom ik er niet was ☺ Ze gaven mij nog groot gelijk ook, want iedereen vond het mega banketstaaf! Naar mijn idee heb je altijd wel mensen waar je wat minder mee hebt. Maar je gaat geen stellen uit elkaar halen...

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:06

Vind je vriend het wel okay om de hele dag alleen te gaan? De meesten van het vriendengroepje komen zo te lezen met hun aanhang, dan ben je al gauw het 5e wiel aan een wagen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:07

Hoe ging het belletje?

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:14

Nooohhh ik zou ook woest zijn! En ook als ik jouw partner was, wat is dat voor een "vriend" die zijn vriend met aanhang apart van elkaar uitnodigt?! Dat kan echt niet hoor, ik had echt direct aan de telefoon gehangen met hem, schandalig!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:15

Heeft vriend al gebeld?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:16

ik was dan niet gegaan dan mocht mijn vriend alleen gaan.

ik zou wel uitnodigen wie ik wil,( dus niet het hele voetbal team of alle collega's alle oom's en tante's.. alleen degen waar je normaal ook contact mee hebt.) maar ik zou niet een stel apart gaan uitnodigen of allebei hele dag of allebei avondgast. ook onlogisch met vervoer..
(tenzij je natuurlijk nooit contact hebt met de andere of ruzie met een van de twee)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:17

Lizzyy schreef:
Niet mag, kom zeg. We zijn zelfs nog met z'n allen een weekendje wezen kamperen. Verder gaan we ook elk jaar naar de winter Efteling waar ik ook gewoon meega. Dus dat zal wel meevallen. :)

Nou ja, ze zit overduidelijk niet op je te wachten. En ja dat is banketstaaf, maar het is haar trouwerij, lekker laten gaan. Ik heb ook mensen in de vriendengroep die ik niet op mijn bruiloft hoef.

Zou ik het als bruid anders hebben aangepakt? Ja. Maar ik zou als gast er ook niet zo zwaar aan tillen.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:21

Haar trouwerij...en die bruidegom is er niet dan? :')
Trouwen doe je toch echt samen zover ik weet, dus is het HUN trouwerij.
Mag toch hopen dat hij ook wat te zeggen heeft :=

Als random gast, zou ik er niet zo een erg in hebben, maar TS is wel de vriendin van de beste vriend van de bruidegom. Dat mag toch wel wat meer betekenen dan een random gast, die even verderop woont en wel de hele dag aanwezig mag zijn >;)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:26

Lizzyy schreef:
Palmera schreef:
Maar als je iemand dus niet mag kwetsen, betekend dat dan dat je op jouw grote dag opgezadeld moet zitten met mensen die je niet mag?

Als wij nou gezellig babbelen, we gaan met de vriendengroep regelmatig op pad, we zijn allebei aanhang in die vriendengroep, denk jij dan automatisch dat ik jou mag? Mag ik dan automatisch aannemen dat jij mij mag? Zo werkt het toch niet? Voor de lieve vrede doen we leuk en beleefd en kletsen we.

Ik heb gewoon het idee dat zij jou niet mag. Sorry.
Overigens vermoed ik dat ze de ex van jouw vriend wél mag, daarom nodigt ze haar ook uit op haar verjaardag.
Dit is duidelijke taal. En echt, het is heus niet erg. Je kunt niet iedereen aardig vinden of door iedereen aardig gevonden worden.

Justico

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:27

Ik vind het écht heul gek . Eigenlijk vind ik het gewoon gemeen. Als een bruidspaar ervoor kiest om alleeb close vrienden zonder aanhang uit te nodigen overdag, prima. Maar het is echt onfatsoenlijk om één vriendin van, niet uit te nodigen.

Ik zou er dan ook echt over gaan twijfelen of dat dan wel echte vrienden zijn.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:29

Ik zou niet gaan. Kaartje sturen om netjes af te zeggen en klaar is kees.
Vriend mag kiezen wat hij doet. Kan mij voorstellen dat hij zijn beste vriend niet wil laten zitten.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:31

Dammie schreef:
Ik zou niet gaan. Kaartje sturen om netjes af te zeggen en klaar is kees.
Vriend mag kiezen wat hij doet. Kan mij voorstellen dat hij zijn beste vriend niet wil laten zitten.

Wel een kaartje naar beide dan ook natuurlijk }> :')