Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
idylle schreef:Ik ken ook een stel( hij is midden 60 en zij midden 20 op dit moment) ze hebben nu een jaar of 5 een relatie denk ik en onlangs is hun 1e gezamenlijke baby geboren. Hij heeft een kind van eind 30 en zij een kind van 5. Ze lijken toch echt gelukkig met elkaar. Geld heeft hij niet, dus dat kan het niet zijn haha
.rienne schreef:idylle schreef:Ik ken ook een stel( hij is midden 60 en zij midden 20 op dit moment) ze hebben nu een jaar of 5 een relatie denk ik en onlangs is hun 1e gezamenlijke baby geboren. Hij heeft een kind van eind 30 en zij een kind van 5. Ze lijken toch echt gelukkig met elkaar. Geld heeft hij niet, dus dat kan het niet zijn haha
Dit vind ik er dan een beetje over. Dat je samen bent akkoord. Maar als 60+ nog een kind verwekken?
RoyceMack schreef:sociaal geaccepteerd... volgens mij ligt die grens ergens tussen de 10 en 15 jaar leeftijdsverschil.
Bijvoorbeeld bij peter jan rens wordt ALTIJD gezegd 'en zijn 42 jaar jongere vriendin' hetzelfde geldt voor patricia paay en haar weet ik veel hoeveel jaar jongere vriend. ofwel 'toyboy'.
dus lijkt me niet dat dat sociaal geaccepteerd is dan.
SecretLIN schreef:Moet iedereen lekker zelf weten, ben veel over het leven ed na gaan denken door bepaalde omstandigheden ( ziekte ed) maar denk dat men het leven te ingewikkeld maakt en teveel doet zoals de maatschappij het wil..'
het is JOU leven, leef zoals JIJ het wilt
het leven kan ook zo weer voorbij zijn, je weet nooit hoelang je er nog bent.
Citaat:Wilje trouwen
sonder berouwen;
Weest in 't paren,
Gelijck van jaren,
Gelijck in bloet,
Gelijck in goet.
En voeght 'er bij, Die op gelijcke gront
Met u in all's begrijpt het Christelijck verbondt.
). Een partner van mijn eigen leeftijd of ouder had ik ook prima gevonden, vroeger ook wel gehad maar de mannen van mijn leeftijd en ouder zagen me gewoon niet zitten
. Te flierefluiterig en niet settelbaar ofzo?
.Cinderella schreef:Grappig dat ik de titel lees van het topic en meteen al weet dat er sommige bokkers sowieso in gereageerd hebben
musiqolog schreef:Met andere woorden: als je een gelukkige relatie wilt (in die tijd betekende dat natuurlijk altijd "trouwen"), zorg dan dat je ongeveer even oud bent, hetzelfde karakter hebt, even rijk bent, uit dezelfde streek komt en hetzelfde geloof hebt.

Sees schreef:Ik vind het overigens wel sneu voor de ex-vrouwen van gescheiden mannen van een bepaalde leeftijd. Want blijkbaar geeft een deel de voorkeur aan een jonger exemplaar en dan blijft er voor hun minder over.
SecretLIN schreef:Moet iedereen lekker zelf weten, ben veel over het leven ed na gaan denken door bepaalde omstandigheden ( ziekte ed) maar denk dat men het leven te ingewikkeld maakt en teveel doet zoals de maatschappij het wil..'
het is JOU leven, leef zoals JIJ het wilt
het leven kan ook zo weer voorbij zijn, je weet nooit hoelang je er nog bent.
Sees schreef:Ik vind het overigens wel sneu voor de ex-vrouwen van gescheiden mannen van een bepaalde leeftijd. Want blijkbaar geeft een deel de voorkeur aan een jonger exemplaar en dan blijft er voor hun minder over
Huertecilla schreef:Dat is nog sterker omdat vrouwen een hoger overlevings% hebben EN hogere eisen.
Vooral in de levensfase waarin de kinderen de deur uit gaan/zijn is het verschil tussen de respectivelijke vijvers om in te vissen ENORM.
De maatschappelijke visie op een vrouw met (veel) jongere man maakt dat er niet beter op![]()
Je hebt net gelezen dat een vrouw geen jongere, minder rijke minnaar moet zoeken en al helemaal niet uit verweggistan met een lekker strak bruin kleurtje....
?
Sees schreef:Een oudere man wordt (veelal ten onrechte) al snel bestempeld als een 'ouwe viezerik' terwijl een spreekwoordelijke 'cougar' over het algemeen meer respect geniet?

MarlindeRooz schreef:lieveli schreef:Maar schaamhaar hebben of veel meegemaakt hebben maakt je nog niet emotioneel volwassen. Ik weet een docent ontwikkelingspsychologie waar veel bokkers een college van mee zouden mogen meepikken. Godsamme zeg
+1 Je hersenen zijn dan gewoon niet volwassen, hoe graag je het ook wil.
Cer schreef:maar komt dat ook niet doordat men in het algemeen bij mannen (of jonge mannen) dan denkt "ach, wat maakt het hem ook uit, hij is lekker bezig" en bij jongere dames met een (veel) oudere man :"ach dat naieve kind, word ze niet misbruikt" oid?
Lusitana schreef:Verder hoef je natuurlijk niet volwassen te zijn om liefde te doormaken.
Ik zie niet in wat als of niet volwassen zijn met liefde heeft te maken. Je gaat jongeren toch geen liefde ontzeggen "omdat ze nog niet volwassen zijn".