"Heeft u ook dino plaatjes?!"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

EvaC

Re: "Heeft u ook dino plaatjes?!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:08

Gék word ik er van! Het is dat onze AH echt een fijne winkel is, maar anders zou ik serieus overwegen naar een concurrent te gaan. Met de moestuintjes heb ik een zo'n brutaal aapje gevraagd of ik zijn moestuintjes mocht, want hij had er toch al heel veel. Dan staan ze je raar aan te kijken joh :')

Gister heb ik de wekelijkse boodschappen gedaan en stond er een heel lief jongetje achter me die zich helemaal niet bewust was van het feit dat ik een enorme stapel plaatjes zou krijgen. Hem heb ik gevraagd of hij mijn dinoplaatjes wilde. Hij glunderde helemaal. Hij deed samen met zijn oma boodschappen en die zei toen: leuk Pietje! Dan gaan we ze straks samen inplakken. Dat soort mensen gun ik het wel heel erg. Gezellig oma en kleinzoon samen aan het plaatjes plakken.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:12

Ik heb toen met de AH-mini's een paar jaar terug (2013 of begin 2014 was dat) eens tegen degene voor me gezegd dat als ze zou wachten ik mini's zou hebben voor ze.
Ze had haar kleinzoon mee die zo ontzettend zoet meehielp enzo dat ik hem die mini's gunde.
Kind was helemaal blij en bedankte me zeer beleefd. <3

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:16

Staat er toevallig een moeder/vader/oma/oppas met een kind achter mij in de rij bied ik aan om haar de plaatjes te geven.
Of als een vriendin vraagt of wij ze ook voor haar dochter willen sparen, spaar ik zelf ook.

Verder doe ik niet mee aan al die kinderacties.
Vroeger wel, de Efteling enzo, maar ben geen pretpark mens dus dat gaat ook vaak al snel over.
Daar komt bij dat de groente van de Lidl langer vers blijft bij ons dus ik tegenwoordig alleen voor specifieke dingen naar de appie ga :Y)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 14:33

Boras schreef:
"Voor wat hoort wat" als het gaat om kinderen en om gratis dinoplaatjes!?!?!

-O- -O- -O-

Ben ik de enige die dit triest vind?

Over verharding en verruwing gesproken.

Hoezo? Staat er misschien wat l*llig, maar idee is prima hoor :)

Ik deed vroegah heitje voor een karweitje of idd papier naar de papierbak sjouwen voor een snoepje. Leer je als kind ook dat het best oke is om iets te moeten doen voor je beloning :)

Als een kind het aanbiedt, dan ben ik gelijk om en zeg dan niet: je mag ze zo hebben hoor! Nee hoor, ik houd wel van die kinderen die zo handig zijn :D
Vaak zijn ze nog harstikke trots op zichzelf ook!

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 15:20

Ik vind het ook eigenlijk best een goede. Ze mogen best iets doen voor iets wat ze graag willen hebben. Vind ik een veel betere les als bedelen achter een hek en wie het hards roept krijgt the goods.
Ligt er natuurlijk een beetje aan hoe en wat, maar als dat gewoon normaal gebracht wordt en het zijn idd kleine klusjes als boodschappen in een tas doen, of de kar duwen, helemaal prima toch!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 15:25

Ik had het ook niet in mijn hoofd gehaald als kind. :=

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 16:21

Nou ik ben zojuist naar de AH geweest en waarempel ik zag 3 jongens buiten staan. Maar alleen, omdat ik er nu op lette nav dit topic! Anders had ik ze niet eens gezien. Dus het is maar net waar je je aan stoort hoor ;)

Ik had een paar boodschappen en David was mee. Aan de kassa kreeg hij wat dinoplaatjes. Bij de auto aangekomen kwam ik tot de conclussie dat ik 1 ding vergeten was! Dus ik vroeg of David dat nog even snel wilde halen en gaf hem 2 euro. David haalt het uit de winkel en loopt naar de kassa. Dikke rij, maar hij wachtte keurig. Ik bekeek het allemaal vanaf een afstandje.
Hij rekent zijn boodschap af bij de kassamevrouw en hij krijgt van haar nog een paar extra dinoplaatjes. 'Hier kijk eens, die heb je wel verdiend!'
Nou blijer kun je een kind niet maken :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 18:22

Vandaag was ik aan het werk toen er een moeder de winkel binnen kwam. Vervolgens laat die moeder de kinders bij andere klanten vragen om de plaatjes. Dat vond ik echt bizar

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 21:56

Dat is wel raar ja!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 04:58

Ik geef ze bij de kassa al weg aan iemand in de rij.
Wat buiten staat te bedelen negeer ik, vind ze heel irritant, ga wat nuttigs doen. Spelen ofzo

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 05:06

Die van mij zullen ze niet krijgen.

Ik vind het zelf veel te leuk _O-

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 16:36

Zo, hier ben je niet eens veilig thuis. Werd net aangebeld. Of we dinoplaatjes hadden. :=

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 16:40

Ze stonden vandaag bij de ingang ook al :')
"Als u plaatjes heeft, mag ik ze dan?"

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 16:43

De angrybird actie is voorbij! *\o/* *\%/* *\o/*

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 19:15

Hier bij de AH wachten de kinderen niet achter het dranghek..
Gisteren trouwens.... Ik reageerde niet op die schreeuwende kids. Kwamen ze gewoon achter me aan: "HALLO MEVROUHOUWWWWW!! WE VROEGEN OF JE DINOPLAATJES HAD HOOR!!"

Ik spaarde ze voor iemand die inmiddels compleet is. Nu geef ik mijn plaatjes weg aan lieve kindertjes die met hun ouders bij de kassa staan :)

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 19:25

Ik werk naast school in de supermarkt en ik heb ze zelfs al bij de kassa staan bedelen. Ze zijn ook zo brutaal om door het gesprek tussen de klant en mij heen te batsen, bah.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 08:27

Jelleee schreef:
Ik zal wel in een hopeloos gat wonen ofzo maar bij de 2 AH's hier 'in de buurt' nog geen kind gezien die zeurde, ook niet bij vorige acties. Of worden kinderen op het platteland nog gewoon opgevoed? :')

nee hoor :(

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 08:27

lor1_1984 schreef:

gelukkig wel!!

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 08:32

Bij de plus moeten ze op een vierkantje wachten en staat er een bordje bij dat ze niet mogen vragen maar dat ze wel iets mogen krijgen als ze daar staan. Met overlast worden ze ook meteen weggestuurd :j

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 08:32

Er zijn maar twee reacties die ik op dit topic kan geven:

1. "Nee" is ook een antwoord;
2. Als je je ergens aan ergert, wordt het alleen maar erger.

Ik geef de plaatjes ook aan iemand anders bij de kassa en als dat niet mogelijk is en er staan kinderen buiten, dan geef ik ze gewoon de plaatjes (of ik zeg bij de kassa al dat het voor de volgende is en zeg gewoon "nee" tegen de kinderen buiten als ze er om vragen).

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:13

lor1_1984 schreef:

Mooi op tijd. Afgelopen vrijdag voor het eerst echt bijdehandte snotapen meegemaakt daar. Vroegen of in angry birds had. Normaal zeg ik nee en loop ik door, maar ik dacht ach, die kinderen weten ook niet beter, laat ik me eens netjes uitleggen. Dus ik zei iets van " sorry jongens, ik heb er wel eentje, maar mijn dochtertje is daar zelf zo blij mee". Kreeg ik nog tot ik buiten gehoorsafstand was opmerkingen achter me aan. Dat ik flauw was, en mijn dochter er niet eens bij was, dus ik hem best aan hun kon geven etc.
Blegh, ging me meteen 10 keer meer tegenstaan erlangs te moeten de volgende keer, een dag later. Toen stonden er geen bijdehandjes trouwens (maar ik had ook geen angry birds nu). Stond wel een kindje bij met een ouder broertje wat jonger was dan mijn dochtertje (van ruim 2). Kan ik me echt niet voorstellen om zo'n jong kindje daar al met haar broertje te laten schooien...

Doet me trouwens echt denken aan toen we jaren terug in tunesie op vakantie waren. Lag bij elk hotel een brief van de lokale bevolking of we alsjeblieft de lokale kinderen niet zomaar centjes, snoepjes en dingetjes wilden geven, omdat ze niet wilden dat hun kinderen leerden bedelen bij toeristen. Maar hier is het blijkbaar wel normaal...

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:07

Volgende keer dus gewoon een simpel 'nee'. Scheelt jou ook weer een hoop onnodige ergernis. ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:45

Een simpel nee leidt ook tot een hoop ergernis... Zie eerdere voorbeelden in dit topic :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:49

oh ja, absoluut!

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 03:50

Ik heb 1 regel, als er 6 kinderen staand en er vragen en zeuren er 5 krijgt dr stilte de plaatjes.

K haat kinderen die drammen.