Mishandeld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 09:27

Lieve ts, wat heb jij veel meegemaakt zeg. Natuurlijk heb je wel wat anders te doen dan op bokt te zitten. Ik hoop voor jou dat je goede beslissingen kan maken. De liefde van je leven heeft jou veel pijn gedaan, dit moet je gewoon verwerken. Ik hoop dat je de juiste hulp tegen komt, zo dat je je levens weer op de rit krijgt.

Natuurlijk zit je in over je dieren, het is ook niet niks allemaal. Heel veel knuffels en veel succes in de toekomst.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 09:29

Sorry maar waarom opent ts dan een topic? Echt een oprechte vraag.

Voor aandacht
Om hulp te krijgen
Enz enz

Snap die gedachtegang dan niet. Eerst een heel heftig verhaal doen waar mensen van schrikken en bezorgd zijn. En dan niks laten weten of er niks aan willen doen.
Ts haar goed recht natuurlijk! Maar waarom dan een topic openen

BigOne

Re: Mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 10:00

Ts opent een topic omdat ze zelf inmiddels al in een leefwijze zit van mishandelde personen. Ze hoopt een antwoord te krijgen over hoe ze deze man kan helpen om haar niet dood te slaan. En het antwoord is simpel, dat kunnen wij niet en zij zeker ook niet.
Nadat ze het ziekenhuis is ingeslagen en zowel zij als haar moeder maar zeker ook haar vriend de waarheid verdraaien en zeggen dat het ergens anders door kwam was al duidelijk dat ts hem hoopt te veranderen. En dat lukt nooit en te nimmer, alleen weg gaan kan haar redden en ze ziet dat misschien ook wel in vandaar haar kribbige reactie. Ze weet donders goed wat ze moet doen om het te stoppen, veel mishandelde mensen hier geven hetzelfde antwoord maar ook daadwerkelijk doorpakken is een ander verhaal. Dus schiet ze in de verdediging, beschuldigt anderen haar aan te vallen enzenz, heel begrijpelijk en misschien hoopvol.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 10:35

Ts, ik ben blij dat je even een teken van leven hebt gegeven.
Ik hoop dat het goed met je gaat en blijft gaan.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 10:41

Lieve ts.
Ik had mij eigenlijk voorgenomen om niet te reageren.
Maar het blijft door mijn hoofd spoken.

Ik snap dat je je aangevallen voelt echt. Ik heb hetzelfde meegemaakt.

Mijn ex maakte mij kapot. Maar hij had altijd spijt. Beloofde hulp te zoeken, wat hij dan ook deed en er dan een paar keer hrenging en dan lukte het weer.

Dan ging het weer een maand goed en dan ging het weer verkeerd.
Vriendinnen familie ieder zei ga weg. Ik ben denk ik een stuk of 10x weggegaan.

Hij was dan inmens verdrietig en ik zat ook met mijn dieren en hond en later met 2 kleine kinderen.

Mij "over" laten halen naar een blijf van mijn lijf huis te gaan. En daar bijna een half jaar gezeten.
Wat normaal is als een vrouw dan terug gaat dater dan een melding word gemaakt over de kids.
Echter mijn ex kreeg het voor elkaar dat hen hem
zelfs geloofden.

Tot de laatste excelatie dat hij mijn keel probeerde dicht te knijpen en mijn hond mij gered heeft hem te bijten en niet los te laten ondanks dat hij hem zijn ribben kapot schopte.
Ik ben toen het huis uitgevlucht. Ik kon mijn kids niet meenemen omdat mijn ex mij blokeerde. De politie deed ook niets en ik heb mij altijd moeten verdedigen hoe slechte moeder ik was.

Ik ben bijna 6jaar samen geweest bijna al mijn vrirnden verloren. Psychisch aan de grond gezeten en ga zo door.

Echt ik snap dat de keus moeilijk is. Wat mij hielp schrijf op negatiwf positief aan je vriend. Praat met iemand die nuchter is en niet direct roept ga weg. JIJ moet er achter staan anders hou je het niet vol.

Zal hij veranderen? Ik denk het niet.
Hij zal elke keer als jij weg wilt een patroon krijgen.
Woede-spijt- jij voelt je schuldig
Boosheid-jij wilt noet falen
Angst- wat staat je te wachten. Hoe moet je het allemaal doen
Dieren- je bent afhankelijk van hem

en ga zo maar door.

Maar vergeet niet. JIJ bent het waard te leven niemand en echt niemand is het waard om voor te sterven.

lieve ts mijn pb staat open.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 10:45

Fijn dat je nog leeft ts!

Wel bijzonder hoe je bezorgde reacties van onbekenden nog erger opvat dan zwaar mishandeld worden door je geliefde die je moet vertrouwen.... Tja. Ik wens je veel wijsheid toe en inzicht en dat je kan ontsnappen. En dat de mensen om je heen aan de bel trekken ipv dit ook negeren.

Topic kan beter gesloten worden, hopelijk vind je op tijd je weg eruit en hopelijk zonder nog meer psychische of fysieke schade.... Je bent meer waard dan boksbal te zijn, je bent een individu, je verdient liefde en nee, iemand die je in elkaar mept en psychisch mishandeld dat is geen liefde. Nooit! Ik hoop vooral dat je van jezelf zult houden, pas dan durf je hopelijk meer.
(En goddank zitten hier nog geen kinderen bij)

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 10:59

Ah een slachtoffer. Het is wat, wordt je geslagen door je vriend en doen ze op bokt ook nog vervelend tegen je. Meid wat heb je het zwaar.

Wat je ook kan doen is wat doen met alle tips en ervaringsverhalen die in dit topic naar voren zijn gekomen en een sterke vrouw worden die dit soort sjit niet pikt van een vent waar je verder ook nog eens niks aan hebt.

Niemand kan dit voor je oplossen, dat moet je echt zelf doen. Nu moet je het alleen nog willen, want gezien je laatste reactie denk ik dat je het wel fijn vind in dat slachtoffer hoekje. En, hé wie ben ik om jou te vertellen dat je daar uit moet, dat moet je helemaal zelf weten.

Ik vind vrouwen die bij een fysiek of psychisch geweldadige man blijven zwak, afhankelijk en onzeker. zeker als die vrouwen het dan ook nog goedpraten en vinden dat de wereld gemeen tegen ze is als de wereld zegt dat je weg moeten gaan, want ze hebben het al zo zwaar en dat kunnen ze er niet bij hebben joh.

Sorrie. heb ik allemaal niks mee. Ik wil met alle liefde tijd en energie in iemand steken om ze te helpen uit zo een situatie maar als ik alleen maar achossie en aaien over de bol mag geven, dan loop ik snel door. Zonde van mijn tijd en energie.

Doe met de tips en verhalen wat je wil TS maar als je aandacht en aaien over de bol wilt hebben dan is dit denk ik niet de goede community voor je dan kan je beter naar http://www.ikbenslachtoffer.nl of zo gaan. Hele wedstrijden daar over wie het zieligste is en wie het, het zwaarste heeft ondertussen de situatie in stand houdend.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:04

Moderatoropmerking:
Hierbij een verzoek om de reacties richting TS netjes te houden. Het is uiteraard heel fijn dat men hier meeleeft en advies geeft, maar het is aan TS om te besluiten wat ze doet met deze adviezen en of ze hier al dan niet reageert. Het is niet de bedoeling om posts te plaatsen die kwetsend kunnen overkomen.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:07

Lieve TS, heel veel sterkte en wijsheid gewenst. Het is niet zo makkelijk als mensen zeggen dat het is. Je houdt van je vriend. Ik hoop voor je dat je een oplossing vindt.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:14

@ danzzz: amen :-)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:18

danzzz schreef:
Ah een slachtoffer. Het is wat, wordt je geslagen door je vriend en doen ze op bokt ook nog vervelend tegen je. Meid wat heb je het zwaar.

Wat je ook kan doen is wat doen met alle tips en ervaringsverhalen die in dit topic naar voren zijn gekomen en een sterke vrouw worden die dit soort sjit niet pikt van een vent waar je verder ook nog eens niks aan hebt.

Niemand kan dit voor je oplossen, dat moet je echt zelf doen. Nu moet je het alleen nog willen, want gezien je laatste reactie denk ik dat je het wel fijn vind in dat slachtoffer hoekje. En, hé wie ben ik om jou te vertellen dat je daar uit moet, dat moet je helemaal zelf weten.

Ik vind vrouwen die bij een fysiek of psychisch geweldadige man blijven zwak, afhankelijk en onzeker. zeker als die vrouwen het dan ook nog goedpraten en vinden dat de wereld gemeen tegen ze is als de wereld zegt dat je weg moeten gaan, want ze hebben het al zo zwaar en dat kunnen ze er niet bij hebben joh.

Sorrie. heb ik allemaal niks mee. Ik wil met alle liefde tijd en energie in iemand steken om ze te helpen uit zo een situatie maar als ik alleen maar achossie en aaien over de bol mag geven, dan loop ik snel door. Zonde van mijn tijd en energie.

Doe met de tips en verhalen wat je wil TS maar als je aandacht en aaien over de bol wilt hebben dan is dit denk ik niet de goede community voor je dan kan je beter naar http://www.ikbenslachtoffer.nl of zo gaan. Hele wedstrijden daar over wie het zieligste is en wie het, het zwaarste heeft ondertussen de situatie in stand houdend.

Dit is precies wat ik bedoelde. Wie is TS om mensen die het enorm zwaar hebben gehad omdat ze het zelfde hebben meegemaakt of nog erger, weg te zetten als een stelletje afblaffers.... over kwetsende posts gesproken.....

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:32

Ik ontstip. De boodschap aan TS was na de eerste post al duidelijk, daar hoeven niet nog -tig bokkers over te vallen en op wat voor manier zeg..
Er wordt wel heel veel ingevuld over hoe TS zou denken en over hoe ze nu zou leven, we kennen haar niet eens. Voor hetzelfde geld is ze heel hard bezig om van haar partner af te komen maar kan ze geen details geven vanwege ... noem het maar.

TS, heel veel sterkte en succes. Laat je niet op je kop zitten. Hier niet, thuis niet.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 13:17

Vragen jullie je niet af of dat bericht wel kwam van TS en niet van haar vriend, die dit topic toch ook gevonden had?

Mijn gevoel zegt me dat dit bericht niet geplaatst is door TS :n

Heel veel sterkte voor de bokker waarvan de vriendin vermoord is :(:)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 13:20

spatter schreef:
Vragen jullie je niet af of dat bericht wel kwam van TS en niet van haar vriend, die dit topic toch ook gevonden had?

Mijn gevoel zegt me dat dit bericht niet geplaatst is door TS :n

Heel veel sterkte voor de bokker waarvan de vriendin vermoord is :(:)

Jij kan wel script schrijver worden voor gtst of een hele slechte politieserie :') kom op zeg...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 13:24

Je bol is kapot, Char.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 13:39

Pffff, dat vind ik wel erg ver gezocht hoor.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 14:54

Hele topic gevolgd, maar ik wil toch wat zeggen.
TS ik snap dat het lastig is maar er is maar 1/10 mensen hooguit die jou zouden kunnen kwetsen met de berichten, waarom zie je in godsnaam niet die 9/10 positieve in? Die willen je veel kracht wensen, hebben hele verhalen getypt uit eigen ervaring puur om jou te helpen, zij hebben moeite en energie er jn gestoken en het enige wat je doet is iedereen afschrijven. :(

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 17:28

Mars schreef:
Fijn dat TS iig een teken van geeft...
Verder zal ze idd nog wel bij die lieve vriend zijn die toch in essentie een 'goede jongen' is die 'heel veel spijt heeft' en echt wil werken aan een fijne relatie 8)7

Succes ermee TS, jammer dat je nog niet de kracht hebt om verstandige keuzes te maken.

Ik snap dus wel dat ts geen trek heeft in dit soort cynische reacties die getuigen van geen enkel inlevingsvermogen. Juist dit soort reacties maakt dat mensen zich terug trekken, geïsoleerd raken en geen hulp zoeken.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 17:31

Sammy_xxs schreef:
Achja de meeste mensen die hier reageren hebben geen idee waar ze over praten, grote bek tegen ts dat ze geen ruggengraat heeft en geen zelf respect en nog veel meer wat ik voorbij heb zien komen.
Is gewoon te triest voor woorden, als je het zelf nooit heb meegemaakt wie ben jij om zo te oordelen?
Ik geef ts groot gelijk dat ze niet meer reageert, zou ik ook niet doen met al die reacties pff.
En zogenaamd leeft iedereen zich zo mee, maar puntje bij paaltje gaat iedereen na het rellen in dit topic lekker verder met hun dagelijkse dingen en zit ts wel echt in die situatie, en zie maar is de juiste hulp te krijgen.
Tuurlijk zijn er genoeg instanties maar zoals ik al zei als je niks weet praat er maar niet over want het is allemaal niet zo makkelijk als je denkt.
En vrouwen die zeggen als mn vriend me 1 keer aanraakt ga ik gelijk bij hem weg, bullshit als je het nooit heb meegemaakt kan je er niet over meepraten.

Dit dus _/-\o_

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 17:34

Ja en de andere 95% van de reacties die zich wel degelijk zorgen maken :)*

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 17:38

@TS, dank je voor het reageren na de post van gisteren na het nieuws dat er jonge vrouw was vermoord door haar vriend, waarbij ik en anderen zich afvroegen of het allicht niet..
Gelukkig was jij het niet, maar maakt het nieuws niet minder triest, iemand is op volledig onterechte wijze uit het leven gehaald..... Zo droevig....

TS wil je heel veel sterkte wensen met het oplossen van je situatie samen met je familie (in begin had je het over je moeder dat die er ook van af wist) hou die altijd dicht bij je, wat je ook doet! Die zijn altijd belangrijk, maar in jouw situatie kan je niet zonder steun van iemand die je echt na aan het hart ligt en er altijd voor je zal zijn.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 17:44

Quera, Ik weet niet of ts die nog goed in zich op kan nemen als ze net een klap in haar gezicht heeft gehad van een kwetsende reactie, misschien wel, en misschien doet ze er ook wel wat mee, maar misschien beslist ze dan toch om zich buiten het topic te houden om verdere negatieve reacties te mijden. Want die kun je er echt niet bij hebben. En het zijn geen 95% positieve reacties, helaas. Ik lees veel reacties waar onbegrip uit blijkt, ook als ze goed bedoeld zijn.
Ik lees hier reacties, oa die ik hierboven gequote heb, waarbij ik last krijg van plaatsvervangende schaamte. Makkelijk hoor, om vanachter je pc even iemand onderuit te halen die toch al in een kwetsbare positie zit. En zo onnodig...

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 17:57

Vanaf het moment dat ts terug naar huis gegaan is na haar verblijf in het ziekenhuis, heeft zij ervoor gekozen om zichzelf in een kwetsbare positie te plaatsen. Zijzelf en niemand anders...

Verder hebben er hier al veel bokkers hun eigen ervaringen gedeeld en laat partnergeweld nu net een van die dingen zijn die altijd hetzelfde patroon volgen.

Ergens vind ik het heel fijn dat de meeste bokkers hier niet meegaan in "het was eenmalig, hij heeft spijt, het gaat niet meer gebeuren- sprookje", dit toont alleen maar dat er toch een groeiend aantal vrouwen is die zich niet meer gaan laten "vangen".

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 18:01

maximuss schreef:
Vanaf het moment dat ts terug naar huis gegaan is na haar verblijf in het ziekenhuis, heeft zij ervoor gekozen om zichzelf in een kwetsbare positie te plaatsen. Zijzelf en niemand anders...

dat is geen reden - en ik bedoel jou daar niet mee- om haar onderuit te halen.
je moet zeker niet meegaan in het `sprookje` dat hoor je mij niet zeggen (dat lees je ook niet in mijn eerdere posts).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 18:05

Dat is angst! En angst is een slechte raadgever.