Leven met een verslaafde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 10:24

Wat fijn om dit te lezen! Op dit moment geef jij de beste hulp die hij kan hebben. Je geeft hem onder strikte voorwaarden de ruimte om zichzelf te hervinden en te ontwikkelen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:58

Hoe gaat het ts?

schaduwhero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 11:10

Het gaat goed met me. Mijn ex is nog steeds in Nederland. We hebben het samen nog een maandje geprobeerd, rond februari, meer omdat hij heel graag weer een gezin wilde zijn. Wel bleef hij in zijn anti kraakpandje winen. Ik had al mijn twijfels, maar toch geprobeerd. Dat was gauw weer afgelopen, iets wat zo kapot is valt niet te lijmen. Dus na een maand heb ik er -dit keer definitief- een punt achter gezet.
Daarna is hij weer volop gaan gebruiken. (Waarschijnlijk daarvoor ook al).

Hij ziet de kinderen ongeveer 1 keer per week. Hij blijft zich gedragen als de verslaafde, de ene dag kan hij een normaal gesprek voeren en de dag daarna kan hij zeggen dat hij hoopt dat ik van een brug spring. Dat doet me niets meer, ik ben helemaal over hem heen.

Ik ga verder met mijn leven, heb sinds een tijdje Tinder en al een paar leuke dates gehad. Ook begin ik in september met een HBO studie, naast mijn werk.

Dit alles vindt mijn ex lastig, vooral in het begin probeerde hij me te controleren. Kreeg ik verzoeken op mijn telefoon of ik mijn GPS locatie wilde delen enzo. Dat is nu over, hij heeft inmiddels een nieuwe scharrel, waardoor zijn focus niet meer zo op mij ligt.
Werk heeft hij zo af en toe, zwart.

Het doet me soms pijn om hem zo te zien, helemaal weer de junk van vorig jaar, maar ik ben zo blij dat hij mij niet meer mee kan trekken in zijn problemen!

De kinderen doen het ontzettend goed, zowel op school als thuis. Ze vragen amper om hun vader. Als hij er is vinden ze het oke, maar ook prima als hij weer weggaat.

Als ik nu terug kijk op vorig jaar ben ik echt heel blij dat ik niet langer ben blijven vechten voor 'ons', het had nooit goed kunnen komen.

Jinthe1

Re: Leven met een verslaafde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:13

Je mag met recht trots op jezelf zijn TS!!! Wat knap dat je alles zo oppakt en zelfs weer een studie gaat volgen. Heel veel geluk en succes!!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:14

Dapper besluit. Een verslaving heeft zo veel impact. Ik hoop echt dat je ex binnen enkele jaren toch de kracht vind om zich er vanaf te keren. Voor zichzelf en voor je kinderen.

Heel veel succes in je toekomst!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:16

Wat ontzettend knap hoe je hier mee omgaat! Echt heel erg veel respect voor. Je kiest voor jezelf en je kind, fijne update. En wat mij betreft: +:)+ _/-\o_ Petje af!

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:14

Super om te lezen dat het zo goed met jullie gaat. Respect voor wat voor ontzettend sterke vrouw jij bent!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:27

Wat sta je er sterk in TS!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:42

Wauw wat een 'fijne' update. Goed te lezen dat je je leven weer op de rit hebt. You go girl!

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:54

Fijn om deze vooruitgang te lezen, ga zo door TS! _/-\o_

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 16:26

Die laatste 'poging' had je waarschijnlijk nodig om het helemaal af te kunnen sluiten. Fijn dat je nu echt overtuigd bent en je leven weer op de rit krijgt! Succes met het Tinderen! Een blije mama geeft ook blije kindjes ;)

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 16:43

Wauw, wat ben jij een powervrouw! Je kinderen boffen met zo'n sterke moeder, je bent een fantastisch voorbeeld voor ze!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 17:49

Wow TS, wat een goede update.
Wat doe je het goed en wat ben je sterk!

Heel naar dat je ex zo is afgegleden, dat gun je niemand. Maar wat heb jij jezelf er door leren kennen en waarderen.
Heel knap.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 19:46

Wauw TS! Niets dan respect! Knap van je hoor!

Wel heel erg jammer voor hem en jouw kinderen...
Hopelijk ziet hij ooit het licht.

Rey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 00:09

Nogmaals vind ik je een onwijs voorbeeld van een onwijs sterke vrouw! Heel erg knap.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 08:53

Top. Het kan alleen maar beter gaan vanaf hier

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 20:22

Ik ben erg blij dit te lezen! Het heeft ontzettend veel moed gevraagd maar je hebt voor je kinderen en jezelf gekozen en kijk het resultaat +:)+ . Ik wens jullie alle geluk van de wereld toe!

schaduwhero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-17 19:13

Ik kreeg via PB vragen hoe het nu gaat.
Met mij gaat het goed! Ik vind het zelf verbazingwekkend hoeveel makkelijker het is zonder mijn ex. Ik heb me ook een tijd afgevraagd of de klap later nog zou komen, maar nee.

Mijn ex heeft, kort na mijn laatste update hier, toegegeven dat het niet goed ging. Hij dealde en gebruikte en ging met echte onderwereldfiguren om. Ik heb toen besloten hem nog één keer te helpen, en wel door hem een ticket naar zijn thuisland te geven en hem op het vliegtuig te zetten. Dit vooral omdat ik niet wilde dat het zo ver zou komen dat ik de kinderen moest vertellen dat hun vader was gearresteerd, of erger. Weg uit dat milieu dus.

Sindsdien woont hij dus weer daar. Aan het eind van de zomer ben ik met de kinderen een paar dagen op bezoek geweest, ook om hen het contact met hun familie te laten onderhouden.
Meteen daarna heeft hij zich laten opnemen in een kliniek aldaar, een soort klooster. Geen contact met de buitenwereld, een programma van 18 maanden. Hij mag elke week 1x bellen met de kinderen, maar dat is het dan ook.

Ik hoop van harte dat het hem dit keer wel gaat lukken, en dat hij het programma afmaakt. Hij is nu nog aan het afbouwen van de methadon. Wij spreken elkaar als hij met de kinderen belt en het contact is dan goed.

Voor de kinderen is het ook zoveel beter dat hij uit beeld is. Ze vinden het wekelijks bellen fijn, maar ik merk ook dat het ze rust geeft dat hij niet meer te pas en onpas aan kan komen waaien. Beiden hebben de situatie geaccepteerd en doen het super, ook op school.

Ikzelf heb het ontzettend druk met de kinderen, werk, studie en een sociaal leven. Het is heel zwaar om alles alleen te doen, maar het is het zo waard geweest om hier voor te kiezen.
Hopelijk is dit de laatste update in dit topic. Ik wil iedereen bedanken voor alle lieve berichten en PB's, het heeft mij ontzettend geholpen bij het maken van mijn keuzes en door de moeilijke tijden heen gesleept.

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 19:40

Wat goed om te lezen!
Vind dat je het allemaal ontzettend goed hebt gedaan, respect

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 19:44

Wat doe je dat goed: respectvol naar hem toe, maar wel je eigen grenzen bewaken. +:)+

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 19:49

Meid wat doe jij het goed zeg!!

Ik heb echt respect voor je. Jij bent echt gegroeid in dit proces, niet normaal!

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 21:50

bewonderenswaardig! echt! Petje, petje af!

De onmogelijke besluiten die jij hebt moeten maken, de dalen die jij hebt overbrugt, de kracht die je bericht uitstraalt, bijzonder, heel bijzonder.

Ik hoop dat jouw kinderen veel van jouw genen hebben, dan zullen die nooit, nooit in de problemen komen want ze kiezen voor de juiste weg, niet de makkelijkste maar de beste. Een beter voorbeeld dan jou kunnen zij niet hebben, maar ook hun vader is het beste voorbeeld dat ze kunnen krijgen een groot contrast tussen wijs en eigenwijs, tussen, ondanks af en toe moeilijke tijden, een makkelijk leven of een altijd moeilijk leven, tussen fijn en vreselijk.

respect!

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 22:13

Respect! Wat fijn dat je voor jezelf hebt kunnen kiezen en dit zo goed uitpakt! Ook de kinderen nemen die rust over, heerlijk!

Ook super dat hun vader niet uit hun leven is en zich inzet om zijn leven te beteren. Hopelijk kan hij het opbrengen om aan de zijlijn altijd in hun leven te blijven.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 22:22

Heel veel respect! Jouw kinderen mogen zich prijzen met zo’n top vrouw als moeder!!!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 22:27

Knap hoor TS! _/-\o_